I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Battletävlingar - Vad hände?

Whoa Community - Allmänt om whoa

2009-06-24 02:57

Battletävlingar - Vad hände?

Hey, vad hände med alla audiotävlingar som alltid var igång för några år sen? (Pratar om crewbattle, tagteam m.m) Ser dom ALDRIG nu för tiden.. Är det så att ingen orkar ta tag i det längre eller ingår de inte i whoa's "koncept" längre?

Mvh, Nyfiken.

Om jag lägger upp tråden i fel forum så får ni ursäkta mig och flytta den.

(Inlägget ändrat av luthgr3n 2009-06-25 15:32:33)

soundcloud.com/brormusk/sets
Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.

2009-06-24 06:48
jag vill med se lite tävlingar, askul ju!
Flyter som en död fisk

2009-06-24 06:59
ja ge folket va dem vill ha! :D
http://www.myspace.com/aiinac

2009-06-24 09:25
skulle va fett kul om dom kmr upp igen
http://www.znapmusic.com/myntah/

2009-06-24 13:32
Jaa.. Fixa fixa!!
Mr Awesome ..

www.myspace.com/mrwillybwooi

2009-06-24 13:33
Ja, fixa battles så jag får försöka kvala och misslyckas och sedan tröstsupa, kom igen nuh!
Dra åt helvete!

2009-06-24 13:44
HAHA så jävla bra sagt!
Mr Awesome ..

www.myspace.com/mrwillybwooi

2009-06-24 13:54
Säger som alla andra att det skulle va galet kul med tävlingar =)
they say hiphop was born in the bronx but the bronx was born in sweden!

www.fillson.blogg.se

2009-06-24 14:13
troligtvis skulle det locka fram de bra whoaiterna också.
Blunted in stockholm

2009-06-24 14:19
Vore inte helt fel asså :)
Http://www.myspace.com/besononline
Rappare

2009-06-24 14:50
Det var ju snack om 60 sec, vad hände med det?

2009-06-24 14:51
detta låter fett intressant :D
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough
www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89

2009-06-24 16:30
TAAGTEAM!
Great som Tony Tiger!

2009-06-24 16:35
Ja, fixa battles så jag får försöka kvala och misslyckas och sedan tröstsupa, kom igen nuh!

Hahahah :D

Jo, hade ju vart kul , som sagt!
''Televison - teacher, mother, secret lover'' - Homer Simpson

2009-06-24 17:03
Ta upp detta med någon admin istället. Har en känsla av att detta inte kommer leda någonstans.

2009-06-24 17:05
Anledningarna till att inga tävlingar kommit upp är väl pågrund av alla walkovers och allt gnäll från folket när det dom senaste gångarna arrangerats?

Om jag inte missminner mig så var det mabande som förklarade detta i förra tävlingen då den höll så låg standard? Det var tävlingen innan Din mamma batteln om jag minns rätt? Guttersnipers mot STFU där STFU vann på wo?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-06-24 17:35
Det har vart crewbattle ett år efter det. Men då avbröts den efter semi. För domarna tyckte de va för dåliga rappare med. Ganska keff stil kan jag tycka. Man kan inte leva på alla dom gamla rävarna (storhets,nickokick,kaggen m.m) Dom nya ska väl också få chansen.

2009-06-24 18:09
ORD!

2009-06-24 18:13
har skrivit om detta i blandat forumet men utan svar,
sover alla admins eller bryr dom sig inte om denna tråd?
Same shit, different diapers!

2009-06-24 18:17
Alla borde få en chans, de är självklart.. MEN nu förtiden är de så tråkigt att alla (vem du än frågar) så säger dom att dom rappar.. riktiga "wannabe-rappare" och blir de nå battles/tävligar.. så kommer massa wannabe rappare hoppa in och då kommer de inte vara lika kul att lyssna..

Jag skulle gärna vilja att nån battle kom upp.. grymt kul och ha sånt.. men då skulle jag gärna vilja ha med sånna med talang (och kan rappa) som verkligen är sugna på att vara med, och då ska de vara typ tagteam, aa crewbattle och så.. inga 60 sek.. de är segt fan..
-§ '_' §
( . )( . )

2009-06-24 18:22
word på aleex_ ..
finns så pass många wannabe rappare, men det är därför man har kör med bidrag så att dom bästa kan komma vidare ..

Fan kör igång en tagteam / crew battle, det är så jävla härligt och lyssna på ..

