I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Whoa infiltreras av nazister

Whoa Community - Allmänt om whoa

Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.

2012-01-17 20:50
JP skrev:
Clark

Ja, jag vet att jag sa att jag hade tröttnat, men detta måste jag bemöta.

Här har vi ett stort skäl till att jag "bytte sida".
"anti-rasisterna" är sällan intresserade av att diskutera problemet, utan slutar 99% av gångerna i sidospår, personangrepp, rasist anklagelser, lögner etc.
För det mesta verkar man helt enkelt inte intresserad av att ta debatten, man skriker rasist som mest och skiter sen i argumenten.

Har jag kallat dig rasist? Har jag farit med lögner? Har jag inte försökt att diskutera siffrorna med dig på ett objektivt och sakligt sätt? Har jag kommit med personangrepp? Har jag på något sätt skitit i argumenten när det är det ENDA jag har försökt diskutera med dig? Om du på allvar menar att du är bättre än de du beskriver här så måste du nog ta och vända blicken illa kvickt. Jag verkar ju vara den enda jäveln som faktiskt har tagit det du har presenterat och försökt diskutera på ett vetenskapligt sätt och detta är vad du säger till mig?

Vidare tycker jag att det var en rätt dum anledning att byta sida, inte att du faktiskt ogillar integrationspolitiken, bara att de som gillar den är puckade?

Du ville diskutera en liten detalj i hela debatten som fördes, försökte "sätta dit" mig pga några procent hit eller dit.
Jag sa aldrig att DU gör allt det där, men du sa själv att du inte är intresserad av att diskutera annat än några siffror och nu senast inte alls.
Anledningen till varför jag inte detaljstuderat rapporten är för att den är rätt ointressant för mig som enskild rapport, den visar bara ett problem i raden.
Och den visar att invandrare fortfarande är överrepresenterade när man tagit hänsyn till socioekonomisk status osv.
Poet

2012-01-17 21:26
Kul att inte alla här var som BC99

Det är inte riktigt en diskussion när den ena parten redan bestämt sig för vad han/hon ska tycka och inte är öppen för att få fakta. Då är det ingen diskussion längre, då handlar det om att du vill pusha dina åsikter på andra. Och åsikter i all ära, du har rätt att tycka precis som du tycker. Hur kränkande och konstiga åsikter du än har. Men när du påstår saker som inte är sanning och man motbevisar dig, men du vägrar ta till dig just sanningen, så är det är just som att diskutera med en vägg.

Jag, JP, Evolution, Psyjunta och många andra har gång på gång bevisat dig fel. Vad är ditt svar? En artikel från Mauricio Rojas. Du verkar inte förstå att det inte är fakta det Rojas säger, en artikel/krönika är en åsikt, ett ställningstagande. När du får det påpekat så kommer du med populistiska antydande om att det i din stad härjar massa blattar som "skickar dina vänner till akuten". Såvitt vi det, så kan det vara rent skitsnack från din sida då det är en anekdot. Det här är jag menar att du argumenterar med känsla och inte baserat på sanning. Du tycker det är för mycket invandrare för att du känner så helt enkelt. Att sanningen är en helt annan, kvittar för dig. För du känner att det är på ett sätt. Jag upplever att världens befolkning blir mer och mer korkad. Men har jag inte bevis för det, så försöker jag inte göra det till allsmäktig sanning och försöka köra kampanjer där jag ska värva andra människor till att tycka likadant som jag.

Sluta göm dig bakom rasistiska bloggar, sluta göm dig bakom klyschor och populistiska uttalande och bara säg som det är: Du gillar inte invandrare. Dina tankar har blivit till ord och dina ord har blivit till handlingar vilket i sin tur har blivit din karaktär. Det kommer även bli ditt öde och det är helt och hållet upp dig själv om du vill öppna ditt sinne och se till att dina fördomar inte ska styra dig och byta synsätt. Men du verkar inte helt bakom flötet så jag hoppas du inom en snar framtid inser att dina tankegånger och åsikter är kontraproduktiva för din egen sociala utveckling. Och jag hoppas du får lite mer förståelse för din omgivning och medmänniskor.

Love!
At the gates of Eternity...

2012-01-17 22:01
BC99 skrev:

Det är inte riktigt en diskussion när den ena parten redan bestämt sig för vad han/hon ska tycka och inte är öppen för att få fakta.

Visst pratar du om dig själv nu?..
Säg att du gör det.

Men när du påstår saker som inte är sanning och man motbevisar dig
men du vägrar ta till dig just sanningen

Visst pratar du om dig själv?
Den som vräkt ur sig flest felaktigheter här är du.

Jag, JP, Evolution, Psyjunta och många andra har gång på gång bevisat dig fel.

De andra du nämner där har ju faktiskt inte kommit med felaktigheter, och iaf diskuterat lite källor, lite självgott att nämna dig själv i samma mening kanske.

Vad är ditt svar? En artikel från Mauricio Rojas. Du verkar inte förstå att det inte
är fakta det Rojas säger, en artikel/krönika är en åsikt, ett ställningstagande.

Det jag diskuterade var vissa fakta som nämndes i artikeln eftersom jag inte trodde du skulle vara villig att läsa och analysera 77sidor undersökning, Rojas åsikter är inte så viktiga.

När du får det påpekat så kommer du med populistiska antydande om att det i din stad härjar massa blattar som "skickar dina vänner till akuten".

Jag berättade bara i sammanhanget om bakgrunden till varför jag för ett år sedan bytte åsikt. Du får ju tro vad du vill om sanningshalten i just det där. Men jag tror inte det är så ovanligt att det börjar med personliga erfarenheter, tvärtom så tror jag det är den absolut vanligaste anledningen till att man börjar sin "invandringskritiska bana". Även om det är bekvämare att tro att alla "rasister" kort och gott "inte gillar blattar".
Sen väljer vissa att helt enkelt stanna vid "blattarna rånar och våldtar, därför gillar jag inte dem", medan andra väljer att läsa in sig lite mer på ämnet.
Personligen så är jag väl mitt uppe i "inläsandet".
Men vad tror du bakgrunden till mina åsikter är då?

Poet

2012-01-18 00:08
Ditt svar var ganska väntat... suck. Jag har presenterat källor, sen att du väljer att bortse från de ändrar inte faktumet. Men visst, lev du under uppfattningen om att jag har fel och att jag inte gett dig en endaste källa.

Om du hade varit så öppensinnad som du påstår att du är så hade du plockat upp en bok eller två och sedan yttrat dig. Jag har studerat svensk historia och Fred & Konfliktvetenskap på högskolenivå. Vad är dina referenser annat än att du stör dig på blattarna i din stad? För ALLT det du hittills sagt är bekant sen tidigare ur diverse SD klyschor och rasistiska bloggar. Om du vägrar att se en korrelation mellan låginkomsttagare och kriminalitet, så är det inte mycket man kan säga. Och du vägrar se det sambandet utan istället pekar på kulturella skillnaden. Hade vi inte haft en endaste invandrare i Sverige så hade vi fortfarande haft brott av den kalibern vi ser idag, om det ekonomiska och sociala klimatet hade varit likadant. Sverige var knappast ett Utopiskt samhälle fritt från kriminalitet och orättvisor innan invandringen började.

