I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

200 dagar kvar till förlossning

Övrigt - Blandat

2007-11-09 22:56
babyphat.
ooh vilken lyckos.
min släkting fick tjata en del.
men det kanske berodde på resurserna för just hennes kommun.
men tur för dig :)

när väntar du bäbis?
Tizzle Tazz

2007-11-09 22:58
Boo

13/11 är det beräknat till... :) så vi får väl se när den lille behagar titta ut

2007-11-09 23:03
ojj ojj ojj inte alls långt kvar juh :)
gud vad roligt. önskar er lycka till med allt :)
Tizzle Tazz

2007-11-09 23:08
Du gör skäl för ditt nick babyphat, :)

2007-11-09 23:59
Fimp var inte du singel, ensam och bitter??. Fast nu kanske du är singel gravid och lycklig.
Good for you!

Jag tycker att Silvia är ett bra namn by the way.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-11-10 05:20
så fint!! hoppas ni alla som ska ha barn/fått barn får/fick välmående o fina små krabater!!
Hej FRA!
Jag har ingenting att göra med al-Jihad, al-Fatah eller PKK. Jag har aldrig gjort Hadjdj eller tillverkat en bilbomb, jag vet knappt ens vad Al Manar betyder. Men tack för visat intresse!
puss

2007-11-10 06:20
Misery_chick

Sony-fanboys t.ex.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-11-10 09:07
niobe att jag var singel och olycklig behöver inte betyda att jag är det för all framtid. jag är i ett samboförhållande med den blivande pappan och inte det minsta olycklig.
Varje gång jag ska göra något illegalt och får moraliska betänkligheter ställer jag mig frågan: <br>vad skulle promoe ha gjort?<br>Och sen gör jag det. - Stepfucced

2007-11-10 10:33
Bra för dig. Hoppas det blir en fimpo.

2007-11-10 11:38
jag hoppas på en fimpa!
Varje gång jag ska göra något illegalt och får moraliska betänkligheter ställer jag mig frågan: <br>vad skulle promoe ha gjort?<br>Och sen gör jag det. - Stepfucced

2007-11-10 14:09
grattis fimpen!

vad alla är unga när de skaffar barn. jag tänkte ploppa ut en typ..aldrig eller så.
nej men iaf när jag o blivande pappan varit tillsammans några år och har en stabil inkomst. nu vet jag inget om någons förhållanden o inkomster i denna tråden så jag vet inte. men jag vill kunna skämma bort barnet, ha ett jobb att ta mammaledigt ifrån och rulla in pengar samtidigt :P
men alla har väl sina prioriteringar :)

2007-11-10 16:03
azziz

finns ju nått som heter Föräldrarpenning, som man får när man är mammaledig, och ifall man jobbat nått innan så får man 80 % av sin inkomst..

hade också en plan att ja skulle ha barn när jag var ca. 25 osv osv.. men nu blev det lite tidigare..
barn är en gåva man får, inget man skaffar ;)

2007-11-10 16:58
kristella_ ah okej. jo händer det oplanerat så händer det.
jag hade nog valt att ta bort det själv, men det är ju något alla har rätt att välja. sålänge föräldern känner sig redo så.

däremot anser jag personligen inte att en 14åring t.ex. är mogen att skaffa bebis hur mkt hon/han än tror det. Man har inte den mognaden i just den åldern. Men alla får ju göra ett val, inget jag ska lägga mig i, bara mina tankar.

2007-11-10 17:20
NAAAW!
don't watch me, watch yourself

2007-11-10 18:00
Själv har jag 2 nu! En på 7 och en på 3. Jag kommer ihåg när jag satt på Whoa och skrev "jag tror jag är gravid.." sen en massa text från folk.. Senare den dagen gjorde jag gravtestet och det var ett + på den! Har försökt hitta den tråden, skulle vara kul att läsa den igen men hittar den inte.. :(

2007-11-10 23:48
Ojdå, här ploppar man fram ungar som på rullande band. Tidigt också! Lite förvånande.

En fråga angående fostervattensprov och liknande ni gravida pratar om här: om proven skulle visa ngt, överväger ni att göra abort då?
Skåne!

