I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Ska Whoa! fortsätta vara ett hiphop-forum?

Whoa Community - Allmänt om whoa

Producent

2010-03-15 14:06

Ska Whoa! fortsätta vara ett hiphop-forum?

Då är det kanske dags att slopa alla elektonica- och popnötter som släpper sitt skit (tyvärr ej bildligt talat ens) här konstant!

Fan, någon måste rensa upp allt i "Vår hiphop" som inte har ett skit med hiphop att göra

MPC 2500, Akai S900, Roland JV 1080 in the basement!
Boom bap lives!
Skivsamlare

2010-03-15 14:22
Kanske borde vara ett forum för hiphop och ett för rap?
fair enough..
Producent

2010-03-15 14:28
Eller bara ett för hiphop
Boom bap lives!
Moderator

2010-03-15 15:58
Vem ska bestämma vad som är hiphop och inte? Det finns olika sorter av hiphop och det är väl bara att acceptera. En del faller en i smaken och en del gör inte det. Svårare än så är det inte.

Ingen tvingar er att lyssna på något ni inte gillar :)
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_
Producent

2010-03-15 16:12
Fan vad jag hatar det cp-argumentet... "vem är människa att kunna avgöra vad som är hiphop och inte hiphop? stilen har utvecklats" mm mm. Fuck det! Om det fortsätter "utvecklas" åt det hållet det gör nu så kommer snart Timotej, eller vad fan dom nu heter, att vara hetaste hiphopen i sverige! Fan, sätt standard på matrialet och duger det inte så duger det inte! Det finns fullt med andra forum för övrig musik... Fucka inte upp hiphop!
Boom bap lives!
Redaktionschef

2010-03-15 20:19
Är det så stor skillnad egentligen?

Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013|
I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
Moderator

2010-03-15 20:33
Sen är det ju inte överdrivet mycket av den stilen som släpps, det finns låtar, men det är inte så att det svämmas över med det. Jag gillar det mesta av hiphopen och tycker inte att man behöver sära på det iallafall.
time isn't wasted when you're getting wasted .

2010-03-15 22:51
Håller med dig RK-Studio.
Bort med skiten.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-03-16 00:10
Bara för att du inte tycker om en viss stil, eller tycker att en viss stil inte är hiphop betyder inte att alla andra håller med. Alla sorters musikstilar utvecklas, alla kommer inte tycka om det, så enkelt är det. Men det är knappast som att vi kommer limitera oss för vad som släpps här, i forumen eller som våra exklusiva mp3or/netplays bara för att vissa inte tycker det är hiphop nog. Boom bap, dirty south, electro hiphop... hiphopen evolveras till olika stilar. Älska eller hata, men det kommer att hända oavsett, och whoa kommer inte stagnera det oavsett om vi älskar eller hatar det.
Married to the money, fuck the world, that's adultery
Poet

2010-03-16 16:54
Nu för tiden är det ju dock svårare att skilja hiphop från techno/trance än vad det är att skilja hiphop från hiphop.
Jag hänger i rimnördarnas ringhörna

2010-03-16 19:00

- Nu skulle detta säkert kunna klassas som hiphop
"Being an Independent artist is like being an ugly dude with a huge dick... If I could just get these bitches to look, they'd be hooked!" - Dirtbag
Producent

2010-03-16 19:29
men hiphop med elektronisk influerat shit kan väl ligga i "elektronisk" forumet, och pop i pop forumet and so on? så är ju allt som det har varit innan.

2010-03-17 19:09
RK-Studio - Om du vill ha bort det som du tycker är "inte hiphop" så kan jag gärna hjälpa dig, men först behöver jag hjälp: eftersom jag inte rakt av vet vilka du menar så kan du väl ta och gå igenom förstasidan i forumet och skicka en lista på vilka trådar du tycker har "fel" musik i sig? :)

Konstigt - Hiphop med elektroniska influenser har väl alltid legat i hihop-forumen?
Electronica med hiphopinfluenser är däremot en annan femma och där finns det en magnifik "rapportera tråd"-knapp som går att använda :)

Sellish - Nej, det skulle klassas som rasistisk stereotyp-"humor" över ett beat från en grupp som tidigare höll på med relativt bra hiphop.

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Poet

2010-03-17 21:55
Viva la Mabande!

2010-03-18 00:17
Mabande kommer och klargör allas frågor!