För att vara helt ärlig så tror jag du är lite av en svag individ som helst hade gärna velat tycka om invandrare, men du är rädd för de. Hade du vuxit upp i ett invandrartätt område som tex Lindängen i Malmö, Hjällbo i Göteborg eller Tensta i Stockholm så hade du säkert haft massor av invandrarvänner och hela den här diskussionen hade aldrig ägt rum.

Istället har du hamnat på andra sidan. Jag gissar på att du vuxit upp i ett medelklassområde, du har/haft kontakt med invandrare, men mestadels så har du betraktat de från ett avstånd. Utan en större insyn i vad de egentligen är för personer. Du kanske till och med varit vän med en och annan under din uppväxt, men sedan glidit ifrån varandra. Kanske du blev mobbad av en och annan när du var yngre. Kanske någon som till och med slog dig på flabben. Jag vet inte. Men jag tror du mestadels bara stör dig på invandrare. Du tycker de är högljudda. Klär sig annorlunda. Och även när de snackar svenska så ska de snacka massa jobbig slang. Och de känns allmänt hotfulla. Du hatar faktumet att de är coolare än vad du är. Kanske en och annan har snott någon tjej du diggat? Eller ja, de snor nästan alla svenska tjejer. Jobbigt. De ska alltid bråka och de ska alltid trakassera svenskar. Tycker du. Du känner dig inte trygg bland de. Du känner inte att du kan vara trygg bland de. Tvärtom, du blir nervös och osäker när du ser en större grupp av de gå förbi dig på stan.

Hade det varit 90-talet så hade du rakat skallen, på med bombarjacka och stålhätteskor. Men det här är 2012, sådana barbariska fasoner leder ingen vart. Istället gömmer du dig bakom politiska orsaker så ingen ska kunna kalla dig rasist. För om du nämner att det har med personliga erfarenheter att göra, ja då kommer ju du inte tas på allvar. Nej, det måste handla om Sverige om folk ska lyssna. Det måste handla om kollektivt ansvar och du måste gömma dig bakom fosterlandsfrågor för att beröra. Sverige tar in för mycket invandrare! Invandringen kostar Sverige pengar! Invandring leder till ökad kriminalitet! Huruvida de påståendena stämmer eller inte, kvittar för dig. Det är så du upplever samhället idag och det enda som hade gjort dig glad är om vi hade strypt invandringen... totalt. För du vill helt enkelt inte ha några invandrare i Sverige. Eller i alla fall inte den sorten som du stör dig på. Jag gissar på att det är muslimer och svarta främst som ligger högst på din utvisningslista. Jag vet, jag vet. Du har inte snackat något om att utvisa folk, men jag tror knappast du hade tackat nej till det om möjligheten fanns. För du tror ju någonstans att det kommer leda till fler jobb. Jobb som stackars svenskar fick bestulna av blattar från fjärran länder.

Poet

2012-01-18 00:08

Du har redan bekräftat att det har med personliga erfarenheter och anledningar att göra att du inte tycker om invandrare/invandring. Så egentligen kvittar det om du avfärdar allt det jag skrev nyss. För din trovärdighet är lika hög som SAAB's aktie just nu. Att argumentera med någon som av starka personliga skäl inte tycker om något som du gör, är lite som att argumentera med religiöst folk. Religiösa tror alltid att de har Gud på sin sida så varenda argument man kommer med, avfärdas. Men jag kan säga att jag också har dåliga erfarenheter från diverse folkslag. Nästan varje dag bemöts jag av rasism från svenskar. Det kan vara allt från att Johan, 19 år gammal med enbart gymnasiekompetens får ett jobb framför mig för att han råkar ha rätt namn och bakgrund, till att någon person undrar om jag bor på deras gata bara för att jag råkar gå förbi där när jag rastar min hund. Jag är ateist, men jag har judisk bakgrund. Tror du inte jag har bemött en hel del anti-semitism under min livstid? Ändå så är några av mina närmaste vänner muslimer och (trots att jag är en ateist med judisk bakgrund) jag försvarar jämnt och ständigt muslimer och deras rätt för att utöva sin tro. Håller jag med om vad islam (eller vilken religion som helst för den delen) förespråkar? Nope, verkligen inte. Men jag för mig så muslimer inte ett problem. Inget folkslag är ett problem! Betyder det att jag vill att Sverige ska bli ett muslimskt land? Verkligen inte, det ska vara sekulärt.

Hade jag kört på samma argument som du (diverse att jag ogillar folkslag för mina erfarenheter och det jag hela tiden ser, inte för att de folkslagen faktiskt ställer till med problem) så hade det varit en jävla lång lista. Och vita, kristna män hade varit allra högst uppe på toppen. Jag säger inte att jag inte också besitter fördomar, för det gör jag. Men jag vägrar låta mina handlingar styras av mina fördomar!

Men för att avrunda det hela. Jag tror du inte du kommer ändra din uppfattning bara för att du hänger på Whoa. Och ingen här kommer ändra sin uppfattning om de "problem" som du försöker belysa heller. Du kan påstå dig vara hur öppensinnad och öppen för intryck och perspektiv du vill, sanningen är den motsatta och det vet du själv. Din närvaro här på Whoa är i syftet att hitta en och annan liksinnad och höra från andra att "såklart du inte är rasist! ". Dementera allt det jag skrev, för jag vet att du kommer göra det. Skriv gärna något kaxigt tillbaka, fullt med massa smiley's och fortsätt ditt hat-tåg. Jag kommer inte störa dig längre. Kalla det en vinst om du vill, spring gärna till Flashback och visa hur du "ägde den här blatten på Whoa!". Alla som haft med dig att göra på den här sidan vet att du inte ägt något och ditt beteende är inget annat än kontraproduktivt.

Trots att du mest största sannolikhet avskyr hela min existens och närvaro i "ditt" land, så önskar jag dig all lycka i framtiden och för din egen skull så jag hoppas du får en mer human insyn och förståelse för dina medmänniskor, oavsett vart de kommer ifrån.

Love!

2012-01-18 03:31
Clark skrev:

Som jag sa i denna
tråd så verkar det finnas flera utträkningar, det enklaste och mest rationella torde isf vara att titta på hur det gått i praktiken?
Enligt era utträkningar så borde alltså mer mångkultur innebära fler inkomster och självfallet inte mindre iaf.
Malmö är väl Sveriges mest mångkulturella stad? Den ligger dessutom geografiskt väldigt bra till, hur går det för dem?
Svara här eller i andra tråden.

Jag känner inte till Malmö överhuvudtaget för att säga något om det. Jag var inne och läste länken om bidragsstatistik redan när du postade den i andra tråden men jag tror att du fick svar på tal redan då: Svenskar är mer förankrade i samhället och har mer än troligt arbetslöshetsersättning att falla tillbaka på under smalare tider. Dessa siffror ingår inte alls i den statistik som tas upp, det är enbart "biståndshushåll" som räknas. En A-kassa är en försäkring man måste vara med och betala innan man kan utnytta.* Många invandrare har ströjobb som inte kvalificerar för A-kassor under många år. För att gå på socialbidrag så ska du inte ha några tillgångar överhuvudtaget dessutom, något de flesta svenskar har när de är 30+.

Just därför är Petterssons siffror missvisande.

Fatta att det tar tid innan man är förankrad i ett samhälle. Det tar närmare ett decennium som ny i ett främmande samhälle utan några kontakter att skaffa sig det som de flesta svenskar och barn till invandrare får automatiskt när vi fyller gubbe. Jag tycker personligen inte att det är så konstigt att många går in i väggen och fastnar i ghetto-områden utan varken vilja eller styrka att ta sig fram.

