I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Håller whoa-forumen på att dö?

Whoa Community - Allmänt om whoa

Sångare

2010-05-08 15:47

Håller whoa-forumen på att dö?

Vet inte om ni har nån statistik eller så men den generella känslan jag får är att det är färre som postar inlägg i forumen these days. Jag har varit mindre aktiv ett tag, kommer tillbaka och gör mitt bästa för att semitrolla lite men likväl så dröjer det timmar innan trådarna blir röda.

För ett par år sen fanns det många tunga profiler i forumen som orsakade debatt, nu för tiden... not so much.

Har folk helt enkelt bara gått vidare? Jag tycker ändå Whoa har en funktion och ett unikt klimat som borde sörja för att man behåller sin position.

What do we do?

"Jag har tyvärr en tendens att impulsköpa marsvin".
Carin Götblad - länspolismästare för polismyndigheten i Stockholms län

2010-05-08 16:05
Jag tror det seriöst att det bara är runt 200 pers som skriver i forumen i huvudsak, typ står för 95% av skrivandet. Synd att de tog bort den där statistiken de körde back in the days (hur många som loggat in, hur många som är inloggade just nu osv). Folk kanske har hittat andra forum, hänger på facebook hela dagarna eller bara inte har tid.

2010-05-08 16:13
Gaia:
Ja varför tog de bort den statistiken? :( Den va soft ju

2010-05-08 16:17
Ofta sent på natten om man är vaken och surfar lite på internet, bl.a. whoa så kan det vara 3 nya inlägg på 6 timmar, dvs det händer ingenting, lite tråkigt.

2010-05-09 01:01
ja, det är ju en rätt stor skillnad om man jämför idag med 5-6 år sen.. sjuk skillnad, då var det färre.. men alla va sick aktiva i jämförelse...
Ålltzen, Växjö, Bremen.

2010-05-09 10:03
Sen är det rätt sedvanligt att aktiviteten på whoa går ner i takt med att vädret blir mänskligt igen, så har du upplevt någon större skillnad just på senare tid är oddsen överhängande att det beror på just årstiden :)
Look with your own eyes - See with your own mind

2010-05-09 12:52
s-oteric du gör det bra iatt hålla dig borta ifrån sportforumet gött

nä men överlag är det väl sisådär, iofs hänger jag mest inne på sport, och där inne rullar det på rätt bra(iaf i pl trådar) ... :)
be the change

2010-05-10 19:14
Haha jag tänkte precis göra en sån här tråd!

Jag håller med om att whoa verkar ha dött. Men det känns också som att alla roliga inte bara övergett whoa men att de som ÄR kvar är små neggiga emo-kids. Eller det kanske är för att de få som är kvar skriver så inihelvette mycket.

2010-05-11 20:42
Brukar väl komma upp en sånhär tråd om året när det börjar närma sig sommartider
Producent

2010-05-12 14:59
kanske för att folk startar en massa skit trådar...sen e det bara tråkigt folk som hänger på whoa.
"Incarcerate your fate in Satan's fiery lake, then I lock the gate"
"And even if you kill me I'll still be in your fuckin dreams"

2010-05-14 22:33
Fumes bevisar sin egen tes - eller blir det en cirkelreferens? ;)

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda

2010-05-18 13:56
Det känns som om hela internet börjat suga, tycker att det är roligare med saker som händer IRL, men det är ju alltid bra att ha om man vill se vad som händer osv...
 Östergötlands Finest :P hehehe

2010-05-18 15:07
Det är ett sundhetstecken att tycka så parra, särskilt för någon i din ålder, ;)

2010-05-18 16:52
Folk växer väl upp och går vidare med sina liv. Det kanske är vi som fortfarande hänger kvar här ett deccenium senare som borde se över våra liv ;)
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.

2010-05-18 19:23
Det känns som om hela internet börjat suga, tycker att det är roligare med saker som händer IRL, men det är ju alltid bra att ha om man vill se vad som händer osv...

Hahahahahaha....
be the change
Sångare

2010-05-18 20:17
Det känns som om hela internet börjat suga, tycker att det är roligare med saker som händer IRL

Hahahahahaha nästan signaturvarning på den.
"Jag har tyvärr en tendens att impulsköpa marsvin".
Carin Götblad - länspolismästare för polismyndigheten i Stockholms län

2010-05-18 20:30
High-five s-oteric.
be the change

2010-05-22 00:36
Säger som GAIA: klart positivt tecken!
Det behövs inte fler internetpundare ;)

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Manager

2010-05-26 00:03
Jag har också märkt av att det inte händer lika mycket i forumen. Det har ingenting med vädret att göra även om aktiviteten har bromsat in ännu mer de senaste månaderna. Det har gått ner i säkert ett år nu.
Redline!

2010-05-26 22:56
Japp. Kommer ihåg exakt ett år sen då nattrådarna kom upp. Du behövde inte vänta mer än 30sek för ett nytt inlägg skulle komma, nu måste du vänta ett jävla tag alltså.

Tråkigt
"One good think about music, when it hits you.. You feel no pain..So hit me with music... Hit me with music now!"

2010-05-27 23:51
chatten förr då.. där satt ju folk hela tin
Ålltzen, Växjö, Bremen.

2010-05-29 15:48
haha parra du gjorde min dag
www.myspace.com/dressyourself
www.myspace.com/chessurect

2010-05-29 19:33
Jag skulle då definitivt inte försöka hitta något samband mellan generell aktivitet och nattrådsaktivitet.

2010-05-29 20:36
PenDragon - Varför inte då? Bevisar ju bara att folk inte är lika aktiva där med.
"One good think about music, when it hits you.. You feel no pain..So hit me with music... Hit me with music now!"
Poet

2010-05-29 20:57
Att folk inte är lika aktiva i nattrådarna är ju inte så svårt att förstå då nattrådarna, precis som chatten, är ett slags rökruta för en elit som med tiden utvecklar värsta personliga förhållanden som leder till kommunikation på MSN/Facebook/whatever istället för nattrådarna, samt nykomlingar som försöker få kontakt med folk medans dom är uttråkade, men ignoreras av tidigare nämnda elit.

Går inte att jämföra med övriga forum, där faktiskt alla har en chans att "komma in".
http://arspedia.org/wiki/Hip_Hop
http://arspedia.org/wiki/Babylon
http://arspedia.org/wiki/Vapen#Bananbomb

2010-05-30 00:30
För att det, som virre säger, i regel är ett rätt specifikt klientel som hänger i nattråden, inte något ungefärligt genomsnitt av whoas användare.