Toastare
2008-12-16 20:23
Vad får ni i julklapp av er arbetsgivare?
Förra året så skapade tråden avundsjuka då vissa stoltserade med espressomaskiner eller dubbel månadslön i december, och några av oss torkade tårarna ur Mia Törnbloms urkassa "Självkänsla nu!" Än så länge har det kommit 2 biocheckar med posten från LFVs generaldirektör och chef. Varken bu eller bä. Väntar med spänning på klappen från Arlanda.. är det en fleecepläd måntro? En meter rökt lax? så vad får ni av era arbetsgivare i år i dessa besparingstider?
Jag skyller allt på Emma!
Jag är doktorand så vi får ju inte mycket. Tror att mitt kontrakt säger julbonus a la dubbel månadslön dock. Det är ju rätt trevligt. Men det känns ju inte som en present från min arbetsgivare, det står ju i kontraktet.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.
Toastare
2008-12-16 20:32
candide, en "julbonus" räknas ju också.. som doktorand, vem är din arbetsgivare, hur mycket dinares får man i månaden? och vad doktorerar du i? och vad blir du när du doktorerat? lite frågor
Vi får ingeting, el jo mitt företag skänker våra juklappspengar till välgörenhet, vi fick rösta på vilken organisation vi ville att de skulle gå till, inte för att va snål el så, jag skänker redan cash till läkare utan gränser men fan jag tycker gott och väl vårt stora företag kan skänka pengar och ge oss en billig julklapp för ett år där vi kämpat som fan och sålt riktigt bra, nån jevla morot men nu och förra året så är det "vi skänker pengar istället" och ni kan må bra av det :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Min arbetsgivare är University of Alicante, jag får 1300 euro i månaden och jag doktorerar i nationalekonomi. När jag är klar vill jag helst fortsätta inom den akademiska världen som lärare och forskare. Vad gör du på Arlanda? Jag tycker att Arlanda borde kunna ge en hel del fina saker. Den där gourmet butiken de har är ju full av saker jag vill ha i julklapp.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.
Jobbar bara extra vid behov men fick ändå en piké där det står SERVICE BOLAGET AB på armen haha.
Live Hard, Die Young
Toastare
2008-12-16 20:46
hstlr, sånt där är faktiskt riktigt tråkigt. Julklappen ska vara som ett tecken på uppskattelse och som du säger så brukar man ju ofta själv skänka pengar till välgörenhet. candide, okej då.. men då får du ju ändå en bra julbonus nu när euron har gått upp! Jag är grafisk formgivare för LFV och gör allt tryckt material till Arlanda/Bromma. Jag tycker också jag kan få hela gourmetbutiken. Resor får man ju tyvärr inte eftersom LFV inte äger nått flygbolag och allt annat är mutor.
Hur kan man muta en grafisk formgivare?
Bountyboo: Precis, Ironin var att det är just Läkare Utan Gränser som valdes ut, (som jag då redan skänker pengar till) hehe Man känner sig ju lite snuvad, inte ens en aladdin ask haha, inte direkt så att man kan klaga heller då pengar går till välgörenhet, men nåt borde man få i uppskattning för hur bra året gått. drömmen vore ju om Lasse Nyberg själv kunde avstå från en del av hans 5 mille om året, aja bara att le och se trevlig ut och prestera sämre nästa år hahahah
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Fick välja mellan playstation 3 eller en 32" LCD av okänt (förmodligen kasst) märke.. PS3 fick stå som vinnare :)
ps3? Sweet julklapp från en arbetsgivare må jag säga.. förra året fick jag en termos. och det tror jag fan att jag fick året innan med.. haha
I've got it now... a thorn in my side the size of a Cadillac
en almanacka, julmiddag och en fet julbonus :) Förra året så fick jag ett par knivar, och julbonus!
Filbunke Jag ska iofs lägga till att vi är 6 utav 80 personer på företaget som får detta pga att vi spöade budgeten så fint :)
Företaget skänkte pengar till Hjärt & lungfonden istället för ge oss en julklapp...tycker det är bra...blir ändå bonus i februari...
kan ju berätta vad jag fått förut.. en ljusstake (som jag gav vidare till morsan i julklapp hähä) en elektrisk pepparkvarn som inte funkade 2 stora kartonger med ferrero rocher
när jag jobbade på tunnelbanan fick vi välja mellan nån frottehanduk och juicemaskin, men jag fick en verktygslåda och en paradis-ask...jätteweird :S
Jag får en alarmklocka. Och då har min butik omsatt över en miljard i år. Snåla norskar.
