I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2010-11-22 11:39

Pannkakatråden

Varför ta bort den?? Det var ju bästa tråden!
Tycker ni inte den tillför något i forumet? Isf undrar jag varför "...in my ass" är kvar då ni inte tycke rman ska ha lekar såsom associationsleken osv..
Lägg tillbaka tråden för bövelen!

- Vad händer om ljuset kastas i fyrtiofem graders vinkel mot en vattenyta?
- Det släcks.

2010-11-22 11:42
In my ass ligger och gör pannkakstråden sällskap i papperskorgen och har gjort det sen igår.

Annars så har vi ju regler och läser man dom är det rätt uppenbart varför pannkakstråden togs bort.

2010-11-22 12:01
Ja den var inte "seriös" nog, men det fanns diskussionsunderlag även om det var påhittat! Är väl inte mot reglerna med "tänk om.."trådar?
- Det släcks.

2010-11-22 16:54
Annars så har vi ju regler och läser man dom är det rätt uppenbart varför pannkakstråden togs bort.

Ok, ska väl säga att jag inte gillade någon av trådarna personligen.. Men dem störde mig knappast.

Men jag förstår inte att ni tar bort 2st såpass populära trådar från ett forum som ligger på gränsen att dö..

Riktigt illa.. Känns mer o mer som att Whoa kanske spelat ut sin roll och förtjänar att dö ut när man agerar såhär..
prinsen i hundkostym.
HUNDEN SOM TALAR MED HÄSTAR!

2010-11-23 07:57
Om det är den standarden ni vill ha på trådar så är jag beredd att hålla med dig.

Admin

2010-11-23 12:08
Det kanske är dags att vi ser över vad vi ska ha Blandat till helt enkelt. Om folk inte gillar det så är det ju nåt som inte stämmer helt enkelt.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2010-11-23 17:40
d-beck
* "Är väl inte mot reglerna med "tänk om.."trådar?"
- Nej, men det är mot reglerna med tramstrådar.

psyko_slusk
* "jag förstår inte att ni tar bort 2st såpass populära trådar från ett forum som ligger på gränsen att dö.."
- Popularitet är sällan ett mått på kvalité och att sänka standarden är sällan en lösning på något problem. Missta inte heller aktivitet för popularitet.

Den ena bestod av 5-6 pers som hade en nattrådsdiskussion och lika många som klagade på att tråden fanns.
Den andra var en forumlek där en stor del av deltagarna (som vanligt) inte höll sig till lekens grundregel: "det ni lyssnar på just nu"

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Moderator

2010-11-23 20:18
Mabande tar ord ur mun på mig, precis vad jag tänkte :)
time isn't wasted when you're getting wasted .

2010-11-23 20:19
Mabande

Nej, du har rätt, men det betyder inte att dom där trådarna borde tagits bort.

Jag deltog inte i någon av trådarna, men jag vill ändå hellre se att dom är kvar än borttagna, hellre trams än inget alls, trams kan dessutom vara skojjigt från o till.

Whoa.nu blev helt enkelt tråkigare utan dem där trådarna = Dåligt modererande.

prinsen i hundkostym.

2010-11-23 21:02
Kan man inte införa någon form av Slaskforum där...nästan... anything goes. Kanske blir ett helvete att moderera?

2010-11-23 21:05
Tror jag inte.

Inte om man låter bli att ta bort "trams-trådar"
prinsen i hundkostym.

