10-11/8 - Way Out West @ Slottskogen
Klara artister ...And You Will Know Us By The Trail of Dead Albert Hammond Jr. Architecture in Helsinki Boredoms CocoRosie Devendra Banhart Eagles of Death Metal Erykah Badu Franke Hello Saferide Juliette & The Licks Kanye West Koop Lady Sovereign Laleh Lily Allen Malajube Manu Chao Moneybrother New Young Pony Club Peter Bjorn and John Primal Scream Regina Spektor Salem Al Fakir Shout Out Louds Spoon Säkert! The Ark The Besnard Lakes The Go! Team The Hellacopters The Hives The Pogues Those Dancing Days Timo Räisänen Klart spelschema
Vi presenterar nu vilken av dagarna de största artisterna spelar. Senare kommer vi med ett fullständigt spelschema med tider också.
FREDAG Albert Hammond Jr. Architecture in Helsinki CocoRosie Eagels of Death Metal Lady Sovereign Manu Chao New Young Pony Club Primal Scream The Go! Team The Hives The Pogues
LÖRDAG Devendra Banhart Erykah Badu Juliette and the Licks Kanye West Lily Allen Regina Spektor Spoon
Priser: FESTIVALPASS 1195kr + 30kr i serviceavgift Gäller båda dagarna samt till alla klubbar torsdag till lördag natt i mån av plats.
FESTIVALPASS (under 18 år) 995kr + 30kr i serviceavgift Gäller båda dagarna men inte till klubbarna.
ENDAGSBILJETT 695kr + 30kr i serviceavgift Gäller fredag eller lördag, och till respektive kvälls klubb.
ENDAGSBILJETT (under 18 år) 595kr + 30kr i serviceavgift Gäller fredag eller lördag, men inte till klubbarna.
Handla biljetterna på www.ticnet.se eller direkt på denna sida .
Ticnet nås även på 077-170 70 70.
www.wayoutwest.se/klara-artister för att se vilka artister som spelar vilken dag.
Du som är under 18 år och som tidigare köpt festivalpasset för två dagar till helt pris (1195 kr) kommer att få 200kr tillbaka när du byter in din biljett mot armbandet. Detta på grund av att ungdomsbiljetterna inte såldes från start. Legitimation kommer att kontrolleras för alla som köpt biljetter för minderåriga. För att vara berättigad till ungdomsbiljett gäller att du är under 18 år på festivaldagen.
Källa: http://www.wayoutwest.se/
Ord.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
fan.. jäävligt synd att man är på urf då!
Västkust Rockerz
yes ! Kan det bli bättre !? sommarn e gjord...
1 love
finns redan en topic om de
Red Motion Music
I cant belive this ska äntligen se Erykah så feeeeettt!kan inte bli bättre!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Toastare
2007-04-18 14:29
Riktigt soft avslut på sommaren!
Jag skyller allt på Emma!
Kan inte ngn arrangörer fixa Erykah till Sthlm också? Ganska så bombsäker att hon drar till sig folk... PLEASE!?
Ord.
fetaste i år!!! WIE!!!!!!!!!!!!
kostar inte detta multium?!
www.illizit.com www.myspace.com/mayornas http://youtube.com/v/ww.youtube. www.dj-silence.com www.obnoxiuz.com www.ricowon.com www.hoova.se www.liveammo.se
Hade varit fint om hon kunde släpa sig ner till Kph/Malmö. Kan hon fan bjuda på!
peace, love, unity and having fun Om man kör dubbelt så snabbt vistas man i trafiken halva tiden och löper följaktligen hälften så stor risk att krocka.
may: mjo.. "Tvådagarsbiljetten kostar 1195kr + 30kr serviceavgift." inte en chans.. ;)
Din forumsignatur är rätt irriterande när man läser i trådarna du skriver i. Ändra till vanliga textrader är du snäll.
hon är bäst helt enkelt,. o jag ska fan se henne. :)
way out west kommer bli klockrent! var rätt tveksam först... men nu är jag all pepp! :)
Toastare
2007-05-11 13:44
jag ser också fram emot det mer och mer.. känns klockrent. Men tanke på ett de fått in så många bra artister på en rätt tight lineup så är priset inget att gråta över..
grymt grymt grymt!
"- minstrels sings songs 'n' mimic me"
ska inte kanye spela där
nja de stod ju på affischerna igår
Toastare
2007-05-14 13:06
Ja, lineupen blir ju inte sämre iaf..
THE POGUES!! det är bara så sjuk bokning.. levande legender för helvete varför ska det vara så pissdyrt för 2 dagar o dom har inte ens nån camping ? pess är vad det är. jag SKA se pogues iaf om jag så dör på kuppen
STICK YOUR DISCO UP YER ARSE!
Det är svindyrt. Tydligen ska dom släppa 1-dagsbiljetter så snabbt de planlagt artisterna. Priserna på dom kan nog variera beroende på när de kan ställa upp...
saxat ifrån deras hemsida..
Vill du jobba som volontär?
Skicka ett brev till [email protected] och berätta vad du vill och kan. Du måste vara minst 18 år. Skriv "Jobba Way Out West" i ämnesraden. Vi hör av oss så småningom med mer information så tar vi det från där.
Du kommer att arbeta en dag (ca 8 timmar) och få gå på den andra dagen gratis . Arbetsdagen får du en varm måltid.
