I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Behöver Whoa en ny layout ?? update + vad tycker ni ??

Whoa Community - Allmänt om whoa

DJ

2013-04-17 14:28

Behöver Whoa en ny layout ?? update + vad tycker ni ??

Denna tråd är en fortsättning..

ORIGINAL TRÅD HITTAR DU HÄR :::
http://www.whoa.nu/forum/whoa-community/allmant-om-whoa/728689/1.aspx
--------------------------------------------

Nu har jag suttit och klistrat lite i photoshop och tänkte bara visa lite hur det skulle kunna se ut här i forumet. Kom ihåg att dessa gjorde jag på ca 5-10 min st,, så förvänta er inga stora förändringar,, På dom jag lägger upp nu har jag endast ändrat bakgrunden (grå zonen till höger o vänster),, men jag håller även på med några andra som ändrar färg schemat något mer, överlag.

Jag har gjort ca 15 enklare förslag där jag helt enkelt bara bytt ut bakgrunden,,
Kanske kan det vara nått för Whoa i framtiden. Enjoy och säg gärna vad ni tycker,, personligen tycker jag att vissa ser fantastiska ut,, det ökar hiphop känslan med 200% på sidan. Enligt mej är dom är inte särskilt plottriga och inte heller påverkar det läsningen-

SVARA GÄRNA ::

JA NEJ
FÖRSLAG NR ??

WHOA REMIX 1 :::(SKA VARA MED SVENSKA RAPPARE SÅKLART MEN NI HAJAR)

WHOA REMIX 2 :::

WHOA REMIX 3 :::

WHOA REMIX 4 :::

WHOA REMIX 5 :::

WHOA REMIX 6 :::

WHOA REMIX 7 :::

WHOA REMIX 8 :::

WHOA REMIX 9 :::

WHOA REMIX 10 :::

WHOA REMIX 11 :::

WHOA REMIX 12 :::

WHOA REMIX 13 :::

WHOA REMIX 14 :::

WHOA REMIX 15 :::

WHOA REMIX 16 :::

WHOA REMIX 17 :::

Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.
Moderator

2013-04-17 18:03
Kul att du faktiskt tog dig tid att komma med lite konkreta förslag på hur det skulle kunna se ut! Jag gillade inte förslagen men jag tycker det var bra att du visade lite hur du har tänkt.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
Producent

2013-04-17 18:19
KaptenKrok skrev:
Kul att du faktiskt tog dig tid att komma med lite konkreta förslag på hur det skulle kunna se ut! Jag gillade inte förslagen men jag tycker det var bra att du visade lite hur du har tänkt.

+1
MPC 2500, Akai S900, Roland JV 1080 in the basement!
Boom bap lives!

2013-04-17 18:24

qft
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
Rappare

2013-04-17 19:18
Första förslaget tyckte jag faktiskt var en rolig idé, det finns för få kollage av svenska rappare. Men jag tycker egentligen inte att den ska genomföras på sidan.
DJ

2013-04-17 19:21
Ja jag var ju tvungen att visa att det faktiskt går att läsa sidan som vanligt även fast bakgrunden är bytt,, ni har ju så dålig fantasi ;P

Men ärligt talat det var alltså inget som gick hem hos herrskapet??
Allt är en fråga om smak givetvis,, men hade Whoa varit ett rum hade det varit en skol korridor,, punkt

För Whoa känns lika mycket hiphop som den där korridoren... ta mej fan färgerna är ju nästan identiska,, XD

DJ

2013-04-17 19:29
Min ideer och förslag är som att jämföra korridoren med bilden nedan,, vart hade du helst velat hänga?? (O säg nu för tusan inte att du hellre skulle vilja va i korridoren, du vet sanningen innerst inne)

2013-04-17 19:51
HAHA!
ok surely trollar du nu?
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2013-04-17 20:45
Lysande Stickan!

Kan lägga till mina cents på denna diskussionen.

