SIBA in trubbel, eller?
Köpte för ett tag sedan en mobil på siba. Kostade runt 5000 kr inkl totalförsäkring. Fick virus på mobben igår, eller mjukvaran var helt circus. Går till siba i nordstan, dom erbjuder mig att låna en gammal nokia tills min är lagad. Nej tack, i det muntliga avstalet jag och försäljare hade skulle jag få låna en motsvarande mob. Åker till Götaplatsen´s siba där jag köpte mobilen från början, dem erbjöd mig en gammal ericsson. Nej tack. Jag har ett muntligt avtal med vittnen på att jag skall erbjudas en mobil som motsvarar mina behov. Personalen brir grinig. Hotar med konsumentköpslagen hit och dit och att jag antigen kan ta lånemobilen eller dra. Jag ringer min advokat och förklarar läget, drar upp paragrafterna butikscheften kastat på mig. Det tar inte lång tid innan jag förstår att säljare + butikschef har fel. Jag, förberädd som allttid ringer sibas presschef och förklarar läget, hon ringer regionschefen och han i sin tur ringer mig och vill lösa detta smidigt, då jag vet hur en del om deras metoder spelar jag in hela samtalet. Mycke riktigt avslöjjar regionschefen att butikschefen vill slå in skallen på mig och skulle göra det om han fick chansen. Tog detta med ro, gick tillbaka till butikschefen och fråga om något stod på tok, efter en massa jidder fick jag en k850i telefon att låna. Sedan började ja förklara för honom att jag spelat in samtalet med regionschefen, då försökte han tvinga mig å radera detta p.g.a av PUL, alltså han syftade på att det var olagligt. Han hade tydligen läst till jurist innan, tydligen hoppade han över 4 kap 9a § brottsbalken. Jag har rätt att spela in vad jag vill, när jag vill sålänge jag deltar i samtalet utan att meddela någon. Detta sade jag naturligtvis inte till honom, låt han sitta där omedveten tänkte jag. Ringde upp pressansvarig igen, förklarade läget, 20 min senare ringer regionschefen och vill dra ett sträck över det hela, ge mig en helt ny mobil (valfri) mot att jag inte talar med någon om detta. Han kommer till göteborg imogon från sin semester för att lösa detta. Ska jag nöjja mig med en mobil? Hade redan den nyaste, jag känner mig både hotat och kränkt (nej, inte på riktigt plus att jag har mobilsamtalet). Regionschefen slickade så mycket röv att det var nästan otrevligt. Bör jag ta en mobil och skita det hela eller skall jag steppa upp spelet lite? Risken finns ju att jag inte får ett skit, men å andra sidan verkade han vilja ha detta ur vägen mycket snabbt och bad mig att inte tala om någon med detta. Vad skulle du gjort i min sits? MVH /MR Whatever
hey, ta två mobiler.
mama said knock you out
du ville ju ha en motsvarande mobil..det fick du till slut och även en ny..nu är väll frågan om du vill ha nått för hela besväret ..lät ju jävligt jobbigt med hela den historien
hehe good job mister!
be the change
Detta var kanske det roligaste/coolaste jag hört... önskar man själv kunde lite om sådan skit och vågade stå på sig så! Risken finns väll att om du driver det för långt så kan dom kalla in någon jävla super advokat som trycker ner dig i skorna.
jag har missat middag, betalat taxi, förlotat tid och blivigt hotan och förutmjukad. Han ville ge mig en mobil av mitt eget av. Dock så har dom skickat in min, och den lär jag inte se röken av. Någon sorts förliknelse bordet det vara tal om. Mobilen hade jag redan innan, totalförsäkrad. Det jag förlorat är middag, taxipengar, hot. Bör jag nämna att advokaten kostar ca 1000 kr per timma.
Nu förstår jag genast varför jag inte hade gjort det..