Därav min vilja att rösta på partier som vill sluta leka bidragspappa och istället ger människor verktyg att förverkliga sig själva. Inte för att jag är värsta moderaten, jag hade önskat att sossarna tänkte på samma sätt i den frågan men de är för hopplöst insnöade i idén att hjälp = ge. Dr Phil sa det bra idag när jag slökollade på tv, jag parafraserar "att hjälpa är inte samma sak som att ge, att hela tiden lösa alla situationer åt era barn uppfostrar dem bara till losers" ang mammor som curlar sina vuxna söner.

Det är ganska svårt att mäta strukturell rasism, det finns rasister åt alla håll.
Jag arbetade på ett jobb där en hög chef var invandrare, han särbehandlade andra invandrare ganska så oblygt, befodrade osv.
Detta sker säkert åt alla håll givetvis men skillnaden är att invandrare alltid kan prata med DO om man ser tydlig diskriminering, jag vet inte om detta även gäller mig?
Hursomhaver så bevisar det isf bara att vi inte är redo för det antalet vi tar emot om så stora delar av befolkningen inte vill ha med "dem" att göra att det t.om utvecklats till en struktur så är det väl väldigt dumt att spä på motsättningarna innan vi löst den problematiken?

Det har inte så mycket med att stora delar av den svenska befolkningen skyr oss, snarare är det en kombination av latenta fördomar och svågerpolitik som skapar strukturell rasism. Jag har aldrig gått till en jobbintervju och inte fått jobbet - men mitt CV är fan så mycket mer välskrivet än de allra flestas. Jag har sett lite personliga brev från mina arbetsplatser på människor (svenskar mer specifikt) som skulle komma på intervju, hade jag skrivit likadant hade de väl min arbetsgivare tänkt att jag inte kunde svenska tillräckligt bra och därmed inte skulle passat att arbeta där. Men skriver man som en kratta och heter Svensson i efternamn tänker arbetsgivaren inte att han inte kan svenska... det säger väl sig självt eller?

Sen finns det rent rasistiska arbetsgivare men jag är bara glad att inte komma på intervju hos dem.

Att svenskar inte skyddas av DO är snarare ett feltänk som får stå för de som utformat HMF. Självklart ska man kunna få rättslig hjälp om man blir diskriminerad för att man är svensk.

----------------------------------------------------

* A-kassan, även om det är en försäkring man frivilligt går med i och betalar så är ju även här fördelningen orättvis. De flesta som är med och betalar får ju faktiskt inte ta del av pengarna.

Jag känner att jag besvarat lite, hade inte tid med det innan. Det skulle vara uppskattat om du åtminstone läser och begrundar det.
amen synthare då, fyra bögar och en dator

est. 1986

2012-01-18 03:37
Jag vill bara tillägga att jag inte övergett idén att invandring är bra för ekonomin. Det verkar lite så i mitt förra inlägg. Vi blir insläppta i landet för att hjälpa till, om vi skulle stjälpa landet så mycket som SD påstår hade gränserna redan varit stängda för längesen.

Jag vet inte om det finns statistik på hur mycket invandrare från 50, 60, 70 och 80-talet och deras barn tillfört till svensk ekonomi men jag är ganska säker på att de också kostade en del innan de förankrade sig på riktigt i Sverige.

est. 1986

2012-01-18 03:57
Clark

För att även ge dig lite verktyg för framtida analys av dina källor:
http://www.eki.mdh.se/Kurshemsidor/foretagsekonomi/robhan/reliabilitet.htm
En rörigare men mer korrekt beskrivning: http://infovoice.se/fou/bok/10000035.shtml

Detta lämpar sig särskilt bra att använda när man tittar på kvantitativa studier (som Pettersons siffror i bloggen).

est. 1986

2012-01-18 23:54
BC99

Sällan har jag sett någon skriva så mycket utan att egentligen säga någonting :). GJ!

Ang. mig gissar du givetvis fel på de flesta punkter, helt oväsentligt på vad däremot.

BC99 skrev:

Istället har du hamnat på andra sidan. Jag gissar på att du vuxit upp i ett medelklassområde, du har/haft kontakt med invandrare, men mestadels så har du betraktat de från ett avstånd. Utan en större insyn i vad de egentligen är för personer. Du kanske till och med varit vän med en och annan under din uppväxt, men sedan glidit ifrån varandra. Kanske du blev mobbad av en och annan när du var yngre. Kanske någon som till och med slog dig på flabben. Jag vet inte. Men jag tror du mestadels bara stör dig på invandrare. Du tycker de är högljudda. Klär sig annorlunda. Och även när de snackar svenska så ska de snacka massa jobbig slang. Och de känns allmänt hotfulla. Du hatar faktumet att de är coolare än vad du är. Kanske en och annan har snott någon tjej du diggat? Eller ja, de snor nästan alla svenska tjejer. Jobbigt. De ska alltid bråka och de ska alltid trakassera svenskar. Tycker du. Du känner dig inte trygg bland de. Du känner inte att du kan vara trygg bland de. Tvärtom, du blir nervös och osäker när du ser en större grupp av de gå förbi dig på stan.

Här stämmer mycket av det du säger däremot :).
Du argumenterar rätt bra för min sak där.

Du kanske till och med varit vän med en och annan under din uppväxt.

Japp, växte upp i samma kvarter och gick länge i samma skola som flera stycken.
Hängde mycket o gjorde mycket "bus".
Vi började glida ifrån varandra ungefär vid tidpunkten då de rånade en bekant till mig(de visste inte om det)

Och de känns allmänt hotfulla.
Stämmer bra.

Kanske du blev mobbad av en och annan när du var yngre.
Nej, jag klarade mig faktiskt, men däremot så är det ju fallet för många andra "svennehoror" tyvärr.

De ska alltid bråka och de ska alltid trakassera svenskar.
Mitt i prick!

Du känner dig inte trygg bland de.
Beror på situation, men rent allmänt så känner jag mig bra mycket tryggare i ett gäng Svenskar än ett gäng Somalier.
Baserar jag det på fördomar?
Tja, är det en fördom om man baserar den på personliga erfarenheter?
isf ja.
Går det ens att ha en åsikt isf som inte är en "fördom"?

du blir nervös och osäker när du ser en större grupp av de gå förbi dig på stan.
Jag blir mer orolig ifall jag möter en större grupp invandrare än Svenskar en kväll på stan, inte så att jag blir rädd, men annars vore man ju en idiot.
Jag har rätt bra koll på vilka kriminella det finns i min stad iaf, det finns en hel del svennar, men det som skiljer är typen av kriminalitet, svennarna röker lite brajj, kanske gör lite affärer och vissa t.om slåss -man mot man- på krogen.
Invandrarnas kriminalitet däremot är av betydligt mer våldsam natur.
Det är även det man kan se i BRÅ-rapporten b.la.
Ifall invandrare är överrepresenterade bland narkotika och/eller eko-brott bekymrar mig inte särskillt mycket, röka är nice och folk behöver pengar.
Men det är just det våldsamma beteendet som oroar mig.

Har du någon statistik för hur det ser ut med intagna på fängelserna vad gäller våldsbrott? det är väl det som intresserar mig mest.

