Moderator
2008-12-29 19:49
Det här va nog bästa tråden jag läst på länge iaf :D haha
//TW
Moderator
2008-12-29 22:54
Jag tycker att TS har rätt i sin sak, men att han borde lägga ned någon gång. För rätt länge sen. Att överväga anmälning för mutbrott efter att ha blivit erbjuden pengar för att bara lägga ned den här skiten efter allt extra han har krävt är att gå lite för långt. Bland annat.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
Mr_Whatever Skaffa hjälp!
//My Dewolistic Mind- Only one of a kind
Hangaround
2008-12-29 23:32
mmm pappas lilla-pojke vad gulligt.
'... och Sverige tar ut negern och sätter in en zigenare...'<br> Bulgarisk TV under bronsmatchen i VM 1994
Svarar för sista gången i denna tråden i korta drag. En av Sibas butikspersonal erbjöd mig att täckna en försäkring på mobilen för 800 kr extra. Han ingick även i ett muntligt kontrakt att jag ej skulle få låna en mobil med sämre standard. Senare begick samma butikpersonal ett antal fel som siba kompenserade mig med en ny telefon + lite extra. För ett par dagar sedan flippade min mobil helt och jag gick tillbaks till samma siba och samma butiksbiträde. Han minns mig, även ett annat butiksbiträde minns mig då mitt senaste besök vart lite av en uppmerksamhet. Detta till trotts blir jag erbjuden en gammal ericsson mobil att låna. Jag avböjjer detta och ringer till ett par personer lite högre upp i ledningen som ber mig återkomma till affären och skall där få välja lånemobil. Detta sker inte men istället får jag endligt sibas butikschef ett "unikt" tillfälle att få låna en K850i. Missnöjd men ändock godtar jag detta. Efter ett par minuter ringer store bossen upp och meddelar mig att butikchefen vill ge mig en smäll på käften, slå in skallen på mig, att jag var ett vidrig as o.s.v Detta samtal spelade jag in. Då tog jag kontakt med mitt juridiska ombud och rådfrågade honom gällande vad för brott jag blev utsatt för och hurvida en butikschef kan ljuga om sin utbildning (han utgavsig föra att vara utbildad jurist, vilket visade sig att han läst något år) och sedan kasta konsumentköpslagen i mitt ansikte. Efter några samtal till högre makter innom siba ringer bossen, som förnärvande är i trollhättan upp och vill "lösa allt smidigt". Vi bestämmer möte på Siba, han frågar vad jag vill ha, jag vänder istället över frågan till honom och vill veta vad han har att erbjuda. Han vill absolut inte lösa detta genom lagar och regler utan vill som sagt "lösa allt smidigt". Han erbjuder mig en helt ny C905 med totalförsäkring (värde ca 5500 kr), sedan tar han upp 1500 kr från sin plånbok och ger mig vad jag förstår som "under bordet", inga kvitton eller signatur som jag förutsätter om man stämplar ut pengar från Sibas kassa. Dessutom kommer det skickas en summa pengar från Siba till min fars konto då det är han som stod för köpet. Telefonen jag fick nu senast fick jag dock kvitto på. Där stod det att jag 22 dec betalt ca 5000 kr (har ej siffran i skallen just nu, och har häller inte betalt en krona), så nått fuffelns ligger ju bakom hela denhär röran. Kvittot på att jag lånat ett mobil från siba har "mystiskt" gått upp i rök hos siba (har dock kopiorna hemma), därav behövde jag häller inte lämna tillbaka min lånetelefon värd ca 2500 kr. Jag har inte dratt in min far i detta någonstans förutom att höra med honom ang. det muntliga kontrakt vi ingick i med siba. Jag har svårt att se hur ni kan tycka att jag aggerat fel? Bortsätt från att jag tagit emot en muta utan att veta om det vid tillfället då jag trodde det var Sibas pengar. Vem/Vilka av er tror i sin enfald att detta skulle äga rum ifall jag inte hade rätt i min sak? Tror ni dom skänker bort mobiler och pengar på Siba för välgörenhet?
