I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vill ni kanske låsa hela "Övrigt" och "Allmänt om Whoa"?

Whoa Community - Allmänt om whoa

Poet

2012-12-09 22:57

Vill ni kanske låsa hela "Övrigt" och "Allmänt om Whoa"?

Det känns som om trollen ökat markant. Och vissa användare som jag känner personligen utanför Whoa uttrycker också att de gillar att Whoa var så stängt förut, då de kände att de kunde vara öppna på Whoa med diverse ämnen i bland annat Blandat och Vardagsfilosofi. De säger att dem har blivit lite rädda för att skriva för mycket då man lätt kan kika in här utan att behöva regga sig och snoka runt.

Personally, I don't give a jack to be honest, trots att det skrivits om mig och Evolution på Flashback* tex) Allt jag skriver om på Whoa, snackar jag om öppet på scen när jag uppträder tex, så jag har varit beredd sedan länge att det skulle skrivas om mig på diverse rasistiska hemsidor. Det är ok, det är oundvikligt liksom. But with that being said, så kan jag förstå den aspekten som mina vänner uttryckt också att man vill ha some kind of a privacy.

Jag tack ödmjukt för er tid och jag hoppas ni kan överväga tanken att låsa Övrigt så vi old school cats ändå har något kvar. Eran main attraction är ju ändå Hip hop sektionerna. Så vad säger ni? Det kan bli eran kwanzaa present till mig :)

Peace, Love & Understanding!

http://https://www.flashback.org/t1741996

At the gates of Eternity...
Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.
Moderator

2012-12-09 23:22
Agree, totalt.
And I was better where I was miserable, why didn't you leave me there?

2012-12-10 00:04
Länken fungerar ej, blev intresserad av vad d skrivit.

MEn det låter som en bra idé..Tror att det kan leda till att fler skriver i fler trådar, då de måste logga in för att läsa i dem sektionerna.

Men folk kan juh regga sig och läsa och skriva saker på nätet anyway.
 -? ? ? ? ? ?- {@[email protected]} -? ? ? ? ? ?-
Poet

2012-12-10 00:09
CRIBBE: Det är helt korrekt. Men då måste de åtminstone regga sig, istället för att få det serverat. Eller bara randomely googla sig hit av misstag pga sökord och diverse andra metoder.

Nu?

https://www.flashback.org/t1741996

2012-12-10 00:45
länken funkade utmärkt.. tog inte lång tid att hitta location på den personen.
 -? ? ? ? ? ?- {@[email protected]} -? ? ? ? ? ?-

2012-12-10 01:34
Håller med.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2012-12-10 01:43
en riktigt bra idé!

Spoilerkanske att jag backar förslaget med en theme-song
"It is the prohibition that makes anything precious"

-Mark Twain
Poet

2012-12-10 02:28
länken funkade utmärkt.. tog inte lång tid att hitta location på den personen.

Come again?

2012-12-10 02:52
om man frågar såhär: tycker någon att det är en dålig idé? så logga in och säg till
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2012-12-10 03:35
Fattar inte vad du menar.. Jag tror att du säger att man ska tabort övrigt fliken på forumet.. Jag tycker att det är en dum ide whoa är mer än bara ett musikforum.
42 muskler för att göra en sur min medan det bara krävs 4 stycken för att sträcka ut armen och nita idioten...

2012-12-10 04:43
Han menar inte ta bort, utan att bara medlemmar på whoa ska ha tillgång till övrigtdelen utav forumet.

Jag tycker det låter bra, lås!
- Vad händer om ljuset kastas i fyrtiofem graders vinkel mot en vattenyta?
- Det släcks.
Skivsamlare

2012-12-10 05:15
Visst.

Grejen är att trådar här dyker upp i en vanlig google sökning. Känsliga ämnet bör vara låsta.

Nu är jag själv anonym här men jag kan förstå dem som har kontakt uppgifter på sin sida(om nu utomstående kan se det ocså) och sitt eget face som profilbild.

Producent

2012-12-10 05:33
Hah! Jag har alltid haft eget face på min profil och du anar inte hur mycket människor som har kommit med hot om våld and what not de 10 åren jag har varit här. Allt från keffa rappare till rasister. Jag bor mitt i Oslo, bara kom för fan, haha..

Folk snackar så mycket skit hela tiden anonymt bakom sin datorskärm och när de blir bustade så kryper de och ursäktar sig. Fucking posers..