Sedan ang. rasism etc, shit, du kan inte ens titta snett på en invandrare i stan, ifall du anmäler när han misshandlat dig så måste du flytta, alla vet om detta så ingen vågar anmäla och de har nu härjat fritt snart 10år.
En del Svennar har hängt runt dem, men det är inte ovanligt att de själv blir misshandlade och rånade förr eller senare, så de blir färre i takt med att fler anhöriga får uppehållstillstånd.

Du menar att jag bara ska skylla detta på "klasskillnader"? att jag ska tänka "jag skiter i att uppröras över att mina polare blir rånade och misshandlade eftersom det vore rasism att kritisera denna grupp människor"?

2012-01-19 00:06
psyjunta skrev:

Jag känner inte till Malmö överhuvudtaget för att säga något om det.

Malmö ligger vad jag förstått i en av eller Sveriges starkaste tillväxtzon, man har nu haft flest invandrare ett bra tag vilket gör att denna mångkultur borde börja visa resultat.
Trots detta så får Malmö Utjämningsbidrag från staten, närmare bestämt 25% av totala budgeten kommer från utjämningsbidraget.
Hur kan detta komma sig om det är så lönsamt?
Brottsligheten är som vi vet kaosartad, dubbelt så många personrån som Köpenhamn t.ex som ligger på andra sidan bron och har 4ggr så många invånare.
5dödsskjutningar på en månad osv osv.
Statistik och teorier i all ära, men Malmö är väl så nära facit vi kommer än så länge?

Fatta att det tar tid innan man är förankrad i ett samhälle. Det tar närmare ett decennium som ny i ett främmande samhälle utan några kontakter att skaffa sig det som de flesta svenskar och barn till invandrare får automatiskt när vi fyller gubbe. Jag tycker personligen inte att det är så konstigt att många går in i väggen och fastnar i ghetto-områden utan varken vilja eller styrka att ta sig fram.

Hur länge tycker du vi ska vänta då?
Kommer min generation få uppleva skörden från frukterna av mångkulturen?

Därav min vilja att rösta på partier som vill sluta leka bidragspappa och istället ger människor verktyg att förverkliga sig själva. Inte för att jag är värsta moderaten, jag hade önskat att sossarna tänkte på samma sätt i den frågan men de är för hopplöst insnöade i idén att hjälp = ge. Dr Phil sa det bra idag när jag slökollade på tv, jag parafraserar "att hjälpa är inte samma sak som att ge, att hela tiden lösa alla situationer åt era barn uppfostrar dem bara till losers" ang mammor som curlar sina vuxna söner.

Det har inte så mycket med att stora delar av den svenska befolkningen skyr oss, snarare är det en kombination av latenta fördomar och svågerpolitik som skapar strukturell rasism. Jag har aldrig gått till en jobbintervju och inte fått jobbet - men mitt CV är fan så mycket mer välskrivet än de allra flestas. Jag har sett lite personliga brev från mina arbetsplatser på människor (svenskar mer specifikt) som skulle komma på intervju, hade jag skrivit likadant hade de väl min arbetsgivare tänkt att jag inte kunde svenska tillräckligt bra och därmed inte skulle passat att arbeta där. Men skriver man som en kratta och heter Svensson i efternamn tänker arbetsgivaren inte att han inte kan svenska... det säger väl sig självt eller?

Detta säger du av personliga erfarenheter?
Personliga erfarenheter och rena känsloargument verkar vara helt okej alltså.. Om du är "anti-rasist".
Mina personliga erfarenheter var inte mycket värt i sammanhanget däremot.
Vad är egentligen skillnaden?

2012-01-19 01:48
Hur länge tycker du vi ska vänta då?
Kommer min generation få uppleva skörden från frukterna av mångkulturen?

Invandrarna som kom hit på 80-talet fick nog ganska mycket hjälp av myndigheterna och kostade nog en slant. Nu är de väl som vilken svensk som helst vad gäller jobb och utbildning.

Så ja, du skördar redan frukterna från mångkulturen.

Detta säger du av personliga erfarenheter?
Personliga erfarenheter och rena känsloargument verkar vara helt okej alltså.. Om du är "anti-rasist".
Mina personliga erfarenheter var inte mycket värt i sammanhanget däremot.
Vad är egentligen skillnaden?

Jo, jag tycker det är rätt tragiskt att dina personliga erfarenheter leder dig till att du vill straffa mig och hundratusentals andra eftersom vi ingår i samma godtyckliga gruppering som några kriminella rövhål i din stad. Jag skulle aldrig identifiera mig med såna, det är du som sätter mig i samma kategori. Jag har nämnt att jag inte alltid varit mammas lilla pojke men jag har heller aldrig skadat, stulit eller bedragit någon. Varför röstar du inte på ett parti som vill göra upp med brottslighet istället för invandring om du är orolig över kriminella?

Ang personliga erfarenheter så är jag inte så autistisk att jag måste ha allt svart på vitt för att jag ska till mig en poäng. Däremot har du inte fört annat än känsloargument i den här tråden så du ska inte komma och kritisera mig för samma sak.
BRÅ-rapporten du länkade backade du ganska hårt på när JP kom in och skolade dig. Allt annat har varit skeva propaganda-bloggar som inte är mycket att ha i en seriös diskussion. Jag länkar inte från mångkultur-är-awesome.se om jag vill ge dig en opartisk källa, eller hur?

Du har inget att säga om Petterssons siffror som helt saknar validitet (mao att de inte mäter det de påstås mäta)?

est. 1986
Poet

2012-01-19 02:39
Clark: Vill du säga vilken stad du bor i kanske? Du vet vilken stad jag bor i, så det är väl inte mer än rätt att du berättar vart du bor, för det låter som vilda västern så som du beskriver det.

2012-01-19 21:56
psyjunta skrev:

Invandrarna som kom hit på 80-talet fick nog ganska mycket hjälp av myndigheterna och kostade nog en slant. Nu är de väl som vilken svensk som helst vad gäller jobb och utbildning.

Så ja, du skördar redan frukterna från mångkulturen.

Hur stor andel är första generation vs. andra generation i Malmö?
Och på vilket sätt bidrar en andra generationare mer än en 100e generationare(svensk)?

Jo, jag tycker det är rätt tragiskt att dina personliga erfarenheter leder dig till att du vill straffa mig och hundratusentals andra eftersom vi ingår i samma godtyckliga gruppering som några kriminella rövhål i din stad. Jag skulle aldrig identifiera mig med såna, det är du som sätter mig i samma kategori. Jag har nämnt att jag inte alltid varit mammas lilla pojke men jag har heller aldrig skadat, stulit eller bedragit någon. Varför röstar du inte på ett parti som vill göra upp med brottslighet istället för invandring om du är orolig över kriminella?

#1. Så ska det poängteras väldigt noggrant att sådana som dig(förmodar jag) har jag ingenting emot, jag tror dessutom att du skulle vara en av de största vinnarna av minskad invandring då problemen kommer minska och rasismen mot de som är skötsamma därmed också skulle minska.
Utöver alla fördelarna vi alla erhåller givetvis.
De enda jag skulle kunna tänka mig rent utvisa är grovt kriminella.
#2. Jag vill inte behöva införa någon polisstat, integritetsfrågor är en ganska viktig fråga för mig.
Det skulle även kännas jävligt tråkigt att spendera Ännu mer på polisväsendet och kriminalvården när det kan användas så mycket bättre.