Det jag gillar med whoas avskalade och mer neutrala utseende är att det inte tar bort fokus från sidans egentliga syfte. Sidans syfte skulle bara begränsas av massa krimskrams runtom, nu är inte jag överdrivet nere med internet så jag vet inte om det finns alternativ till whoa förutom kingsize(rent informationsflödesmässigt)

Om man ska dra en parallell då till tex kingsize som har en väldigt (2013) layout på sin hemsida, för man skulle kunna kopiera sidan och lägga till en foruminslag och det skulle i princip vara samma sak? Förutom då att sidorna har helt olika förutsättningar. Tycker kingsize och det mesta som kommer därifrån känns plastigt och ytligt, lite som o läsa en damtidning(inget fel med det men intresserar mig inte så mycket)

Det är väl det som skapar hela denna problematiken även för ägarna av siten skulle jag förmoda, då allt arbete som nämnts tidigare är ideelt. Man märker ju bara att på senaste tiden så har aktiviteten sjunkit i uppdateringar från "styrande händer" vilket är lite synd då detta uppskattats.

Det som jag försöker komma till är;

Detta forum kanske inte passar dina behov samt många andras, men det är ett väldigt uppskattat forum för den skåra som vill vara med och skapa sidan själva om du förstår vad jag menar med det. JAG tror inte samma behov av "flaschy flaschy" letar sig in på whoa, jag tror dom som söker detta ramlar av relativt fort.
Lite därför jag kände behovet av att göra ett inlägg, för JAG tror att den allmänna uppfattningen är att allt runtomkring ej behövs, sålänge man får det man sökte efter(musik). Så tar vi och återkopplar lite fort bara till hela grejjen med att skapa siten själv (musik i fokus) lalala PUNKT.

PS. Angående diskussionen om att ta bort sektioner, det tycker jag inte. Det finns folk av nostalgisk läggning och dessa människor uppskattar antagligen detta, sen var det även någon vis herre/kvinna som sa högre upp att om du inte vill läsa något, då behöver du inte klicka på det.
Och om man tycker sig missat något som uppdaterats då kan man ju alltid klicka till nästa "blad" och titta uppdateringarna på den sidan, det är väl det som är det härliga att allt finns kvar? Du kan gå in en gång i halvåret och läsa whoa i en iglo i en vecka om du nu så vill så finns allting kvar.

Så ser jag på saken iaf, hoppas du hittar det du söker efter / lyckas skapa det du söker efter.

Fred till snubbar som sliter för skiten.

One
DJ

2013-04-17 22:33
Tackar Dammigvinyl!

Håller klart med dej på väldigt mycket, jag tycker absolut inte att Whoa ska bli mer som King Size,, det vore synd,. men hela den här diskussionen handlar i sin enkelhet egentligen bara om färgsättning,, jag vill inte ändra på innehållet utan endast tweaka lite på temat,. (misstolka inte för layout, damn jag fucka upp det i ämnes raden igen),(hur ändra ??), men jag kan hålla med om att vissa av remixerna blev lite väl flashiga,, visst det kan jag köpa, kan bli lite distraherande ja.
Men man kan ju ha enklare varianter också (se bilder nedan),, det hade varit sjyst för att öka hiphop känslan något iaf på Whoa,,

Välkommen till underjorden ;D

WHOA REMIX 20 :::

WHOA REMIX 21 :::

WHOA REMIX 22 :::

WHOA REMIX 23 :::

WHOA REMIX 24 :::

Pejs o 1 Love

DJ

2013-04-17 22:44
Det bästa vore nog att ha en funktion så att varje användare kan välja mellan ett visst antal bakgrunds teman för sin egen smak och stil., behöver ju inte vara svårare än så,, alla går hem nöjda XD

Producent

2013-04-18 07:22
jayyer365

Tjabba. Väldigt bra och kul att se att du brinner så för sidan att du lägger ner tid och energi på att komma med förslag och idéer! Tycker du har en hel del poänger i det du säger. Vissa estetiska grepp på sidan kunde säkert ha ändrats tycker jag också. Det är bara konservateister som envist håller på att det som är nu är det bästa för all framtid, punkt slut. Jag tror att många är vana vid layouten och därför är rädda för förändringar. Det ligger lite i många människors natur, allt som är nytt och främmande, t.ex. förändringar, kan verka lite hotfullt eller obehagligt.

Jag håller med om att den grå sidofärgen kan skippas helt faktiskt, den är ganska blasé och tråkig. Sen så kunde säkert vissa saker göras lättare i förhållande till all sorts media (video t.ex.). Också så kunde man säkert banta ner ganska många forum. Istället för ett par forum för annan musik än just hiphop där det postas några få inlägg i månaden så kunde man slå samman samtliga till ett enda forum som då istället blir mer levande och aktivt. Det samma gäller flera andra forum här.

