I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Rasistisk tråd i Politik

Whoa Community - Allmänt om whoa

2012-07-22 16:40

Rasistisk tråd i Politik

I tråden "Den totala och fullständiga arrogansen i Norge" uttalar sig användaren Machete på följande sätt:

För er som inte vet så är det ett välkänt faktum att norrmän är otroligt bortskämda och arroganta. De ser ner på alla andra som kommer till Norge för att jobba, särskilt polacker och Svenskar får utstå mycket sarkasmer och kommentarer. Det är ett hycklande folk som visar upp en dubbelmoral när det gäller många saker.

Äckligt land, äckligt folk..

http://www.whoa.nu/forum/ovrigt/politik/722660/1.aspx

Hur kan detta vara acceptabelt? Om tråden hade handlat om somalier eller araber hade den sannolikt tagits bort omedelbart. Men rasism kanske är okej på whoa, så länge den riktar sig mot vita människor?

The most important single central fact about a free market is that no exchange takes place unless both parties benefit.
Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.
Producent

2012-07-22 17:43
Japp, och jag syftar på just denna majoritet av norrmän som har dominerat medierna de senaste veckorna och som fått stora, tunga namn att gå ut offentligt och fördöma det. Du glömde att citera andra stycken där jag just specificerar detta, att jag absolut inte hatar alla norrmän eller Norge. Du glömde också att svara på vad jag skrev till dig i tråden. Kanske för att du blev så totalt bortgjord? ^^

Det är tiotals inlägg och ännu fler i länken men du ska hitta några få för att vinkla allt din väg?
Producent

2012-07-22 18:02
Hmm.. Asså, varför skriver jag ens på whoa när jag lovat mig själv att hålla skrivandet här till ett absolut minimum (mkt pga personer som Bilingual)? Skjuta mig själv i foten liksom, haha.. Får skärpa mig framöver!
Producent

2012-07-22 18:08
Men sure, admins kan gärna ta bort tråden, det gör absolut inte det jag har skrivit mindre sant. Om det är någon som tror jag överdriver så är ni välkomna att dra hit en tur för att jobba lite så får ni uppleva själva hur det är i Oslo. Många på whoa vet nog redan vad jag snackar om och känner igen sig i det jag beskriver, dvs de som har varit en tur i Oslo för att jobba.

2012-07-22 18:09
Machete:

Vad finns det att argumentera om? Hela din tråd bygger på fördomar mot, och vanföreställningar om, norrmän. Men rasism är förstås okej så länge den riktas mot vita människor, eller hur?

The most important single central fact about a free market is that no exchange takes place unless both parties benefit.

2012-07-22 18:13
Machete:

Okej, cooling.
Producent

2012-07-22 18:13
Bilingual

Du får inga fler svar av mig. Jag föraktar människor som dig från djupet av mitt hjärta. Så nix, du får inga svar av mig, du kan försöka hur mycket du vill att "lura" mig att svara, komma med falska påståenden osv, det funkar inte.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/22-juli/artikkel.php?artid=10051660
Producent

2012-07-22 18:20

2012-07-22 18:22
Machete:

Okej, rasisten.
Admin

2012-07-23 02:56
Det förekommer en del regelbrott i den tråden och jag har sagt till de berörda parterna. Angående att tråden är rasistisk kan jag förstå synpunkten och diskussionsunderlaget skulle kunna ha varit bättre formulerad men ämnet i sig anser jag inte bryta mot våra regler om främlingsfientlighet. Dels pga att diskussionen handlar om ett politiskt klimat i ett land och dels därför att trådskaparen förtydligar sin ståndpunkt och tar avstånd från just att döma alla i en folkgrupp längre ner i tråden.
I had this bad bitch uptown, she was like... whatever.
Poet

2012-07-27 18:40
Bilingual: Kan du inte bara bete dig som en normal människa?
At the gates of Eternity...
Rappare

2012-07-31 09:51
vilken backfire haha..
it aint hard doin right, its just hard 2 succeed
i wanna live but its hard 2 breathe
Producent

2012-07-31 23:04
Redaktionen

2012-08-18 23:25
namaste
Poet

2013-11-25 15:05
Hahaha denna tråden är classic!

2013-12-01 20:35
den där "uppdrag granskning"-videon är ju guld.

det är så stört kul att se någon sitta och omedvetet göra parodi på sig själv! :D
"It is the prohibition that makes anything precious"

-Mark Twain
Poet

2013-12-16 10:41
Ofantligt tyst från Bille på sistone :P