Banna Clark är ni snälla,

Whoa Community - Allmänt om whoa

Poet

2012-05-19 15:07

Banna Clark är ni snälla,

Jag menar allvar. Handlar inte längre om att han skulle ha åsikter som jag inte tycker om. Det är uppenbart att killens enda jobb här på Whoa är att uppvigla hat och dessutom sprida propaganda. Han gör inget annat än just det!

Och jag tror jag talar för många som tycker att killen är rentav vidrig som vägrar att fördöma både Mangs och Breiviks handlingar. Ska denna killen få sitta här på Whoa och samla på sig information om användare?

Banna honom eller så försvinner jag från Whoa. Kanske inte betyder så mycket för er att jag försvinner, men det är en symbolisk gest från min sida. Jag har fått nog av rasistiskt pack som letar sig hit till Whoa!

Love!

www.wallyjohnson.se
Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.
Redaktionschef

2012-05-19 15:20
Länka gärna till vilken/vilka diskussioner det gäller, så går det snabbare för oss att titta på det.
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew |
Nytt skivtips: Alexander Juneblad - Parken EP |
Nytt låttips: Zacke ft. Timbuktu - Minicall |
Poet

2012-05-19 15:27
Allt han någonsin skrivit i Politikforumet är ett enda propagandatåg från hans sida.
www.wallyjohnson.se
Redaktionschef

2012-05-19 15:30
Det finns admins/mods som hänger i politik och det finns admin/mods som inte hänger politik. Jag är en av dem som inte hänger där. Oavsett så måste vi ha konkreta inlägg att utgå ifrån som bryter mot reglerna. Så vill du påskynda processen så ger du lite mer exakta hänvisningar.
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew |
Nytt skivtips: Alexander Juneblad - Parken EP |
Nytt låttips: Zacke ft. Timbuktu - Minicall |
Poet

2012-05-19 15:34
Vet att det är lite vagt att bara skriva så, men jag menar det verkligen. Allt han någonsin skrivit i politikerforumet (inklusive lite trådar i Blandat) är propaganda från hans sida.

Måste dra nu, men jag lägger fram mer bevis. Hoppas andra kan skriva här och vittna om det hela.
www.wallyjohnson.se
BC99 skrev:
Jag menar allvar. Handlar inte längre om att han skulle ha åsikter som jag inte tycker om. Det är uppenbart att killens enda jobb här på Whoa är att uppvigla hat och dessutom sprida propaganda. Han gör inget annat än just det!

Och jag tror jag talar för många som tycker att killen är rentav vidrig som vägrar att fördöma både Mangs och Breiviks handlingar. Ska denna killen få sitta här på Whoa och samla på sig information om användare?

Banna honom eller så försvinner jag från Whoa. Kanske inte betyder så mycket för er att jag försvinner, men det är en symbolisk gest från min sida. Jag har fått nog av rasistiskt pack som letar sig hit till Whoa!

Love!

Här har du BC :).

Gör det :). I vilket fall vinner jag, jag har inte ens dragit på mig en varning hitintill då jag inte bryter mot forum-reglerna.
Att banna mig då utan något konkret att komma med annat än att vi tycker olika bevisar bara att jag har rätt.

Om rätt ska vara rätt så tycker jag iaf att jag är värd en konkret varning som alla andra där jag bryter mot reglerna innan jag bannas.

Vad jag diskuterar och inte vet jag inte vad det spelar för roll? Jag deltar i de trådar jag finner intressant, har inte läst någon regel mot det?
Poet

2012-05-19 16:06
Blir ganska genomskinligt, men det förstår väl inte du? Tror du Adminens är dumma i huvudet eller? Tror du det att blir mindre allvarligt för att du slänger in en och annan fånig smiley här och där?

Ganska uppenbart att du postade i den tråden bara för att kunna visa upp det här att du du tar avstånd. Vilket halvhjärtat och patetiskt försök...
www.wallyjohnson.se
Alltså, för det första så är det väl mig veterligen inte emot reglerna att vara varken genomskinlig, halvhjärtad eller patetisk?

