200 dagar kvar till förlossning
hej! jag har en liten fimp i min mage. tänkte att det vore lite roligt att ha en tråd för oss som är / har varit gravida på whoa. De flesta här är ju rätt unga och kanske inte så vana med barn ( läs: fimp) så det vore väl najs om vi kunde ge varandra råd och sådant? Ja, familjeliv finns ju, men där är så många äldre och mja, har en liten "gulligare" inställning till livet än vad många har på whoa. Igår var jag på ultraljud och fick se alien för första gången. såg inte så mycket i och med att jag bara är i v.12 än,, men såg hjärtat slå och det var ju tillräckligt. så gravidos! förenen eder! (Inlägget ändrat av chisel 2008-05-13 23:05:53)
Varje gång jag ska göra något illegalt och får moraliska betänkligheter ställer jag mig frågan: vad skulle promoe ha gjort? Och sen gör jag det. - Stepfucced
Grattis! Vet du om d blir en hona eller hane! Eller d kanske man inte kan se än?
grattis grattis! =)
when Im first you dont go next<br>myspace.com/askinovic
Hej Fimp och alla andra :) Jag har sex dagar kvar till förlossning, om bäbisen inte vill komma tidigare eller senare. Tror jag kommer få gå över tiden.. men det är okej ändå. Kul med ultraljud, det är så roligt. Jag har gått på fem stycken under hela graviditeten, lika kul varje gång :) Fast sista gången såg man nästan ingenting, bäbis är för stor nu.
Moderator
2007-11-08 08:26
Borde ni inte skaffa en användare åt era ofödda barn? Fatta coolt att ha varit med på whoa sen innan man föddes. Down since day one kan ju gå och gömma sig liksom. Down since -6 days eller -8 months. Det är coolt.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
KaptenKrok:
Här har du en liten bajs som varit här inne sen dagen han kikade fram... =)
when Im first you dont go next<br>myspace.com/askinovic
Moderator
2007-11-08 08:34
Ja jag vet, men han är ju ingens barn, bara en bror.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
matadåren nej det får man vänta lite med. den 20 december vet jag förhoppningsvis när jag ska på det stora ultraljudet! babyphat varför så många ul?
Varje gång jag ska göra något illegalt och får moraliska betänkligheter ställer jag mig frågan: <br>vad skulle promoe ha gjort?<br>Och sen gör jag det. - Stepfucced
Fimp Ett för att fastställa hur många foster jag väntade, ett för CUB-test, ett standard i vecka 18, ett till standard då jag vart tillbakaflyttad samt ett då jag åkte in till förlossningen pga. trolig vattenavgång. Man brukar göra typ ett eller två i vanliga fall.
babyphat ok där jag går gör man vanligen ett... vad är CUB?
Varje gång jag ska göra något illegalt och får moraliska betänkligheter ställer jag mig frågan: <br>vad skulle promoe ha gjort?<br>Och sen gör jag det. - Stepfucced
men babyphat... det där har jag aldrig hört talas om förut. erbjuds det till alla?
Fimp Ja för närvarande erbjuds det till alla kvinnor över 30 år eller sådana som har kromosomsjukdomar i släkten. Annars får man bekosta det själv, kostar ca 1600 kr.
babyphat okej. men de kan väl se rätt mkt på rutinul?
:O mamma fimp? :O
•pave paradise•
Fimp: Oh grattis grattis!!lite info ang. fosterdiagnostik: man kan få göra en hel rad av olika tester på sitt foster. CUB har inte 100 % säkerhet på sina resultat. men de är ganska säkert. man kan ta fostervattensprov moderkaksprov blodprov av fostret vävnadsprov mm missfallsrisken är olika hög beroende på vilken av dessa man väljer att göra. alla kvinnor över 30 kan göra detta kostnadsfritt men även kvinnor under 30 kan få göra om de tex har länge försökt bli gravida. om de har genetiskdefekta sjukdomar i familjen/släkten. väldigt stor oro hos föräldrarna. ja,a det finns många kryphål. men vissa landsting som ger avslag på sådana test kan man då bekosta själv. dessa rester visar inte alla sjukdomar som barnet har utan de uteslutar om man har downs syndrom o liknande. jag ska definetivt göra fostervattensprov den dagen jag bär på ett foster i magen
Tizzle Tazz
ja fostervattensprov har man ju hört talas om. men hur stor missfallsrisk är det?
jag o kristellaq skulle haft våran i lördags men skitungen vill inte komma ut.