Typ allt som du gjorde.. inte nog med att du gick back massa pengar, du kände dig även kränkt osv osv.. Jag hade nog bara gett över mobilen och väntat på att få den lagad. Hade säkerligen klagat som en tok på att det blev så dock..
tänkte att siba får stå för min advokatskostnad + taxi och försummad tid, frågan är vad man ska ha i ersättning mot olaga hot, såvida dom inte vill ta det i domstol vilket jag betvivlar, händå är han siba chef på en stor siba affär i gbg sedan 6 år Har möte med regionschefen i morgon kl 14 och försöker förbereda mig till max
du får väll säga vad du vill ha och hota med media om du inte får det
hahah fan du skulle känat mer på att ta låne mobilen
Säg Whalla!?
Jasså du.. Jobbar själv som skiftledare inom SIBA-koncernen. Om du får virus på din mobil så är det inte SIBA's ansvar. En lånemobil ska täcka dina användningsområden och det bör vara vad? Ringa? SMS? Knappast att ta foton eller köra som GPS eller liknande. Kunder som du är inte kunder som är speciellt omtyckta i vår butik kan jag säga. Det är inte SIBA som byggt din mobil, att de lagar den eller ersätter den med exakt samma om reparationen inte fungerar är vad jag tycker är god service. Sen är det knappast rätt av en butikschef att hota någon heller om det nu stämmer.
hm..är du samma snubbe som gick i kirg mot siba ett par veckor sedan för en mobil och typ hade en farsa som kände folk inom SIBA ledningen? isf...moget? klart som fan att snubben som har hand om butiken egentligen vill spöa dig, andra gången han råkar ut för dig.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Du har redan berättat hela historien till oss, så egentligen ska du inte ha ett jävla skit. Hoppas han träffar dig efter semestern bara för att ge dig fingret.
de har aldrig krigat, rånat, hustlat eller snott, eller fattat att man formas av den plats där man bor
Du kan få bra mkt mer än en mobil tror jag;) Satsa på en fet Tv eller nåt:P
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Tror jag tar och sparar ner den här tråden, ^^
larvigt av båda sidor att hålla på sådär, men har siba sålt en trasig mobil till grabbjäveln så får dom fan se till att ordna fram en likadan
Awaiting Beheadment and Mutilation
GAIA du missade kanske att snubben har köpt extraförsäkring och siba lovade att han skulle få låna en likadan mobil? klart som fan att siba ska leverera det dom har lovat. hoppas butikschefen får sparken och får betala fet skadestånd. inte mer än rätt när man behandlar kunder som skit. (Inlägget ändrat av friktion 2008-12-28 10:12:38)
Är du någon slags bög. eller?
skönt att läsa om att ngn för en gångs skull pallar slå tillbaka mot ett storföretag. mer sådant så kanske vi slipper jordens undergång
Batman (during a bat-climb): "Careful, Robin. Both hands on the Bat-rope." <br> Robin: "Sorry, Batman."
Det här känns som en riktig skryttråd.
:D du missade kanske att snubben har köpt extraförsäkring och siba lovade att han skulle få låna en likadan mobil? klart som fan att sibahoran ska levererade det dom har lovat. hoppas butikschefen får sparken och får betala fet skadestånd. inte mer än rätt när man behandlar kunder som skit. Försäkring förlänger garantin och täcker också en del skador som inte är garantirelaterade. SIBA kan knappast garantera att han får exakt likadan mobil, vad om den mobilen gått ur lager? Däremot med EXAKT samma prestanda eller bättre (om servicen failar). Dock så ska den in på reparation först och främst innan det blir snack om att ge ut en helt ny mobil.
jag undrar också över det här med virus? hur funkar det egentligen... om man får virus på en dator kommer ju inte siba och fixa det hursomhelst eller låna ut en dator eller byta ut den... som gaia påpekar så är det väl knappast något siba kan ta ansvar för - ägarens bruk av mobilen. eller? ^^ jag har typ ingen koll på detta så det här är i grund och botten en fråga...