Peace
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-06-24 18:22
Tror inte att några så kallade wannabes skulle kvala
Moderator

2009-06-24 22:35
Nejfaen, jag vill ha en 60 sec. Med feta priser, det är nått jag tror kan locka tillbaks lite folk. Liksom, hur många bars går det på en minut? Inte alltför mycket jobb och inget man kanske behöver sitta med i veckor för att fixa till, enkelt är bäst.
Men dock borde tävlingen vara planerad som faen och uppordnad, känts lojt som faen på sistone.
time isn't wasted when you're getting wasted .

2009-06-24 22:41
Ord. Sen om det är priser. Inga konsertbiljetter eller nåt. Hade vart najs om man kanske vann en dag i studio med Ågren, eller ja. Man kanske får välja mellan ett gäng rappare. Så kickar man en låt med han/hon.

2009-06-24 23:03
vann en dag i studio me
d Ågren

va?

priset får bli en kyss av dig istället

2009-06-24 23:05
oveyoman

jaja, kom bara :)

2009-06-24 23:10
bra nu vi vet

alla får kyssa herr anna som vinner
Moderator

2009-06-25 00:40
Ska jag vara ärlig är nog det enda som folk tänder till på pengar skulle jag tro, men får väl vara realistisk då det inte lär bli nått sånt. Nånting användbart, för jag vet inte om lite större gubbs är så överdrivet intresserade av att vara en dag i Organisms studio eller få en kyss av herr anna. YEYEYYE

2009-06-25 00:45
Nej, kanske inte. Men jag menar ju inte direkt att "OH FÅ TRÄFFA ÅGREN!!!!!!!" utan en (enligt mig) fet studioupplevelse. Är väl lite skillnad på att stå och kicka i sitt hembyggda mickbås mot att kicka i en miljonstudio med en fet rappare. Och jag tog Ågren som ett exempel bara. Kan ju vara vem som helst.

"lite större gubbs" hänger väl inte på Whoa längre? Alt. inte släpper i Vår Hiphop? Rätta mig om jag har fel.
Moderator

2009-06-25 00:51
Nej jag vet, men menar att för mig skulle det inte vara en överraskning om kanske Kaggen, Toppen, jaa du vet någon av dom lite större här hoppar in. Och jaah, jag vet inte vad dom tycker men kanske inte lockar överdrivet. Men jag fattar poängen liksom :)

I vilket fall, få igång nått. Man märker ju på alla som droppar att dom vill battla eftersom det bara dyker upp en jävla massa "beefs" som är totalt meningslösa och så. Dra igång nått!

2009-06-25 01:03
Grejen är ju den att whoa troligtvis tjänar en jävla slant på annonser. Folk VILL annonsera på whoa.nu eftersom att de har ett stort antal unika besökare dagligen. Nu vet jag inte om whoa investerar i annat (eftersom jag inte alls är aktiv), MEN, är inte besökarna (de som faktiskt drar in pengarna) värda de dom vill ha, då det handlar om någon tusenlapp.
Hemsidor, banners, Affischer, layout till ett bra pris? Lämna ett meddelande i GB'n!

2009-06-25 01:07
60 sec! Behöver det NU!

2009-06-25 02:54
Tagteam hade vart fett som fan.
Förra året var faktiskt bra, kul att följa.
Synd att det vart mycket gnäll om domarna, fast det var ganska irriterande med väntan.
Lite wo's osv är väll det enda sorgliga inom det hela.
Men sjukt kul om det kom en ny tagteam.

2009-06-25 03:32
Jag tycker det skulle vara helt galet najs med en battle tävling. Dock så borde det vara en minimi gräns på erfarenhet, Två år som rappare för att få kvala in. Då säkerställs kvalitén och risken för dommarknas minskas ganska mycket. Jag är ingen rappare, och har inte ens tänkt lyfta micken, men jag ser helt klart fram emot att höra eran battle.
Få mina freebeats före whoa får dem! http://subscribe.m4um.net
Om ni addar min msn och jag nekar, så kan det bero på att jag av misstag stänger fel fönster. På't igen. :)

2009-06-25 05:03
Dock så borde det vara en minimi gräns på erfarenhet, Två år som rappare för att få kvala in. Då säkerställs kvalitén och risken för dommarknas minskas ganska mycket.