Bäst att spana in den här tråden för att kolla vilka tjejer som ska bli MILF's! :) Grattis till er! Hoppas att ni får smarta o friska kids!
danet: You're going to be a TERRIFIC dad :) haha
•pave paradise•
lhabia yes.vi brukar skämta om att bara prata finlandssvenska hemma. "nu kommer du hit jäfla siiitunge"
oj grattis therese :)
fortsättning följer...
Jag tänkte att jag skulle *puffa* upp tråden lite och ge dig en "styrkekram"
muhahaha
Jag var inte så öppen om min graviditet här, jag skrev en kryptisk press om min Klumpen.
. Typ att
he pushed his seed into my bush for life Själv så jobbade jag ända fram till en måndag, sen blev jag sjuk och fredag natt började värkarna. Tror att mitt fönsterputseri och måla om spjälsängen i 12 lager färg hjälpte en del. Hon kom 6 dar innan bf så jag slapp gå runt o känna efter om nåt var på G hela tiden... Fast jag kände mig inte så redo när de väl starta trodde jag skulle gå över minst 2 v men men!
Liqorice = Lakris minus u & t
Grattis Fimp ;) fast ja har vetat om det rätt länge eftersom ja såg dig på familjeliv för flera veckor sen =P Jag har gått 5 dagar över tiden idag, skit segt att bara gå hemma o vara tjock o vänta.. leta minsta lilla tecken på att de ska sätta igång.. Ifall hon inte kommer innan måndag när jag ska på överburenhetskontroll, så blir hon vräkt någon dag senare förhoppningsvis.. =D tycker det är dags att flytta ut nu..
Man blir faktiskt väldigt glad över att läsa i denna tråd! Grattis till alla!
http://blogg.streetsofgothenburg.se/
Fimp Man kan inte se alla kromosomförändringar på ultraljud nej. Så vill man vara helt säker är det ju bäst att ta ett test. Boo Cub/Nuppen är inte heller gjord för att ge ett 100 % resultat, utan därmot en faktiskt risksiffra. "Såhär stor risk är det att du får ett sjukt barn" Man väljer att göra detta i första hand, får man dåliga siffror går man vidare till fostervattenprov. Du erbjuds inte ett fostervattenprov i första hand, vill du ha ett får du nog tjata skulle jag tro. Ser inte heller vitsen med att ta ett fostervattenprov i första hand, då tror jag Nupp/CUB är bättre att börja med.
jag kan nada om barn och sådant shit, men en sak har jag lärt mig på senare dagar. När det börjar närma sig förlossning så ska man inte bara sitta inne, det är bättre att röra lite på sig då ska själva förlossningen gå "snabbare". So I've heard..
Så länge nu har jag varit sövd i en sekund så var jag hög. (itsclive.blogspot.com)
Ja tänkte just säga som Zoom-Zoom :D man blir sjukt glad:D:D GRATTIS GRATTIS:D
!! :)
Oj 12 veckor, har det gått så lång tid. Förlåt fimp , jag tänkte ringa, men det kom grejer emellan. Nej men seriöst, blev jätteglad när jag fick veta att du är gravid. Låter kanske lite cheesy, men finns det något större mirakel än barnafödande? Kan sitta och tänka hur länge som helst på hela proceduren och bara le, dessutom finns det ju inget vackrare än unga tjejer som är gravida, ser så sjukt hälsosamt och bara allmänt lyckligt ut. Lycka till med hela grejen, får ju träffa tösen sen när jag flyttar till Karlstad ;) Ja, det blir en flicka.