För det andra så visste jag inte att det var ett krav att officiellt fördöma Mangs&Breivik för att inte bli bannad?

Som jag skrev i Breivik-tråden så tycker jag dessa två är riktiga idioter, monster om du så vill.
Men vad det har med mig o göra kan jag inte förstå?
Jag har inte skrivit i tråden då jag inte haft så mycket att tillföra.
Håller med om att Clark bör bannas, det är uppenbart att han bara är på whoa för att propagera för sina främlingsfientliga åsikter, och även om han kanske inte säger det rakt ut, att dom åsikterna är rasistiska. Ser det inte heller som helt omöjligt att han gör det för att han fått det i uppdrag av t.ex. sd.

Jag är för yttrandefrihet, men det finns andra forum, och just nu är det pinsamt att se politikforumet vara så fyllt med rasistiska trådar.
http://soundcloud.com/80scrackpolo
En banning kan ju riskera att han får känna sig lite "martyrig" och spä på sitt det är "synd om mig"... Men nog osar det

Konsekvensen av dagens politik är att det Svenska sättet fötrycks, det är en jävla skillnad på t.ex en multikulturell skola och en helsvensk och hur personen som går där kommer bli som vuxen.

Om Svenskar inte ens är majoritet så kommer Sverige inte se ut som Sverige längre, inte så jävla konstigt.

Artikeln andas ju anti-vithet hela den, byt ut ordet "vit" mot "svart" och fjällen mot Rinkeby så ser du snabbt att det är en rasistisk anti-vit krönika.

Vi förlorar landet till helt andra kulturer, människor i olika länder skiljer sig åt och Sverige vs. MENA skiljer sig enormt mycket, så givetvis kommer "vi" "förlora" vårat land om vi inte ens är majoritet längre.
 "Jag brukar egentligen inte skriva här"
VRGNHNS : tycker det var klockrena citat från clark du la upp.

Som bc99 sa här (fast jag tar det steget längre) så tror jag inte EN ENDA moderator har koll på politiska forumet.

Och detta med clark och ett par andra nazi-användare började dyka upp strax innan tråden: whoa infiltrerad av SD. Man ser tydligt vilka användare det gäller.

Men jag tycker clark har väl säkert rätt o tycka som han vill om man ska vara PK (inte där jag bor haha). Saken är den att dem här personerna har redan 100 forums o hänga i, dem har flashback, politisk inkorrekt(o typ 5 lika stora sidor?) alla youtube videos som på nått sätt handla om "blattar" (comment fältet).

Kan ett hiphop forum åtminstone bli lämnat ifred från alla denna skiten?

I slutändan är jag också för BC99´s ide.

Poet

2012-05-20 13:39
Alltså, för det första så är det väl mig veterligen inte emot reglerna att vara varken genomskinlig, halvhjärtad eller patetisk?

Det har du helt rätt i. Men du har brutit mot detta, och jag saxar nu från Whoa's egna regler. Lägg märke till det fetstilta.

Givetvis är det fortsatt tillåtet att diskutera frågor och problem som berör exempelvis integration och invandring, men om vi uppfattar att en person bedriver rasistisk eller främlingsfientlig propaganda kommer denna person att stängas av. I sådana fall kommer det att handla om vad vi uppfattar som upprepade företeelser med exempelvis manipulerad statistik, tal av främlingsfientliga politiker, åsikter som ligger väldigt nära gränsen för ren rasism.

Du har gjort dig skyldig till samtliga företeelser. Men du tycker väl det är ok, så länge du kommer med halvhjärtade fördömanden, låter bli att skriva "neger" och självklart lite smileys här och där? :)

Du hade mig till en början, då jag antog att du var en av många förvirrade stollar som blivit retad av en och annan invandrare och nu ska rösta på SD bara för det. Men jag tror faktiskt inte att du är så pass harmlös som du utger dig att vara. Jag är inte ensam om att få intrycket av att du här på Whoa för att göra annat än bara sprida propaganda.

