I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2007-11-19 22:58
Vilken tabbe att dra därifrån.
jagvillocksåhaenblog.com

2007-11-19 23:39
det senaste avsnittet var sjukt spännande, det må jag säga. det är inte många serier som förmedlar den där intensiva, nästan nervositetsframkallande känslan. det ska bli spännande att se hur detta slutar.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Moderator

2007-11-20 00:05
oj jävlar hur fan ska han klara sig ur detta?
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman

2007-11-20 02:55
slutet i senaste avsnittet var jävligt nice. vill att hon ska få se den riktiga dexter. :]

2007-11-20 10:13
Känns som att Doakes lägger ner sin jakt på Dexter, tror han är nöjd med att ha fått sina teorier bekräftade. Det han har gjort är inte sååå hemskt ändå.

Sen kommer Dexter utnyttja att Lundy och Debra har något på gång. Förmodligen kommer han få specialagenten kickad. Sanna mina ord!

2007-11-20 10:29
Asså fan va andra säsongen e bättre än första, lätt bästa serien just nu... så jävla gött när han blir "the monster" hehe hoppas han dödar alla... devv jag tror dock att dockes kommer tycka att de e bra att hand ödar dem och låter honom fortsätta.
LEGALISERA CANNABIS

2007-11-20 10:45
Polaren påstod att dexter hade gjort sig av med alla dom gamla "blodbrickorna" från sina kills? Det måste jag ha glömt i så fall. För vad är det då han har kvar inuti sin air condition?
abcdefghijklmnopqrstuvxyzåäö

2007-11-20 11:15
Jag har för mig att han var på väg att slänga bort, men ångrade sig, typ.
jagvillocksåhaenblog.com

2007-11-20 12:31
de ju knappast nått annat än blod? varför skulle han spara nått annat än blod, de e ju de han lever för hehe
LEGALISERA CANNABIS

2007-11-20 12:45

Just nu känns det rätt uppenbart hur det går, Jag menar dom har verkligen förändrat Doukes till mycket mer irrationell i säsong 2, han uppför sig konstigt, ville inte prata om "filerna" där alla fallen han jobbat med gått fria, han har sjutit ihjäl 2 misstänkta på kort tid och varit allmänt skum.

Jag misstänker starkt att han inte lämnar in blodet direkt och sen åker han fast som mördaren när dom hittar blodet hos honom.
Han kommer ju garanterat bli misstänkt iallafall, och säsongen kommer ju inte sluta förren dom gripit någon från avdelningen som mördaren.

Även om Landis får sparken för att han dejtar Dexters syrra så kommer dom ju inte bara glömma att någon på stationen är mördaren.

Det finns bara två möjliga utvägar som jag ser det; Dom kommer på Dexter eller Dexter implicerar Doukes som mördaren.

Jag hoppas dock att det inte blir så, känns lite väl uppenbart...

Här ska man helst skriva nått häftigt rim. Engelska ger pluspoäng.

2007-11-20 13:47
Jag vet inte, tror det räcker så här. Är en serie riktigt bra kan man avsluta den utan problem också. Titta bara på Californication. Fast de kanske gör en till säsong där?
jagvillocksåhaenblog.com

2007-11-20 13:47
Californication säsong 2 kommer sommaren 2008.

2007-11-20 14:28
Det finns 3 böcker av Dexter-serien. Även om dom valde att inte följa den andra boken så tror jag ändå det blir 3 säsonger. Men man vet aldrig
Redaktionschef

2007-11-20 14:37

Jävlar vad serien växer. Första säsongen var klart sevärd, men nu är den ju fan genialisk. Hoppas han sätter dit Doukes som mördaren :D

Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013|
I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!

2007-11-20 14:53
Är det bara jag som verkligen hatar syrran? och Angel... och negern... och kinesen... och Dexters kommentatorspår... och Paul. Annars helt ok serie.

2007-11-20 16:09
devv

Noooo. Första gången jag känt mig nöjd - jag behöver inte mer. Även om serien ägde.
jagvillocksåhaenblog.com

2007-11-20 16:25
habbadabba: Det hade ju varit en jättebra serie utan motgångar eller sidogrejer. NOT!

2007-11-20 19:13
Sjukt jävla bra avsnitt. Fan va jag längtar efter nästa.
Ja, doakes for killer vore kul. Känns ju som enda utvägen nu när det är fastställt att bay harbour är polis.
Kul att se Dexter hård igen. Jag höll verkligen på att bli galen på hans bitchande med den där vidriga sponsorn. Hoppas verkligen hon får smaka på dextermonster.