Kolla vad aftonbladet betalar för att köra den som förstasidenyhet?
GAIA P26 Om dom sa att han skulle få en motsvarande mobil, eller bättre, som lånemobil så är det ju det han ska få. Om han som han säger bara blir erbjuden sämre mobiler under lånetiden så är det klart Siba gör fel och han blir lack. Att hota någon på det där sättet är verkligen inte ok, speciellt inte när det är Siba som inte hållt vad dom lovat honom. Han har betalat sjuka pengar för mobil och försäkring och blivit lovad vissa saker som sen inte hålls, klart han ska göra nåt åt det. Han försökte ju lösa det innan utan att dra in advokater, men när det inte funkade så gjorde han vad han borde göra, gå vidare med saken. Dom flesta pallar ju inte det, men det är ju knappast så att han gör nåt fel för att han vill få det som han blivit lovad tidigare. Sen att han blir bemött på det sättet som han blev gör det ju inte bättre och han borde verkligen få nån form av ersättning p.g.a. hoten han fick. Det är ju inte heller första gången som Siba inte håller vad dom lovar, vet att dom skickat ut reklam när dom ska ha rea och sen inte haft de annonserade artiklarna i butik. Dom fick riktigt mycket kritik för det när det hände och det visar ju ungefär vilken sorts kedja dom är...
Married to the money, fuck the world, that's adultery
Konsertbesökare
2008-12-25 20:55
Ring till AB och förklara läget, om du har tur så ber dom dig skicka en bild på dig och att få göra en intervju. Sen kanske vi får se just din bild i "Tycka-synd-om-mig-bilder"-tråden. Seriöst, hur fan orkar du?
Jag måste ringa min advokat och dubbelkolla din historia. Ho ho.
Not all alien reptilians are of a negative spiritual orientation.
Du är fan inte och bråka med.
"One good think about music, when it hits you.. You feel no pain..So hit me with music... Hit me with music now!"
Hahahahhaha, grymt gjort av dig! Fortsätt!
Interista cazzo vuoi, puoi cantarlo quanto vuoi - ma i campioni dell'Italia siamo noooi. JUVENTUS AMICI DI NESSUNO
Fett intressant!! du måste skriva vad som händer imorron, be om en tv jag kan köpa den för en billigpeng! yo!
Gogaku Om dom sa att han skulle få en motsvarande mobil, eller bättre, som lånemobil så är det ju det han ska få. Om han som han säger bara blir erbjuden sämre mobiler under lånetiden så är det klart Siba gör fel och han blir lack. Att hota någon på det där sättet är verkligen inte ok, speciellt inte när det är Siba som inte hållt vad dom lovat honom. Han har betalat sjuka pengar för mobil och försäkring och blivit lovad vissa saker som sen inte hålls, klart han ska göra nåt åt det. Han försökte ju lösa det innan utan att dra in advokater, men när det inte funkade så gjorde han vad han borde göra, gå vidare med saken. Dom flesta pallar ju inte det, men det är ju knappast så att han gör nåt fel för att han vill få det som han blivit lovad tidigare. Sen att han blir bemött på det sättet som han blev gör det ju inte bättre och han borde verkligen få nån form av ersättning p.g.a. hoten han fick. Det är ju inte heller första gången som Siba inte håller vad dom lovar, vet att dom skickat ut reklam när dom ska ha rea och sen inte haft de annonserade artiklarna i butik. Dom fick riktigt mycket kritik för det när det hände och det visar ju ungefär vilken sorts kedja dom är... Nix, finns ingen sådan policy hos någon kedja någonstans att man ska få en lånetelefon med exakt samma prestanda som den köpta. Har säljaren sagt det så ljuger han rakt upp och ned. Det man får är dock en motsvarande eller bättre om mobilen/PC'n/TV'n etc inte går att reparera. Det man får låna under tiden ska täcka basics (tills varan är reparerad eller utbytt), dvs på en telefon, ringa, sms etc. SIBA har ingen sån policy, har säljaren lovat saker som inte stämmer så får det stå för honom och hans ev konsekvenser av det. Att inte allt finns i lager när kunder kommer in i butik beror just på att kunder kommit in och köpt slut på lagret. Gäller det varor som utannonserats och inte köpts in i tid så är det fel hos SIBA självklart. Händer aldrig hos oss iaf (Norge). Att personerna hotat honom etc (vilket låter si och så men visst) är en brottslig handling, har svårt att se hur en butikschef skulle hota någon med stryk för en mobiltelefon men om det skett så är det självklart mkt fel. //Pz
SlimJim P13 Borde bli komiker! Tycker det är bra att gå vidare med det hela, många orkar inte och vet inte bättre. Tycker du ska ta en fet tv om du kan.. Väntar nästan till imorron! Hoppas Siba förlorar.