"TenFingers ser ut som den cp-jobbiga dokusåpasnubben med piercing under läppen." //maja
min syster ska bajsa ut sin den 15 dec :) grattis fö!
Niceness!
jävlar, fimp ska bli morsa, saker händer i världen trots att det här jävla forumet står stilla se bara inte till att uppfostra nått litet freak. och se fan inte till att försöka forma ungen till den personen du vill ha fram, mycket coolare att låta den lilla snubben/bruden berätta för dig hur hon/han vill bli och vill vara.
UTE EFTER SVENSK HIPHOP VINYL! KOLLA MIN PROFIL!
nämen FIMP, då blir det ingen brakfest för dig på Necro imorgon. Grattis grattis iallafall. :)
K.I.S Killaz In Suits
Vad ska ungen heta? det måste ju vara något hiphop! typ Eazy-Erik! eller Lil Joakim!! Om det blir en flicka så kan den heta frida eller nått.
och vem fan är du?
Grattis Fimp!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Så fimpen har gått och blivit milf på gamla dar? ^^ Nej men grattis till bebisen, hoppas den föds stark och frisk.
ville skriva det som GAIA skrev men skönt att jag slapp :D stort grattis!
SHOW Stockholm | www.showstockholm.com
ahahhahafyra din lillebror har nog whoas skönaste namn haha "halv fyra" :D
FuelDOg P23 har du aldrig halkat till, råkat greppa en öl som stog framme, öppnat den i fallet och landat på rygg med den i munnen? hände rmej varje helg..
" jag o kristellaq skulle haft våran i lördags men skitungen vill inte komma ut." hahaha I wonder why ;D Stort grattis till alla. Det lär pirra riktigt mycket i magen på er :)
Så länge du inte ger upp har du aldrig förlorat
Kan redan nu se en tråd "Barnvakt sökes" Inom ett år eller så=)
Grattis Fimp och alla andra som väntar!
Själv har jag en liten grabb på 2½ år. Världens underbaraste. Fast det säger väl alla om sina barn såklart ;)
Önskar er alla lycka till!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
oj vad många som skrivit! tack för alla grattis =) jag ska kolla upp det där med kromosonkoller, någon som vet när man senast kan göra de där proverna? nån frågade om namn, gå in på min pres så ser ni namnförslagen hittills! ska berätta för mamma o pappa på söndag... :S
frost haha ja man måste ju få kalla sitt barn för skitunge.
Jag + Stepfucced = gudföräldrar hoppas jag? =) GRATTIS!
Fimp risken för missfall vid fostervattensprov är 0.5 - 1% och risken för missfall vid moderkaksprov är 1 - 2 %babyphat: asså jag tror man måste tjata ganska mkt för att få göra vilket prov som helst av dessa om man inte har en själig grund. men grejen är som du säger man får aldrig göra fostervattensprov som det första provet. :)
Tizzle Tazz
mästerkatten de platserna är redan tingade tyvärr :S men ni kan få bli extragudföräldrar? ;)
"Kan redan nu se en tråd "Barnvakt sökes" Inom ett år eller så=)" äh vadå, jag finns ju i krokarna, vem skulle inte lämna sin unge med mig? ^_^
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
Boo Jag behövde inte tjata det minsta ;) Nu har jag massor med sammandragningar så jag hoppas bäbis kommer ut innan helgen är slut!
shit vilken babyboom det ar! vet inte om det ar for att man har blivit aldre och kommit narmare stadiet da alla blir gravida, men seriost, det kanns som om ALLA har kids. anways, maste kannas maktigt att vet att man snart ska satta ett liv till varlden. grattis och allt det dar!
baeng
Toastare
2007-11-09 20:06
På facebook visade sig att de flesta av mina gamla kompisar som bor kvar i Lund fått barn... antingen flyttar man, som jag, eller föder man barn.
Jag skyller allt på Emma!
jag är på andre månaden. har redan börjat köpa babykläder n shit