Jag vet inte vem eller vilka du är associerade med, men mig lurar du inte.
www.wallyjohnson.se
Redaktionen

2012-05-20 16:04
MtotheJ skrev:
VRGNHNS : tycker det var klockrena citat från clark du la upp.

Som bc99 sa här (fast jag tar det steget längre) så tror jag inte EN ENDA moderator har koll på politiska forumet.

Och detta med clark och ett par andra nazi-användare började dyka upp strax innan tråden: whoa infiltrerad av SD. Man ser tydligt vilka användare det gäller.

Men jag tycker clark har väl säkert rätt o tycka som han vill om man ska vara PK (inte där jag bor haha). Saken är den att dem här personerna har redan 100 forums o hänga i, dem har flashback, politisk inkorrekt(o typ 5 lika stora sidor?) alla youtube videos som på nått sätt handla om "blattar" (comment fältet).

Kan ett hiphop forum åtminstone bli lämnat ifred från alla denna skiten?

I slutändan är jag också för BC99´s ide.

BC99 skrev:

Det har du helt rätt i. Men du har brutit mot detta, och jag saxar nu från Whoa's egna regler. Lägg märke till det fetstilta.

Givetvis är det fortsatt tillåtet att diskutera frågor och problem som berör exempelvis integration och invandring, men om vi uppfattar att en person bedriver rasistisk eller främlingsfientlig propaganda kommer denna person att stängas av. I sådana fall kommer det att handla om vad vi uppfattar som upprepade företeelser med exempelvis manipulerad statistik, tal av främlingsfientliga politiker, åsikter som ligger väldigt nära gränsen för ren rasism.

Du har gjort dig skyldig till samtliga företeelser. Men du tycker väl det är ok, så länge du kommer med halvhjärtade fördömanden, låter bli att skriva "neger" och självklart lite smileys här och där? :)

Du hade mig till en början, då jag antog att du var en av många förvirrade stollar som blivit retad av en och annan invandrare och nu ska rösta på SD bara för det. Men jag tror faktiskt inte att du är så pass harmlös som du utger dig att vara. Jag är inte ensam om att få intrycket av att du här på Whoa för att göra annat än bara sprida propaganda.

Jag vet inte vem eller vilka du är associerade med, men mig lurar du inte.

++1

ja jag ser gärna att whoa förblir utan rasister, oavsett hur stora deras ord är och hur fina deras approaches än må vara. de får väl idissla sin äckliga agenda nån annanstans.

ser helst att han blir bannad men tror en varning räcker. fortsätter han så åker han ut. kan nästan bara bli intressant o se om han vågar fortsätta röra sig på gränserna till främlingsfientlighet hela tiden.
kimmo kanon
Redaktionen

2012-05-20 16:05
hoppas han tycker det är gött att mötas av samma tråkiga skit han själv förespråkar.
kimmo kanon
Utan BC har jag inget att göra på whoa, utan tvekan den som bidrar mest till ett aktivt forum.. Vad som gäller Clark, ptja.. Intressant med individer som har en helt annan syn på samhället men i samma veva genomsyras allt han skriver med en anti-islamsk agenda. Till skillnad från andra som kritiserar religion i sin helhet. Skulle han diskutera det kvinnoförtryck som förekommer inom religioner, eller valde att fokusera på Islam och stod kritiskt till det, fine. Intrycket jag har av dig är däremot att du ogillar människorna, muslimerna och att alla muslimer är desamma- samt att du har en absurd åsikt att muslimer hotar västvärldens levnadssätt. Det är en stor skillnad att vara kritisk som att rentav vara hatisk.