Shit dude..
Ringer aftonbladet, gör en sad face bild..
För att du munbajsar bara!
Oj ett muntligt avtal?
En av Sibas butikspersonal erbjöd mig att teckna en försäkring på mobilen för 800 kr extra. Han ingick även i ett muntligt kontrakt att jag ej skulle få låna en mobil med sämre standardWOW! Tror du seriöst för att en person på en butik lovat en valp,
Ja men pajar din telefon, så lovar jag att du kommer få låna en likadan lur om inte bättre Fan väx upp snubben, välkommen till verkligheten. Ja han kunde inte hålla det han lovade,
men han tog fram en mobiltelefon .. En som du kan använda när din telefon är på reparation.
En som du kan ringa med. Det är en mobiltelefon!
Vet du vad en mobiltelefon är? Du vet en sån där fyrkantig eller rund grej. Som är mobil som går att ringa på!
I grund och botten höll säljaren vad han lovat, dock inte till 100%..
Vad fattades? Musikspelaren och kameran.. ja just det den där extra knappen på enheten så att fingret värms upp innan du kan stoppa upp den...........
Butiken kan hur enkelt som helst neka dig oavsett vilken butik det är. Det du och den säljaren kommit överens om är inte hela koncernens ensak.
Dom kan enkelt skita i vad säljaren sagt och typ hänvisa dig till honom för att det han lovat och sagt är på hans ansvar, dom kan ha sagt upp han.
Vad ska dom då göra?
Jag tror att du bara munbajsar!
Och sen börja gråta för att en med chefsposition hade sagt till sin chef som i sin tur ringde och berätta för dig att den snubben inte tycker om dig och har stor lust att slå in panbenet på dig?
Jag vet också en chef på sopstationen som vill slå in panbenet på dig. Strypa dig långsamt och sedan skratta åt..
Vad ska du göra? Ringa ditt juridiska ombud?
-- Mellanslagsanvändare --
med reservation för grammatiska fel..
-- Mellanslagsanvändare --
Toastare
2008-12-30 00:11
sista frågan ska nog vara "Hur många här tror verkligen det har gått till på det sättet jag skrivit 4 gånger nu?" Jag tror inte ens du är gammal nog att köpa telefon utan målsmans tillåtelse..
Jag skyller allt på Emma!
Hangaround
2008-12-30 00:36
Jag räcker upp handen för BountyBoo.
'... och Sverige tar ut negern och sätter in en zigenare...'<br> Bulgarisk TV under bronsmatchen i VM 1994
Ja, hans historia är ju inte särskilt konsistent. Om man går tillbaka och läser det han skrivit tidigare i tråden är det ju uppenbart hur han pusslat ihop saker och ting i efterhand men allt går inte ihop. Snacka om mytomani på hög nivå... Och varför skulle grundaren av Siba vilja sätta sig i ett möte för en sån här skitsak? Det räcker ju isf att han ringer och säger "ge den här ungjäveln va fan han vill... jag vet att han gillar my little pony-filmer" och allt skulle vara avklarat... snubben är ju bara pinsam...
Butiken kan hur enkelt som helst neka dig oavsett vilken butik det är. Det du och den säljaren kommit överens om är inte hela koncernens ensak. Dom kan enkelt skita i vad säljaren sagt och typ hänvisa dig till honom för att det han lovat och sagt är på hans ansvar, dom kan ha sagt upp han. En säljare har en ställningsfullmakt, vad han kommer överens med kunden om är bindande för företaget han jobbar för. Vad sägs om att du inte yttrar dig om saker du inte har nån aning om?
