Moderator

2009-02-17 10:55

Whoa i mobilen.

Vet inte om jag är lite efter.. Men hittade det nu pga banner till höger.. Sjukt nice. Grymt gjort.

http://iphone.whoa.nu

Moderator - Som en lokalvårdare, fast i cyberrymden..
http://www.martypatches.com
http://www.danielmeyer.se
Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlem och loggar in så slipper du denna reklam.
Webmaster

2009-02-17 11:31
Joo .. har inte gjort så mycket reklam för det innan men den har funnits ett tag.

Både iphone/i.whoa.nu och m/mobile/mobile.whoa.nu funkar. Den mobila är lite mer anpassad för småmobiler medans iphone är mer för smartphones.

Rapportera gärna hur versionerna funkar!
alternativeto.net | whoa.nu | olaj.se | 27kb.se
Iphoneversionen funkar i mitt tycke alldeles utmärkt, jag använder den dagligen för att kolla whoa (särskilt när jag inte orkar kliva ur sängen).

Moderator

2009-02-17 12:50
håller me.. Iphoneversionen funkar finfint.. har iofs inte använt den mer än en gång.. :) men då funkade den bra.. och va clean.. :)
Moderator - Som en lokalvårdare, fast i cyberrymden..
http://www.martypatches.com
http://www.danielmeyer.se
Admin

2009-02-17 13:25
Awsome!
I had this bad bitch uptown, she was like... whatever.
...bara mods och admins..
du vill ligga med mig men det går inte
...det är för att Stuck mutat oss alla med varsin iPhone för att hålla med ;)

Moderator

2009-02-18 15:40
Dämnit! Jag fick bara en K610 :(

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
jag fick en bers
 http://www.youtube.com/watch?v=81y55k27dkU
Inte orkat testa men iphoneversionen funkar på andra smartphones också säger ni?

Man måste inte ha en sån töntig och fascistisk appleprodukt? :)
"Den tjocka killen i Trippel Ett"
Iphone.whoa.nu har ju funnits ett tag, och är väldigt effektivt, dock fattas vissa funktioner vad jag har för mig... Brukade gå in på iphone.whoa.nu via min psp.. och då har jag för mig att det inte gick att skapa nya trådar, eller gå in i "mina aktiva trådar".. Men annars är det en underbar idé! Mobil versionen har jag inte testat, men den borde väl vara ganska lik iphone versionen?..
Admin

2009-02-19 18:39
Kör iphone.whoa.nu från min Nokia E61 dagligen och det funkar utmärkt! Så nej, man behöver definitivt inte ha en iphone för att den versionen ska funka.
Married to the money, fuck the world, that's adultery
Kör iphone.whoa.nu från min Nokia n95-2, och det fungerar utmärkt!
Testade på min SE G900 och det tycktes fungera... (Kan inte fler skriva vilka telefoner ni har? ;)
"Dina aktiva" finns ju inte? Eller?

Utan det är det meningslöst för mig :)
Testade mobil.whoa.nu igår på PSP, funkade bra. Det som störde mig lite var att stickytrådarna, dom där klistrade, blev flytande/rörliga. Annars skitbra.
detta kan vara det bästa som hänt iPhone sen de kom på jailbreak! Tack whoa :)
rip stephen perry
A.S.N.O.M
på n95-2 funkar d bra.

mobil.whoa.nu funkade inte för mig :S
Blunted in stockholm
*mobile
Blunted in stockholm
Moderator

2009-03-04 11:20
Hur mycket kostar det i minuten egentligen?
Följ mig på Twitter @MexxiInnuce

Och checka:http://www.innuce.nu
Moderator

2009-03-04 14:29
Beror helt av vilken operatör du har ;)

10-4, over...
jag sitter med min LG Viewty(ku990?) och comviq kompis!! när jag ska logga in på mobilen så står det "fel användarnamn eller lösen"... Har både testat på iphone.whoa och mobile.whoa.... sen undra jag hur det ligger till med surfpriser för comviq...
Stuck,
jobbar ni nått på mobilsidan? Tex att kunna söka eller skapa ny tråd vore ju grymt.
 i get more pussy then panty!
....
confidence P25
tycker också det är lite dålig stil av dom att inte svara, och jag kan nästan garantera att dom har läst alla diskutioner runt dom mobila sidorna, då stuck oftast är väldigt snabb med att svara, men inte sålänge det handlar om mobil-sidorna.

Men om jag inte minns fel, så när dom publicerade dom mobila sidorna så gick dom ut med att någon annan hade byggt sidorna, och inte dom själva. Så det kanske inte ens är dom som håller i det.