T.ex. så blundar du för att den katolska kyrkan lever kvar i en tid av bög-hatande och kvinnoförtryck. Det finns då fler katoliker än muslimer i västvärlden, då borde man ju rimligtvis stå lika kritisk till den katolska kyrkan som Islam i den meningen(?). Varför inte tala om Jehovas, laestadianer eller livets ord när man ändå diskuterar en miljö som inte är "demokratisk"?..

Nja, förstår mig inte på hans tunnelseende..

En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker
Poet

2012-05-21 14:18
Enbart de som är tappade bakom en vagn (go figure) kommer finna den här artikeln särskilt förvånande, men även de som då och då kanske tänker "Hey, SD kanske inte är så farliga trots allt" Wrong!

SD mycket värre än jag trodde

Med fina citat, bland annat det jag hela tiden påpekar om Clark och andra SD'ares inställning till fakta.

De flesta som står bakom inläggen kan inte enkelt avfärdas som idioter; det måste finnas andra förklaringar till det intellektuella haveriet. Vi vet att tankeviruset som infekterar vanlig förmåga till medkänsla och förnuft är fanatism. Att spåra den in i SD:s riksdagsgrupp är obehagligt.

Eller detta beteende, class act!

Här ett citat: ”Kan man inte bussa ut ett gäng muslimer av valfri ras/art till X så kan de få tända eld på folks villor och bilar där istället? ... Det vore så underbart att få se journalisternas bostäder och bilar brinna som omväxling. Gärna med journalisterna kvar inne i husen.”

Önskan gäller mig
, X:et står för platsen där jag bor (information som ofta upprepas på ett hotfullt sätt), länken skickades till mig av en person anställd av SD i riksdagen.

SD = Ny-nazister i kostym och glasögon.
www.wallyjohnson.se
Det vore absolut fel att banna Clark - ta bort politikforumet i stället!

För inte så länge sedan så blev politikforumet ett slutet forum och kunde inte längre läsas utan medlemskap. Skälen andades samma moralpanikartade alarmism. "SD dammsuger nätet på forum för att skapa användare som sprider propaganda" osv.

Nu höjs röster för att banna användare som är SD-sympatisörer. Det är helt fel väg att gå. Obekväma åsikter försvinner inte för att man sopar dem under mattan.

BC99, du har varit medlem har sedan tidernas begynnelse, du har alltid varit en people-loving kille, varför detta hat mot Clark? Du ger ju bara Clark mer energi.

Jag tycker Clark har rätt till sina åsikter och tycker man inte som han så får man bemöta dem sakligt och respektfullt. Inte utplåna honom.

Alla barnen gjorde wholecars utom Hussein, han gjorde ett wholetrain.
http://www.youtube.com/watch?v=hMM_T_PJ0Rs&feature=player_embedded
På tal om Clark och Mangs/Breivik, det påminner mig om en dokumentär för några år sedan på TV6. Diverse amerikaner skulle prova på att leva som andra religioner; detta avsnitt handlade om en kristen som skulle leva som muslim i Dearbron.

Det började bra tills amerikanen ville att den muslimska familj som han bodde hos skulle framför kameran ta öppet avstånd från Usama Bin Laden. Hur reagerade de tror ni?

De blev så klart rasande och vill inte ta avstånd för detta. Amerikanen blev också rasande och upplevde att de var emot honom och USA. Dokumentären slutade med ett "let's agree to disagree" men i slutet av programmet berättade amerikanen att han kände sig arg och framför allt besviken på att de inte ville ta avstånd från Usama Bin Laden och terrorhandlingarna.

Familjen sa i sluttexterna att de kände sig kränkta för att de ansåg att de varken hade något att göra med Usama eller terrorister, varför skulle de ställa upp på någon märklig officiell åsiktscirkus framför kameran? Var det bara för att de var muslimer?

I en demokrati är det helt ok att ta ställning för eller ställning emot. Men framförallt är det också helt ok att låta bli att ta ställning överhuvudtaget.
Herregud.... Så tolkningen av detta är att rasistisk propaganda mot medborgare är ok?