2007-11-20 20:57
NI ALLA LÄSER DETTA PÅ EGEN RISK, VILL NI INTE HA TEORIER OM VAD SOM KOMMER HÄNDA SÅ LÄS INTE:

TEORI!:

Som vi såg i senaste avsnittet så hittade dokes dexters lilla hemlighet där hemma och "SPOILERS!" jag har sett ett par klipp på nästa avsnitt där dom tar in dexter för den lilla lådan han har hemma, då tänkte jag för det finns ju DNA till alla offer så har ett par teorier om vad som kommer hända."Spoiler/"

Jag tror inte blodet hjälper då alla lik blev helt förstörda men man kanske kan ta DNA endå? isåfall så vet dom ju att det är offrens blod, vilket bevisar att den lådar tillbehöv är mördaren.

Men vad jag tänkte sen (som jag inte har hunnit kolla igenom) är att det kanske inte finns några fingeravtryck eller någon form av DNA på boxen som bevisar att det är dexter vilket då gör att dokes blir den huvudmistänkte, alla vet ju hur han var besatt av dexter och hur maria inte trodde på honom, så jag tror att vi får i nästa episod reda på vem utav dom som fälls :)

Som sagt, en teori och inget att lägga förhoppningarna på för mycket.
"Vet du hur man ser att det är en sverigedemokrat som skapat tråden?
* Särskrivningar och allmänt illa vårdat skriftspråk.
* Ovidkommande babbel om pöbel, svartingar, negrer, hasch, och kommunister."

2007-11-20 21:16
doakes kan nog bli en riktigt obehaglig fiende nu när han inte har en bricka längre

2007-11-20 21:38
Dexter kan ju säga att han har tagit blodet ifrån då han gjorde blodrapporterna, i och med att han jobbar med just de fallen.

2007-11-20 21:44
Han jobbade väl bara på, typ fyra av offren?

2007-11-20 21:54
devv: Jag tror att det är en del grejer man inte får se, allt det hade inte kunnat få plats i serien.

Ifall det nu är som du säger så har han ju tillgång till blodet i alla fall, så kan han säga något sjukt flummigt och typ bli avstängd istället för att sitta livstid.

2007-11-20 22:28
Ifall det nu är som du säger så har han ju tillgång till blodet i alla fall, så kan han säga något sjukt flummigt och typ bli avstängd istället för att sitta livstid.

du tror inte att det blir en rejäl jävla utredning när det är fastställt att mördaren är anställd hos miamipolisen och dexter som av en slump visar sig ha samtliga offers blod hemma i lägenheten? om det nu skulle gå så långt dvs.

förvisso är blodet i sig inte godtagbart som bevis då doakes dels inte är i tjänst och hursomhelst inte har befogenhet att gräva igenom dexters lägenhet. så tillsvidare är blodet inget som kan användas mot honom i utredningen

Det finns bara två möjliga utvägar som jag ser det; Dom kommer på Dexter eller Dexter implicerar Doukes som mördaren.

lutar åt det, ja

ack underbara serie...jävligt spännande avsnitt måste jag säga

2007-11-21 10:18
Bara att hålla med. Första säsongen var bra som fan.
Andra säsongen är fantastiskt.
Inte ALLS som andra boken. Men ändå, fantastiskt.

De senaste avsnitten är tv-historia.

"Are you trying to fuck her or put her on fire?"

2007-11-23 13:51
Nån som vet om de kommer några undertexter till de två sista avsnitten? Brukade ju bara komma nån dag efter avsnitten kom. Och nej jag ska inte lära mig engelska.
Vi är överallt!

2007-11-23 14:34
haha retard
LEGALISERA CANNABIS

2007-11-24 04:44

Blasta - det har ju inte gjorts några blodrapporter på de människorna...de har ju antagits vara försvunna, kropparna hittades ju för inte så många avsnitt sedan.

nä nä, antingen får doakes eller lila skulden för morden. det är min teori.

We call them winerbrods.

2007-11-24 17:28
Dekay//

Skojar du? Vilka jävla idioter.

2007-11-25 07:41
Sociopat

Är andra boken "lika bra" som andra säsongen?

2007-11-25 13:40
norado//

Alltså, andra booken är heeeelt annorlunda egentligen. Ett helt annat case liksom. Jävligt intressant case för den delen. Men även första  boken var lite annorlunda ifrån första säsongen.

Måste dock säga att andra bokens sista twist var magnifik.

----------- Bok Spoiler-----------
I böckerna är Ritas ungar mycker mer tillbakadragna och störda. I andra boken visas det att Cody helt enkelt är precis som Dexter...

------------SLUT SPOILER--------------------

Men nej, tycker att tv-säsongen är bättre än boken. Lyckats få till en nerv och spänning som andra boken inte har.

