I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

200 dagar kvar till förlossning

Övrigt - Blandat

2007-11-19 00:38
Bounty o GAIA

tack så mycket..ska hälsa det till kristella också..
hon och vanessa är kvar på sjukhuset..ska dit i morron bitti igen:D

2007-11-19 02:29
Grattis till alla!

Själv så ser jag inte barn än på ett bra tag.. Hoppas på att mina syskon tar fram några stycken så länge så jag kan vara balla farbrorn/morbrorn.. :)
"Den tjocka killen i Trippel Ett"

2007-11-19 02:37
kontrast: nej det blir inga barn alls så länge jag är med i din bild, baby ;) kanske om det blir möjligt att typ ruva på den, så vi kan turas om att ruva men ingen stor sak ska komma ut ur mig, I tell you that much!

2007-11-19 02:40
Azziz
Alla som inte föder barn är våldtäktsmän...

Nej men I agree. Inga barn än på en evighet eller tre iaf.
"Den tjocka killen i Trippel Ett"

2007-11-19 08:04
Berger nej , det slutade i abort den gången. ang, vagnen , ja , det är typ precis så jag menar! och i trä!

Kontrast & Azziz allt går inte att planera ;)

Danet GRATTIS!!
Varje gång jag ska göra något illegalt och får moraliska betänkligheter ställer jag mig frågan: <br>vad skulle promoe ha gjort?<br>Och sen gör jag det. - Stepfucced

2007-11-19 08:30
GRATTIS ALLA gravida och barninnehavare.blir sugen när man läser allt!
älskar "unga" föräldrar, alltså när man e över tonåren, men under typ 25. att vara 30 o få första barnet känns bara tråkigt svensson svensson o läskigt enligt mig.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-11-19 09:22
danet: GRATTIS TILL ER BÅDA!!!!!!!

fimp: Oki.
Hoppas du hittar en sån vagn då! Såg en på annons för ett tag sen men dom skulle ha 15 000 för den! :P
www.marysoul.com

2007-11-19 16:19
Berger what! 15 papp! nae, då får det nog bli någon annan tror jag :P
Varje gång jag ska göra något illegalt och får moraliska betänkligheter ställer jag mig frågan: <br>vad skulle promoe ha gjort?<br>Och sen gör jag det. - Stepfucced
Poet

2007-11-19 16:43

hej hej alla söta mammor och grattis till er som har fött sina
nyligen! jag vill verkligen ha barn nu med, men det känns lite
played out hahaha, nej men vi får se. vi siktar in på nästa
år eller året efter det, men men.. som man ser, så är det inte
ett hinder med barn redan nu!

grattis återigen!!!
What I said, yo!

2007-11-19 18:40
fimp: haha, jaa. dom e ju rätt svåra å få tag i, så man kan nog ta ordentligt betalt för dom..

philahzophee: känner ni att ni är redo för barn tycker ja inte ni ska låsa er vid nån ålder. tror föräldraskap handlar bra mkt mer om inre mognad och hur man är som person, inte en siffra..
i min släkt har man alltid fått barn tidigt, nu när vi min knodd kommer blir vi fem generationer samtidigt. min pappas farmor fyller snart 90, och när min pappa föddes va dom också fem generationer :P och vad jag vet har alla vart helt underbara föräldrar trots ung ålder.. :)
www.marysoul.com
Poet

2007-11-19 19:59

Har inte sagt att åldern spelar någon roll egentligen, det är väl
mest att om ett år så ser saker lite bättre ut när det gäller
ekonomi, ny lägenhet, plugg o så..

fast rätt ballt med fem generationer alltså!
What I said, yo!

2007-11-19 20:00
_Berger_ o Fimp

Vi tackar så mycket båda två.
Nu har vi fått komma hem hela familjen.
Hunden är ju något nyfiken på vad det är för liten krabat o försöker slicka i ansiktet hela tiden..

2007-11-19 20:16
First of all, innan jag glömmer, grattis till Fimp. Hoppas det blir en liten blond unge med mycket fimp.
Jag själv har väl inte kommit till stadiet där jag tycker att barn känns relevant. Inte bara för att jag allmänt avskyr barn, föräldrar och babysaker, utan för att jag vet vad förlossning kan göra med dina lower parts. Tycker dock det skulle vara mysigt att adoptera i framtiden, en unge på något år eller så.
My heart lives in my vagina.

2007-11-19 22:04
danet: fan va härligt!!
hur går de med hunden? hur var hunden innan? ja har en ashärlig vovve som dock e lite rädd för barn å ja e lite nervös över hur de kommer att gå...
tror dock att de e bäst att bara lägga ner ungen å låta hunden hälsa ordentligt så de inte blir nåt "förbjudet" som gör vovven osäker...
www.marysoul.com

2007-11-19 22:16
fan, jag läste "200 dagar av kvar av förstoppning" och så upptäcker man att detta är ännu en babytråd..
suck

lycka till föresten, även om jag trodde detta skulle vara nån lite roligare tråd.