2010-11-23 21:23
psyko_slusk - Där har vi en av skillnaderna mellan dig och mig: jag ser hellre ett tomt forum än ett fullt med skit.
Pannkakstråden gav ett antal klagomål (de som klagade var till antalet lite fler än d-beck och gänget som faktiskt diskuterade "ämnet" i tråden). Fler tyckte alltså att tråden försämrade forumet.
d-beck använde in my ass-tråden som argument för att pannkakstråden skulle få ligga kvar (att pankkak tillför mer än ass).
Vi har alltså:
1. (X) st som anser att tråd Y ska bort vs. (X-n) st som anser att Y ska vara kvar
2. Tråden Y ses av (X-n) som mer berättigad att ligga kvar än Z
Sammantaget ger 1+ 2 att Y och Z ska bort, om man tar hänsyn till den allmänna åsikten och folkviljan om vad som "gynnar forumet" ;)

Vikktorius - När Blandat hette Skitsnack var det lite mer anything goes, det ledde till att både de som bara hängde där och de som modererade klagade, vilket i sin tur ledde till en regeluppsnäppning och ett namnbyte (just för att poängtera att det nite skulle vara vilken skit som helst utan just "blandade ämnen som inte hade egna forum"), så att slaska till det igen skulle nog itne förbättra någonting : /

10-4, over...

2010-11-23 21:31
Där har vi en av skillnaderna mellan dig och mig: jag ser hellre ett tomt forum än ett fullt med skit.

Japp.

Jag borde få bli moderator.
prinsen i hundkostym.

2010-11-23 23:37
Varför? Du skulle ju inte göra nåt.

10-4, over...

2010-11-24 12:55
Jo, jag vore en grym mod, klart jag skulle göra grejor, men inte lägga näsan i blöt i onödan.

prinsen i hundkostym.

2010-11-24 13:32
Ok, så felet var då antagligen hur den var skriven eller? Om den var mer seriöst skriven med ett fint upplagt inlägg hade det gått? För ni skulle väl inte ta bort tråden bara för att den handlade om att vi blir pannkakor som inte har armar?
Eller? Vart går gränsen på vad som är "trams" och inte?
- Det släcks.

2010-11-24 14:59
Men seriöst, då kan vi ju lika gärna ta tillbaks Nazkar o alla sånna.

Trixie sökte tydligen uppmärksamhet, då hon är en ung tjej, som knaprade tabletter och ville framstå som att vara beng.. Det roliga faila och den "seriösa" diskussionen var ju bara löjlig, herregud.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-11-24 15:19
JackWilshere-

Du har ingen talan i detta då du är en totalt främmande användare på whoa.
prinsen i hundkostym.

2010-11-24 17:30
...och där är varför du skulle vara en värdelös mod.

Jag ser det snarare att det är Jack som har en talan då han inte gjort bort sig och varit ett problem, som du.

2010-11-24 19:15
d-beck - Två problem med att kräva en exakt avgränsning av trams är:
1. det går inte går att göra på ett vettigt sätt. Oavsett ämne och upplägg kan det finnas olika halt av trams i diskussionen - det beror, som så mycket annat, av sammanhanget. På samma sätt som att något som är ett personangrepp i en viss kontext inte är ett personagrepp i en annan.
2. om jag skulle dra en linje och säga en exakt tramsfaktor så skulle några av ljushuvudena som frekventerar forumen genast skapa ett antal tramstrådar som höll sig på rätt sida gränsen - enbart för att de kan. Samma som att om vi skapade en lista över ord som klassas som personagrepp skulle några raskt använda synonymer, snarlika ord eller nypåhittade enbart för att provocera (tro mig, jag har haft en diskussion med nån som ärligt verkade tycka att ett bokstavsutbyte skapade ett helt nytt, "ofarligt" ord).
Exempel på både 1 och 2 är "ebsnok".

psyko_slusk - Att du inte vet vem nån är gör inte att han är "totalt främmande" för alla. Det gör inte heller att hans åsikt är helt irrelevant (faktiskt mindre än att din åsikt om sakfrågan är irrelevant bara för att du är otrevlig mot folk utan orsak).

10-4, over...

2010-11-24 19:24
Främmande för Whoa? Har varit här sen 06 eller 07.. Inte såå främmande.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-11-24 19:29
Jackwilshere-

Ok, men ditt nick är okänt, mitt nick o andra sidan har snart "moderator" skrivet under sig.
prinsen i hundkostym.