Mabande
Finns säkert några som inte lyssnar på hiphop som säkert skulle kunna placera det i nåt liknande fack
"Being an Independent artist is like being an ugly dude with a huge dick... If I could just get these bitches to look, they'd be hooked!" - Dirtbag

2010-03-18 19:45
Javisst finns det det, men är de verkligen relevanta för definitionen av hiphop? :)

10-4, over...

2010-03-18 22:11
Ne de vete fan, nu vet jag inte vad jag ska kontra med, you win I guess!

2010-03-20 10:56
Varför envisas "hiphop kulturen" med att hiphop ska vara en typ av musikstil?

Finns ju mängder olika typer av rock, samt disco, house osv. Men så kommer hiphop och ska envisas och vägrar inse att folk inte gillar samma typ av beats och söker sig till nya vägar och försöker lägga en hiphop-dicso-club som, framför allt säljer.

-Nej, vi Sverige ska vi vara oldschool.

Vem orkar bry sig, man lyssnar ju i själva fallet på det som faller en i smaken..
Don't!

2010-03-22 21:46
Mitchy P11

Sverige är väl minst "Oldschool" här ska det ju vara Markoolio över discobeats annars kan du glömma säljsiffror.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-03-22 22:54
.. Som jag säger, men det finns allt katter som vägrar släppa in någonting nytt. I Sverige funkar knappt i hiphop i överlag - minst oldschool, kom igen. Kolla den stora marknaden i USA.
Don't!

2010-04-01 02:28
hade varit nice om det hade gått att sortera. men det går tyvärr inte.

vem ska bestämma om ett poppigt hiphopalbum är ett popalbum eller ett hiphopalbum osv?

2010-04-01 13:50
Klart som fan det går, hur tror det annars vi hade fått t.ex. mängder av rock?: "Hård-rock, rock, emo-rock, punk-rock" så, går det fan vidare.

Blir väl mer "hiphop-pop", vilket är ett uttryck som har uppkommit ett antal gånger på det här forumet.
Don't!

2010-04-05 19:48
<object width="480" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/dwshn57eNkQ&hl=en_US&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/dwshn57eNkQ&hl=en_US&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed></object>
Moderator

2010-04-06 21:37
RK-Studio P21: Vad är hiphop för dig då? Hur ska hiphopmusik låta? Vad sätter du för gränser?

Alla musikstilar utvecklas, varför ska inte hiphopen då få göra det?
Ligger hiphopen i ett speciellt fack?

Det är så jävla kul med dom som säger att det är hiphop och inte.
Tror ni dom gamla hårdrockarna sitter och klankar ner på allting nytt som släpps och sitter och tänker att allting ska låta som det gjorde 1988?

Dom flesta musiker tycker att det är kul att musiken utvecklas men tydligen inte hiphoparna.
Följ mig på Twitter @MexxiInnuce

Och checka:http://www.innuce.nu
Poet

2010-04-06 21:42
Tror ni dom gamla hårdrockarna sitter och klankar ner på allting nytt som släpps och sitter och tänker att allting ska låta som det gjorde 1988?

Det tror jag faktiskt :)
Producent

2010-04-07 00:42
Som jag alltid sagt det, Boom bap original rap !
Det är la bara bra att det finns nötter som sysslar med fake ass shit.
Då finns det mer utrymme åt oss och man vet vilka som är real or not, let em keep on fakin the funk, we gon be like roaches never dying !
Since 1984
@realgizlee // twitter

2010-04-07 00:54
Fan vad jag hatar det cp-argumentet... "vem är människa att kunna avgöra vad som är hiphop och inte hiphop? stilen har utvecklats" mm mm. Fuck det! Om det fortsätter "utvecklas" åt det hållet det gör nu så kommer snart Timotej, eller vad fan dom nu heter, att vara hetaste hiphopen i sverige! Fan, sätt standard på matrialet och duger det inte så duger det inte! Det finns fullt med andra forum för övrig musik... Fucka inte upp hiphop!

word.
B-Laget - Din Mammas Favoriter

blaget.blogspot.com / mekkeriet.blogspot.com

2010-04-07 20:28

'88? Knappast! Senast '83 ska det vara! ;)

10-4, over...
Moderator

2010-04-08 00:31
Fel av mig då Mabande! :D

Producent

2010-04-08 09:21
Jag håller med RK-Studio, kan inget annat säga att det finns inte ett skit jag kan göra, Hip Hop utvecklar sig sure, men jag tycker att det har gått för långt. Men jag försöker inte förändrat, jag hellre håller käft och njuter av det jag kallar "Hip Hop"
http://soundcloud.com/orlandog
https://www.facebook.com/OrlandogPsy
https://www.youtube.com/user/OrlandogPsy
Moderator

2010-04-08 15:11
Jag kan hålla med till viss del, alltså om man kan klara av att blanda in lite electro lr whatever utan att förstöra hiphopkänslan så äre okej, typ som medina lyckats med i en del låtar.