Dum idé enligt mig. Det finns folk som har hållit på i 1-2 år som är duktiga, samtidigt som det finns folk som har hållit på i mer än 10 år och suger hästballe (Dogge t.ex.)
Beat the odds like an abusive freak show owner

2009-06-25 07:15
det är med en gräns är ju onödigt, dom ska ju ändå kvala å då kommer dom bästa bidragen med, så spelar ju ingen roll om det är gräns eller inte?
aja hoppas något sånt här roligt kommer upp snart :)

2009-06-25 10:55
aa det bästa med whoa var tävlingarna :( Fan kommigen nu!!
https://soundcloud.com/mendelsonbits

2009-06-25 11:54
60 sec! Behöver det NU!

WOOORD! Och det är ju som sagt ändå kval först, så dom ''lite sämre'' kommer ju inte med ändå isf =)

Och som Qnivqast sa; så finns det folk t.ex. Dogge som hållt på ett jävla bra tag som Suger Kewk ;)
''Televison - teacher, mother, secret lover'' - Homer Simpson

2009-06-25 13:32
Men vaffan få nån fet proddare att göra en 3-5 beats till vinsten, snacka med admin, o håll i tävlingen själva? :)

Fan vill se lite mer tävlingar här :(

2009-06-25 13:40
ge mig 60sek

2009-06-25 21:35
Jag måste få säga att ni som är rädda att det ska komma "wannabe-rappers", eller de som hållit på för kort tid med rap så behöver ni ju inte oroa er?

Det är väll en av anledningarna man har kval till? För att sortera bort de rappare/crew som inte platsar in i main-tävlingen. Men helt klart så var förra årets crewbattle ganska låg nivå på o.s.v.

Men Whoa mama & Tag-team tävlingarna tycker jag höll en ganska bra standard faktiskt (för att vara whoa). Men denna tråden kan nog hjälpa, visar medlemmarna intresse så kommer det att göra så att arrangörerna vill fixa också.

Tycker det är dags för en 60 sec eller tag team nu faktiskt. Keep it rollin' whoa!
www.Wizdom.se - www.myspace.com/wizdomrap

2009-06-25 22:45
Trist att inga admins skriver i stådan.. Eller mods..

För övrigt har jag aldrig vart så intresserad av 60 sec, så begränsat och man får lite sagt.. Inga beatswitches etc.. Även fast jag ställde upp ett år..

Jag vill se TagTeamTournament som jag själv höll i ett år och min main man TMK ett annat.

Även Crewbattle..

Styr ni TTT kan ni räkna med Essen iaf :)
soundcloud.com/brormusk/sets

2009-06-25 23:37
Word på Enter!
"Being an Independent artist is like being an ugly dude with a huge dick... If I could just get these bitches to look, they'd be hooked!" - Dirtbag

2009-06-26 17:37
ge mej!

2009-06-26 18:55
Admins/mods får ta och styra upp något. :D
Moderator

2009-06-26 19:16
kan inte någon admin eller nått skriva nånting i tråden eller? ;o

2009-06-27 13:18
vad hände med live-battles? sker det några nuförtiden?
Not a follower, so Twitter has never been an option.

2009-06-28 00:00
Dom vågar inte svara, för dom vet inte vad dom ska skriva, dom diskuterar det just nu inne i dom hemliga forumen

/ hemlig källa
be the change
Admin

2009-06-30 09:51
Vi får se vad som händer till hösten. Lär inte vara särskilt högt deltagande under sommaren. Vare sig från deltagare eller arrangörer skulle jag tro. Som en vis admin uttryckt det: "Vem vill sitta/stå inne i en svettig lägenhet och rappa när det är 28 grader och sol ute? Då blir det cyphers i parken med några bärs istället."
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?
Rappare

2009-06-30 16:11
Jag vill också se mera tävlingar, det var fett kul ju.

2009-06-30 23:01
Citerar Evolution:
Vi får se vad som händer till hösten. Lär inte vara särskilt högt deltagande under sommaren. Vare sig från deltagare eller arrangörer skulle jag tro. Som en vis admin uttryckt det: "Vem vill sitta/stå inne i en svettig lägenhet och rappa när det är 28 grader och sol ute? Då blir det cyphers i parken med några bärs istället."

De senaste tävlingarna har hållit för låg standard och för mycket WO's, därav har vi avvaktat med tävlingar ett tag. Till hösten lär ni få ta del av åtminstone en tävling, så njut av vädret tills dess och slipa era punchlines!
RAWMUSIC.se - myspace.com/TMK6 - myspace.com/RAWMUSICLABEL