I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2009-11-25 20:54

Dagens Punchline!

För några år sen lade ni upp nya punchlines varje dag! Varför slutade ni med det? Det var ju skitbra! Kan ni inte börja med det igen? Eller iaf veckans?

Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.

2009-11-25 22:26
stödjer förslaget,det var skit fett,om inte kan ni väl länka den gammla DP...
jag kommer ihåg det som i förmiddags - jag minns den tiden
vill sluta grubbla men det är svårt när man är inne i det
sitter du i nätet tänker du säkert på spindeln i det
Producent

2009-11-25 23:41
Därför att whoa har droppat allt som brukade vara hip hop till hip pop
Since 1984
@realgizlee // twitter

2009-11-26 00:06
instämmer, skulle va skitnice
Skivsamlare

2009-11-26 14:45
fair enough..

2009-11-26 19:00
Kloak P23
Tackar,du är lite av en hjälte
jag kommer ihåg det som i förmiddags - jag minns den tiden
vill sluta grubbla men det är svårt när man är inne i det
sitter du i nätet tänker du säkert på spindeln i det

2009-11-26 19:03
Helt sjukt att det var sex år sen!
Jag var iaf glad att jag fick med en precis innan slutet.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Moderator

2009-11-27 20:47
Haha urfeta punches där verkligen
time isn't wasted when you're getting wasted .

2009-11-27 20:55
Ahh, back in 'em days ja.. Kul grej men inget som behöver återupplivas igen.
Rappare

2009-11-28 16:15
"Your bitch wasn’t Asian but she sure as hell could Bang-cock" - Celph-Titled
Moderator

2009-12-01 21:19
Haha kommer det inte en sån här tråd typ en gång om året?
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2012-01-07 13:58
tack!!
Admin

2012-03-05 14:26
Håll ut mina Whoa-vänner.

2012-03-05 15:05
Howser måste ha den sämsta punchlinesmaken någonsin lol.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Admin

2012-03-05 15:10
easymode: Det var användare som rapporterade in slagorden.

2012-03-05 15:23
"Tipsad av: howser"

;)
Poet

2012-03-06 13:49
Shit, sånna namn man glömt helt haha. Som Kendal! Så ballt :D

Och vad står det längst ner hahaha?

Sjukt men sant: idén till dP fick jag när jag såg någon skum sida som hette något i stil med "dagens muffins".

Det var tider! :')
At the gates of Eternity...

2012-03-06 15:03
skulle vara riktigt grymt! sånt här behövs för att hålla whoa vid liv
Poet

2012-03-06 22:55
Inte för att låta pessimistisk, men jag tror inte att en återinföring av DP kommer locka lika mycket som det kunde ha gjorts om DP togs åter i bruk redan för fem år sedan när det även då skrevs "Det kommer, det kommer!" från de högre hönsen, men vad vet jag, det kanske blir poppis?

Sen funderar jag på hur länge en återinföring av DP lär hålla med tanke på att andra saker som försökts hållas aktivt på Whoa inte direkt gjort succé tack vare lågt intresse (som audioturneringar, Veckans Låt och Veckans Text osv), så även om tanken är god lär folk sova på det, 30 dagar senare så tas det bort pga lågt intresse även DP (sen vet jag inte heller om det är så kul att punchlines dyker in som är hämtade från battles (det borde isåfall kunna fungera lite som reklam för en låt vilken raden kommer ifrån, om nu raden är bra dvs) inte direkt så att skrytrap/punchlinerap är lika hett som det var när DP begav sig, även om det florerar av det numera i andra former, men ska det tas från battles tror jag battles på Whoa tar för mycket plats, räcker ju redan med att Populära Trådar bara innehåller battles dag ut och dag in och syns på Whoa-bloggen väldigt mycket).

Bara tänker lite högt här, inget har från min sida - får ni DP att faktiskt fungera så blir jag bara snarare glad eftersom jag tyckte om DP när det begav sig, men hoppas ni tänkt igenom det rätt noga så det inte floppar det första som händer. Positiva vibbar!
Läs min nya bok Tyst I Klassen! som jag släppte i år. Är du inte läskunnig kan du åtminstone se mig hos Malou i Efter Tio i TV4 varje vardag och höra mig prata gott om den, inte för att jag minns vad den handlade om, skrev den på fyllan trots allt.
Admin

2012-03-07 09:23
BjörnRandelid: Audioturneringarna har ju varit sjukt populära. Kanske dragit mest folk av allt genom tiderna på Whoa. Men någon måste arrangera och styra upp allt och man vill kanske ha fina priser. Och när vi märkte att det inte var möjligt har vi passar på det. Men det dyker upp önskningar hela tiden. Men skall det göras idag vill vi ha det gjort ordentligt. Till skillnad från veckans låt och veckans text osv där det varit brist i arrangörsskap och där man helt enkelt inte skött den uppgiften man åttagit sig.

Jag tror DP kommer bli grymt. Blir nog en skön uppblandning av Chino XL och Michael Crackson där battlescenen har chans att synas ännu mer än vad den gör samtidigt som man kommer drömma sig bort till tidiga 2000-talet och punchlinerappare som reppat Bålstad.

Poet

2012-03-07 14:56
Audioturneringarna har ju varit sjukt populära. Kanske dragit mest folk av allt genom tiderna på Whoa.

