I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Atmosphere and Brother Ali 31/1 @ KB, Malmö

Klubb & Konserter - Skåne

2006-02-01 15:31
det var inte en bra spelning..

han hade väldigt dålig contact med publiken

bandet lirade för högt så dt va svårt att höra vad atmosphere sa/rappade

påminde mer om en collage rock grej (håller med näsblod)än en fet hip hop consert

det e typ inne med live band hos rappare o ibland e det bra man fan inte alltid

2006-02-01 16:09
Choys P19

word som fan..

massaghetto P26

vadå dålig kontakt med publiken, publikkontakten va riktigt bra ju.
..we can get Sting down there, he saves the whales, saves the trees, saves the orchids, how about saving the CBGB's, punk? - Vinnie Stigma

2006-02-01 16:28
att publiken gillar honnom och hans musik är inte samma sak som att han har bra stage presence och får igång publiken

2006-02-01 16:55
man kan ju bara instämma att brother ali var grym och slugs linkin park-gig inte funkade på något sätt. Men jag tyckte att prince charming var lite överflödig, han har ju så mycket bättre låtar i bakfickan att köra
a lot of artists got bitten, i'm not kiddin, what more can i say.

Bob dylan

2006-02-01 17:31
vilka låtar körde han?
Värsta känslan?
olycklig kärlek... händer alltid mej.... :(

2006-02-01 17:35
Party for the fight to write
God Loves Ugly
Love Life
Always coming back home to you
Little Man
Pour me another
The woman with the tattooed hands
Between the lines
Gods Bathroom floor
Trying to find a balance

är dem jag kommer ihåg..

2006-02-01 19:12
båda två dödade. no homo.
seperate me from your little open mics, please.

2006-02-01 19:31
no necrophiliac.
Rhetoric
1. the art of speaking or writing effectively
2. skill in the effective use of speech

2006-02-01 19:45

Nöjd, mycket nöjd.
It's all alright!<br>

2006-02-01 19:58
Det var bra att Slug sålde skivor billigt innan han skulle uppträda.

2006-02-01 20:06
Ali var lätt fetast :) .. men d var tur att slug körde "trying to find a balance" annars hade jag varit besviken.. haha hör ni d nu, svenskar ÄR fula!

2006-02-01 20:12
Tycker han borde spelat "Blame Game" men men..

2006-02-01 20:39
Atmosphere var fan feta som fan. Bandet var jävla tajt och dem bjöd på en jävla skön show.

Brother Ali var fett grym oxå såklart, men jag diggade Atmosphere mest. Även om jag sa att jag gick dit för att se Brother Ali.
Unionen är namnet, mannen! http://myspace.com/unionen

2006-02-01 21:42
syntspelaren såg uttråkad ut men han var nice. sjuka slingor han drog. det som påminde om klassisk musik gav mig en smygerektion..no homo.
seperate me from your little open mics, please.

2006-02-01 22:22
Förrutom "My Songs" & "Free or Dead" tycker jag fan playlisten var helt godkänd...!
Out with the owls & up with the roosters....

2006-02-01 22:22
...Synd att han inte körde dem menade jag såklart.

2006-02-01 23:28
Whodini: håller me daj, de hade gjort konserten mycke bättre för min del.. den va inte dålig, men som sagt.. ingen blamegame ingen nöjd bobby
... va ska du me bil o villa när du mår så jävla illa ?

2006-02-02 10:35
Atmosphere md liveband= numetal= suger!!!!
Ali var hur grym som helst.
////

2006-02-02 11:23
rapdon_no1 P30
hahahha, så du anser att hiphopare inte är musiker?
http://www.myspace.com/choysmusic

2006-02-02 11:53
Jaha? du skjar Rapdon? Rappare är ju för fan nog dem bästa textförfattarna som finns..
Ajde, din smuts, gå med daj

2006-02-02 15:40
rapdon_no1 P30

2006-02-02 15:41
hehehe du e wack...

2006-02-02 16:45
sydsvenskan.se

Gissa vem som skrek Ali bomaye?

2006-02-02 16:52
sjukt att folk snackar om emo-stämning, i köpenhamn var det inte det minsta sånt. men det e nog för att danskar är klassiskt hiphop medan möllanpoparna adopterat hiphopen i sverige kanske..
I'm having a bad day,don't make me take it out on you!