2012-12-10 07:22
ja lås!
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
Moderator

2012-12-10 10:33
Jag är absolut för en låsning.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2012-12-10 11:47
För att vara lite diplomatisk så kan jag å andra sidan tycka att whoaiterna även behöver lägga ner sin attityd mot folk som har sverigedemokratiska åsikter på den här sidan. Det är inte sällan jag ser folk här sitta och hota med att dom ska döda dem, slå dem osv. Jag förstår inte varför det är mer rätt eller okej att bete sig som en idiot, bara för att man står på den goda sidan. Det bekräftar bara deras fördomar.
Producent

2012-12-10 11:58
Sorry men personer med sverigedemokratiska åsikter har inget här att göra öht. De kan ta bort sina konton och aldrig mer komma tillbaka vad mig anbelangar. Men sure du har rätt att man bör försöka sansa sig och inte ta till hot och tillmälen. Kan vara svårt i praktiken när man har att göra med supporters till ett uppenbart rasistiskt parti. Jag har faktiskt släktingar i Israel som på sin sida av släkten har fått hela generationer utplånade av nazister för 75 år sedan. Aldrig att jag kommer att acceptera minsta millimeter från Jimmie Åkesson och hans hantlangare.

//
Producent

2012-12-10 12:02
Sverige Demokrater har inget med hip hop kulturen att göra, finns säkert andra forum för sådana åsikter. Keep it gangsta.

Vad mig anbelangar kan jag tycka att inget på Whoa borde gå att se om man inte är inloggad.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2012-12-10 12:21
Aldrig att jag kommer att acceptera minsta millimeter från Jimmie Åkesson och hans hantlangare.

co-sign!

dock ska man inte sjunka till hot om våld.

-Mark Twain

2012-12-10 12:29
Machete skrev:
Sorry men personer med sverigedemokratiska åsikter har inget här att göra öht. De kan ta bort sina konton och aldrig mer komma tillbaka vad mig anbelangar. Men sure du har rätt att man bör försöka sansa sig och inte ta till hot och tillmälen. Kan vara svårt i praktiken när man har att göra med supporters till ett uppenbart rasistiskt parti. Jag har faktiskt släktingar i Israel som på sin sida av släkten har fått hela generationer utplånade av nazister för 75 år sedan. Aldrig att jag kommer att acceptera minsta millimeter från Jimmie Åkesson och hans hantlangare.

//

Det är ingen som kräver att du måste acceptera åsikterna, det gör inte jag i heller. Däremot så måste vi acceptera för att dom finns i samhället och att väldigt många av dem gror sina åsikter på nätet, istället för att skrämma iväg dem. Det hade kunnat vara en väldigt positiv och ny upplevelse för dem att hänga här om folk bara betedde sig lite mer hyggligt och öppensinnat. Jag tror inte dom är vana vid att bli bemötta med tolerans, och därav att dom inte riktigt vet hur man gör för att bemöta andra på det sättet. Det räcker ju att man går in på deras forum för att se hur dom hetsar och pratar aggressivt med varandra.

Men still, jag anser att trådarna endast bör vara synliga för medlemmar, för trygghetens skull.
Producent

2012-12-10 12:29
Det som irriterar mig allra mest av allt är hur de manipulerar och ljuger sig fram i opinionsmätningarna. Vinklar sin propaganda så de ser mer städade ut. Byter logga, vattenkammar håret och klär sig i kostym. Men samma människor som var med i början är fortfarande där. Deras åsikter har i grund och botten aldrig ändrats och det har vi ju också sett bevis på otaliga gånger när någon haft tillgång till en kamera. De kan smila på och prata nationalism-porr så mycket de vill men när kamerorna har stängts av och pressen gått hem, ja då tar de av sig maskerna. Tyvärr så är helt enkelt deras väljare så jävla korkade att de inte förstår bättre. De köper hela paketet och ser mellan fingrarna när saker nystas upp. Eller alternativt att de själva är rasister då. Det var inte länge sedan de stod och heilade på öppen gata (det gör de fortfarande på båtkryssningar och fester tydligen). Nej, man ska vara jävligt försiktig med att ens överväga minsta lilla debatt med dem, ta något de säger allvarligt eller släppa in dem i finrummet. Att inte många svenskar (och säkert de flesta av deras mindre begåvade röstare) förstår hur farligt detta är?

//Paz
Producent

2012-12-10 12:34
Det är ingen som kräver att du måste acceptera åsikterna, det gör inte jag i heller. Däremot så måste vi acceptera för att dom finns i samhället och att väldigt många av dem gror sina åsikter på nätet, istället för att skrämma iväg dem. Det hade kunnat vara en väldigt positiv och ny upplevelse för dem att hänga här om folk bara betedde sig lite mer hyggligt och öppensinnat. Jag tror inte dom är vana vid att bli bemötta med tolerans, och därav att dom inte riktigt vet hur man gör för att bemöta andra på det sättet. Det räcker ju att man går in på deras forum för att se hur dom hetsar och pratar aggressivt med varandra.