?- Hur många bor det i Tyskland? - Gôr-many.
Det konstiga är dock att way out hemsidan pratar som om shane mcgowan ska spela med the pogues ? han slutade ju spela med dom för längesen .. är det nåt slags mirakel eller är dom helt enkelt dåligt informerade ?
eller så är pogues hemsidan dåligt uppdaterad för där står att han la av 91, kom tillbaka nån gång för en sista konsert, o sen står de inget om att han spelat nåt mer ?
var helt inställd på urf men det här ser ju bättre ut och dessutom är det hemma så man behöver inte bila över halva landet för att komma dit. då är ju priset inte något att tänka på. dessutom kan man ju hyra ut rum till de som inte bor här *ler* nån som behöver boende?
google makes me smart. photoshop makes me pretty
The Pogues men en jävla massa bärs, det BLIR LA ROLIGT DÅÅÅ!!!
Ja fan jag är helt ute o cyklar gamle shane har varit med o spelat sen 2001 igen , så klart han kommer ! åh herrejävlar vet du! sicken stämning
Finns det enbart Pogues biljetter?
om det vore såväl hade jag kunnat suga av mig själv av ren lycka. men det enda som finns vad jag vet är antingen 1-dagars eller 2-dagars biljett.. blir ju isåfall 1-dagars biljett den dagen pogues spelar men de lär ju gå på en 600 spänn antar jag
säkert mer.. det lär ju inte vara så att det lönar sig att köpa 2 endagars.. jag har en kompis som kan suga av sig själv btw.. haha
Västkust Rockerz
MANUUUUUUUU CHAAOOOOOO
saaaru..
Bästa festivalen i sommar punkt!!
1200, för det här? haha -.- ....
1700 för Hultsfred? haha -.- ....
2048 || Militia Sound Crew
TTA kommer lira på någon klubb
Käft då.
Florence Valentin, Sparta och And You Will Know Us By The Trail Of Dead för att nämna några fler.
Är jag dum i huvudet? Skulle inte Common komma?
<br>
Ska styra endagsbiljett andra dan, enligt de preliminära schemat spelar erykah badu och kanye andra dan å bara dom två e värt 700 spänn som biljetten kostar, mä tanke på att ja la drygt 400 på nas, dock missar man ett par godbitar i lady sov, laleh å manu chao...e fortfarande jävligt mycke pengar men hur ofta får man changsen å se erykah badu i göteborg men.. en polare sa till mig att KANYE har AVBOKAT... e de nån annan som har hört nått om detta?? tvivlar starkt på att de e sant då de inte står något om de på way out west sidan, tvek att min polares polare e mer informerad än dom e, å de e väl en sån grej dom skulle dra upp på sidan jävligt direkt eller??
Om Kanye har avbokat är det fucked up... men jag kommer gå ändå.
men va fan jävla hora... vadå din polare... är han bokningsansvarig eller?
Käft då.
Mobbatbarn: Din polares polare har helt fel. Checkade precis med Joel som e pressansvarig och det stämmer inte alls, Kanye kommer köra. Förstår inte varför folk lipar över priset? Lätt den bästa line-upen bland festivalerna i år. Sjukt coolt att det all goes down i Slottskogen också. Fan tänk om man fått se Johnny Cash när han körde där back in the days, det hade dödat allt. Pogues, Manu Chao, Lady Sovereign, Eagles of Death Metal, Juliette & The Licks.....count me in! Om de bara lyckas boka in Roky Erickson nu också så ejakulerar ja på plats här o nu.
http://www.alleycat.se-- http://www.showdowngbg,se -- http://www.jonk.se -- http://www.myspace.com/perfektklubb -- http://www.myspace.com/belsepub
Tack för hjälpen, va väl 90% säker att han skulle komma hela tiden, men man blir lite orolig när man hör sånt, e inget stort kanye fan direkt men missade the game på trädgårn vilket tydligen va helt sjukt bra, inte fyllt hiphopkvoten i år känns de som...jaja, ville få de definitivt dementerat... Håller mä om priset alltså, om man tänker på de e de jävligt prisvärt, speciellt om man bor i götet. Tåget till hultsfred å dom andra kostar multum från göteborg... Svenne p18 pussar du din mamma mä den munnen??
någon som kommer jobba där? fick ett erbjudande å ha hand om pressområdet , jobbar torsdagen och söndagen å får se festivalen gratis ;)
?- Hur många bor det i Tyskland? - Gôr-many.
Hoppas att några av intäkterna går till att sanera vår vackra slottskog efter festivalyra allmän urinering och annat skräp, burkar tas nog omhand i vanlig ordning tackvare alla ghetto-gubbar inna di Majorna.... Då kan det ju faktiskt vara värt pengarna!! Bra artister också!
"Väfän... De e bare å fläke ôpp börken å môlje i sej"
borde inte denna tråden ligga på festivaler?
-GRK fi life-
Med tanke på att halva festivalen äger rum på klubbar runtom i göteborg så nej?
det finns en tråd om du kollar på festivaler, men tror att denna e den folk skriver i :)
Producent
2007-07-24 23:54
lily allen..... fettttttt som fan!!! :D kommer antagligen jobba i entrén under festivalen!
Nine.D Multifaceted Creativity http://www.INFININETY.se
The Pogues, 18.20 Fredag - see you there!!