2007-11-26 16:38
Det är en sån nice serie, helvete
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-11-26 18:06
Ja, nu känns det nästan som att han måste sätta dit Lila för det. Vad spelar hon annars för roll i det hela?
Dessutom är det för många avsnitt kvar för att Doakes ska bli beskylld. Jag vill gärna se att Dexter och Doakes kommer till någon slags överenskommelse. Jag börjar fan gilla doakes.

2007-11-26 19:54
Jesus christ! Ännu ett helt ruggigt spännande avsnitt! Jag står helt handfallen inför hur han ska lyckas ta sig ur den här knipan ?

Aaaah det är så långt till nästa måndag!
"Knock off the hippie shit, strap on a helmet, and start shooting. This is Malibu, Emily, I want you to storm that beach like it's fuckin' Normandie!" - Ari Gold

2007-11-26 20:38
ja hejjar på dokes...dexter e fattig...fast ja vill ju att d ska bli en säsong till så överenskommelse hade vart nice. inte så troligt dock. fast han kan ju inte klippa dokes according 2 the code, no?
one..!

2007-11-26 23:38
"fast han kan ju inte klippa dokes according 2 the code, no?"

Jo, eftersom första regeln är att aldrig åka fast. Jag hoppas han släcker honom i alla fall, Doakes är så jävla ful.
Walking the street of dreams

2007-11-27 00:07
men hur fan ska han hinna hem i tid? å hur ska han förklara att han har en kula i benet? ska han göra en rambo å elda igen såret där ute i buschen å lämna doakes där? OCH , borde inte de som faktiskt äger det där knarket komma å leta efter det snart! ;)
"Knock off the hippie shit, strap on a helmet, and start shooting. This is Malibu, Emily, I want you to storm that beach like it's fuckin' Normandie!" - Ari Gold
Moderator

2007-11-27 00:25
men helvete vilken nerv dem gått i serien, längsen det kännts så högintensivt när man kollat tv.
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman

2007-11-27 01:12
Han kommer förmodligen dra nån rövare om att han inte gilla att vara så iaktagen så han smög ut för att ta lite frisk luft sen så mötte han doakes, han sprang, blev skjuten. hoppa i sjön, doakes sprang där ifrån. eller nåt åt det hållet. Doakes kommer dö, sanna mina ord

2007-11-27 02:14
Någon som vet hur stor skillnad det är mellan säsong 2 och boken? vill gärna veta
"Vet du hur man ser att det är en sverigedemokrat som skapat tråden?
* Särskrivningar och allmänt illa vårdat skriftspråk.
* Ovidkommande babbel om pöbel, svartingar, negrer, hasch, och kommunister."

2007-11-27 02:30
Fatcaesar P21

läs lite längre upp i tråden
Redaktionschef

2007-11-27 02:54
men hur fan ska han hinna hem i tid? å hur ska han förklara att han har en kula i benet? ska han göra en rambo å elda igen såret där ute i buschen å lämna doakes där?

haha ja jag ställer mig samma frågor. En sak är det då alla fall inga tvivel om och det är att serien är bättre än någonsin. Varje nytt avsnitt som kommit senaste 3-4 gångerna har ju varit sjukt bra.
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013|
I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!

2007-11-27 06:39

känndes lite väl lätt där, doakes borde ju ha kunnat göra lite mer motstånd

chase the clouds away

2007-11-27 07:51
freddez;

Som kyckligen i Family guy? ;P

2007-11-27 08:17
Aaahh..panik.

Det jobbigaste är att jag torterar mig själv extra genom att gå in på www.sho.com för att kolla på trailern till nästa. Och det ser spännande ut.

2007-11-27 09:21
haha ja den e skön brukar inte deras fighter ta upp halva avsnittet
chase the clouds away

2007-11-27 12:37
hehe joo kycklingen e ball...men håller med freddez han e ändå fd. special ops. han borde igentligen inte bli fuckad på något så litet som en planka som fattas i bryggan. plus man lär ju va fett nervig om mna hittar the bay harbor butcher. så ja tycker han va lite väl oförsiktig i en sån laddad situation
one..!

2007-11-27 16:13
Sociopat - fan fan fan ta dig! nu kommer jag längta mer till nästa avsnitt...inte kunna sköta jobbet, inte plugga till tentor...."you sick sick fuck" ;)
We call them winerbrods.

2007-11-28 23:55

Lundy vet att dexter är the bay harbor butcher, men han vill få ut mer, motiv etc. Därför har han honom på 24/7 övervakning.

2007-11-29 01:44
Ni vet att det kommer en säsong 3 va?