2007-11-10 23:59
princessleija F22

Det beror lite på vad proven skulle visa, men skulle det gälla allvarligare kromosomförändringar så skulle jag göra abort ja.

2007-11-11 01:33
Grattis till alla :)
Barn är roligt!

Ett tips är att äta mycket kalorier och sånt dagarna innan man ska föda. Detta får igång bröstmjölken så att den finns sen när ungen ploppar ut.
Min mamma hade inte ätit tillräckligt, obra för min lillebror som var hungrig ;)
Magnus Betnér <3

2007-11-11 02:07
Hoppas det går bra för er! Och ni alla som är inne på övertid, vi gick över 10 dagar så jag vet hur man känner, och det hela slutade med en 17 timmars förlossning som grädde på moset, hehe ;)

Idag är vår grabb 16 dagar! :)

Min grabb!
Jävla förbandade förband

2007-11-11 18:09

Grattis får man väl skriva... :)

2 av mina systar fick barn i Oktober nu! Helt underbart kul =)

2007-11-12 21:27
ZooLive>> Du ska bara vara tyst! :) Jag gick 14 dagar efter tiden och skulle in på koll (så att det fanns tillräckligt med fostervatten) när mina värkar började. Så vi ringde och sa att vi inte behövde den dära tiden utan snarare ett rum inne på förlossningen.. efter 26 timmar av värkar jag jag öppen 2½ cm :S,  så det blev akutsnitt på det!

Det här ville säkert alla gravida höra va ;)! Ingen fara, man glömmer bort smärtan efter 3 år ca. :D

2007-11-12 21:53
shit vilken babyboom det ar! vet inte om det ar for att man har blivit aldre och kommit narmare stadiet da alla blir gravida, men seriost, det kanns som om ALLA har kids.

Håller med!

Grattis som fan till alla föräldrar/blivande!!
-Dear Ken, I'm in pieces. Why the cold shoulder? Love, Barbie

-Barbie, be patient. One day we'll share a cold one.

2007-11-13 09:27
fan, min lilla skit vill inte komma ut =( har gått över 10 dagar nu.. + att bebisen är stor och väger ca. 4,3 kg.. ska bli så skönt o klämma ut den besten..

2007-11-13 14:35
kristella_ F19
jobbigt :/ kommer du sättas igång snart då eller?

Liqorice = Lakris minus u & t

2007-11-13 14:37

jag vet inte =( ska på överburenhetskontroll imorgon, var på ultraljud igår.. hoppas bebisen kommer självmant typ inatt eller nått..

Babyphat fick en liten dotter inatt =D

2007-11-13 16:21
kristella_
Hoppas den vill titta ut snart. Jag gick bara över 5 dagar men det var jobbigt nog så kan tänka mig hur det är för dig att bara gå och vänta.

Grattis babyphat till dottern! :)

2007-11-13 18:34
verkar som att det är många förstföderskor som blir övertidare... :(

azziz inkomst är inga problem. vi klarar oss enbart på hans inkomst ( alltså om man inte räknar med min fp.) långt och väl. vad gäller hur länge man har varit tillsammans är det ingen garanti. mina föräldrar var tillsammans 2 mån när de fick veta att de väntade mig, de är lyckligt tillsammans än idag, samma med min sambos föräldrar.
Toastare

2007-11-13 18:40
jaaa grattis _babyphat!!

jag blev sjukt glad när jag vaknade av sms:et vid 5-tiden.. hamnade i ett litet lyckorus.
Jag skyller allt på Emma!

2007-11-13 18:52
har babyphat fått en baby inatt?

2007-11-13 18:52
BoutyBoo, haha jag väckte min pojkvän och började helt hispigt "iiih hon har fått baaaarn iiiih iiiih iiih" henke va måttligt road =)

det är verkligen en sån primitiv genomskärande LYCKA med bebisar.. passar inte för mig i livet just nu men god damn jag vill ha knodd i framtiden. =)

lycka till alla gravidos =)
"Jag vill hitta någon dampad whoaklottrare på riktigt nångång och bara se om dem fungerar i verkligheten, om dem kan öppna dörrar och skala bananer och sånt." /anonym admin.
Toastare

2007-11-13 18:59
fimp, 04.22 :)

lia, haha precis.. jag vill heller inte ha en än, men det är lika roligt varje gång en kompis föder!!

