Har faktiskt inte fått nåt än. Vet inte om jag kommer få nåt heller, är anställd som vikarie i ett år.
Din forumsignatur är rätt irriterande när man läser i trådarna du skriver i. Ändra till vanliga textrader är du snäll.
jag jobbar i finansbranschen, jag fick uppgiften att fixa julklapparna i år.. köpte digitala fotoramar till styrelsen/större aktieägarna fleecetröjor och externa hårddiskar till de på huvudkontoret, fleecetröjor till resten, och sen beställde jag två soffor till kontoret här som en slags present till "alla".
jag är discoverys ansikte utåt
mitt jobb skänker pengar till barncancerfonden istället för julklappar till oss som jobbar.
jag är inte anställd utan jobbar mer ideellt i en organisation med lön motsvarande csn... men vi ska åka till new york i januari. lite som julklapp. det blir fett. vi ska iofs jobba där också. men inte så mkt. tycker det är bull med företag som skäner till välgörenhet för att kunna spara. där jag jobbade förut skippade de julklapparna förra året till de ca 500 anställda (som tidigare fick för ca 300-400 var = 150.000 - 200.000) och gav 50.000 till världsnaturfonden. skitbra att skänka till välgörenhet, men då ska det fan inte ge företaget nån besparing.
"Jag vill hitta någon dampad whoaklottrare på riktigt nångång och bara se om dem fungerar i verkligheten, om dem kan öppna dörrar och skala bananer och sånt." /anonym admin.
Hmm...vad är det med fleece som gör att det, i alla former, av arbetsgivare verkar anses vara en överlägsen julklapp? Jag skulle kunna drapera mig i fleece och inreda min lägenhet med fleece allena av alla värdelösa julklappar jag fått av företag. Förra året fick jag, wait for it: olivolja och balsamico i julklapp. Wiiiiieeeeeee.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
jag jobbar inom telekombranschen, fick gregory david roberts "Shantaram"... lite snålt kan tyckas med tanke på hur snuskigt mycket pengar det finns i företaget och branschen.
för sent
fick julklapp hemskickat trots att jag är mammaledig idag, det va snällt tycker jag för det trodde jag inte. 10 t/r biljetter på arlanda express att dela ut till nära och kära. + ett delicatokort, där man får välja mellan lax, kockkniv osv.
lyx med presenter! =) jag har just börjat jobba på kundtjänst, fast blev bjuden på "julfest" där dom bjöd på buffé och två drinkbiljetter ^^ =) det uppskattade jag då jag absolut inte väntat mig något alls. fast ett ps3 eller dubbel lön hade ju fan inte suttit fel, va schyst arbetsgivare man har då =)
((MAAD))
Toastare
2008-12-17 21:10
chomperzchompa F22 Jobbar du på arlanda express? Du kollar inte biljetter å så? för då lär vi ju ha träffat på varandra..jag åker det till och från jobbet. Julbord har jag fått, jullunch och nu blir det julfest också (600 pers anmälda.. är för de som jobbar för LFV på arlanda/bromma) Idag kom två marsipan tårtor från vårt tryckeri (som även var de som bjöd på julbord i skärgården). Vilket gjorde mig lagom illamående.. och lunchrummet fylls av diverse godis och chokladaskar som gör att man är konstant illamående. Frågan är, hur mycket pengar skickas det godis för? Sånt kan man egentligen klara sig utan.. man hade blivit lika glad om nått företag man jobbar med hade skickat en ask pepparkakor. Jag väntar med spänning på julklappen från Arlanda som kommer på fredag.. vet att vi är fler som jobbar på Arlanda här, så vi borde ju få samma sak! Jag gissar på fleece..
Jag skyller allt på Emma!
Toastare
2008-12-17 21:12
Jag såg förresten på något program om företagsgåvor där någon expert (hur kan man vara det?..men den var väl arbetsplatstrivselkonsult) sa att det värsta man kan få är två saker. 1. Något med företagslogon på. Signalerar att man jobbar för företaget och omtanken ligger i att man får göra gratis reklam för dem. 2. Skänka pengar till välgörenhet där det tydligt märks att det är för att spara in pengar.