Men still, jag anser att trådarna endast bör vara synliga för medlemmar, för trygghetens skull.

Nix. Kommer aldrig att acceptera att de finns i samhället. Aldrig. Nog för att jag är för en stark demokrati och att de får tycka vad de vill, säga vad de vill så länge de inte bryter mot några lagar, men att acceptera dem? Nej.

Den dagen tillräckligt många sverigedemokrater finns här på whoa så loggar jag av för gott och kommer aldrig tillbaka hit (som så många andra användare redan gjort).

//

2012-12-10 12:48
Däremot så måste vi acceptera för att dom finns i samhället

det tycker jag inte alls vi måste acceptera, absolut inte.
Poet

2012-12-10 12:48
Så är alla på samma linje att låsa "Allmänt om Whoa" och "Övrigt"?

2012-12-10 12:51
för min del hade de gärna fått låsa hela skiten, jag har inga invändningar.

2012-12-10 12:55
Svar ja! Ser ingen anledning till att inte låsa.
- Det släcks.
Producent

2012-12-10 12:56
Är egentligen emot en låsning rent principiellt (och taktiskt, dvs få forumet att växa osv) men de senaste åren så har det varit FÖR mkt bullshit i forumen så de har väl kanske inget annat val än att göra det tyvärr..

//

2012-12-10 13:17
d-beck skrev:
Svar ja! Ser ingen anledning till att inte låsa.

Co-sign!
"If I had a heart, it might be breaking right now"
- Dexter Morgan

2012-12-10 13:24
Machete

All right. Ingen kan tvinga dig. Men att hota en annan person på grund av dennes åsikt är att sänka sig väldigt lågt.

2012-12-10 14:21
Sen tycker jag att det är bra för forumet att man blir tvungen att logga in, färre som lurkar och fler som postar om man inte bara kan gå in och läsa utan inloggning.
- Det släcks.

2012-12-10 14:24
jag tror d-beck har en poäng där.
Poet

2012-12-10 14:53
Indeed he does!

Jag har varit för en låsning av HELA Whoa väldigt länge, men jag tycker icke-musikaliska forumen (typ Hobby & Fritid, Övrigt och Allmänt) borde vara låsta och de andra kan fortsätta vara öppna. Varför? Jo för då kommer de som reggar sig på Whoa, göra det främst för musiken. Skumma människor kommer inte dras hit (om de inte redan blivit tipsade) pga av Blandat och Politik tex. De kommer regga sig för musikens skull (hip hop främst) och redan där har man gallrat bort en stor mängd Ultima Thule lyssnare och Sjöbopartister.

2012-12-10 16:20
Jag håller med ovanstående talare.

2012-12-10 17:35
Jag är för en låsning av hela Whoa.

Egentligen förstår jag inte varför man beslöt låta det vara publikt in the first place. För att locka nya användare till siten?

2012-12-10 17:36
Jag är för en låsning av hela Whoa.
Producent

2012-12-10 18:07
Eller hur-lås hela Whoa.
Det är fortfarande öppet för alla-de måste bara ha registrera sig.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
Admin

2012-12-10 18:18
Hallå!

Kul att ni kommer med förslag och diskuterar - och att ni för en sansad debatt. Vi ska diskutera detta internt och i denna tråd. Ha lite tålamod bara så att vi hinner ha en bra diskussion och alla hinner säga sitt, så kommer vi snart fram till något.

Allt gott!
Carl Only Bildt 4 Cuban Linx
http://matiasrankinen.wordpress.com
Missa inte världens bästa radioprogram Starka Personligheter.

2012-12-10 18:51
bra ide :)
?- Hur många bor det i Tyskland?
- Gôr-many.

2012-12-11 13:14
Håller helt och hållet med :) En av anledningarna till att jag inte längre är lika aktiv...