2006-02-02 17:08
fan jag mår så jävla dåligt av att jag missade detta som inte alls bor så långt från malmö heller.

brother ali körde han forest whitiker eller hur det stavas, älskar den låten..

Polski

2006-02-02 17:11
Jag var i både Köpenhamn och Malmö och det VAR faktiskt väldigt mycket mer emo i Malmö.

2006-02-02 17:15
hehe, jesus för fan. Jag ska inte säga emot att Ali var bra men så jävla tajt var han inte, ungefär som många andra onemanband rappare, han hade nog mått bra av att ha ett liveband med sig som kunde lyfta honom i refrängerna.

Och ni som klagar på Slug och bandet för helvete. Är det en nyhet att slug är "emo" som alla hippa jävlar gillar att kalla det. Om man ska söka efter en liknelse till emo inom hiphopen är det ju i minnesotas "beats and rhymes"-scen man hamnar. Så varför gå på en konsert med ett band vars stil man hatar? Visst att laivebandet i mitt tycke blev lite väl rage against the machine ibland men de röjde fan skiten ur huset stundtals. Otajt? när fan var samarbetet mellan slug och bandet otajt?

2006-02-02 17:20
men fan the pharcyde ska spela nu. dom ska jag inte missa iaf
Polski

2006-02-02 19:49
rapdon_no1 > Tja, Slug har ju en bakgrund som ganska mycket boombap-rappare skulle jag säga. Visserligen tenderar både han och Ant, speciellt utseendemässigt, att luta mot rockhållet - men jag skulle nog absolut förvänta mig superhiphop när jag går och ser Atmosphere.

F ö tycker jag Patrik Svensson recension i Sydsvenskan var rätt kass. Klart som fan at ett liveband ska ta stor plats när de väl används. Tycker inte de slogs för sin plats, utan att de helt rätt tog för sig och gav en skön livestämning.
Att killen på keyboard sen såg ut at ha käkat en laddning dåliga schrooms är en annan femma.

2006-02-02 19:50
Mafiosos> Just ja. Hur ligger de till i dagsläget; är Fatlip med dem eller ej?

2006-02-02 20:00
Fred-F P23

Jättetufft att stå och skrika "Ali boomaye". Jag stod och skrattade så töntigt det var.

Till alla er som säger att Atmosphere var kassa p g a livebandet: ni är bara trångsynta små hiphop-heads som inte klarar av något annorlunda. Slugs gig var skitfett, han är så mycket mer än en grym MC, han är en riktigt grym musiker på alla plan. Dessutom är han sjukt cool. Att han satte sig ned och snackade lite med publiken var fett gjort, gav hela upplevelsen en mer personlig känsla.

Brother Ali var sjukt tight han med, det bästa var när han visade magen :)

Sen kan man ju så klart klaga på dom båda att dom inte spelade alla låtar man ville höra, men seriöst, när han man varit på en sådan spelning?

Till sist: vad menar ni med "emo"? Nytt uttryck för mig....

Peace!
"Don't need a copy of Microsoft Office to Excel... Word."

2006-02-02 20:32
jag visste det. så fort man säger att ett liveband suger och är tråkigt så antar alla att man är trångsynt och inte gillar någon annan musik än hiphop.

jag spelar själv trummor i ett punk/hardcoreband och lyssnar på jävligt mycket olika sorters musik, även om hiphop upptar större delen av min tid.

bandet var tråkigt och dåligt för att det var tråkigt och dåligt, inte för att det var ett liveband. jag gillar helt enkelt inte pinsamma linkin park-vibbar.

att slug är emo är givetvis ingen nyhet men att han skulle vara så pass emo live var en nyhet eftersom han inte var det när jag såg honom i köpenhamn våren 2004. då var det istället värsta peppen och röj som fan både på scen och i publiken. nu kändes det som att slug körde sin grej men inte ens försökte/ville få publiken med sig. snarare kändes det stundtals som att han nästintill dissade publiken.