2010-11-24 19:33
Jag tror namnet Jack Wilshere är mer känd än dig ;)

Skämt åsido, nickade JackVegas- innan medmera.

2010-11-25 10:55
Är inte "Om du vore av det andra könet för ett tag?"-tråden också en tramstråd då?

But it still stands.

"Jag kom ihåg att jag bara glömde ditt namn"

2010-11-25 18:14
SIMPO - Du är varmt välkommen att tipsa om trådar som vi missat :)

10-4, over...
Moderator

2010-11-25 18:57
SIMPO P19

Jag tycker inte att det är en tramstråd, att fundera vad man skulle göra om man var det andra könet för en dag har dom flesta gjort, alltså det är en vanlig fundering som går att skapa en disskussion av.

Att påstå att den är på samma nivå som pannkakstråden är fel enligt mig.
//TW

2010-11-25 19:06
Säger som ovan: även om det är en del fjanterier i tråden har den nog fortfarande tillräcklig substans att ligga kvar en stund till.
Dock är det fritt fram att försöka övertyga ossom motsatsen :)

10-4, over...

2010-11-25 19:47
Nu menade ju inte jag att ni skulle ta bort tråden i sig, utan att det finns trådar "tramsiga" som pannkakstråden som får stanna kvar.
"Jag kom ihåg att jag bara glömde ditt namn"

2010-11-25 21:48
Sluta tjata om pannkakor och lämna Mabande ifred
Producent

2010-11-27 14:44
ja, skaffa ett laidback forum som på flashback där alla forumlekar osv hålls.
Moderator

2010-11-28 01:17
JackWilshere- P23
Trixie sökte tydligen uppmärksamhet, då hon är en ung tjej, som knaprade tabletter och ville framstå som att vara beng.. Det roliga faila och den "seriösa" diskussionen var ju bara löjlig, herregud.

Vänta va? Nu tycker jag att du är otroligt löjlig, ingenting av det där stämmer förutom att jag heter Trixie och är en ung tjej. Att sitta här och påstå att jag knaprat tabletter och försökte få uppmärksamhet är ju rent av idiotiskt av dig att uttala dig om eftersom det under inga omständigheter stämmer. Jag råkar ha ett annorlunda tankesätt än andra, that's it. Att du inte skäms.
And I was better where I was miserable, why didn't you leave me there?

2010-11-29 02:19
du sa ju själv att "jag harTAgIt eTt eX antaL sÖmNtAbLeTtEr meN jAg kAn iNte SoVa :pPpPpPPppPpP så jag skapar en tråd om pannkakor. WELLDONE.

Thats mine opinion - Well, mods/admins bestämmer ju vart nivån ligger

2010-11-30 21:20
gud så onödigt nedlåtande.
Moderator

2010-11-30 23:50
JackWilshere- P23
du sa ju själv att "jag harTAgIt eTt eX antaL sÖmNtAbLeTtEr meN jAg kAn iNte SoVa :pPpPpPPppPpP så jag skapar en tråd om pannkakor. WELLDONE.

Har jag inte alls sagt? Varför sitter du och hittar på saker för? Det här är mitt tankesätt, förstår du? Jag tänker annorlunda.

2010-12-01 00:40
Du skrev ungefär sådär i nattråden, thats it.
Moderator

2010-12-01 00:58
Nepp, inte alls. Tycker du bara är elak eller ja, elak och elak, dum är nog rätta ordet. Och mina sömnproblem har ingenting med pannkakstråden att göra, det var tankar jag haft ungefär 2-3 veckor innan jag tillslut skapade den tråden. Alltså det var seriöst.

2010-12-01 03:47
Isåfall råder jag dig seriöst till att söka hjälp istället för att skriva en tråd på whoa. Det tjänar vi alla mer på.

Cheers.
Moderator

2010-12-02 21:40
Söka hjälp för vad, behöver inte hjälp med något?
Ingen tvingade dig att läsa tråden.