Toastare
2008-12-17 21:12
Och ett tredje inlägg.. var många som kom med förslaget på mitt jobb att istället för att gå på julfest så skulle man kunna välja att skänka de pengarna till välgörenhet. Det tycker jag är ett bra förslag..
fast att skippa julfest för pengar till välgörenhet blir ju lite knasigt då en person inte gör det mkt billigare eller dyrare när man talar om storbeställningar? fast om man slopar festen helt så förstår jag resonemanget =)
((MAAD))
2 flaskor sprit, bacardi razz och sambuca..
saaaru..
BountyBoo F28 japp det gör jag, det har vi säkert gjort:)
Förra året fick jag nån chokladask, lide fett när man jobbar i ett bageri.. Fast det smakade ok iår lär jag väll få samma annars vet jag inte
Whoa kontroll - vi gör det vi gör vanligtvis fast lagligt
fick kex, tre smarriga ostar, apelsinchokladpinnar, en förpackning med fem små burkar med nån sorts marmelad-sylt-frukt-grejs i olika smaker, som faktiskt var riktigt goda. och lisebergskort för nästa år. med förra årets i åtanke, som var en jojo, några dominobrickor, en kortlek och ett plockepinn, så är jag riktigt nöjd.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
fast en jojo, dominospel, kortlek och plokkepinn är ju samtliga odödliga klassiker som lät hur cleant som helst. saknades bara en rubikskub ;)
((MAAD))
davve_d P22 ja en kub hade varit pricken över i:t. ^_^ jag tyckte mest att det var schysst med något som jag hade användning av (i detta fall på det sättet att jag kunde äta det och det smakade gott). jojon och resten från förra året ligger kvar i sin låda, tror jag lagat ett par byxor med jojosnöret ^^
Inte för att låta otacksam men shit vilket skit vissa får. haha
Har blivit en konstig blandning av grejer hittills: 1st tysk ål 1l snaps 500g choklad Obs! Jag kommer troligtvis inte förtära allt vid samma tillfälle.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
MindKaos hur är du otacksam när du säger att andra fått skit?
haha nej vet inte men det kanske lät lite illa att skriva så bara.
Jobbar som fastighetsskötare, och då får våran firma presenter från alla rörmokare,byggarbetare, elektriker osv osv som vi använder oss av..Hittills har jag fått: En flaska vitt vin. 150kr Presentkort i Feskekörkan. Ett lyxigt måttband. Pepparkakor. Juleskum. Chokladask. En keps med inbyggd lampa i skärmen. Kommer nog trilla in runt 5st till.. plus en från mitt egna jobb. Lyx är vad det är.
Bounty: Vadå, får alla julklapp från Arlanda också? Minns jag inte att vi fick förra året men meeer presenter är ju nice.
"What the fuck?! That ain't no fuckin' name, yo. That ain't that nigga's name. You can't be serious. Barack Obama. Get the fuck outta here." - DMX
Vikktorius P21 Det är en lyxsituation ju, jag skulle vilja få dina julklappar.. Min pappa är egen företagare inom samma bransch, han får alltid paket från olika leverantörer. Dyr whiskey, fina skålar och glas, verktyg mm. Det är det som kallas mutor i folkmun men presenter för hantverkare eftersom dom "uppskattar att han köper sina värmepumpar hos just dem" ;)
Toastare
2008-12-18 09:48
chomperzchompa, du får hälsa lite extra nästa gång då ;) (om det är på morgonen brukar jag iof vara halvsovandes!) märia, jobbar du också på arlanda? Kanske bara är för LFV anställda på Arlanda.. så det är för divison sthlm (alltså arlanda/bromma) Var jobbar du på arlanda?
Toastare
2008-12-18 09:50
Vikktorius, det som är grymt med att beställa tjänster från andra företag.. då ska de vara så där snälla! kepsen verkar vara en hit!