2006-02-02 20:40
(emo är en förkortning av emotionellt, känsloladdat alltså. man använder det ofta om popband som skriver "självmordsbenägna-gud-vad-det-är-m est-synd-om-mig-i-hela-världen"-tex ter. vissa människor är stolta över att vara sådär och kallar sig emo. annars används emo överlag oftast som ett nedvärderande ord som antyder att något varit så överdrivet känsloladdat att det inte fått den önskade effekten utan istället känts platt och förutsägbart och därmed blivit patetiskt/något man inte kunnat ta till sig.)

2006-02-03 07:44
"nu kändes det som att slug körde sin grej men inte ens försökte/ville få publiken med sig. snarare kändes det stundtals som att han nästintill dissade publiken"

jag tyckte det verkade mer som att Slug's publik kontakt va på max, han pratade med publiken, skämtade me publiken, spexade på scenen osv..
..we can get Sting down there, he saves the whales, saves the trees, saves the orchids, how about saving the CBGB's, punk? - Vinnie Stigma

2006-02-03 07:49
ja asså jag digga itne alls det fyfan ..som tur gick jag in gratis så det gjorde inte så mycke ..men vafan ..har lyssnat på skivor av atmosphere..det har varit hårt o tungt. .detta va mer
som bloodhound gang/linking park aktigt pop skit
verkligen .. jag stack innan han körde klart

TYCKTE ATMOSPHERE SKULLE VARA FÖRBAND TILL
BROTHER ALI hehe ............................
-ROBiSH (the schematic gemini).....
http://www.soundclick.com/robish
cerebellum.of.christ.entertainment

2006-02-03 12:36
han pratade med publiken ja, som han alltid gör, skillnaden var bara att när skämten brukar kännas hjärtliga kändes det denna gången snarare som att han hade en lite överlägsen attityd gentemot publiken. iofs inte så konstigt att han dissade killen som sa "let's talk about new york" men han fortsatte även med att senare dissa hela publiken dels genom det han sa om att vi var så lugna (läs tråkiga) och dels genom att INTE KOMMA IN FÖR ETT EXTRANUMMER. hans spex på scen var så sarkastiska och ironiska att man inte kunde avgöra om han försökte driva med sig själv eller publiken.

ärligt, jag vet att allt detta är saker som är typiska för slugs scenpersonlighet, han gjorde ungefär samma saker när jag såg honom i köpenhamn 2004. skillnaden var hårfin, men jag är ganska känslig för stämningar och vilka vibbar människor sände ut. när jag såg honom i köpenhamn 2004 kunde man känna en form av värme och hjärtlighet bakom hela hans scenutspel, i malmö i tisdags blickade han snarare ut över publikhavet med en form av avsmak. inte från början av konserten, det var snarare en känsla som växte fram under konsertens gång. det kändes som att det var han och hans kassa band mot resten av personerna i lokalen.

2006-02-03 12:40
sen när är ta av sig en jacka = spex?
a lot of artists got bitten, i'm not kiddin, what more can i say.

Bob dylan

2006-02-03 14:28
näsblod F22
hah lite sanning där fan.. han drev ju iaf me idioterna som skrek när han sa: "give it up for sarcasm!" typ...
aja, brother ali va rikigt fet å slug va inge vidare..
www.myspace.com/furiousbeats1

www.myspace.com/headlikeorange

2006-02-03 14:31
"Is Brooklyn in the house?"

2006-02-03 15:53
näsblod

vad skönt för dig att du har en sån bra känsla att se på människor vad dom tycker om varandra, synd om oss andra som inte har det..

och som word2yamova sa, Slug är en musiker på fler plan än hiphop, bara för att han tog med sig ett liveband istället för en DJ så betyder det inte att det är dåligt..

aja, ni får väl hata istället då om ni mår bättre av det :)

2006-02-03 16:22
Word2yaMova P1

haha. Det var på blodigt allvar, det förstår du väl?

2006-02-05 16:19
doktor_humor: och bara för att han tog med sig ett liveband istället för en dj behöver det inte heller betyda att det var varken bra eller "nyskapande". inte heller att livebandet var fruktansvärt musikaliskt begåvade, vilket många här verkar ta för givet.

2006-02-05 20:22
näsblod F22

okej, men om du tyckte det var dåligt så var det väl dåligt, du vet bäst :)