2007-11-13 19:12
vad roligt!

2007-11-14 11:00
va kul ;) "alla" verkar få tjejer!

Jag antar att du kristella har testat alla téer och trappor som finns vid det här laget, men jag hejar på dig! :D

Det har varit en del och kommer va en del barnafödande nu i höst, det är ju så sjukt spännande.. man blir nostalgisk, man är ju bara tvungen o kolla på gamla kort och filmer. Tiden går så jävla fort, så ta verkligen vara på tiden!

2007-11-14 14:03
Liqorice 

ne har faktist inte gjort det =D bara långpromenader med hunden o färdknäppen ;) och en massa ananas, typ 3 kg haha..

men på söndag blir hon vräkt :D ifall hon inte kommer självmant tidigare..

2007-11-14 14:58
min syrra föder i januari tror ja de va :)

allt från mej pz out glasss strout

pz
Sleep is the cousin of death

2007-11-14 16:06
Ok, kanske lite offtopic men jag måste ställa frågan. Det verkar ju som alla här gillar barn? Är det verkligen så? Vill alla ha barn, och framförallt, vill folk här ha barn tidigt?
Skåne!

2007-11-14 16:23
kristella
Hoppas hon kommer självmant då... din gubbe kanske ska försöka med "here kitty kitty" man vet aldrig kanske funkar :D
men inom 7 dagar kommer du snusa bebis iaf och det är ju alltid skoj att verkligen veta!

I natt fick en släkting barn oxå.. värsta babyboomen..

princessleija
nope, jag hatar andra barn hehe

2007-11-14 16:40
princessleija F22

jag skulle vilja ha barn tidigt. alltså typ nu, 24 verkar som en bra ålder. jag vet inte vad det är, men jag gillar inte gamla föräldrar.
men jag har andra saker som jag prioriterar; jag vill plugga mer, jag vill att min pojkvän ska känna likadant. jag skulle aldrig orka plugga med en unge, jag har sett andra försöka och visserligen lyckas, men jag är alldeles för lat, det skulle aldrig gå.
alltså blir det någon annan gång.
put lube around uranus, bitch, i'm fucking out of this world

2007-11-14 17:29
princessleija jag hatar barn och ville inte ha barn. men nu är det som det är, och min egen unge kommer jag väl gilla hoppas jag!

2007-11-14 19:59
Grattis till alla! Blir glad när man läser allt !
http://www.myspace.com/micman123

2007-11-16 11:30

119 dagar har jag/vi kvar att vänta. Alltså typ exakt 16 veckor idag. :)

Grattis till alla i tråden som e gravida eller precis fått, såg att det kommit en liten Lydia, GRATTIS!

Jag har gjort två ultraljud hittills, ett i v 12 och ett i v 18. Kommer göra några fler på grund av att jag har diabetes och går på koll var tredje vecka. (inte UL varje gång)
Vi hade tänkt oss kolla könet men min kära man backade ur precis innan, så jag får hålla mig. Jag gjorde en deal att om vi inte kollar kön, och det blir en tjej -  då ska hon få heta Chilla. Han sa ok först men lurade mig för sen vill han inte gå med på det. Grrr.

www.marysoul.com

2007-11-16 11:31
berger haha sicken jäkel! här har mannen inte så mkt o säga till om. det blir det namnet jag bestämmer :P

2007-11-16 11:33
så här långt har jag kommit förresten:

Du har gått 89 fulla dagar av 281
  Du är i vecka 13
  Du har gått 12 fulla veckor och 5 fulla dagar (v12+5)
  Du är i 3:e kalendermånaden
  Du är i 4:e graviditetsmånaden (lunarmånaden), 
  Du är i trimester ett
  Du har 192 dagar kvar till förlossning