Ang personliga erfarenheter så är jag inte så autistisk att jag måste ha allt svart på vitt för att jag ska till mig en poäng. Däremot har du inte fört annat än känsloargument i den här tråden så du ska inte komma och kritisera mig för samma sak.

Jag har även pratat en del fakta. Åtminstone mer än "er".
Även om ni anser er (retoriskt) ha "motbevisat" mig så har ni ju missat att visa på fördelarna med politiken vi för?
Du kan ju försöka lägga fram några belägg på vilka punkter Malmö överträffar övriga Svenska städer pga multikulturen de har där?
Malmö är ett bra exempel eftersom det ligger i en stark tillväxtzon, samtidigt som de har varit mest multikulturella längst.

BRÅ-rapporten du länkade backade du ganska hårt på när JP kom in och skolade dig. Allt annat har varit skeva propaganda-bloggar som inte är mycket att ha i en seriös diskussion. Jag länkar inte från mångkultur-är-awesome.se om jag vill ge dig en opartisk källa, eller hur?

Jag vet inte riktigt på vilket sätt han skolade mig där?
Han sa ju t.om själv att invandrare var överrepresenterade?
Mitt syfte med rapporten var att visa skillnaden på (vissa)invandrares brottslighet, dvs att den är mer våldssam än Svenskars.
Samt att folk från vissa länder tyvärr är överrepresenterade kriminella trots identiska utgångspunkter.
Hur motbevisade JP det?

Du har inget att säga om Petterssons siffror som helt saknar validitet (mao att de inte mäter det de påstås mäta)?

Vilka siffror syftar du på?

2012-01-19 21:58
BC99 skrev:
Clark: Vill du säga vilken stad du bor i kanske? Du vet vilken stad jag bor i, så det är väl inte mer än rätt att du berättar vart du bor, för det låter som vilda västern så som du beskriver det.

Nej det vill jag inte, det är en medelstor stad kan jag säga.

Ändå så är det ganska lite multikultur jämfört med många andra städer :S..

2012-01-19 22:25
Jag vet inte riktigt på vilket sätt han skolade mig där?

Läs vad han skrev igen.

Även om ni anser er (retoriskt) ha "motbevisat" mig så har ni ju missat att visa på fördelarna med politiken vi för?

Det har vi visst. BC talade om demografi. Jag har talat om ekonomi, större befolkning = högre tillväxt. Att du kopplar Sveriges döende välfärdssamhälle med invandring är fel, tiderna förändras och Sverige hade inte kunnat behålla välfärden som den såg ut för 20-30 år sen av helt andra orsaker än invandring.

Jag tycker inte bara att vi retoriskt motbevisat dig, vi har faktiskt visat att du drar logiska felslut. Den propaganda du lyssnat på drar enkla slutsatser och analysen är inte särskilt djup alls.

est. 1986
Poet

2012-01-20 01:01
Clark:

Ändå så är det ganska lite multikultur jämfört med många andra städer :S

Så hur ska vi ta dig på allvar? Jag menar inte att vara kaxig med frågan eller så. Jag bara undrar hur man inte ska tro att du är ett troll? När du kommer med såna åsikter som du har så måste man ha någon sorts trovärdighet. Du säger inte hur gammal du är, vilken stad du bor eller din utbildning. Du vet min etniska bakgrund, du vad jag har utbildat mig inom, du vet min ålder, du vet vart jag bor + att jag bott i ett annat land och om du har kikat på min profil här på Whoa så har du ett humm om vad jag dessutom sysslar med.

Så hur vet vi att du inte hittar på allt om din stad? Allt det jag har sagt som är relaterat till Malmö, kan du googla . Din stad kan vi inte googla ett skit om det du sagt, eftersom du inte berättar vilken stad du bor.

Redaktionen

2012-01-20 10:54
och nya moderaterna har ads här...
namaste

2012-01-21 13:17
Jag beundrar din ork BC99.

Poet

2012-01-21 14:52
DUBSTEP: Måste försvara mig och alla andra. För tydligen ska vi vara förprogrammerad till att begå våldtäkter, råna och slå folk. Allt detta för att vi kommer från en annan "kultur".

2012-01-21 15:29
psyjunta skrev:

Läs vad han skrev igen.

Ok, gjorde det nu.
Men du får nog definiera närmare vart han "skolade" mig?
Han fick mig att erkänna att det var längesedan jag läste själva rapporten, men inte att min poäng med den var felaktig.

Skummade igenom rapporten nu och hittade detta intressanta stycke som JP verkar missat:

Andelen som är misstänkta för brott är dock högre bland dem som är
födda utomlands eller har en eller två utrikes födda föräldrar, jämfört med
dem som är födda i Sverige av två svenskfödda föräldrar. Det är två och en
halv gånger så vanligt att utrikes födda är registrerade som misstänkta för
brott jämfört med svenskfödda personer med båda föräldrarna födda i Sverige. De har alltså en ”överrisk” på 2,5. För dem som är födda i Sverige
med två utrikes födda föräldrar är det dubbelt så vanligt som bland svenskfödda personer med båda föräldrarna födda i Sverige. Deras ”överrisk” är
således 2. Bland dem med en svenskfödd och en utrikes född förälder är
risken 1,4 gånger större.

Men som sagt så spelar givetvis socialekonomiska faktorer in.

Om vi tar hänsyn till det:
Från tidigare forskning vet man att vissa bakgrundfaktorer, som ålder och
kön, samvarierar med risken för brottslighet. Mot denna bakgrund har Brå
gjort en så kallad standardisering av materialet med avseende på kön, ålder,
utbildning och förvärvsinkomst. Standardiseringen innebär att de olika
grupperna genom en statistisk beräkning ”likställts” när det gäller dessa
faktorer. Alla grupper får med denna beräkning en lika stor andel män,
samma andel yngre och så vidare. Det visar sig då att de utrikes föddas
överrisk minskar från 2,5 till 2,1. Även överrisken i gruppen som är född i
Sverige av två utrikes födda föräldrar minskar påtagligt, från 2,0 till 1,5.
Ett skäl till det är att dessa grupper har en större andel unga män med låg
utbildning och inkomst jämfört med dem som är födda i Sverige av två
svenskfödda föräldrar.
Däremot förändras inte överrisken nämnvärt för svenskfödda med en
utrikes född förälder. En förklaring till det är att denna grupps ”profil” när
det gäller dessa faktorer är mer lik den grupp som är född i Sverige av två
svenskfödda föräldrar.

Och så vidare, blir för mycket tecken att saxa allt.
Hursomhaver har han inte motbevisat ett skit.

Det har vi visst. BC talade om demografi. Jag har talat om ekonomi, större befolkning = högre tillväxt. Att du kopplar Sveriges döende välfärdssamhälle med invandring är fel, tiderna förändras och Sverige hade inte kunnat behålla välfärden som den såg ut för 20-30 år sen av helt andra orsaker än invandring.

Jag tycker inte bara att vi retoriskt motbevisat dig, vi har faktiskt visat att du drar logiska felslut. Den propaganda du lyssnat på drar enkla slutsatser och analysen är inte särskilt djup alls.

