Vilka sjukar j*vlar gör så här?
Ja, nu har jag nyligen suttit och ätit random-nötter ur en stor och fin förpackning nötmix, köpt på en affär här i närheten. Cirka 14 kr betalades för denna produkt (jag fick mottaga den som en gåva). Hur som helst, jag sitter alltså och äter olika typer av nötter och bang! Helt plöstligt sitter den! Det är en doppad nöt, som har en riktigt djup karakteristiskt grillad svartpepparsmak. Jag blir självklart förundrad över denna otroligt kulinariska smaksensation och börjar fundera på vad det är jag egentligen äter. Efter ha insett detta har jag lyckats tugga och svälja den och har med andra ord inte en aning om hur den kan ha sett ut. Jag testar nu flertalet nötter för att se vilken nöt det var jag åt. Efter en stund har jag prövat flera olika, och jag skakar frenetiskt på förpackningen, för att helt plötsligt skåda den - en orangebrun-grillad nöt - ensam i ett hav av andra (mestadels äckliga) nötter. Jag tar ut den och tittar på den. Jag luktar på den. Jag biter av halva, och jag vet att i samma ögonblick som jag satt tänderna i den att det är rätt nöt (the one). I denna stund existerar inte tid och rum och jag försvinner in i ett maskhål av förvirrad lycka. Jag äter upp hela nöten med välbehag för att i samma stund inse mitt misstag. Det finns förmodligen ingen liknande nöt kvar. Min misstanke har god grund. Efter ha sökt igenom förpackningen både en och 38 gånger så kan jag konstatera att det inte finns några fler nötter av detta slag. Jag överväger att hälla i en burk svartpeppar i den resterande förpackningen men inser att matchen redan är över. Som konsument är jag djupt förbannad, och man kan ju börja fundera på vad som rör sig i huvudena på tillverkarna när de slänger in 2 nötter på 539 g total vikt. Räknar vi att en av dessa nötter väger ett gram per styck, så kan ju vi som gått i skolan snabbt räkna ut att det blir 0,0037105751 %, eller cirka tre och en halv tusendel. Detta, kan t.o.m. ni som inte gått i skolan räkna ut, att det inte är tillräckligt (jämför med en helt vanlig folköl, 3,5%: räcker en?). Ska det gå till så här? Hur mycket skit ska man behöva ta egentligen? Tillverkarna spottar mig i ansiktet samtidigt som de hyr in publik som skrattar åt mitt slitna och förtvivlade ansikte! ( Egentligen vill jag bara höra om någon vet vilken nöt det är jag stött på. Det var ruskigt goda alltså. Beskrivningen hoppas jag var tillräcklig men annars kan jag försöka förklara lite bättre. Tack på förhand! )
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Producent
2006-03-30 05:20
hahaha!! ååh.. vad jobbigt :/ köp massa såna påsar, typ 100 st.. då ska du, om man räknar att det är 2 i varje påse, ha 200 nötter av detta utsökta slag sen. visst, det kommer kosta dig 1400kr.. men är det inte värt det? ;)
Nine.D Multifaceted Creativity http://www.INFININETY.se
öö okej håller med dig eller nåt
kaos är ordning, ordning är kaos, jag är kaos.<br> inte målaren tillståndet
cliche P20 100 nötter... Du. Den dagen jag har 100 nötter kan jag nog tacka farväl till det här jordlivet utan dåligt samvete. Det är dock en god idé, får se till mina monetära medel. Bäst av allt vore ändå att hitta namnet på denna lilla delikatess, och därefter går nog det mesta som på räls (hoppas jag). kaos Öhhh, öhhh, du representerar den stereotypa tonåringen (eller nåt). *ryser*
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Hahaha skön grabb som blir arg på en nöt:D
"Maybe i could get mjältbrand" "jag har ½ gram jag ska rulla fram blatte jag fick det av david (david)"
Producent
2006-03-30 06:16
han blev arg på dom som bara stoppat i en nöt.. nöten är hans nya kärlek, den är han inte arg på :)
Nine.D Multifaceted Creativity http://www.INFININETY.se
hehe jaha han blev arg på tillverkarna av påsen med nötterna för dom snålade med dom enda goda nötterna, stäm dom!