2007-11-19 22:30
fimp: allt går att planera, men ibland så händer saker ändå hehe

2007-11-20 07:44
Lova att introducera whoa för lillen :]

2007-11-20 07:44
Azziz ja precis :)

Danet hur känns det nu då? kan tänka mig som att man går i en låtsatsvärld den första tiden.

Nils vadå ännu en? finns det flera?

2007-11-20 10:19
usch.. en vän som skulle föda ungefär samtidigt som mig fick missfall :( i vecka 10, men det upptäcktes inte förrän i v. 13 ...
Producent

2007-11-20 12:10
Hoppas för snubbens skull att denne man VILL bli far till barnet...
Nine.D
Multifaceted Creativity
http://www.INFININETY.se

2007-11-20 12:49
cliche ja det vill han absolut =) han var nog mer positiv i början än vad jag var.
Producent

2007-11-20 12:51
good good! fett å grattis, du har ju velat det här ett tag!
Nine.D
Multifaceted Creativity
http://www.INFININETY.se

2007-11-20 12:54
cliche har jag? inte vad jag minns men tack ändå :D

2007-11-20 16:48
_Berger_
jo det har gått bra med hunden..han slickade lite i ansiktet o sen var han rätt nöjd..

Fimp
haha ja..det känns skitflummigt faktiskt..

2007-11-20 18:08
öhm hej! har en pinsam fråga men det här är rätt tråd . jag och min pojkvän hade sex bara ngn dag innan min mens skulle komma .. och oskyddat var det ! han råka komma i mig och jag tänkte ... typ jaha .. men typ en två dagar senare kom mensen, så tänkte typ att det inte var någon fara! nu efterråt .. några veckor senare så har jag mått illa på morgorna och så fort jag äter mår jag så illa att jag nästan kräks .. kan knappt äta eller ngt! kan det va på grund av att jag är gravid ? fick ju min mens ? snälla hjälp .. vet inte annars typ vem ja ska fråga ?
"A good dance is when you give a better impression of the music." <br><br>

2007-11-20 18:10
nashe

Ajajaj.. Grattis till ungen..

Snacka med rätt folk, ungdomsmottagning, vårdcentralen eller liknande, de har alla svar.

2007-11-20 18:16
Ähh.. Föda barn gör ju inte ont.. Ni ska känna en redig pungsmäll. hah.

grattis alla :)
be the change

2007-11-20 19:19
nashe låter inte så troligt med tanke på att din ägglossning inte borde ha varit då, men det bästa är ju att köpa ett graviditetstest på apoteket, då vet du med säkerhet!

2007-11-20 20:29
fimp F24

kan ha fel men hade för mig jag såg nån babytråd för ett tag sen, dock så är jag inte varit så jätteaktiv här så "för ett tag" sen kan vara några månader sedan.

har inte läst hela tråden men har ni kommit på nått bra namn på knodden?

jag har några namn du kan stryka från listan direkt så blir det lättare, Liam, Kevin, Melissa, Britney, och alla Y namn.

2007-11-20 20:45

nils

pojke: Adam eller David på andraplats

flicka: Hanna Isabelle. med isabelle som tilltalsnamn.

2007-11-22 08:39
nu på lördag har jag gått 13+6 dvs. tiden för att ta ett nupp eller kub test ( kan aldrig särskilja dem) har gått ut. Hur gör jag nu om jag vill kolla upp kromosomavvikelser?

2007-11-27 09:19
Meh, vad ingen skriver här längre :(

hursomhelst så fyller min alien 100 dagar i magen idag hipphipphurra!

vad tråkigt den måste ha egentligen...

2007-11-27 10:09
Vi försöker hemma, fick missfall i juni... vettefan vilken vecka det var men på första ultraljudet upptäcktes det, var typ inget där.
Min sambo tog det ganska hårt så tog det passivt i ett par månader men nu är det dags att försöka igen... är så jävla sugen.

Det värsta är den där undersäkningen man får göra när man skriver in sig, svara på alkohol konsumtions frågor.
Jag svarade ju ärligt och jag är på krogen iaf en gång i veckan så det såg ju inte så jävla bra ut, hamnade långt över vad som ansågs "ok"... blev lite övertalning att jag inte alls är alkis =)

Fan fattar väl barnmorskor med att man inte kommer gå på krogen varje helg när man fått barn?
Rock out with your cock out!