Men tycker ändå det är dåligt att man bygger en funktion, för att folket ska ha användning av det, och sen låter den ligga och skräpa. Tyvärr har jag inte en iphone, och min mobila webbläsare vill inte gå ihop med whoa, så jag har ingen uppfattning om hur sidorna fungerar med det. Men jag sitter en hel del med mitt psp och surfar i iphone.whoa.nu och har ingen vetskap om ifall vissa funktioner uteblir då psp inte kan hantera java så bra som man önskar. Men som jag märkt av sidan när jag surfar med psp, är att "dina aktiva" och "skapa tråd" inte är tillgängliga, och "dina aktiva" är istortsett fliken jag använder mig av mest när jag hänger på whoa.

Då sidorna ser identiska ut nu, sen dom släpptes, så kan vi nog konstatera att ingen jobbar på dom, vilket är synd.
Webmaster

2009-06-26 09:13
Hej!

Sorry att vi inte kollat här så mycket på senaste. Det är fortfarande väldigt få besökare % mässigt som kör mobila. Men den kommer säkert piffas upp förr eller senare.

Är det många som de inte fungerar alls för?
Iphone varianten fungerar klockrent. Riktigr smidigt och snyggt!

ingen av varianterna går att logga in på för mig, blir såndär "service" med röd text som brukar komma fram här på whoa när det bråkas. har funkat förr, men nu funka det inte alls ;S
((MAAD))
Moderator

2009-07-04 03:02
När jag loggar in på både, iphone och mobile verisionen så står det att det blir fel på servern.. Konstigt

mexxi, vad har du för mobil?

stuck, ni borde iaf ordna så att man (något grunläggande här på whoa) kan skapa trådar.
Moderator

2009-07-05 01:19
En samsung SGH-F480 (Touchwiz)

Det finns trots allt mycket att önska i den mobila versionen...

T ex, att kunna skapa trådar vore stort stort plus!
Sen har vi startsidan/bloggen, som ser snygg ut, tills man klickar på något, då får man upp inlägget men bara en del och sen står , så videos, mp3or, länkar och text försvinner och de går inte läsa inlägget alls vilket gör hela den funktionen onödig i dagsläget. Är det något som kommer att fixas? Att kunna läsa hela inlägget är ju en fördel att kunna göra och sånna där "audio-sliders" fungerar ju i iPhonen (som det finns i veckans-mp3) men de funkar inte på whoa dock för de finns inget mer i inlägget.

Rörigt det vart men... Stuck, blogdelen borde väl gå och styra?
okej... det går inte att göra
Okej... det går inte att göra klammrar.. eller vad det heter... ( <-- sånna fast hårda.

Det är sånna som syns på iPhonen i bloginläggen.
Hela bloggen blir ju värdelös om det inte fixas.
Moderator

2009-08-06 17:29
confidence - Är du säker? Testade precis med min experimentanvändare och det verkar inte vara några problem. Inga hakparenteser dök upp, utan bara fungerande sidor (dock utan flash-grejerna av nån anledning).

10-4, over...
Moderator

2009-08-06 17:36
Testade även att göra en tråd och ett inlägg i den tråden, helt utan några problem.

10-4, over...
Testar du i iphone.whoa.nu?

Ska logga in med telefon nu och se.
Moderator

2009-08-06 21:58
Ah, hoppla, loggade visst in via vanliga Whoa :D
Ska testa iphone. nu :)

10-4, over...
Moderator

2009-08-06 22:01
Härmed är alla fel confidence rapporterade bekräftade :)

10-4, over...
Haha, men jag som gjorde printar! Men jag länkar dom endå. :)

Håller du inte med om att forumet (iochmed att man inte kan skapa trådar som är en viktig del) och bloggen (där bara halva innehållet syns) blir rätt värdelösa endå?

Moderator

2009-08-06 22:05
Bra med screensen i alla fall, blir mycket enklare att hänvisa till än att behöva logga in :)

10-4, over...
Tycker verkligen det är en miss att iphone versionen inte har "Dina aktiva" :(
 www.qweety.nu
Brejkish P20
mobilversionen har inte de heller!
Är det stor skillnad på mobil.whoa.nu och iphone.whoa.nu?

Det händer nada på denna front va?
Optimistisk, mobilversionen verkar vara iphone.whoa.nu hur som helst, finns ingen mobil.whoa.nu utan man blir tydligen redirectad till iphone.whoa på mobilen som i datorn.
Webmaster

2009-08-25 21:56
Vi kommer nog göra ett ryck på detta snart igen. Behöver stålar bara så vi måste jobba med annat :/
Det var ett tag sen :) Är det nått på gång?

Saknar verkligen att man inte kan göra nya trådar och att startsidan nästintill är värdelös pågrund av att man inte kan se hela inlägg.

Förstår att det är en kostnadsfråga, men jag kan ladda hem musik via safari i iPhonen och det vore sweet om man kunde lyssna på veckans mp3:or osv.
Moderator

2010-10-09 15:49
Kör iphone.whoa.nu från min Samsung Galaxy S, det går jättebra att surma runt på bloggen m.m men när jag ska gå in på forum så står det

"Server error in '/' Application.
Object reference not set to an instance of an object"
Och sen är det massa text..