"Maybe i could get mjältbrand" "jag har ½ gram jag ska rulla fram blatte jag fick det av david (david)"
hahahahahahah cmon einstien...SOFTA!
kriget som business det är en sjuk idé verktyg för våld kan inte, bygga fred!
hahahaha
HAHAHAHAHAH jag sätter 100 kr på att trådskaparen e tjockis!
Sövermanland
haha, u make my day
Ingen är Perfekt ...Jag är ingen!!
hahaha =D dagens!
Iklädd lappmössa höjde Skellefteås lagkapten Hardy Nilsson SM-bucklan inför 12000 åskådare i Scandinavium och miljontals tv-tittare. Äntligen fick Skellefteå AIK sitt första SM-guld i ishockey!
haahahahaha sitter uppe till 5 å tänker på nötter :D
hahahahah och nej, har ingen aning om vilken nöt du snackar om..
kärleken till pengarna är roten till problemen.
vad var det för märke ?
Hahaha, detta måste verkligen vara dagens bästa :D Lycka till i sökandet ;)
...and I'm out!
Det kanske är en tävling? "Har du två nötter i din burk, som skiljer sig totalt från mängden, så har du vunnit 5 miljarder" Intelligent att äta upp dom, smartass.
det här låter som nåt jag trodde phlegm hade skrivit
I en "riktig" diskussion (kanske ordet dialog funkar bättre här) är dock båda parterna beredda på att ändra sin ståndpunkt.. Att försöka hålla fast vid saker och ting över lag fungerar verkligen inte. - blunt_smoke
Du har räknat lite fel va. 0,37 % blir det väl?
Forumsignatur.
haha, sant nuss! beautifulbutdreadly hahahahaha....
Iklädd lappmössa höjde Skellefteås lagkapten Hardy Nilsson SM-bucklan inför 12000 åskådare i Scandinavium och miljontals tv-tittare. Äntligen fick Skellefteå AIK sitt första SM-guld i ishockey!
nilsL : haha dagens i lands problem! men jag kan med bli fett förbannad över sånna små saker, ibland klan man flippa totalt haha! hjälp mig, nån?
BAHA!
kan väl inte va mindre än en tusendel såna nötter? jag menar, innehöll förpackningen mer än 2000 nötter?
du är kär i mig.
Haha. NilsL, du är fan sjukare än bältros. nuss F22 Tack för den fina komplimangen. Detta är lätt veckans hetaste tråd..
Denna användare saknar häftigt citat samt förmågorna; att tänka, att stava samt förmågan att skriva begripliga inlägg.
Chilinötter?
spliff macht frei
en gång fanns INGA revolverlakrits i min gottoblandat påse
http://www.gratissms.se/k9w5ad4u71
mina förslag... 1. kontakta Sverker 2.Ta reda på vilket märke det är, var dom gör dessa nötter, flytta dit och ta jobb på fabriken. Då kan du troligtvis äta hur många du vill samt leva i en miljö där det doftar gott, samt få betalt för det.
''If life was prison, music would be the yardtime''-Gift of Gab
din förklaring får mig att misstänka att det var rostad majs köp det!
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.
Det är inte rostad majs då? Dom brukar vara lite oranga och knapriga.
Gah
Ring företaget som tillvekar dessa nötter och fråga kanske?
skicka nöten i ett brev till företaget å få ersättning... du brukar va ganska snabba med att skicka ett gäng påsar tillbaka...
What would macgyver do?
han åt nöten :&
Ja, jag menade självklart 0,37 % och det var det tråden egentligen handlade om! Dagens matematikundervisning är undermålig, och det är du som konsument som drabbas! Här antar man saker istället för att stödja bevisföringen med giltiga mätvärden. Jag är inte arg, nej, jag är verkligen inte arg. Jag är däremot besviken som (möjligen blivande) förälder att min (framtida) ungar inte lär sig att räkna enkla procentsatser, bråk och lång division. På min tid körde vi liggande stolen och då var det tamef*en ingen som inte kunde dela ett tal med bara papper och penna. I dagens tekniksamhälle så har miniräknaren tagit över! Ska det vara så här?