Så länge det gäller s.k. etniska svenskar så gör det inget kanske man ska tillägga...

Fy fan så sjukt, nu eldrar jag upp mig själv kring detta med "etniska".. Vaddå... räcker det inte att helt enkelt vara medborgare och är vi inte då ALLA LIKA?

Om jag skulle utföra exakt samma vidriga propaganda mot t.ex. bögar skulle jag ju bli bannad...
Nattugglan P29

Alla har rätt till sina åsikter, men att i så gott som varje yttrande försöka dra "MENA" över en kam och beskriva dem som ett hot känns inte speciellt konstruktivt
Poet

2012-05-22 11:52
Nattugglan: Jag har gjort det ganska tydligt att jag inte vill få han väck pga av hans åsikter, utan hans beteende. Han är fullt berättigad att ha de åsikterna, även om jag tycker de är extremt idiotiska. Finns många i politikforumet vars åsikter jag inte gillar. JackFalk är en snubbe vars åsikter är nästintill motsatta mina gällande många aspekter, men inte fan hatar jag honom för det. Och det är där det skiljer sig också. JackFalk kanske ogillar mig för mina åsikter, Clark ogillar mig pga min hudfärg, min kulturella bakgrund, min närvaro i det här landet... min existens mer eller mindre, bara för att jag inte delar samma bakgrund som han. Och du vill att jag ska respektera det? Jag är en peoples-person och jag önskar inte Clark något illa. Jag ogillar han som person, har inget med hans enticitet att göra. Tvärtom så önskar jag att han vaknar upp hur detta hatiska beteendet för det är minst sagt kontraproduktivt.

Märks att du inte verkar hänga i politikforumet särskilt mycket, för killen har retat skiten ur alla, från höger till vänster, återigen pga sitt beteende inte så mycket pga hans åsikter.

Och jag har sett samma avsnitt (tror jag, var det Morgan Spurlock's serie?) som du syftar på, då han jänkaren begärde en ursäkt. Jag begär ingen ursäkt från Clark. Vad ska han liksom be om ursäkt för gällande Breivik/Mangs? Ett fördömande är inte samma sak som en ursäkt. Han begärt fördömanden från oss jämnt och ständigt, själv knep han igen tills han insåg att han kan bli bannad.

Clark har brutit tydligt mot reglerna. That's it.
www.wallyjohnson.se
BC99 P28,

Haha, precis det avsnittet! Jag tyckte det var ett jättebra avsnitt, USA hade för första gången upplevt någon som kan liknas vid ett krig och landet var i chock och massa lagar stiftades och åtgärder gjordes till följd av moralpanik. Trots det vågade familjen stå upp för sin rätt att inte tycka.

Jag har inte varit i politikforumet på ett år, men såg att stämningen blivit minst sagt krigisk. Jag vet inte vad Clarks syfte är, vill han provocera? Känner hans sig hotad?

Jag har träffat många dryga och hatiska debattörer i andra ämnen som lägger ner extremt mycket tid på att håna och förnedra andra användrare/grupper i samhället, men oftast så flyr de själva från något.

Jfr. mannen bakom PI - Ronny Hagström.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=2795&artikel=4724750

Vi återvänder till Sveriges största politiska blogg, Politiskt inkorrekt, och berättar mer om hur sajten kom till och hur den fungerar. Och så möter vi en person vars värld skakades när hans pappa dog i våras - det visade sig att fadern varit den anonyma nyckelpersonen bakom Politiskt inkorrekt. För oss berättar nu sonen om pappans motsägelsefulla karaktär - en islamofob som bodde i Turkiet, en invandringsmotståndare med många invandrarvänner. En man som kunde utveckla stor energi för att slippa jobba. Vi berättar historien om Gustaf Janson - eller, som han hette i verkligheten - Ronny Hagström.
Sonen om PI:s "Gustaf Janson"
Poet

2012-05-22 12:58
Nattugglan: Haha det var ett intressant program, minst sagt :)

