I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2011-03-24 21:46

israel

vad är grejen med whoa och goisrael reklamen?

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Redaktionschef

2011-03-27 21:58
Vilken? Kanske är nåt som dykt upp via google-reklamen. Ta gärna screenshot när/om den dyker upp igen.
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013|
I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!

2011-03-27 22:01
har bara sett den en gång, ska göra det om jag ser den igen
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-03-28 00:42
Tror det är den här svart_kaffe tänker på.

http://rapidshare.com/files/454703330/is.jpg

2011-03-28 00:43
finns det något bättre uppladdningsprogram kanske`?

2011-03-28 01:08
precis

Webmaster

2011-03-28 16:32
Well, säga vad man vill om Israel men jag tycker väl inte att en reklam för att åka dit är direkt stötande. Resor till USA, Kina, Egypten osv osv kan ju förstås uppfattas som stötande det också beroende vad man har för politiskt läggning osv.

Ska sägas också att denna reklam auto-genereras beroende sidans innehåll osv och inget vi har direkt kontroll över. Vi kan dock blockera reklam som vi gjort med bl.a Graffiti sanering och reklam för SD, National demokraterna osv.
alternativeto.net | whoa.nu | olaj.se | 27kb.se

2011-03-28 21:05
o då undrar ja va de e som gör israel så mkt bättre än t.ex. graffiti sanering? de e inte lika hiphop o hata på?

fan ni blir ju bara keffare o keffare var dag som går

Resor till USA, Kina, Egypten osv osv kan ju förstås uppfattas som stötande det också beroende vad man har för politiskt läggning osv.

ska ja tolka de som att du tycker att de israel gör e helt okej?

2011-04-10 13:15
Israel är ett väldigt trevligt land att vara i. Vackra miljöer och unik kultur, enda landet i mellanöstern där till exempel homosexuella kan demonstrera öppet. Sedan kan man naturligtvis ha synpunkter på Israels utrikespolitik. Men att medvetet välja bort en banner av det här slaget är bara larvigt.
The most important single central fact about a free market is that no exchange takes place unless both parties benefit.
Producent

2011-04-10 14:51
Sen är Israel ett av få länder i mellanöstern som har allmän rösträtt.
Det är sällan man håller med allt vad en nation står för.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2011-04-12 20:34
Att stödja Israel är att stödja ett land som bryter mot internationella lagar.
Israel har blivit någon slags "fristat" som är befriad från alla världsliga lagar och mänskliga normer. De bryter ständigt mot FNs konventioner och begår våldbrott mot människor, utan att de får stå till svars för det. Anledningarna till detta är många och fakta är att Israel är ett land som byggt upp sig stadigt på illegala sätt.
Men världens ledare och politiker bryr sig inte, eller vill inte bry sig
Det är ju inte deras barn som skjuts i huvudet, det är inte deras folk som är kollektivt fängslade i ett område utan tillgång till mat, rent vatten och el och der är inte deras familjer som får meddelanden om att de har en dag på sig att lämna sina hem innan Israeliska soldater tar över det.

Att Israel lyckats komma så långt utan att bli stoppad beror på det stöd de får från omvärlden och den otroliga tystnaden. Helt ärligt om t ex Afghanistan hade handlat som Israel och haft deras utrikespolitik så hade hela världen stått upp mot det, men inte när det gäller Israel eftersom världens länder går ner på knä för dom eftersom de har gjort sig beroende av dom.

Sen att det är den ända demokratin i mellanöstern beror på att de inte tillåter några demokratier växa fram, och när palestinierna har ett demokratiskt val så respekterar dem inte det och förnekar det folkvalda partiet. Bara de som Israel vill ska vinna vinner.

Men ni kanske inte bryr er, ni befinner ju er här i tryggheten och friheten
varför ska man tänka på andra ....
"The one and only, but not the only one"

2011-04-12 23:22
Hej!

Det har sagts förr och tål att sägas igen:
Dyker det upp reklam som ni finner stötande kan ni skriva ett par rader om varför den är stötande och borde bort, så vidarebefordrar vi det till reklamansvarig så att han kan fatta ett beslut.
Detta förutsätter dock att ni motiverar varför reklamen inte ska finnas här och utan att gå in på allt för geopolitiska scenarier.

Mabande - Admin Crew: Regulators
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Producent

2011-04-16 17:07
Som sagt det är sällan man håller med ett lands politik helt och hållet.
Vissa skulle tycka att det vore stötande att ha reklam för Cuba, Kina, U.S.A, Österrike, Schweiz, Indien, Tyskland o.s.v.
Vad jag har hört så är inte Sverige så populärt i Amnesty p.g.a hur man vi har det i häkten o.s.v. Tror inte att Wikileaks gjorde det bättre.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.