I balanced all, brought all to mind, The years to come seemed waste of breath A waste of breath the years behind In balance with this life, this death
Producent
2008-12-30 06:59
mytomani på hög nivå... DÄR SATT DEN
http://soundcloud.com/orlandog https://www.facebook.com/OrlandogPsy https://www.youtube.com/user/OrlandogPsy
det är "kunder" som dig som får mig att vilja sluta jobba mitt jobb.
http://www.kalvinhiphop.com
Klockrent. Hade vi 5 personer som hade det kurraget i vårt land skulle vi inte ha en massa försäljare som ljuger oss i ansiktet för att tjäna småpengar.
Time flies like an arrow. Fruit flies like a banana.
jag tycker att nån ska gola ner fanskapet, maila hela tråden till nån hög person på siba.... Å andra sidan tror jag TS snackar en hel del massa skit och verkar har problem med att hålla sig till sanningen....om inte? Det är sådana SKRYTANDE silverskedsungar som man bara har lust att köra ut i skogen, och jaa du vet själv hur de gick för lassie......
BAHA!
Mr_Whatever: Vem/Vilka av er tror i sin enfald att detta skulle äga rum ifall jag inte hade rätt i min sak? Tror ni dom skänker bort mobiler och pengar på Siba för välgörenhet? Du har missförstått hur detta fungerar. Ersättning ges i förhållande till den skada kunden förväntas kunna åsamka företaget (vilket du sannolikt är kapabel till), inte beroende på om kunden "har rätt".
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår
Toastare
2008-12-30 16:57
Kallio, för de på SIBA jobbar på provision?
En av Sibas butikspersonal erbjöd mig att täckna en försäkring på mobilen för 800 kr extra. Han ingick även i ett muntligt kontrakt att jag ej skulle få låna en mobil med sämre standard. Senare begick samma butikpersonal ett antal fel(?)som siba kompenserade mig med en ny telefon + lite extra För ett par dagar sedan flippade min mobil helt och jag gick tillbaks till samma siba och samma butiksbiträde. Han minns mig, även ett annat butiksbiträde minns mig då mitt senaste besök vart lite av en uppmerksamhet. (det som är intressant är fetmarkerat) Du utelämnar ju en hel del och nej, jag tycker verkligen inte att du verkar ha lidit så mycket att du ska kompenseras öht.
Du är ju helt dum i huvudet..
BountyBoo F28: har ingen aning, men tex. Telenors försäljare gör ju det. Jag menar att det är bra att nån säger ifrån när så få orkar, jag pratade inte direkt om Siba.
Time flies like an arrow. Fruit flies like a banana.
Han vill absolut inte lösa detta genom lagar och regler utan vill som sagt "lösa allt smidigt". Han erbjuder mig en helt ny C905 med totalförsäkring (värde ca 5500 kr) En totalförsäkring för 5000? Förstår inte riktigt hur det här går ihop. Siba har en försäkring som täcker i 1 år och kostar långt ifrån 5000 kr. 800 spänn är max på sin höjd. Men vad vet jag, regionschefen kanske har ett eget försäkringsbolag i sitt vardagsrum som ser till att du är totalförsäkrad för ett värde av 5000. Good for you.
Han erbjuder mig en helt ny C905 med totalförsäkring (värde ca 5500 kr)
Negative, negative. Our destination is Gaza.
Dhalism F25 Innan du försöker göra dig lustig och dra in e-peen poäng så kan du börja med tyda meningar korrekt...
Så länge du inte ger upp har du aldrig förlorat
Ge mig dina Advokater o du ska se hur ja ska ta över hela världen lilla pojke
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Jag förstår att han erbjuder honom en c905 med totalförsäkring, det jag undrade var HUR kan han erbjuda en totalförsäkring som är värd 5000 när det inte ens finns en sådan försäkring? Det var min fråga.
Toastare
2009-01-01 14:29
Dhalism, men det är ju värdet för BÅDE telefon och försäkring?
Dhalism F25 skämtar du eller är du verkligen så dum?
ahaha året hittils trögaste....hård kväll igår?