Jag har ingen personlighet
GAIA: Om det är så att det inte finns någon sådan och personalen har sagt att det finns det till honom kan dom att punga ut extra cash för att dom ljög.
På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en.
Tngsten Jag måste ringa min advokat och dubbelkolla din historia. Ho ho. Hahahaha! Exakt min tanke.
GAIA P26 Det jag skrev va ju med förutsättningen att trådskaparen talar sanning. Visst att Siba som företag kanske inte har en sån policy, men om man frågar den specifika frågan när man köper mobilen och får svaret att man ska få en likadan eller en mobil av samma prestanda som lånemobil så är det klart man blir pissed när det sen inte är så. Han säger ju att han har vittnen som hörde när säljaren sa att så var fallet och det känns lite dumt att dra det vidare så pass långt att man blandar in advokater om man inte vet att man har rätt. Man får ju betala en del om man har fel liksom... Sen så är det klart man tar det ännu längre när någon hotar att spöa en och man har det inspelat.Att inte allt finns i lager när kunder kommer in i butik beror just på att kunder kommit in och köpt slut på lagret. Gäller det varor som utannonserats och inte köpts in i tid så är det fel hos SIBA självklart Det som hände var att den dagen då rean började så skulle den absolut första kunden som kom in i butiken köpa en specifik vara (som annonserats innan) och den var slut. Blev ganska uppmärksammat när det hände och Siba fick mycket skit för det...
Missuppfattar inte folk hotdelen? Ingen har väl hotat honom? Utan en person har uttryckt att en annan person blev så sur att han skulle vilja slå honom. Det är ju inte riktigt samma sak. Om nu inte regionalchefen sagt att han andra ska spöa honom.
dryice P28 Det är väl sant iofs, men samtidigt så är det ju jävligt segt att höra om man bara försökt få det rätt för sig. Konstigt att snubben ens berättade det för honom faktiskt...
Förstår inte riktigt vad mer du vill ha ut av det hela. Du har ju ingenting att tjäna. Förstår inte heller hur du har blivit hotad, det är ingen som har uttalat ett direkt hot mot dig, så där har du nog ingenting att hämta. Det är väl knappast SIBAs fel att du kontaktade en advokat, vad du nu skulle med den till. Det hade nog löst sig bara du ringde till regionschefen med detsamma. Att du blev erbjuden en ny telefon är nog mest bara för att den chefen inte vill torska en kund och få igång ett dåligt rykte. Kanske att han är lite rädd för dålig press, speciellt så här i lite nyhetsfattiga tider, men det är knappast en förstasida någonstans. Möjligtvis en snyftbild och en halv spalt text. Sånt där har inte mycket nyhetsvärde. Men visst, är den här chefen rädd för sånt här kanske du kan mjölka ur dig ett tevespel också. (Såvida han nu inte ser den här tråden, då skulle du nog rent att göra dig skyldig till avtalsbrott. Din advokat borde veta hur det ligger till).