Han är rädd, no doubt. Men jag tror inten killen är så pass harmlös som han utger sig att vara hellre. Men visst är rädsla grunden till hans hat.
www.wallyjohnson.se
det känns ju dels som att snubben har en uppenbar agenda, dels som att folk har åkt för mindre, bara det att de har formulerat sig mindre snyggt.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
Jag hade inte haft samma problem med Clark om han bara envisats med att diskutera invandringspolitik mest hela tiden, medan han kanske ibland kommenterade en rap-video. Men det gör han inte; han är enbart i politikforumet, och han diskuterar inte, han propagerar. Hans syfte är inte att komma fram till något genom diskussionen; utan att den ska läsas av andra som kan influeras av hans åsikter.

Och som Bc påpekade

Givetvis är det fortsatt tillåtet att diskutera frågor och problem som berör exempelvis integration och invandring, men om vi uppfattar att en person bedriver rasistisk eller främlingsfientlig propaganda kommer denna person att stängas av.
dundermannen skrev:
Hans syfte är inte att komma fram till något genom diskussionen; utan att den ska läsas av andra som kan influeras av hans åsikter.

Jag har flertalet gånger fått min intelligens och psykiska välmående ifrågasatt, utöver att jag är en idiot som vissa vill penetrera med kniv.
Så att du tror att mina inlägg kan faktiskt influera någon känns ju väldigt bra :).
BC99 P28 / Misery_chick / dundermannen P16

Jag tror faktiskt, utan att känna Clark, att han bara blir starkare och får mer motivation genom den uppmärksamhet han får. Egentligen är han säkert en helt annan människa i verkliga livet. Om det är som ni säger att han demoniserar människor som har en annan hudfärg en honom så är det egentligen rätt löjligt - man föds med en hudfärg, inte med åsikter/kultur/moral/intelligens/värdegrund inprogrammerat i generna. Propagerar han hotad rasrenhet eller hotad homogen kultur?

Känner man sig utanför samhället och anser att livet gjort en orätt så är det lätt att haka på fördomar och angripa andra i syfte att hävda sin "bättre" position i samhället därigenom få ett värde och må bättre själv. Jfr, PI:s grundare eller vilken annan mobbare som helst. Men mellan raderna så brukar dessa debattörer egentligen bara må dåligt. Bekräftelsen av ett uppretat debattforum må vara stark, men den är väldigt kortvarig och asocial.

Jag tycker ändå att Clark får gärna vara kvar, annars så kommer han ju bara få mer skäl till att alla är emot honom för att de inte tål hans definition av "sanningen".

Hej Clark, vad nu har jag talat om dig utan att veta något om dig, dvs spekulerat.

Vad är det för åsikter du har som är så kontroversiella?

Nattugglan skrev:

Jag tycker ändå att Clark får gärna vara kvar, annars så kommer han ju bara få mer skäl till att alla är emot honom för att de inte tål hans definition av "sanningen".

Jag känner iofs inte att alla är emot mig.
Min kompiskrets har radikalt förändrats(inte personerna, men åsikterna) de senaste åren.
Ungefär samma utveckling som på internet måste jag säga där tongångarna radikalt har förändrats de senaste 2-3åren.

Så den delen av eran mycket intressanta psyko-analys får ni stryka :).
Clark

Min kompiskrets har radikalt förändrats(inte personerna, men åsikterna) de senaste åren.
Ungefär samma utveckling som på internet måste jag säga där tongångarna radikalt har förändrats de senaste 2-3åren.

Så den delen av eran mycket intressanta psyko-analys får ni stryka :).

Nätet har förändrats, men faktiskt inte så mycket. Jag vet inte hur gammal du är, men egentligen skiljer nätet sig inte speciellt mycket från 90-talets media. I slutet på 90-talet och under hela 00-talet ändrades medieklimatet i Sverige starkt vänsterut. Popvänstern som var väldigt stark under 00-talets början börjar ebba ut.