BAHA!
Om din farsa nu badar bastu med topparna i olika rotary klubbar osv, borde han då inte tjäna på att skicka sin son till en skola där det inte ser ut som om han är en efterbliven elva-åring när han skriver ngt?
Toastare
2009-01-01 22:53
NoWice, vet du inte att de lär sin elever på Lundsberg att "också" faktiskt stavas "oxå" om dhalism och Mr_Whatever skaffar ett barn så tror jag det blir jämnvikt i världen igen.. plus att den kidden ALDRIG skulle ha problem med Siba.
Boo: Jag vet inte vad Lundsberg är! Jag är för att behålla de äldre stavningarna. Man skriver "dig" inte "dej" osv. :D
Toastare
2009-01-01 23:00
NoWice, Lundsberg den privatskola i Värmland som Mr_Whatever borde gått om hans pappa nu är en sån bigshot. Privatskola a la kungabarnen.. ;)
Boo: Ahh...då måste de gått i min parallell klass...
Gick du i klass 9-särskrivning medan Boo gick i klass 9-mer korrekt svenska...? Förlåt jag kunde bara inte hålla mig lugn över en till särskrivning på Whoa...
En rotnonchalant kannibalistisk kulturkameleont med omättlig hunger för allt från tahitisk högerprogg till ethiopisk slapstick.
Lundsberg är fint men kungen själv gick Sigtuna och jag gick grundskolan i samma skola som kronprinsessan en gång gick. Im royalty for gods sake. OT anledning: Jag vill inte ens lägga mig i diskussionen om Siba. Det osar iq-befriad idiot om TS.
"Som klockrenh säger." - oneoo
LOVAR att det hade varit ett helt annat ljud i skällan från whoapöbeln om snubben i fråga hade varit en workingclass hero. oavsett hur mkt sanning det nu ligger i den här historien. då hade det varit rätt åt det stora dumma företaget etc etc. å då hade det varit helt rätt att han försökte roffa åt sig så mkt han bara orkade.
"Man ska inte prata med fula människor, de kan få för sig att det är okej att se ut så"
MR_EVIL: Jag hoppas innerligt att det stämmer som du säger.
Negative, negative. Our destination is Gaza.
Dhalism: det är mobilen MED försäkring som är värd 5000....
Men det finns ju ingen försäkring som kostar så mycket åååååååååååh!
I balanced all, brought all to mind, The years to come seemed waste of breath A waste of breath the years behind In balance with this life, this death
Men det finns ju ingen försäkring som kostar så mycket åååååååååååh! hahahaha
..we can get Sting down there, he saves the whales, saves the trees, saves the orchids, how about saving the CBGB's, punk? - Vinnie Stigma
Haha Dhalism hade verkligen förmågan att roa
MR_EVIL Workingclass-hero-grejen spelar ingen roll om man är dryg.
"Som klockrenh säger." - oneoo
säg att du vill ha ett presentkort på damunderkläder eller nått du verkar knäpp..