Av dina förslag så tyckte jag inte direkt att något var särskilt hett dessvärre, men denna gillade jag lite med färgerna, stilen osv:

Såg din andra tråd också. Tycker seriöst att de som sitter och dumförklarar dig och dina förslag med diverse sarkasmer borde skämmas och logga ut från whoa omedelbart.

Hoppas du kommer med fler andra förslag framöver, kanske det mesta du postar tyvärr inte ligger whoa crew och användarna i smaken men ett eller annat kunde man säkert göra med forumet, :)

//Paz

2013-04-18 11:36
Jag bryr mig inte så mycket. Så länge det inte blir nått plastigt bling bling eller för jobbigt att titta på, så kör på.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Rappare

2013-04-18 12:10
Låt whoa vara som det är. Ingen gillar förändring.

Håll det stilrent.
DJ

2013-04-18 15:09
Tackar Machete! Du är en av få som ser något positivt i det jag gör iaf,, hehe verkar vara ett känsligt ämne för folk helt klart, men jag testar vidare,, nått borde väl gå hem hos "kritikerna/recensenterna" tillslut,, PEJS

2013-04-18 17:15
Machete är en bland dom bästa.

Jag gillade din jämförelse med korridoren, men jag hade hellre velat hänga så här än din bild :P

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2013-04-18 21:15
haha, skön du är..

Det enda som skulle göra siten bättre är fler sätt att använda texten på. Eftersom på forum handlar det mestadels om textkommunikation.

lösningen på ditt problem skulle vara om du använder maxthon webBrowsern då du kan instalera funktioner i den. Varav en som byter färg på den gråa bakgrunden. Har inte kollat om det finns med jpgs. Men om det gör kan du intallera den och ha din egen bakgrundsbild på whoa ;)
 -? ? ? ? ? ?- [email protected]_@} -? ? ? ? ? ?-
DJ

2013-05-03 23:04
Testade mannen,, men det fungerar inte, valet av webbläsare antar jag, tack ändå dude ;D

Men tegel bakgrunden får verkligen sidan att framlyfta hiphop o tar inte bort fokus från topic, men visst precis som Machete tror jag att en anledning till att admins o mods är rädda för förändring är väl för att det kan gör så mycket skada men givetvis även ge stor framgång,, får man inte glömma

O andra sidan kan det kan ju tyckas vara charmen med sidan, att behålla "original" look'n,, det är ju trots allt en nostalgi som väger tungt men just att bara ändra på¨den grå zonen påverkar inte innehållet, blir ni verkligen så distraherade av en tegel vägg ??

Ge förslaget en rejäl tanke ställning istället,, döm inte så fort !!
I grund o botten behöver den här sidan definitivt öka sitt dagliga användare antal och en enkel sak som att ändra den grå zonen kan dra fler nya, unga förmågor,, du vet kidsen som springer med pads o smartphones i 3.an,, nej men seriöst alltså dem kommer ju ändå men vad ni inte tycks förstå är allt ändras med tiden,, så även webbsidor,, det är ett tag sedan en ny look utövades så ge förslaget en ärlig chans,,

Det enda som skulle göra siten bättre är fler sätt att använda texten på

Jag håller med dej att text fältet borde få mer utrymme något,,
på så sätt får både fler inlägg plats o skapar bättre yta,,

Men säger det igen,, jag investerar gärna summor för denna sidan, problemet är bara att jag inte har summorna som jag tror sidan behöver,, men ideer kostar ingenting,, om dom är gratis !

Kolla nu gärna in den gråa tegelväggen igen o rösta ni som missa tråden,,

PEJS

2013-05-04 01:51
Whoa ska se ut såhär.

Inget hindrar iofs om man kunnat välja annan layout i sina egna inställningar.

2013-06-15 20:24
Kunde man inte ett tag för några år sedan byta färg på whoa (fanns väll en 5-6 olika att välja på)?
Tror inte det var något som slog igenom direkt.

Observera att detta kan vara något jag fantiserat ihop.

Jag tycker absolut inte en förändring av design/utseende på whoa är något som behövs eller skall prioriteras.

2013-06-19 21:16
Fiyah - går fortfarande att ändra bakgrundsfärg.
soundcloud.com/brormusk/sets

2013-06-25 21:55
Eller rentav en helt annan layout med alla funktioner och skräddarsydd design

En exempelsida upplagd p http://karmastudio.se