2007-11-27 11:12

Våran lilla plutt är 10 dagar idag =D Hon är jätte snäll och sover skit bra på nätterna, vi kan gå o lägga oss 1 och gå upp halv 11, så vaknar hon engång vid 5 och äter =D

Nu har hon fått ett babygym också, av sin mormor, med en stor spegel som hon gillar =D

Just nu ligger hon i mitt knä o håller handen på min tutte och ler.. undra vad hon tänker? haha..

2007-11-27 13:26
Amning är svårt! Lydia vill gärna äta i 4-timmars pass :) Har börjat pumpa nu, så pappan kan hjälpa till på nätterna.

2007-11-27 13:34
Grattis grattis!
http://myspace.com/BoodaBlezzin

2007-12-16 15:58
nu är det bara 4 dagar kvar till rutinul och jag är så nervös över att något ska vara galet så jag kräks snart...

2007-12-17 00:20
fimp: det kommer nog gå bra!! =) de e coolt när dom kan se allt så jäkla exakt! Vi fick till å me se att den hade alla fyra kamrarna (eller vad det heter) i hjärtat, å båda hjärnhalvorna å alla fingrar å tår å sånt. :P

På torsdag ska vi göra nästa ultraljud, tillväxtkontroll. Då är den ju så stor ch utvecklad att vi troligtvis kommer råka se könet!!! :) Ja vill se, men inte min kille. :P En kompis som oxå har diabetes å gjorde tillväxtkontroll förra torsdagen, dom såg själva att de va en tjej, å frågade för säkerhets skull.
Jag kommer få en chock om de e en kille, jag är helt inställd på att det e en tjej. :P
Ja e för övrigt i v28 nu. 12 to go! :)
www.marysoul.com
Toastare

2007-12-17 00:31
Fick reda på i går att en av mina bästa kompisar är gravid.. och min andre bästa kompis väntar redan (hennes andra barn) som förhoppningsvis visar att det lever nu på första ultraljudet (hon har haft 2 missfall)

Min första kompis är grym, blev precis butikschef där hon jobbar och tänkte att då var det nog dags att berätta.. som tur var är det mycket kvinnor i branchen så det mottogs med glädje. Så nu sa hon att även om det inte var planerat, så var det dags.. De gifte sig i i höstas, fast det var planerat men fick reda på veckan innan att hon var gravid. Lite lustigt.. :)

Jag skyller allt på Emma!

2007-12-17 14:25
berger gör alla tillväxtUL?

2007-12-17 14:32
fimp

Alla gör inte tillväxtul nej, det beror lite på vart du bor.

Men alltså du får göra hur många ul du vill, men du får ju betala för dom som är utöver standard.

Måste skryta lite, fick världens finaste leende imorse :)
Min tjej är stor! Går så snabbt, är helt sjukt,,

2007-12-17 14:34
Toastare

2007-12-17 14:37
gose vad söt hon är andrea!!
Jag skyller allt på Emma!

2007-12-17 14:38
BB

Ja visst är hon :)

2007-12-18 11:38
fimp: ultraljud där man kontrollerar att bebisen är normalstor, jag kommer göra det varannan v fram till förlossning nu för att se att de inte e nåt problem. Alla gravida diabetiker gör det pga komplikationer som ofta uppstår.
www.marysoul.com

2007-12-18 11:40
berger ah okej. du hade diabetes innan grav?

2007-12-18 16:44
fimp: yes, sen ja va 6 år.
www.marysoul.com

2007-12-20 15:22
imorse gjorde vi tillväxtkontrollen! tyvärr va barnmorskan astjurig å inte alls nå rolig, hon visade ansiktet en sekund, samtidigt som hon sa "här är ansiktsprofilen", så tog hon bort den så vi hann ens inte reagera. Ja frågade om hon såg könet, men hon snäste att hon ens inte kollat.
Men det viktigaste är ju självklart att hjärtat slog, och den mådde bra. Men det hade så klart vart kul om det hade blivit en trevligare upplevelse! Eftersom vi hamnade hos ett rötägg vid rutinultraljudet också och inte fick se nåt då heller.

den låg 6% under viktkurvan, men det gjorde inget. uppskattad vikt 1060gram. :)
www.marysoul.com

2007-12-20 18:36
såg ett program om förlossningar på TV igår, en tjej med diabetes som skulle föda...hennes barn hade blivit för stort pga hennes sockervärden och fastnade på väg ut. dom fick klippa upp henne och kämpa utav bara fan. bland det mest gruesome jag någonsin har sett på TV :(

2007-12-20 19:38
Demento....

fast lyckligtvis slutar ju majoriteten av alla förlossningar inte så.
Det är också därför man har extra koll på kvinnor med diabetes så att sånt här kan undvikas. Man gör nog med all sannolikhet snitt om bebisen inte mår bra.

Men för övrigt, klart att det känns att föda barn. Typ som att skita ut en vattenmelon. :)