Läser man i aftonbladet så skriver Jan Gillou själv 1995 att våldtäktsmän är oftast utlänningar osv. Allt går i vågor.

Poet

2012-05-22 14:28
Propagerar han hotad rasrenhet eller hotad homogen kultur?

"Rasrenhet" har jag aldrig hört han snacka om även om han säkert har en och annan åsikt om det också. Men homogen kultur är det jävla snack om från hans sida.
www.wallyjohnson.se
Nattugglan -

väl mycket fokus på Clarks person här kan jag känna; som du påpekar så vet vi ju ingenting om honom; kanske är han en ledsen typ som blir glad av denna tråden och det är väl bra i så fall antar jag. Men jag bryr mig inte så mycket om det, han kan ju lika gärna vara stormglad hela tiden. Vad jag inte gillar är hans envetna propagerande, och jag ser inte att det skulle vara nödvändigt av någon sorts ytrrandefrihetsskäl att tillåta det på whoa.

D har du rätt i, långt ifrån. Inom SD tycker ju alla som du samt att det krävs en hel del röster för att få in rasistiska SD i riksdagen.. Duh...
Forward: ingen här inne (tror jag) i alla fall inte jag, har något emot sverige demokrater, ni är harmlösa ;) men Clark är ingen sverige demokrat skulle nog tippa mer på gammal Bevara Sverige Svenskt eller National Socialistisk Front, nått i den stilen.

Skulle tillägga något men.. såg att Clark redan var avstängd så fuck it
I'm a different kettle of fish
Tack tack Mr Mods
Vi har nu, efter att ha diskuterat detta ingående, beslutat att banna Clark och dessutom genomfört det. Vi diskuterade frågan och kom fram till att hans närvaro på whoa till starkt övervägande del handlade om att provocera medlemmar samt bedriva främlingsfientlig propaganda, något vi här på whoa tar starkt avstånd ifrån. Självfallet är det ok att diskutera invandringspolitik, men vår åsikt är som sagt att det Clark har gjort snarare är att propagera främlingsfientliga åsikter.

Utöver detta har Clark dessutom tidigare varit registerad under en annan användare, som även den blivit bannad av liknande anledningar.

Vi vill såklart att alla användare ska trivas på whoa, och när folk känner sig riktigt illa till mods, och i vissa fall hotade, så måste vi agera. Vi la in regeln angående främlingsfientlighet just p.g.a. sånna här situationer, men samtidigt måste vi se om personen i fråga faktiskt brutit mot denna regeln innan vi tar ett beslut. Det här med främlingsfientlighet vs. att ha vissa åsikter angående invandringspolitik är en väldigt svår balansgång och vi måste titta på varje situation individuellt.

Jag vill också tillägga att vissa grejer som sagts till Clark inte heller är ok, och oavsett vem det handlar om så är inte mordhot och liknande någonsin accepterat utav oss. Vi har också reprimerat dom användare som gjort detta.

I framtiden så föreslår jag att i första hand försöka att ignorera människor som uppenbart enbart är här för att provocera, rapportera in dom till oss så tar vi en titt på vad dom skrivit och om dom brutit mot denna eller andra regler. Don't feed the troll som dom säger på internätet :)
Married to the money, fuck the world, that's adultery
Stort tack till alla! Men jag tänkte bara på en sak, kan man inte ba skapa en ny whoa så fort man är bannad? eller bannad ni hans ip?

MtotheJ skrev:
Stort tack till alla! Men jag tänkte bara på en sak, kan man inte ba skapa en ny whoa så fort man är bannad? eller bannad ni hans ip?

Vi tillåter inte att man skapar nya användare efter att man blivit bannad. Vi kan banna folks IPn, men främst håller vi koll på forumen och kollar igenom folk som har samma jargong som en tidigare bannad användare. Kommer det en ny användare inom en vecka med exakt samma provocerande språk och uttryck så är det rätt uppenbart för oss vad det handlar om liksom.