2012-12-11 13:17
Jag tack ödmjukt för er tid och jag hoppas ni kan överväga tanken att låsa Övrigt så vi old school cats ändå har något kvar. Eran main attraction är ju ändå Hip hop sektionerna. Så vad säger ni? Det kan bli eran kwanzaa present till mig :)

Riktigt bra förslag :)

2012-12-11 13:39
En annan sak jag inte heller gillar när vi ändå pratar privacy är det här med: "Forumaktivitet" på presentationen..
Dels gillar jag det inte för att man inte kan ta bort det man skrivit och detta medför att gamla trådar blir mer framträdande... Den som är jätteintresserad söker på ditt nick om den vill veta mer - visst fine - men här är det lättare för även den som bara hamnat på din presentation att se din aktivitet på whoa. Jag menar saker jag stod för för 5 år sedan behöver inte alls vara något jag står upp för nu. Time changes och vissa av oss växer sån tur vad upp :) Därav vill jag inte att någon får förutfattade meningar om mig pga. hur jag var i tonåren :) Visst kan jag som sagt förstå att man kan behöva söka på en viss användare för att hitta en tråd, men please get me some privacy för resten av befolkningen på whoa....

2012-12-11 18:04
jag tycker det är skönt att inte behöva logga in varje gång man vill kolla läget bara. tycker det är synd att politik-forumet är låst, även om jag fattar varför. grejen är väl att är man en sån person som gillar å hänga ut folk å sånt så stoppas man nog inte av att man måste logga in för å snoka.

går det att göra så skiten inte dyker ipp på googlesökningar?
Ridå

2012-12-11 23:08
Jag menar saker jag stod för för 5 år sedan behöver inte alls vara något jag står upp för nu

förstår hur du menar och har tänkt i samma banor. MEN, skulle du få "skit" för något gammalt och dammigt du sagt så vet du att den personen är en rätt kass person att fortsätta diskutera med ;)

-Mark Twain
Producent

2012-12-12 11:12
Är det låst nu?
Poet

2012-12-12 14:14
Nope.
Producent

2012-12-12 14:21
Skivsamlare

2012-12-12 18:09
Agree!
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss

2012-12-12 19:53
Det känns som om trollen ökat markant. Och vissa användare som jag känner personligen utanför Whoa uttrycker också att de gillar att Whoa var så stängt förut, då de kände att de kunde vara öppna på Whoa med diverse ämnen i bland annat Blandat och Vardagsfilosofi. De säger att dem har blivit lite rädda för att skriva för mycket då man lätt kan kika in här utan att behöva regga sig och snoka runt.

Så du vill stänga ute oliktänkande, trots att dom med några knapptyck kan skapa nya konton och fortsätta snocka runt? Varför vill dina vänner ens debattera på forum om de vill ha privacy?? Syftet är väll att alla får säga sitt så länge reglerna följs. Och är man paranoid bör man unvika att lägga ut kontakt infon.

Gör ett school cats forum som är låst istället, där alla har samma åsikter.
De Omutbara - Dödsskvadronen - whoa - 6 april - ladda sig ner
Poet

2012-12-12 20:34
Så du vill stänga ute oliktänkande, trots att dom med några knapptyck kan skapa nya konton och fortsätta snocka runt

Hejsan Fredish, kul att du vill diskutera du också. Jag ser att du citerar mig med det jag skrev i första inlägget. Vill du kanske visa vart i det stycket, eller hela mitt ursprungsinlägg, jag har sagt att jag vill stänga ute oliktänkande?

2012-12-12 20:53
fredish kände sig smart och drog till med en för tidigt slutsats...?

...vad tycker egentligen katter om för tidiga satser?

-Mark Twain
Admin

2012-12-13 09:39
Att låsa vissa delar som Övrigt-sektionen kan nog funka. Vet inte hur enkelt det är rent tekniskt - sånt är det bara Stuck som vet :)

Och med risk för att låta predikande och tillrättavisande nu... så innebär inte en låst del att vem som helst med några klick inte kan registrera sig. Så ett helt öppet och personligt forum blir det ju aldrig, såvida man inte är helt anonym. Men sånt vet väl alla ändå och jag förstår poängen.

Och lite kort ang sd-debatten. Det har varit problem med trollande (eller så har det bara varit en del av deras övriga nätpropaganda, jag vet inte) men i vilket fall så har vi dragit en odemokratisk linje där människor som sympatiserar med sd eller liknande kan åka ut utan förvarning. Åtminstone när det handlar om öppna åsikter i exempelvis politikforumet. Det finns två orsaker till det, som jag ser det: sd och deras främlingsfientliga politik är så långt ifrån hiphop man kan komma (hiphop är öppet för alla oavsett bakgrund, etnicitet etc - även om hiphoppen givetvis också har sina spöken att brottas med, exempelvis synen på homosexualitet som ofta varit och är väldigt dålig) samt att det är extremt tröttsamt om var och varannan tråd ska sluta i intelligensbefriade rasdebatter och dikotoma föreställningar som människor baserat på vaga principer.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?