- I know, men syftade såklart på dom senare tävlingarna där det blev rätt dött på talang och seriositet, senaste Crew Battle-turneringen lades ju till och med ner mitt i tävlingen pga bristande engagemang från både arrangörer och deltagare, och det var ju ett par år sedan dess.

där battlescenen har chans att synas ännu mer än vad den gör

- Vilket jag har väldigt svårt att tro att det skulle vara till er fördel. Blir för mycket fokus på battles (tycker visserligen att det är det redan nu).
Läs min nya bok Tyst I Klassen! som jag släppte i år. Är du inte läskunnig kan du åtminstone se mig hos Malou i Efter Tio i TV4 varje vardag och höra mig prata gott om den, inte för att jag minns vad den handlade om, skrev den på fyllan trots allt.
Poet

2012-06-13 11:59
"EASY - som on the rocks" - Nu Messiah

Så fattig den där var. Men han verkligen att han tror att "easy" uttalas "isig" ?
Admin

2012-06-13 12:37
BC99: Du som är nere med punchlines får ju skicka in några. För dig är det ju EASY - som Kiruna i januari.

Poet

2012-06-13 13:20
Haha men easy uttalas inte "isig" eller ens med något S överhuvudtaget. Utan med ett Z. "Eazy"

Eazy-E, remember him? :P Men jo, jag ska faktiskt försöka skicka in några :)
Rappare

2012-06-13 13:35
BC99 skrev:
Så fattig den där var. Men han verkligen att han tror att "easy" uttalas "isig" ?
Fast du har ju fattat raden fel. Det uttalas "is i". En drink med is i = on the rocks.
Poet

2012-06-13 15:24
Kvittar, för "easy" uttalas fortfarande inte "is i" eller "isig" som jag trodde. S:et i "easy" uttalas som ett Z.

2012-06-15 17:04
så va de jag som tipsa om jaqe
"Rap ain't shit if it ain't real kid"- Lord Finesse
Admin

2012-06-15 19:03
Infamouz: Det är några stycken som tipsat om den raden.

Producent

2012-06-26 23:12
är dagens ens en punchline, eller är jag bara jävligt trött och trögfattad?!
Admin

2012-06-26 23:14
Konstigt: Vi kör inte bara renodlade punchlines utan en del limerickar, anagram, palindrom, allmänt feta rader och annat fuffens.

2012-07-03 18:06
dags för en ny va?

2012-07-04 12:37
ja vad händer?

2012-07-04 16:27
MFS WHERE YOU AT?

2012-07-05 22:36
kaåosfkposakfkpkdposfkpgjdfpgdfgdfjfgjfhkhfjkfkfhlkfhjk
Admin

2012-07-06 17:53
Ni som följt vår blogg kan inse att "Whoa" är på semester. Jag har varit utan Internet i 3 dagar och inte haft möjlighet att posta. Fixar upp nu till helgen igen. Hade hoppats på att övriga redaktionen kunde vara instance. Men tydligen inte...

Redaktionschef

2012-07-09 13:11
Nu är jag tillbaka från 14 dagar i Kroatien så dP vaknar till liv igen nu :)
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013|
I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
Producent

2012-07-13 14:45
mfs P26
jaså, okej, men då kanske ni ska ta och döpa det till något annat än just "dagens punchline" då?:)
Admin

2012-07-13 15:33
Konstigt: Typ "Dagens Punchline inkl semesterperioder" :)

Men "Whoa Punchlines" skulle inte vara en dålig grej.

Redaktionschef

2012-07-17 02:42
Ni som uppskattar dagens punchline, glöm inte att hjälpa till och tipsa om bra punches. Vi behöver er hjälp för att hålla ångan uppe :)

http://blog.whoa.nu/tipsa-om-punchline/
Poet

2012-08-04 10:54
Kan ni inte bara döpa om det till dagens "MBMA Punchline" istället? Så många rappare på den här planeten, så många punchlines och ni verkar endast begränsa er till ovanstående herrar...
Admin

2012-08-04 11:51
BC99: Det är inte enbart vi som väljer punchlines utan ni användare som skickar in punchlines. Och uppenbarligen gillar våra användare MBMA. Det är fritt fram för dig att mata oss med grymma punchlines från rappare från alla världens hörn.

Redaktionschef

2012-08-05 21:37
Precis! Skicka in förslag BC99!

2012-08-06 13:55
1. Vad BC99 sa, 3 dar i rad?
2. Redan varit uppe?
3. Så jävla dålig punch, min morfar hade alzheimer och han hittade hem.
Redaktionschef

2012-08-06 16:37
1. Hjälp oss att bryta detta?
2. Nej, däremot kör han alzheimer i två olika punchlines
3. Jag jobbade på ett äldreboende och där hittade de aldrig tillbaks :)

2012-10-30 19:49
Kan ni inte fixa så man faktiskt kan se allt? Det är var och varannan dp som är helt skev för att den är för lång
På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en.
Redaktionschef

2012-10-30 20:31
Nja, det har hänt typ 3 gånger sen vi startade. En av gångerna är idag. Vettefan varför det blir "var och varannan" för dig. Kör du över telefon eller dator?

Vi har ett visst utrymme att använda men tyvärr går det inte att förhandsgranska, så blir det fel så blir det fel. Bara ett dygn det handlar om och ytterst sällan så tycker det är ok.

Du kan alltid läsa raderna i sin helhet i dp-arkivet, på Whoa-gruppen på facebook eller på vårt twitterkonto, om du anser att de inte går att läsa ordentligt på startsidan.
Poet

2012-11-04 12:43
"I fucked my cousin in his asshole, slit my mother's throat/ Guess who Slim Shady just signed to Interscope...?"

Bizarre måste vare den bästa, sämsta rapparen ever hehe. Och nej, jag fattar inte hans line hehe
Moderator

2012-11-04 13:10
Jag älskar verkligen den där raden, det är så skön introduktion av Bizarre.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2012-11-08 19:37
ok bombade på med lite punchlines nu för att förhoppningsvis höja standarden lite.
Admin

2012-11-09 10:04
Metastrof: Helt rätt!

Poet

2012-11-18 14:43
Tackar, Meta! Äntligen lite variation.