We all walk in a path chosen, from the cradle till the caskets lowered
jaquil...elgiganten?:) hehe...
jaquil. Hört talas om Posten Meddelande AB? Omsätter ca 20-25 miljarder om jag inte minns fel. Lite frimärken är det enda man får. Glad att jag inte är kvar där. Iofs fick jag inte ett skit eftersom jag inte var fast anställd. :)
http://anjaparson.istheshit.net/ Förresten.. Jag hatar MBFIMG's användare på Whoa! HATAR!
hstlr P25 Hehe, nä. Duty free på Gardermoen.
Qvanton P22 Du menar att hela företaget omsätter så mycket. Jag menar den butiken jag jobbar i som bara är en del av mitt företag.
Dock sjukt snålt med några frimärken :D
du kan ju posta lite hatbrev tillbaka :)
dom gav oss mandariner på arbetsförmedlingen
päronpung hahaha jag ska få skriva tenta som julklapp av skolan =)
mellon sweet, jag ska skriva en reviewartikel som ska presenteras muntligt typ vid 9 nyårsdan. tack kära skola. och från csn så är det ju tillochmed mindre än vanligt i julemånden. ibland känner man sig som en lite mer värd människa
http://www.kommandot.se/wp/
jaquil , HAHAHA. Sicken pik! Vi får nån fancy schmancy julfest på nått fancy schmancy hotell samt julbonus.
Celebrate and emulate aesthetic lumpiness and quixotic idiosyncrasies, wherever they can be found.
Roligt att Bounty nämnde lax, för det var precis det jag fick idag. Det och 2 flaskor champange. Och så fick jag en häftig Bahcosåg av en konsult. Laxen gav jag dock bort redan idag, och farsan kommer få sågen. Men champangen är min! Frågan är bara om den kommer klara sig oöppnad ända fram till jul..
This is not a celebration of slipping through some crack. This is sloth and devastation and we're the resulting trash.
Toastare
2008-12-16 21:59
päronpung, haha stackare.. min mamma jobbade på arbetsförmedlingen i Lund och är numera pensionär, hon fick till och med julklapp från dem i år! (inte ett par mandariner, utan något i smide typ)
Jag jobbar inom finansbranchen. Så av min arbetsgivare i år fick jag behålla mitt jobb och samma lön som i år. Jävligt tacksam för det faktiskt.
Superflajj. http://aakermans.wordpress.com
Toastare
2008-12-16 22:00
Management, det är bara för att lax är så typiskt.. och jag äter inte lax. Har alltid förundrats över när min mamma eller pappa kom hem med den där rökta norska laxen. skumpa var ju bra! ps3 var ju bäst hitintills, men säljbonusar är ju lite på gränsen.. men det får gillas för det är jul! ;)
fick 2kg+ choklad av alla möjliga sorter! choklad är najs :D
bperb P27 vfn, så får man väl inte göra? vill lärarna det verkligen? vadå mindre utbetalning, det står 5700 som planerad utbetalning dec. det är väl som vanligt?
Är mammaledig så ingen julklapp eller julbonus för mej, dock så måste man punga ut med cash för massa julklappar till lillan. Det är väl dom enda klapparna jag ser skymten av.
mellon nä jag överdrev, men arbete över jul känns sådär liksom. men visst är det mindre csn i dec o maj än i sept o jan?
bperb; ja man får ju 10 000 i januari och sep. Men det är ju snack om att de ska dra ner på 5000 i dec och maj. så det blir 4000 i dec+maj och 11 000 i jan+sep Jag menar... FY DIG SOM UTBILDAR DIG, DU SKA STRAFFAS
pimpslap F23 All I wan´t for christmas is you. Har förövrigt redan fått en fet julmiddag med tillhörande gratis dricka hela kvällen, det var fint.
hehe eller hur. men när vi blir den intellektuella eliten är det ajöss med medlidande till pensionerade riksdagsledamöter med vårdbehov. suckas... då är det vi som bestämmer
Har inte fått ett skit, kanske dyker upp något. Vann en hemlig låda på företagets julfest. Resterande anställda fick bjuda på lådan. Jag blev erbjuden 600 kronor men valde lådan som innehöll 5 t-shirtar med företagets logga på.