Men själv skulle jag aldrig kalla t.ex. Lorentz o m.zakarias för hiphopare. thats it
//TW

2010-04-08 15:23
Hiphoppen är en av få musikstilar som ständigt utvecklats och varit spännande, men skit i det på vårt forum ska det bara vara hiphop som låter som hiphoppen mellan 93 och 98.

Så tolkar jag OP's inlägg. Men vafan skapa ett nytt forum då, där du kan bestämma själv vad som är hiphop.
http://soundcloud.com/80scrackpolo
Moderator

2010-04-08 18:27
Eller fan, Mabande, jag har en riktigt skitbra superidé!

Vi startar upp ett forum som heter "Riktig Hiphop" :D

2010-04-09 11:30
med lite snällare ton - Big fred lirar oldschool i en källare i malmö idag. Kom förbi för lite boom bap, skit i forumet.

2010-04-09 18:57
Mexxi - Du kanske har nånting där alltså :D

10-4, over...

2010-05-22 01:02
shitmannen men det är ju inte för att dom kör på "moderna beats", det är ju för att Lorentz o m.zakarias inte kan rappa :P
SMÅLAND!
Moderator

2010-05-22 17:37
Herr_Berg P23 Ja, men hela deras "grej" menar jag. Deras värdelösa texter, deras talanglösa rap som nästan vem som hellst skulle kunna göra lika bra med den proffisionella prodden dom har. Är allmänt less på hela den här "glider in på klubben med min shuttershades" stilen. fyfan.
//TW

2010-07-09 19:49

Har du träffat en gammal hårdrockare nån gång? De är ännu mer traditionalistiska än oss gamla rävar.

Hiphoppen är en av få musikstilar som ständigt utvecklats och varit spännande, men skit i det på vårt forum ska det bara vara hiphop som låter som hiphoppen mellan 93 och 98.

Så tolkar jag OP's inlägg. Men vafan skapa ett nytt forum då, där du kan bestämma själv vad som är hiphop

Skitsnack. Hiphop låter fortfarande hiphop även om den utvecklas. Man kan oftast ätt höra ifall en låt kommer från 1993 eller 2009, både på beats och rapstil. Inga konstigheter.

Att göra tex techno, pop eller whatever och låta nån rappa på det är inte hiphop. På samma sätt som att det inte blir nån typ av metal när man growlar på en dansbandsinstrumental. Inga kontigheter alls.

2010-07-10 00:20
pfft, vem bestämmer, du? är hyphy, jerk och juke hiphop enligt dig eller inte? Är anticons grejer, clouddead? Flying lotus?

2010-07-10 10:25
Anticon absolut. Åtminstone deras hiphopgrejer. Inte Why? till exempel. Hyphy, jerk och juke är jag alldeles för dåligt inlyssnad på att uttala mig om egentligen men jag antar att de är subgenrer? Techno, metal, dansband, pop, disco är inte subgenrer. See the fuckin diffrence?

2010-07-10 12:41
Först vill jag påpeka att hiphoppen för det mesta varit pop. Delar av vad folk kallar "äkta" hiphop skär i öronen på mig som den smörigaste av skitpop.
Men om man bortser från det håller jag med, klart dom inte är - eurotechnon hade tex alltid rappare utan att vara rap. Fast det känns tycker jag som att man kan acceptera att man går väldigt långt åt det experimentella hållet (alla gör inte det iofs) och acceptera att det fortfarande är hiphop, men om man influeras av mer och framförallt "fel" kontemporära eller kommersiellt gångbara musikstilar så får man höra att det inte längre är hiphop. Gränsdragningen är godtycklig, och handlar mer om vad man själv tycker om influenserna än om "hiphoppens" var eller inte vara. Jag gillar inte heller dålig musik, och jag önskar att folk inte gjorde den, men att det är dåligt betyder inte att det inte är hiphop. Ideen at dra gränser på det sättet är konservativ och antingen väldigt gibbig eller väldigt barnslig.