Givetvis skyller jag inte alla problem på invandringen, men det är det vi pratar om nu.
Du har inte bevisat något ekonomiskt, du har dragit en enkel slutsats om att "mer människor=mer pengar".
I praktiken verkar ju detta inte vara fallet tyvärr.
Ni har ju T.ex inte kunnat visa på fördelarna Malmö kunnat dra av all härlig multikultur där?
Teorier åt sidan så verkar det ju onekligen så att ju mer "multikulturell" en stad är, desto sämre går det, både trygghetsmässigt(kriminalitet) och ekonomiskt.

Eller har du några exempel på motsatsen?

2012-01-21 15:38
BC99 skrev:
Clark:

Ändå så är det ganska lite multikultur jämfört med många andra städer :S

Så hur ska vi ta dig på allvar? Jag menar inte att vara kaxig med frågan eller så. Jag bara undrar hur man inte ska tro att du är ett troll? När du kommer med såna åsikter som du har så måste man ha någon sorts trovärdighet. Du säger inte hur gammal du är, vilken stad du bor eller din utbildning. Du vet min etniska bakgrund, du vad jag har utbildat mig inom, du vet min ålder, du vet vart jag bor + att jag bott i ett annat land och om du har kikat på min profil här på Whoa så har du ett humm om vad jag dessutom sysslar med.

Så hur vet vi att du inte hittar på allt om din stad? Allt det jag har sagt som är relaterat till Malmö, kan du googla . Din stad kan vi inte googla ett skit om det du sagt, eftersom du inte berättar vilken stad du bor.

Anledningen är aggressiviteten från folk på "din kant".
Har ingen lust att få en kniv i mig för att jag sitter o babblar lite på internet.

Vart jag bor o vem jag är, är helt ointressant, för även om jag drar till med något nu så kan jag lika gärna ljuga, jag har bara tagit upp bakgrunden till varför jag tycker som jag gör, faktum är ju att SD förmodligen plockar allra flest röster från folk med först och främst egna upplevelser, så oavsett om jag ljuger eller ej så är nog inte scenariot ovanligt.
Genom att media i stort levererar en helt annan bild än t.ex mig här, så krävs det ju oftast något i sin vardag för att man ska orka gräva lite i det.
SD's intåg i riksdagen var nog(som ni befarade) ett stort bakslag för den rådande politiken och debattklimatet.
Det är mycket lättare att komma i kontakt med vissa obehagliga fakta nuförtiden.
Det gör att SD verkar närmare sig opinionssiffror allt närmare 10%.
Trots det verkar ingen politiker riktigt ta debatten på en seriös nivå med JÅ o CO, varför?

2012-01-21 16:15
Ett tillägg bara.
Det är från sidan 61 ungefär som det börjar bli intressant(rådata).
Och det är våldsbrott som är det intressanta(för mig).
Här räknar man även med grupper som nordiska, amerikanska etc invandrare i gruppen "utlandsfödda" etc.
Bara att titta för den intresserade, så får man väl dra sina egna slutsatser.
http://www.bra.se/extra/measurepoint/?module_instance=4&name=1brottslsveutland.pdf&url=%2Fdynamaster%2Ffile_archive%2F051214%2Fe7dae113eb493479665ffe649e0edf57%2F1brottslsveutland.pdf
Poet

2012-01-21 16:36
Anledningen är aggressiviteten från folk på "din kant".
Har ingen lust att få en kniv i mig för att jag sitter o babblar lite på internet.

Vad fan är min kant? Invandrarkanten? Socialistkanten? Om något så är det väl nynazister och AFA som ägnar sig åt att leta upp meningsmotståndare och "sätta knivar" i de. Så den där tanken kom från ingen annanstans än din djupaste fantasi. Såvidare det inte hänt i "din" stad och någon du "känner".

...för även om jag drar till med något nu så kan jag lika gärna ljuga...

Dina egna upplevelser kan du ljuga ihop, ja. Men annat som du påstår, tex brottsstatistik för din stad och vilken demografi det är som begår dessa brotten, eller att folk blivit misshandlade under "tortyrliknande förhållanden", allt sådant går att googla nuförtiden med något som kallas internet. Och då kan vi få en insyn hur pass stort "problemet" egentligen är i din stad. Så vilken stad du bor i är otroligt relevant i en sån här diskussion, speciellt med de påståenden du kommit med hittills. Och då är vi tillbaks till den sanna anledningen till varför du inte gillar invandrare, du stör dig på de.

Vart jag bor o vem jag är, är helt ointressant

Så med andra ord är du ett troll. Och du undrar varför vi inte vill bemöta dig och din sort på allvar?
Admin

2012-01-21 16:59
Clark

En parantes:

Skummade igenom rapporten nu och hittade detta intressanta stycke som JP verkar missat:

Har inte direkt missat stycket då jag faktiskt citerade EXAKT det där stycket i ett av
mina tidigare inlägg. Du har till och med citerat inlägget där jag citerade stycket.

Till er andra:

Klarar bara inte av när man hänvisar fel till vetenskapliga källor, men eftersom ni faktiskt inte verkar vilja läsa rapporten så har jag lite siffror till er som Clark inte lyfter fram.

T.ex. stycket som heter: "95 procent av utrikes födda är inte misstänkta för vare sig tillgreppsbrott eller våldsbrott". Där BRÅ skriver:

"En typ av brott som är föremål för stor uppmärksamhet i den allmänna
debatten i dag är sexualbrotten. Det finns skäl att här lyfta fram att andelen
av de utrikes födda, som är misstänkta för ett sexualbrott under perioden,
är mindre än en halv procent och andelen som misstänks för våldtäkt och
försök till våldtäkt är mindre än 0,3 procent."

Vidare förklarar de hur man ska tolka överrisken (om den kan räknas vara hög eller låg):

"Därutöver finns det en rad sociala faktorer som påverkar risken att vara registrerad för brott mycket starkare än överrisken för de utrikes födda. Följande exempel kan ges: (Siffran anger hur många gånger vanligare det är att gruppen till vänster om snedstrecket är registrerad för brott jämfört med gruppen till höger om snedstrecket.)
• Personers vars familj har haft socialbidrag/ Personer vars familj inte har
haft socialbidrag 2001 = 6,1.
• Personer med endast förgymnasial utbildning/ Personer med eftergymnasial
utbildning på 3 år eller mer = 5,7.
• Personer med förvärvsinkomst på mindre än 1 basbelopp/ Personer med
förvärvsinkomst på 9 basbelopp eller mer =5,3."

Det är alltså större risk att en svenne utan cash begår brott än vilken invandrargrupp som helst.

I övrigt ifrågasätter jag hur man kan göra en standardisering i en population med en profilgrupp på 3273856 och sen föra över den på grupper med t.ex. 6031. Känns det inte som att urvalet blir väl skralt då?

Carry on.
I had this bad bitch uptown, she was like... whatever.
Admin

2012-01-21 17:03

Men det är ju inte ens standardiserat efter samma faktorer! GAH! Sorry, som samhällskunskapslärare klarar jag inte av sånt här inkonsekvent tolkande av statistik. Det kliar i alla nerver jag har.
I had this bad bitch uptown, she was like... whatever.

2012-01-21 17:22
BC99 skrev:

Vad fan är min kant? Invandrarkanten? Socialistkanten? Om något så är det väl nynazister och AFA som ägnar sig åt att leta upp meningsmotståndare och "sätta knivar" i de. Så den där tanken kom från ingen annanstans än din djupaste fantasi. Såvidare det inte hänt i "din" stad och någon du "känner".