Fick precis den första julklappen från en leverantör. En flaska bubbelvin. Då kan man kanske skippa julmusten till middagen på fredag. Återstår företagets julkapp som enligt utsaga ska komma imorgon.
www.nativeswedes.se
Redaktionen
2008-12-18 10:18
jag är vaktis.. så jag delar bara ut julklappar.. men blir det några till övers så kan man ju hoppas på att man får lägga vantarna på dom.. vi har iofs fått två chokladaskar att dela på 5.. och det e ju alltid trevligt.. :)
Moderator - Som en lokalvårdare, fast i cyberrymden..
http://www.martypatches.com http://www.danielmeyer.se
Haha Bounty. PLÄD. Fulaste ordet. :) Vi lär inte få ett SKIT.
jagvillocksåhaenblog.com
Toastare
2008-12-18 10:29
Midas, jag vet att du gillar ordet pläd...ditt favorit ord! ;) Du får ju åka till tyskland lite då och då, det är en julklapp i sig... Deutschland, Deutschland über alles...
fy fan vilka julklappar o bonusar o skit, själv får man julklappen imorrn men de lär inte va mer än typ enn handduk haha
www.myspace.com/jmellow08
Toastare
2008-12-18 13:27
Märia, det är en julklapp för arlanda.. och det delades ut förra året också. En bok om Arlandas historia. Det är från flygplatschefen.. fick precis, en stor låda lyxcholad.. eller ja finare variant..
Dom "skänkte" bort våra julklappspengar till Rädda barnen. Idioter.
Iklädd lappmössa höjde Skellefteås lagkapten Hardy Nilsson SM-bucklan inför 12000 åskådare i Scandinavium och miljontals tv-tittare. Äntligen fick Skellefteå AIK sitt första SM-guld i ishockey!
luthgr3n Eller huur! Den bonusen gick nog till Chiefens jul i Thailand! Jag får 3 veckors semester och sparken :S
en flaska röv vin en smart box sånna upplevelese grej man kan välja mellan 46 grejer att göra på en heldag allt från att paddla kajak till att gå på choklad/pralin "fabrik" och spa grejer. sen får vi även den en dag på yosiragi den där spa grejen i hasseludden.
goda råd är dyra, jag ger dig rätt gratis...
Pokerface Garanterat. Medan vi jobbar för skitlön så drar hon ut 40 000:- netto. Kul.
Iklädd lappmössa höjde Skellefteås lagkapten Hardy Nilsson SM-bucklan inför 12000 åskådare i Scandinavium och miljontals tv-tittare. Äntligen fick Skellefteå AIK sitt första SM-guld i ishockey!
Jag fick dyr-skumpa!!! Trodde inte att jag skulle få något.. Sweeeeeet :)
http://anjaparson.istheshit.net/ Förresten.. Jag hatar MBFIMG's användare på Whoa! HATAR!
Jag arbetar på Sahlgrenska sjukhuset som alltid ska spara jagvetintehurmånga miljoner. Så någon julklapp vart det inte förra året, och inte heller detta. Men vilka fina saker folk verkar få! Man kanske skulle byta branch...
"en riktig vän slår en inte rakt i ögat"
Fujitsu bjöd på ost i år, fick väl kanske tio olika sorter. Helt meningslöst.
spliff macht frei
Gratis bar på julfesten dock, ser snarare det som min julklapp. DRINKFYLLA!
spliff macht frei
vikktorius vart är du fastighetsskötare ?:) maybe im on of those plumber you stealin christmas from... hatar när våra chefer ger er slashasar massa grejjor när vi det är vi som gör skiten vafan.. ni ba går runt o kollar o tjötar med kärringar hela dagarna.. kommer o drar dåliga skämt i verkstan vi har på gården. vad tror du vil anställda får? en jävla kniv o handduk med företagslogga på.
Fucks your life up crew Tjabo!
frida du ska ju inte klaga du¨viftar ju bort 90Ks ba sådär ;)
Virtual_sexuality Ååh, shut up! jag hade ju nästan lyckats förtränga det hela!
moohahahahaha
Fan, jag skulle vilja ha ost!! Vi fick gå på Wallmans Salonger och käka halvkass mat.. Men det var trevligt ändå! : )
If you smile at me you know I will understand Cause that is something everybody everywhere does In the same language
jag sorterade ut två ostar som verkade nice. Resten slängdes med all rätt, då dessa skapade en outhärdlig stank som jag inte pallade.
spliff macht frei
bacteria nej! men äru galen, det är ju de som luktar värst som smakar bäst!
Frida Usch nej. Hushållsost är nice, brie likaså. Resten slipper jag helst.
spliff macht frei
vaaa! du kunde gett dom till mig! jag älskar ost!!frida du har så rätt!
If you smile at me you know I will understand Cause that is something everybody everywhere does In the same language