I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Om man vill söka samarbeten på whoa

Whoa Community - Allmänt om whoa

2010-12-15 21:29

Om man vill söka samarbeten på whoa

Men INTE vill använda sig av forumet Vår Hiphop / Samarbeten, vad göra då? Får man inte posta i hiphopforumen? Varför jag frågar är för att jag är mad busy och har inte tid att sitta och snacka ihop mig med diverse rappare även om jag har redan har kontakt med dem eller enkelt kan fixa det. Jag är inte heller sugen på att göra något med de rappare som huserar i de lokala whoaforumen. Inget ont menat men nej, det räcker inte. I och med att jag vet att de flesta etablerade rappare finns på whoa så har jag ofta undrat över denna frågan. Så vad kan man / får man göra i forumen? Starta trådar om samarbeten i hiphopforumen? Om ni inte fattar vad jag menar så säg till så förklarar jag tydligare. Varför jag frågar är för att det hade varit sjukt nice om man kunde starta en tråd och den som diggar och känner att han vill samarbeta kan ta kontakt istället för att man själv ska gräva igenom alla.

//M

2010-12-17 16:50
Du vill alltså veta om det är okej att leta efter en målgrupp som inte aktivt letar samarbete*?
Inte genom att göra samarbetestrådar i andra forum än Samarbeten.
Men: om du gör en tråd om en låt du gjort kan du ju alltid langa in ett "tyckte du det var bra och vill hooka** samarbete är jag up for it"

10-4, over...
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda

2010-12-17 21:36
Nej, jag har ingen lust att samarbeta med wacka garderobrappare på whoa, sorry.. :)

Samma princip men etablerade rappare. Orkar inte ringa, maila runt och kolla läget, har helt enkelt inte tid. Är du med? Bättre då där man kan starta en tråd, posta sina beats och säga att man vill göra en boom bap platta som ska släppas i si och så många exemplar, detaljer, detaljer. Kanske jag fortfarande inte är helt tydlig med vad jag menar? :)

2010-12-19 12:02
Vilka tror du kommer hänga på om du gör en sån tråd? Det blir nog framför allt de som du vill undvika...

Tycker nog du får ta och engagera dig lite och skicka ut ett mail till de du vill ha med på plattan istället, för du verkar ju till stor del veta vilka du vill ha. Kan tänkas att de till och med känner sig så smickrade av att bli kontaktade att de hänger på ;)

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Producent

2010-12-19 20:00
det är ju inte så att du måste samarbeta med dom som visar intresse i tråden om du skapar den i "samarbeten" i "vår hiphop"...

2010-12-19 23:40
leker viktig. hur har du tid att skriva i den här tråden då

Producent

2010-12-21 19:05
att förringa alla som postar sina låtar på whoa som "wacka garderobsrappare" känns lite ocoolt; för det första kan du mycket väl hitta bra rappare att jobba med om du letar noga eller har lite flax.
för det andra så är du inte direkt Masse. inget illa menat, säger inte att dina beats är dåliga (lyssnade just på myspace), men kan samtidigt inte säga att jag någonsin hört en låt du producerat... så det där "är mad busy" , "har inte tid att ringa runt"-tugget känns lite krystat. vilka etablerade rappare (som du känner och som vill köra på dina beats) är det du inte har tid att ringa runt till?

Varför inte bara göra en tråd i Samarbeten? Av 10 förslag så kanske det är 1 som är nåt att ha, men det är ju bättre än ingenting.
 https://soundcloud.com/jakkthemixer

2010-12-22 02:14
Asså, sorry om jag lät dryg.. Jobbar oftast från 09:00 på morgonen till klockan 22:00 på kvällen, hinner liksom hem och äta och softa en timme eller två på nätet. Orkar inte networka eller ens göra musik, haha.. Är helt färdig i huvudet. Vad jag försöker säga är att jag inte är intresserad av att tjata mig till samarbeten eller göra något med folk som:

1. segar
2. inte har några konkreta planer.

Så, det spelar ingen roll vad det ska till, kan vara ett minimalt undergroundtape till en skiva med några tusen ex. Bara det blir något överhuvudtaget liksom. Och ja, jag har en del erfarenhet med en del så kallade "välkända" rappare i Sverige. Generell konsensus är att många är haschrökande flummare som segar ur sig något på månader, inte dagar. Och nej, jag tänker inte namedroppa, :)

Var inte min mening att låta arrogant så my bad..

//Paz

2010-12-30 13:28
leker viktig. hur har du tid att skriva i den här tråden då

- You said it!

Vad jag förstått över det jag läst, du vill använda whoa för att hitta rappare att sammarbeta med? Men inga från whoa? Hur fan tänker du?..
"Being an Independent artist is like being an ugly dude with a huge dick... If I could just get these bitches to look, they'd be hooked!" - Dirtbag

2010-12-30 15:16
Du låter faktiskt väldigt arrogant. Åt andra sidan förstår jag mer än ngn annan den biten om hashrökande flummare.

Mina förslag:
1. Gör en instrumental platta
2. Baxa den sk ´hiphopmaildatabasen´ som alla baxar ifrån varandra (har hört rykten att ngn baxade den från Ametist och sen dess sprids den bara runt) och spamma allihopa (många kända rappare är signade i den databasen)
3. Lägg en banner på whoa (du måste ha fett med deg som jobbar så mkt, speciellt med tanke att det är norska laxar du tjänar ,dvs 4 lax/vecka för en banner är knappast det du brukar betala för pizza i Norge)
Svensk&Utländsk Hiphop På Vinyl:
WWW.COULISSE.SE