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?
Jag tycker du ska köra på för full kraft, få ut så mkt du kan (vilket jag tror nog kmr bli svårt, men vafan?:P). berätta hur de gick!
Evolution P25
Mycke riktigt avslöjjar regionschefen att butikschefen vill slå in skallen på mig och skulle göra det om han fick chansen.Sannolikheten att en domstol inte skulle klassa detta som ett olaga hot är nog ganska liten.
Om någon lyfter vapen mot annan eller eljest hotar med brottslig gärning på sätt som är ägnat att hos den hotade framkalla allvarlig fruktan för egen eller annans säkerhet till person eller egendom, döms för olaga hot till böter eller fängelse i högst ett år.Den enda rimliga slutsatsen av detta är att en domstol skulle dra slutsatsen att syftet med att nämna detta är just för att framkalla allvarlig fruktan. Dock så skulle det antagligen bli värre om man skulle säga, "Jag har en kompis med grova aggressions problem som gärna skulle vilja slå in skallen på dig och även skulle göra det om han fick chansen.". Däremot så skulle regionschefen med största sannolikhet bli dömd för olaga hot.
If you can take a dick in your ass, you can damn sure take a joke!
ta två och ge mig en, min är busted =( god jul!
cry me a river! --> thcrew
GAIA Det är inte SIBA som byggt din mobil, att de lagar den eller ersätter den med exakt samma om reparationen inte fungerar är vad jag tycker är god service Så numer är det god service att följa rådande lagstiftning? Inte undra på att folk gnäller på SIBA om det är den synen på god service ni har.. Kan inte mer än undra vad du isf tycker om McDonalds service.. förstklassig måntro? I själva verket gör ni väl egentligen inte mer än att skicka telefonen till ett serviceställe heller för den delen och visar det sig att det är ett fabrikationsfel, ja då står väl dessutom tillverkaren för notan, så vad är det egentligen för service du talar om? =)
cry me a river! --> thcrew
Endligt kapitel 4, paragraf 9 har jag rätt att spela in precis vad jag vill utan någons vetskap såvida jag är med i samtalet. Synd för dom som inte vet. Återkommer efter mötet i morgon.
Min spontana tanke när jag läser det här är: att du orkar... och min andra tanke är: Varför tar du inte och lägger all den där energin och engagemanget på något vettigt istället för att slåss över smågrus i sandalen? Känns verkligen skitlöjligt.
Om han har blivit lovad av butiksbiträde/CHEF så ska han fan i mig ha en liknande eller bättre låne-lur. Vadå basic, för mig är Email och msn basic och jag behöver det i mitt arbete, skulle jag bli nekade hade jag med största sannolikhet dragit igång ett lika, om inte större helvete än TS, konsumenten har rätt, jävla svenska lurfirmor.. Löser det sig inte som du vill ska jag langa dig ett par nummer.
http://www.youtube.com/watch?v=81y55k27dkU
Eftersom det är just SIBA och de har screwed me over med en TV en gång som jag fick vänta sex veckor med innan de ens satte igång att reparera (jaja, okej, verkstaden de hade anlitat, men det är ändå deras ansvar). Samt vägrade ge mig en ny TV tills jag hade pratat med KO, då fick jag en 2000:- bättre TV. Men i alla fall, jag har ett personligt agg mot SIBA nu, så gå till Sverker Olofsson för fan =) Men egentligen, borde inte SIBA kanske tjäna på att hjälpa kunder lättare och inte vänta tills man kommer dragandes med paragrafer, konsumentombudsmän och advokater? Eller tjänar de på alla de stackarna som inte har vett nog att skaffa backup?
I had this bad bitch uptown, she was like... whatever.
siba verkar inge bra aldrig att jag går o köper nått där
Livet är ingen dans på rosor, tjejer jag vill dra ner era trosor
Hello Xbox 360! :D
At the gates of Eternity...