Konstigt, alla dina flickvänner säljer sig för en mosbricka.
jag fick en ferrari i julklapp av min arbetsgivare......*nyp i armen* AJ! jag vakna. blev 2 biobiljetter och 300 kr till välgörenhet, aja jag ska inte klaga
"Man ska inte prata med fula människor, de kan få för sig att det är okej att se ut så"
Jag tror jag är på väg att rationaliseras bort, sägas upp eller kort sagt bara kickas pga sparbeting. Julklappen vore mao att få vara kvar vikariatet ut.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?
Jag skulle bli jävligt förbannad om min arbetsgivare gav "min" tänkta julbonus till välgörenhet. En bonus ska väl vara ett tecken på uppskattning för ett bra utfört arbete, då ska jag fan bestämma själv vad jag vill göra med den. :) Hoppas nästan lite att det händer mig någon gång så jag får ta den diskussionen med chefen. Tror knappast jag får en julklapp av chefen i år dock. Har jobbat 3 månader på stället så det känns tyvärr inte aktuellt.
http://anjaparson.istheshit.net/ Förresten.. Jag hatar MBFIMG's användare på Whoa! HATAR!
En stor 100% fårulls-pläd och chokladask. Det funkar
de har aldrig krigat, rånat, hustlat eller snott, eller fattat att man formas av den plats där man bor
Jag jobbar på Taxi Sthlm( I växeln) och förra året fick jag presentkort på en italiensk delikatessbutik. Vissa har redan fått årets julklapp och det är samma i år. Vet dock ej om jag kommer få det, kan hända att dom ger lite olika beroende på hur länge man jobbat. Mycket spännande. Eller inte.
2st bio "lagom originellt " biljetter...
Jag fick en stavmixer. Ganska bra eftersom jag inte har någon. Jag jobbar också på Arlanda, hade nog önskat mig en månads betalt tågkort eller nåt istället. Då hade jag vart 1250 spänn rikare!
"What the fuck?! That ain't no fuckin' name, yo. That ain't that nigga's name. You can't be serious. Barack Obama. Get the fuck outta here." - DMX
Det första jag tänkte innan jag öppnade tråden var biobiljetter. Haha, majoriteten här inne verkar ha fått det också. Själv fick jag inte ens en mandarin.. Aja, klagar inte precis, lever på ER arbetare och cashar in 8/9000:- i månaden på att sitta hemma och göra, noll. Så är rätt nöjd haha. Men nu vill min dumma siu/syo eller vad de nu kallar sig ha ut mig i arbete, buuu! Jag trivs med att ligga och dra mig om dagarna. Men ser fram emot de 2 biobiljetterna, woho! Arbetare(mina försörjare), ready or not, here i come!
Somehow, pot and pills and assorted academics aren't enough anymore. I'm tired of a four hour high, or a twelve hour trip or a book that changes my whole life for the better part of a week, I need something more, more than a pill or a pipe or a poem. I need the hard stuff...
06 var det gröna helly hansen vinterjackor. dock fanns det inte i min storlek så jag fick ett par adidas sneakers istället. förra året fick vi gråa eller svarta helly hansen vinterjackor. nu på fredag är det julklappsutdelning. det ryktas om vinterjackor.
puss
Inte fan får man några julklappar i snåla bussbranchen, kanske får köra en biogas-buss om jag är snäll som bäst.
Fick 6-delars set med sängkläder och en företagskalender. Oväntat dock med tanke på att närmare en tredjedel från min arbetsplats har varslats. Trodde inte det skulle bli någon julklapp alls Vilka flashiga grejer andra får! PS3? DUBBEL LÖN?!? var fan jobbar ni någonstans? behöver de fler??
mama said knock you out
Jag fick en laptop och en lott med chans att vinna en ombyggd 70-tals bil. :)
i'll make you disapear like gas in the air...