Det är också här som Rapportera-knappen kommer väl till hands! :)
Poet

2012-05-22 20:00
Tack, uppskattar att ni tog det på allvar och gjorde vad som krävdes. Synd bara att Clark gått så långt i sitt negativa tankesätt. Hade ju helst velat se han "vakna upp", men jag antar att vissa är helt enkelt bara lost cases.
www.wallyjohnson.se
Ett bra beslut på alla sätt och vis.
Vill folk vara grundlurade papegojor åt SD så låt dom vara det i sina pojkrum hur mycket dom vill.
Whoa har dock ingen skyldighet att upplåta serverutrymme åt deras trams för den sakens skull...
I framtiden så föreslår jag att i första hand försöka att ignorera människor som uppenbart enbart är här för att provocera, rapportera in dom till oss så tar vi en titt på vad dom skrivit och om dom brutit mot denna eller andra regler. Don't feed the troll som dom säger på internätet :)

Absolut, men med tanke på forum-aktiviteten tar ju folk som skriker upp väldigt stor plats.
Absolut, men med tanke på forum-aktiviteten tar ju folk som skriker upp väldigt stor plats.

Exakt.
Det är guld för SD-trollen med tillgängliga plattformar där man med relativt små insatser kan styra tex. ett helt diskussionsforum till att framstå som att deras åsikter är norm.
SD-trollen vill inte diskutera. Dom vill fylla utrymme med sin propaganda och det lyckas eftersom normala människor slutar att säga emot eftersom dom allra flesta inte orkar bemöta ständiga flöden av påhittad statistik, youtube-klipp och galenskaper...

Det man måste inse är precis det som Whoa nu gjort. Dvs. att man inte är skyldig att ge folk en arena för deras åsikter.
Man kan be folk att sluta använda ens forum som arena för sin politik och om dom vägrar så kan man banna dom.
Enkelt.
SD-trollen vill inte diskutera. Dom vill fylla utrymme med sin propaganda och det lyckas eftersom normala människor slutar att säga emot

Det är därför vi gärna ser att folk rapporterar in sånt här så att vi kan ta de rätta åtgärdena. Vi har ju en del admins och mods som hänger i politikforumet så oftast ser vi ju om nån går över gränsen, men det är alltid bra att ha folks tankar om det hela också.
Poet

2012-05-23 23:32
Dom vill fylla utrymme med sin propaganda och det lyckas eftersom normala människor slutar att säga emot eftersom dom allra flesta inte orkar bemöta ständiga flöden av påhittad statistik, youtube-klipp och galenskaper...

Som typ hela svenska samhället känns det som...
www.wallyjohnson.se
Poet

2012-05-23 23:35
Och så störda som SD anhängare är, så tar de denna tystnaden som ett passivt medhållande. I och med att ingen ber de att hålla käften, så känner de att folk egentligen håller med, men inte vågar säga något. Vilket boostar de ännu mer att sprida dynga omkring sig då många av de (Clark) känner sig någonstans utvalda att propagera om det och känna sig som martyrer.
www.wallyjohnson.se
förhoppningsvis bannas folk som han tidigare i framtiden. det var ju rätt uppenbart (redan från början) att Clark inte var här av hip-hoppliga syften
I'm a different kettle of fish
Jag tänkte nyss, jag kanske borde sluta besöka whoa...
Men efter ha läst beslutet om Clark så var det fan på tiden.
Tack Whoa! Detta gjorde mig glad!
http://soundcloud.com/orlandog
Kan ni inte passa på att ta med ItalianStallion i blockandet också?

http://www.whoa.nu/forum/utlandsk-hiphop/audio-och-video/718817/1.aspx
Du har en poäng. Dock tycker jag det är grymt att han representerar sin etnicitet trots att hela hiphop världen är muslim-älskande och afrika/arab förskönande.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
co-sign på persia, har också sett fucked up inlägg av han

Kan ni inte ta bort alla trådar han startat oxå?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.