www.catapultsent.com www.myspace.com/nekkidee
Trodde Whoa var ett forum för människor som hade bättre för sig än att klaga... Jag trodde fel... Jag lever i en familj där det vimlar av jurister och dessutom jobbar jag för en stor elektronikkedja (tänker inte säga vilken, men det är inte SIBA). Det Mr_Whatever gjort mot SIBA tycker jag luktar väldigt mycket som utpressning. Att sedan whina ut på Whoa om det är bara patetiskt. Om du var osäker från första början på om du skulle få en lånelur av samma kapacitet som den du först köpte så tycker jag du skulle bett om att antingen få det svart på vitt eller att få kontrollera detta med en säljledare/butikschef. Visst är det jävligt fischy att regionschefen ger dig pengar under bordet utan att du fått en juridisk förlikning, men att spela in samtal och ljuga om att du känner dig kränkt är bara löjligt vafan! Men lista ner det: Vad har SIBA gjort för fel? - Lovat dig en lånemobil som inte överensstämde med den du fick. (Du fick ju faktiskt en ganska bra mobil tillslut, jag menar, hade du bara lämnat in din ursprungliga från början hade du inte behövt ha låneluren i mer än ett par veckor.) - Gett dig pengar under bordet för att hålla tyst (Vilket du inte har kvitto på, så det skulle inte fastna i domstol) - Gett dig en mobil som var använd (Tough shit, om den är plomberad så är det inte SIBAs fel utan någon mellanhand. - Varit allmänt otrevliga (Detta bryter inte mot någon lag, och det är inte konstigt att säljare/butikschefer inte är trevliga mot någon som kommer och viftar med korkade paragrafer i ansiktet mot dom) Vad har du gjort för fel? - Begått utpressning. (Känner mig ganska säker på att du har sagt att du har hotat SIBAs pressansvarig med att kontakta media med detta för att få företaget i dålig dager om du inte fick som du ville. - Brutit mot avtal. (Att öppna en diskussionstråd på en hemsida med 15000 användare om detta är att bryta med det ni kom överens om att du inte skulle snacka vidare om detta.) - Tagit emot muta (Ett brott som ger 6 månader till 6 år i fängelse min vän.) - Att spela in samtalet är visserligen inget lagbrott, men i dare you, no i doubledare you att spela upp det samtalet i domstol. Tror inte allting du har sagt där överensstämmer med verkligheten. - Ljugit (Kom igen, du kände dig inte hotad utan såg ett perfekt sätt att kunna klämma åt dom lite extra. Synd att vi inte har målsägared som standard här i Sverige, hade vi haft det hade det varit mened all the way) - Betalar din "advokat" 1000:-/timme (Om det nu är så att ditt juridiska ombud är med i advokatsamfundet tar betalt 1000:-/timme så är det jäääävligt fischy. Antingen ska han företräda dig som advokat med fullt advokatsarvode, 2500:-/timme eller så ska han göra det som jurist utan kostnad. Jag kan tänka mig att denna jurist är en kompis till familjen din men jag misstänker att du egentligen fått rådgivningen gratis men skulle försöka klämma SIBA på ännu mera pengar genom att "betala" juristen i fråga.) Hade jag varit du hade jag för det första vänt mig till konsumentverket så dom kunde tittat på ärendet betydligt mer seriöst än vad du gjort. Sen skulle jag våga svara på inläggen på Whoa så länge dom är välformulerade, att säga "Nej, nu vill inte jag svara på era inlägg längre!" är bara mesigt i mitt tycke!
Arguing over the internet is like competing in the special olympics; Even if you win, you're still a fucking retard!
- Tagit emot muta (Ett brott som ger 6 månader till 6 år i fängelse min vän.) Postorderskursen i juridik går bra ser jag? Nåt mutbrott har såklart inte begåtts här, min vän.
Postorderskursen i juridik går bra ser jag? Nåt mutbrott har såklart inte begåtts här, min vän. Det beror ju på hur man ser det, om Mr_Whatever anklagar SIBAs regionschef för att ha mutat honom så har han ju gjort sig skyldig till mutbrott han med. Annars är det en ganska solklar förlikning.
Arguing over the internet is like competing in the special olympics; Even if you win, you're still a fucking retard!
Nej, inget mutbrott har begåtts, oavsett vilka anklagelser han vill framföra.
Den här förklaringen fick jag när jag lämnade in min på lagning på siba.. och innan de hade jag från elgiganten.. både inne på siba och elgiganten sa dem: Vi kan tyvärr inte ge låne telefoner p.g.a att om dem råkar gå sönder så måste vi laga dem också. Så jag förstår nog varför man inte får.. Men om de va med i försäkrings avtalet så SKA du få en låne telefon .. iaf enligt mitt tyckte :D
Producerat material till minst högsta nivå Ingen vågar kicka, ingen vågar kötta så hårt
om dhalism och Mr_Whatever skaffar ett barn så tror jag det blir jämnvikt i världen igen.. plus att den kidden ALDRIG skulle ha problem med Siba. BountyBoo, vad mogen du är. Alla kan väl missförstå en mening. Men det har väl du aldrig gjort förstås, fröken perfekt.