Antirasister i allmänhet.
Jag baserar det på attacker mot SD samt varenda demonstration som hålls.

Dina egna upplevelser kan du ljuga ihop, ja. Men annat som du påstår, tex brottsstatistik för din stad och vilken demografi det är som begår dessa brotten, eller att folk blivit misshandlade under "tortyrliknande förhållanden", allt sådant går att googla nuförtiden med något som kallas internet. Och då kan vi få en insyn hur pass stort "problemet" egentligen är i din stad. Så vilken stad du bor i är otroligt relevant i en sån här diskussion, speciellt med de påståenden du kommit med hittills. Och då är vi tillbaks till den sanna anledningen till varför du inte gillar invandrare, du stör dig på de.

Jag berättade ju också att ingen vettig människa som vill bo kvar i staden anmäler.

Så med andra ord är du ett troll. Och du undrar varför vi inte vill bemöta dig och din sort på allvar?

"Min sort" blir ändå fler för varje dag som går, trots era försök till nedtystning.

2012-01-21 17:26
JP skrev:

Men det är ju inte ens standardiserat efter samma faktorer! GAH! Sorry, som samhällskunskapslärare klarar jag inte av sånt här inkonsekvent tolkande av statistik. Det kliar i alla nerver jag har.

Olika tabeller visar olika saker.. Vad är konstigt med det?
Eller missförstår jag dig här?, förklara gärna närmare vad som är snurrigt med siffrorna?

Ang. att det kan finnas massor av faktorer som påverkar så köper jag det(har aldrig sagt att dessa inte finns, bara att även faktoren: Ursprungslands. även spelar in.)
Jag förstår dock inte det vettiga i att fortsätta spä på dessa faktorer innan vi löst problematiken.

"vi bör inte ta in fler än vi kan ta hand om" är ju ett vanligt utlåtande som stämmer ganska bra, oavsett orsaker till varför invandrare begår fler brott så ser jag ingen orsak att fortsätta spä på detta?

Poet

2012-01-21 18:18
Antirasister i allmänhet.
Jag baserar det på attacker mot SD samt varenda demonstration som hålls.

Så du tror att jag vill sticka en kniv i dig för det du skrivit på Whoa? Eller kanske göra en David von Arnold på dig?

Jag berättade ju också att ingen vettig människa som vill bo kvar i staden anmäler.

Ok, så du bor alltså i en helt laglös stad.

"Min sort" blir ändå fler för varje dag som går, trots era försök till nedtystning.

Nedtystning? Va? Vilken nedtystning? Menar du "sanningshöjning"? Att vi höjer sanningen medan ni förnekar den?

2012-01-22 11:31
BC99 skrev:
Så du tror att jag vill sticka en kniv i dig för det du skrivit på Whoa? Eller kanske göra en David von Arnold på dig?

Finns fler tokar än dig.
http://www.youtube.com/watch?v=vFDrQWfyHQU&feature=related

Ok, så du bor alltså i en helt laglös stad.

Absolut inte, men om du inte förstår rädslan för att anmäla så har du inte så bra koll på verkligheten :(.

Nedtystning? Va? Vilken nedtystning? Menar du "sanningshöjning"? Att vi höjer sanningen medan ni förnekar den?

Nedtystning som i att Media mörkar och politiker inte vågar ta debatten offentligt med några få undantag.
Detta har ju däremot blivit bra mycket svårare nu sedan SD kom in i riksdagen vilket har inneburit att SD ökar i popularitet.
Men Ok, vad anser du vara orsaken till SD's ganska jämna ökningskurva?
Poet

2012-01-22 14:06
Clark:

Finns fler tokar än dig.
http://www.youtube.com/watch?v=vFDrQWfyHQU&feature=related

Så nu är jag en tok? Vad var poängen med den där videon? Det där är AFA, din åsna! Är jag AFA-medlem? Dyslexi eller selektiv syn? Vem har snackat om att vilja ha ditt namn och personnummer, jag har bara frågat om vilken stad du bor i så man kan kolla om huruvida du snackar skit eller. Men med tanke på att du inte vill berätta, så är allt det du säger skitsnack ändå.

Absolut inte, men om du inte förstår rädslan för att anmäla så har du inte så bra koll på verkligheten :(.

"Jag heter Clark, jag kommer med de mest korkade argumenten någonsin. Och eftersom jag snackar så mycket skit, så sätter jag lite smiley gubbar efter mina meningar. Speciellt när jag försöker förolämpa de jag argumenterar med. Det funkar på Flashback men jag har inte riktigt figured it out här på Whoa :( "

Lägg ner dina fucking smiley gubbar. Jag förstår definitivt rädslan i att inte vilja anmäla. Finns några som heter Bandidos och Hells Angels, många som inte vågar anmäla de när de kommer och knackar på en dörr. Dessa gossar består främst av etniska svenskar. Vad är din förklaring till deras existens? "Om du har koll på verkligheten" har du koll på vad som är din mun och vad som är ditt rövhål? För du snackar otroligt mycket skit, vilket får mig att spekulera att du snackar ur ditt rövhål en helvetes massa. Gödsla en hel åker med din mun...

Nedtystning som i att Media mörkar och politiker inte vågar ta debatten offentligt med några få undantag.
Detta har ju däremot blivit bra mycket svårare nu sedan SD kom in i riksdagen vilket har inneburit att SD ökar i popularitet.
Men Ok, vad anser du vara orsaken till SD's ganska jämna ökningskurva?

Stick med dig. "Jämna ökningskurva", mannen vem är det som inte har koll på verkligheten här?

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/sd-tappar-valjare-enligt-matning_6755939.svd

Du får det att låta som om ni skulle ligga på 15% eller något. Enligt YouGov så ligger ni på 6,9% nu (rasat två enheter) och i Demoskop's undersökning ligger ni på 6%

Men för att svara på din fråga. Arbetslösheten har inte blivit mindre sen borgarna vann igen det senaste valet. Tvärtom så har många saker blivit sämre. Vilket leder till att trångsynta människor av din sort har och kommer rösta på SD. Då de är besatta av tanken att desto mindre folk det finns, desto fler jobb kommer det finnas tillgängliga. Lägg även till att SD vinner väljare bland den mer yngre (alltså mer korkade) demografin. De fick många röster i skolvalen och när dessa får rätten till att rösta så är det stor chans att de röstar på SD. Såvidare de inte vuxit ifrån sådana tankar och insett att världen är större än Flashbacks politikforum.

Du berättar inte vem du är - Vilket jag genuint tror att du faktiskt är rädd. Vilket är synd, du ska inte behöva vara rädd för att säga din åsikt, hur korkad den än är.

Du berättar inte vilken stad du bor i - Förmodligen för att du kryddat, överdrivit och hittat på det mesta av dina personliga argument.

Du berättar inte om dina utbildnings referenser - Jag gissar på att du inte har någon eftergymnasial utbildning... alls.

Kommer man med så extrema åsikter så måste man kunna backa upp det med något. Du har ingenting. Noll trovärdighet. Du är ett troll, du här för att trolla. Gör dig själv en tjänst: Ta bort dig själv från Whoa, spring tillbaks till Flashback och sen skriv ett brev till Führer Åkesson om hur du blev outsmarted av ett gäng blattar och hip hopare här på Whoa. Gråt dig sen själv till sömns och var rädd för blattarna i din stad tills dagen du dör. Eller så kanske du tar till dig något av det som skrivits här och lär dig ett och annat. Även om jag tvivlar starkt på det.

I'm done with you. Skriv vad du vill, du kommer inte få så mycket som ett kommatecken i respons. Slösa inte din tid att svara på vad jag skrivit heller, noll respons!

Hoppas dina framtida barn konverterar till islam och gifter sig med somalier :)

2012-01-22 14:32
alltså allvarligt talat, är det inte uppenbart för alla vid det här laget vad det här för lirare, och vad han har för agenda?
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2012-01-22 14:48
BC99 skrev:

Så nu är jag en tok? Vad var poängen med den där videon? Det där är AFA, din åsna! Är jag AFA-medlem? Dyslexi eller selektiv syn? Vem har snackat om att vilja ha ditt namn och personnummer, jag har bara frågat om vilken stad du bor i så man kan kolla om huruvida du snackar skit eller. Men med tanke på att du inte vill berätta, så är allt det du säger skitsnack ändå.

Jag sa aldrig att jag var rädd att DU skulle hälsa på.
Fast att du är en tok står jag fast vid.

Lägg ner dina fucking smiley gubbar. Jag förstår definitivt rädslan i att inte vilja anmäla. Finns några som heter Bandidos och Hells Angels, många som inte vågar anmäla de när de kommer och knackar på en dörr. Dessa gossar består främst av etniska svenskar. Vad är din förklaring till deras existens? "Om du har koll på verkligheten" har du koll på vad som är din mun och vad som är ditt rövhål? För du snackar otroligt mycket skit, vilket får mig att spekulera att du snackar ur ditt rövhål en helvetes massa. Gödsla en hel åker med din mun...

lol, värst vad aggressiv vi blev här då :).
Tydligen verkar flashback-pikarna träffat rätt så bra ändå.

HA & Bandidos är jag inte tillräckligt insatt i för att debattera.
Har bara hört historier från folk som haft bekanta där typ.
Men har du någon bild över hur många personrån man genomfört de senaste 10åren?
Eller allmänt våld mot obekant(dvs. våld som inte är interna uppgörelser m.m)

Stick med dig. "Jämna ökningskurva", mannen vem är det som inte har koll på verkligheten här?

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/sd-tappar-valjare-enligt-matning_6755939.svd

Jag snackar givetvis inte om enskilda undersökningar.
Jag tror snittet nu för alla undersökningar ligger på 6.9%, alltså över 1% mer än valet, och lika högt som precis efter peaken då självmordsbombaren slog till i Stockholm trots Utöya och det massiva drevet därefter osv.
Det är ganska bra resultat enligt mig.

Du får det att låta som om ni skulle ligga på 15% eller något. Enligt YouGov så ligger ni på 6,9% nu (rasat två enheter) och i Demoskop's undersökning ligger ni på 6%

Jag sa bara att SDare blir fler.
Inte senaste veckan kanske, men sedan valet 2010.

sparar tecken.

Borgarna har ju dock fört den mest "liberala" invandringspolitiken då vi tar in fler än någonsin.
Att fler unga röstar SD kan ha med flera faktorer, att de skulle vara mer korkade tror jag inte är en av dem.

Du berättar inte vem du är - Vilket jag genuint tror att du faktiskt är rädd. Vilket är synd, du ska inte behöva vara rädd för att säga din åsikt, hur korkad den än är.

Rädd o rädd, lite självbevarelsedrift besitter man ju iaf.

Du berättar inte vilken stad du bor i - Förmodligen för att du kryddat, överdrivit och hittat på det mesta av dina personliga argument.

Du får ju tro vad du vill, faktumet att SD har mest stöd i invandrartäta distrikt visar ju bara på att jag förmodligen inte är ensam om upplevelserna.

Du berättar inte om dina utbildnings referenser - Jag gissar på att du inte har någon eftergymnasial utbildning... alls.

Vad har detta med någonting att göra?

Kommer man med så extrema åsikter så måste man kunna backa upp det med något. Du har ingenting. Noll trovärdighet. Du är ett troll, du här för att trolla. Gör dig själv en tjänst: Ta bort dig själv från Whoa, spring tillbaks till Flashback och sen skriv ett brev till Führer Åkesson om hur du blev outsmarted av ett gäng blattar och hip hopare här på Whoa. Gråt dig sen själv till sömns och var rädd för blattarna i din stad tills dagen du dör. Eller så kanske du tar till dig något av det som skrivits här och lär dig ett och annat. Även om jag tvivlar starkt på det.

I'm done with you. Skriv vad du vill, du kommer inte få så mycket som ett kommatecken i respons. Slösa inte din tid att svara på vad jag skrivit heller, noll respons!

Hoppas dina framtida barn konverterar till islam och gifter sig med somalier :)

Nu är det ju förvisso dina åsikter som är extrema, att vara för en minskad invandring, lik den nästan alla grannländer ägnar sig åt anser inte jag vara särskillt extremt, eller menar du att de har extremist-regeringar i Danmark och Finland?

heheeh, någon blev lite frustrerad ser jag?
Lugna dig mannen, det är inte bra för blodtrycket att bli så upprörd.

Ang. uppbackning så anser jag att jag har bra mycket mer uppbackning för vad jag säger än "er".
Just du personligen skriver ju mest väggar av text men som egentligen bara innehåller förolämpningar.

2012-02-01 13:26
Tycker det mest intressanta är att Clark har fått för sig att någon som BC99 skulle vilja sätta en kniv i magen på honom på grund åsikter, har själv träffat BC99 och han skulle nog till och med dra sig för att döda en fluga. Däremot så är det nog lite mer tokigt och skrämmande att Clark tror att någon han inte träffat skulle göra en sådan sak? Men en person som Clark med den typen av åsikter är ju i och för sig kända för att dra förhastade slutsatser om människor de egentligen inte vet något om :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2012-02-01 21:48
AneekDivine skrev:
Tycker det mest intressanta är att Clark har fått för sig att någon som BC99 skulle vilja sätta en kniv i magen på honom på grund åsikter, har själv träffat BC99 och han skulle nog till och med dra sig för att döda en fluga. Däremot så är det nog lite mer tokigt och skrämmande att Clark tror att någon han inte träffat skulle göra en sådan sak? Men en person som Clark med den typen av åsikter är ju i och för sig kända för att dra förhastade slutsatser om människor de egentligen inte vet något om :)

Jag vet inte om det är din läskunnighet som är problemet eller om du ville missförstå med flit?
Men jag sa aldrig att jag var rädd för BC99, syftade snarare på AFA i stan mfl. :P

2012-02-02 13:34
Läste inte igenom alla inlägg ordentligt, så sorry. Men någon form av uppfattning att människor som inte har din åsikt skulle vilja skada dig har du.

eller om du ville missförstå med flit?

Varför skulle jag missförstå med flit? Problemet är att du inte ifrågasätter vad det är för slutsatser du drar om människor du egentligen inte känner. Du gör det till och med mig.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Rappare

2012-02-25 09:40
Kan ni öppna politik forumet igen.. Finns inget kul att läsa sen bulorna tagga..
it aint hard doin right, its just hard 2 succeed
i wanna live but its hard 2 breathe
Poet

2012-08-13 00:36
Ni kan förövrigt ta och banna TS, ganska säker på att det är en av Clark's användare eller vänner.