2007-11-16 11:44

Fimp: Haha, nää de har han egentligen inte här heller ;) Jag vet att jag till slut kommer få som jag vill. Man kan alltid hota med att sluta laga mat eller nåt annat som han inte klarar sig utan! ;)

hur mår du då? Några kräkningar?
Jag har vart sjuksriven sen vecka 12, dels för att ja spytt typ 10ggr per dag sen v9, och sen fick ja inte jobba som personlig assistent å bara lyfta  personen hela dagarna.. nu har äntligen kräkningarna lugnat sig å kommer bara ibland.

har du gått upp nåt i vikt so far?
jag hade lite att ta av innan, så ja har typ bara fyllt ut magen :P och pga alla kräkningar inte sparat nåt onödigt, så jag har gått upp 2,5 kilo bara.. vilket iförsig bara är skönt och bra. :) Folk som inte vet tror ja inte ser att ja e gravid än. Inte så att det ser helt självklart ut iaf.

några roliga måste-ha-grejer än då i matväg?
Jag har typ inte fått nåt sånt, mer sugen på frukt i allmänhet bara. men de blir ja jämt på hösten...

Börjat fylla garderoben??
Det är ju de roligaste tycker jag!! :D Ja har köpt några adidas-wct-dressar, sytt några jeans, köpt massa andra roliga kläder. Håller på å syr en vagga i kammo-tyg som ska hänga från taket. Finns på designtorget i typ samma modell, men ja tänker ekonomiskt å gör en själv ist, och i sjukt mkt snyggare tyg. :)
Sen har vi ju den underbara kammo-vagnen förståss!! :D:D:D Den bästa! Fast i rosa/grå/mörkrosa kammo. Hade helt velat ha i grön, men det är i princip omöjligt att hitta har ja märkt. Den vagnen ja har finns bara i 3 ex tror jag det var. Så ja e fett nöjd!!!!

www.marysoul.com

2007-11-16 12:02
Berger

Några kräkningar?

Inte en enda. inte ens varit nära. hur konstigt som helst. har varit gravid förut och då kunde jag inte gå utanför mitt hem pga. att jag va tvungen att vara nära en toalett 24/7. Men nu är det hellugnt.

har du gått upp nåt i vikt so far?

Ja, 2 kg sen i somras, men det kan lika gärna vara en extra pizza eller två, vilket det precis ser ut som nu. Ser inte gravid ut, utan snarare mätt :P men det kommer la.

några roliga måste-ha-grejer än då i matväg?

Ja, guacamole och avocado öht. Glass och Lakrits. Även apelsiner. Blir sjukt sugen på smörgåsar också ibland, även fast jag inte äter bröd vanligtvis.

Börjat fylla garderoben??

När det gäller mammakläder har jag inte börjat handla än. Men igår köpte jag mitt första bebisplagg, en randig tshirt med barbapappatryck på från åhléns. ska köpa mer efter rutinUL 20 december.

2007-11-16 12:04
Berger det där med vagn är än så länge en djungel för mig, vet bara att jag inte vill ha en med tre hjul. Helst vill jag ha en är 50-60tals inspirerad.

2007-11-18 19:28
fimp: oki, så du har en kiddo redan? eller gick de inte som det skulle den gången?
Skönt att du slipper kräket iaf! :P

haha okej, ja pizza gör ju sitt också :P men som sagt, snart så! :)

åhh lakrit är ju typ de bästa! :)

Roligt me första plagget!! :) ja har bara köpt ett par mammalinnen å ett par finare byxor för ja skulle på professor-fest :P annars kommer nog mina vanliga baggys med lagom häng funka hela tiden, och alla långa linnen kan nog töjas lite också!:) Det är förjävligt va fula mammakläder de finns. helt omöjligt att hitta vettiga.

ok, såg en helt sjukt cool vagn i när vi va i hudiksvall igår. typ 50tal eller nåt. sån där riktig goding :P stora hjul å coola former!
www.marysoul.com

2007-11-19 00:01
i lördags natt 02.44 kom min o kristellas lilla Vanessa till världen!
Toastare

2007-11-19 00:18
danet och kristella, grattis! :D

2007-11-19 00:28
Grymt, grattis.