Trodde Whoa var ett forum för människor som hade bättre för sig än att klaga... Jag trodde fel... Jag lever i en familj där det vimlar av jurister och dessutom jobbar jag för en stor elektronikkedja (tänker inte säga vilken, men det är inte SIBA). Det Mr_Whatever gjort mot SIBA tycker jag luktar väldigt mycket som utpressning. Att sedan whina ut på Whoa om det är bara patetiskt. Om du var osäker från första början på om du skulle få en lånelur av samma kapacitet som den du först köpte så tycker jag du skulle bett om att antingen få det svart på vitt eller att få kontrollera detta med en säljledare/butikschef. Visst är det jävligt fischy att regionschefen ger dig pengar under bordet utan att du fått en juridisk förlikning, men att spela in samtal och ljuga om att du känner dig kränkt är bara löjligt vafan! Men lista ner det: Vad har SIBA gjort för fel? - Lovat dig en lånemobil som inte överensstämde med den du fick. (Du fick ju faktiskt en ganska bra mobil tillslut, jag menar, hade du bara lämnat in din ursprungliga från början hade du inte behövt ha låneluren i mer än ett par veckor.) - Gett dig pengar under bordet för att hålla tyst (Vilket du inte har kvitto på, så det skulle inte fastna i domstol) - Gett dig en mobil som var använd (Tough shit, om den är plomberad så är det inte SIBAs fel utan någon mellanhand. - Varit allmänt otrevliga (Detta bryter inte mot någon lag, och det är inte konstigt att säljare/butikschefer inte är trevliga mot någon som kommer och viftar med korkade paragrafer i ansiktet mot dom) Vad har du gjort för fel? - Begått utpressning. (Känner mig ganska säker på att du har sagt att du har hotat SIBAs pressansvarig med att kontakta media med detta för att få företaget i dålig dager om du inte fick som du ville. - Brutit mot avtal. (Att öppna en diskussionstråd på en hemsida med 15000 användare om detta är att bryta med det ni kom överens om att du inte skulle snacka vidare om detta.) - Tagit emot muta (Ett brott som ger 6 månader till 6 år i fängelse min vän.) - Att spela in samtalet är visserligen inget lagbrott, men i dare you, no i doubledare you att spela upp det samtalet i domstol. Tror inte allting du har sagt där överensstämmer med verkligheten. - Ljugit (Kom igen, du kände dig inte hotad utan såg ett perfekt sätt att kunna klämma åt dom lite extra. Synd att vi inte har målsägared som standard här i Sverige, hade vi haft det hade det varit mened all the way) - Betalar din "advokat" 1000:-/timme (Om det nu är så att ditt juridiska ombud är med i advokatsamfundet tar betalt 1000:-/timme så är det jäääävligt fischy. Antingen ska han företräda dig som advokat med fullt advokatsarvode, 2500:-/timme eller så ska han göra det som jurist utan kostnad. Jag kan tänka mig att denna jurist är en kompis till familjen din men jag misstänker att du egentligen fått rådgivningen gratis men skulle försöka klämma SIBA på ännu mera pengar genom att "betala" juristen i fråga.) Hade jag varit du hade jag för det första vänt mig till konsumentverket så dom kunde tittat på ärendet betydligt mer seriöst än vad du gjort. Sen skulle jag våga svara på inläggen på Whoa så länge dom är välformulerade, att säga "Nej, nu vill inte jag svara på era inlägg längre!" är bara mesigt i mitt tycke! you´ve been lawyered!
brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrraaap