I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Inte tillräckligt med uppskattning för beats?

Whoa Community - Allmänt om whoa

   

2010-11-26 06:22

Inte tillräckligt med uppskattning för beats?

Nästan alla som slänger upp sina beats här klagar på att det är för lite tacksamhet.. it's all crap bla and bla. Ni har aldrig tänkt på att man kanske måste visa lite glöd för att folk ska vara intresserade?

"Kritik tack.", "Ett nytt beat jag gjort :D", "Reccar ni så glöm inte mitt namn", "<Input random words> - Jag säljer beats" - Och all denna crap man läser.

Kanske har ni tappat det på grund av dålig feedback men ni är precis lika mycket slackers och leechers som alla andra. Många av er kan inte ens döpa era beats och då känns det ju inte ens halvhjärtat.. just feeding for fame or what ever gets you off.

Beskriv vad ni tänkte på när ni gjorde beatet, beskriv känslan, berätta lite om instrumenten, placera det i en kategori och hitta namn för det ni skapar åtminstone. Kan ni inte göra det så har ni inte tillräckligt med passion för den konst ni skapar och ni förtjänar då lika mycket tillbaka oavsett hur bra det var.

Freebeats eller försäljning - It's all the same. Sälj passion, sälj glöden och sälj eran idé. "Det är ett freebeat, orka" - Lägger man inte ens ner lite tid på att skriva 2 rader om vad det är man skapat så varför ska man då förvänta sig att andra gör det?

Creating art ain't always a walk in the park. Om ni lägger lite tid på det och visar lite motivation så kommer det fler som uppskattar er. Det kommer alltid att finnas torra perioder, uppförsbackar och leechers.. men det blir aldrig bättre om ni inte bjuder på eran passion.

Självklart finns det dom som verkligen offrat blod, svett och tårar för att synas och bli bra och som hamnat i en svacka av dålig uppskattning.. men det handlar inte bara om hur bra konsten är eller hur mycket passion ni sprider utan också om ni kan tåla skiten som kommer, om ni kan skaka av er det och resa er upp - Bli bättre.

Jag orkar inte skriva mer av detta impulsiva inlägg då jag inte fått en blund i natt (och jag reserverar mig för eventuella små fel) men fortsätt kämpa och sluta gråt över att ingen bryr sig om er när ni är lika passionerade som en vägg.

One love, ciao, peace och allt vad det är!

Everything is music.