Rig sverker, duvet han på plus.. Lätt att han ger dig 7 min i rutan och då kan du säga allt du vill om skolan å nötter. Kanske tillochmed ett eget program, nilsL presenterar nötter i skolan .
du vet att du kan svära i forumet
Hahaha, kanontråd! Det ända roliga jag sett idag :D Du får nog köpa en till påse nötter och fiska upp en såndär god liten rackare och springa runt hos alla som säljer nötter och jämföra den med andra. :) Men tänk på att inte överdosera dem, då kommer de inte att smaka lika bra i fortsättningen!
Det är inget fel i att ha roligt så länge man bara skadar andra!
jag är allergisk mot nötter :(
Meh, det ÄR fan ett problem. Som att träffa en tjej, en på miljonen, sedan försvinner hon bara och du kommer att få leta genom en miljon tjejer till innan du hittar en likvärdig :/
För som vi alla vet, tjejer är nötter.
du har talang! skriv en liten bok och jag köper den.
"It is the prohibition that makes anything precious" -Mark Twain
Så kände jag också, tills min drömtjej dumpade mig och sedan började ignorera mig. Nötter gör likadant, ibland faller de ner och rullar in under soffan och så ser man dem aldrig mer, hur mycket man än ville ha dem.
Asså, för i helvete! Alla snackar massa skit, men ingen vet vad de är för jävla nöt han åt!! vafan var det för nöt? Som nöt- och ölfantast kräver jag att sanningen kommer fram.
Unionen är namnet, mannen! http://myspace.com/unionen
vadå om man verkligen älskade nöten så slänger man sig på mage och krälar i skiten för att få tillbaka den. och dom kommer dom minsann fram under soffan.
"varför ska alltid dom vuxna bestämma, varför kan inte barn få vara stora, och välja föräldrar"
Sjuka jävlar? Trodde den korrekta termen var FÖRETAGSAMMA jävlar. Nu är du hooked på nöten och du vet att du bara får en enstaka per förpackning så du måste sno bilstereos och kränga koppartråd för att ha råd med X antal förpackningar per dag för att stilla ditt beroendes brinnande hunger.
köp en påse till, hitta nöten, o länka bild :D
Liyah F19 Ja, förlåt för att jag finns! Jag uppmanar alla som äter nötter att sluta, tänk på alla som är allergiska! Jag har börjat fundera på om det verkligen fanns en nöt öht. Förmodligen var andra nöten bara ren placebo-effekt. Den första nöten såg jag ju aldrig ens... Pepparsmaken fanns där dock, det är jag säker på! ...Eller är jag det? *vänder mig om och tittar dig (whoaanvändare) i ögonen samtidigt som jag pekar på dig* - Vad tror du? Nästa veckans avsnitt av nötjakten innehåller tips och trix på hur man kan undvika att bli galen. Tack för din medverkan! *jingel* ( Jag har gett upp hoppet om den gyllene nöten... Eventuellt återkommer jag i den här tråden om ett par år med ett svar, fast hoppas inte på för mycket. )
987: Måste lyfta soffan för att nå nöten men det är en jäääävligt tung soffa jag har.. Ooohh metaforer :D
Förresten: http://www.kraftfoodsnordic.com/kraft/im ages/sesv1/pictures/Pepper_and_Salt-Pean uts.jpg Sjukt jävla goda. Säkert inte sånna du menar men de kan ju duga som substitut :D Pepparn finns ju där.
haha lycka till me din lilla nöt jakt. haha skönaste tråden på långe haha
Ta mig inte seriöst Jag är inte på riktigt
och varför var inte detta vardagsfilosofi? är det inte sånt som nötter man filosoferar om till vardags?
Människa! Hur okunnig är du inte i din visdomshögfärd! Tig ty ni vet ej vad ni säger.