Vad gäller vid inspelning av samtal? Det är fullt tillåtet att spela in ett samtal under förutsättning att man själv deltar i dialogen. Det har ingen betydelse vilken typ av samtal det rör sig om och det är inte heller nödvändigt att den andra samtalsparten är medveten om att samtalet spelas in. Se 4 kap 9a § brottsbalken. Samtalet spelades in i dialog genom min mobil till en av cheferna där han framförde hot från butikschef. Min jurist är mycket sakkunnig i frågor kring detta. och jag skulle aldrig gå in till Siba utan kött på bena i just ett sånthär ärende. Jag har heller inte skrivigt på något avtal om yppandeförbud. Jag erbjöd honom detta men då ville jag ha en större kompensation. Istället gav han mig 1500 kr från sin egen plånboken (ej av siba) för att få detta ur världen så han endligt egen utsaga inte hade mycket för paragrafer.
Om jag orkar, kan jag säkert få det till mutbrott oxå. Jag och min jurist har bokat möte nästa vecka, dels kommer vi diskutera kring siba samt ett par andra fall. Jag är inte besatt av att sätta dit något, därimot är jag fullständigt besatt i att pressa ner företag som nervärderar sina kunder till fotanklarna.
Toastare
2008-12-27 15:15
är du arbetslös eller så bäng att du lägger hela din semester på det? och en paragraf blir inte rätt för att du ta bort slutet på den. som sagt så framförde regionschefen vad tredje part sa, ingen direkt hot. lycka till! ps. hur mycket är tråden värd? ds. ;)
Jag skyller allt på Emma!
Toastare
2008-12-27 15:17
de har ju inte nedvärderat dig, lite fel ordval.. men de har inte tryckt med dig. Det är ju du som missuppfattat deras avtal vad som gäller med lånetelefon. Likvärdig innebär inte en ny likadan, det innebär en telefon med samma grundläggande funktioner. Sen har de ju som sagt inget ansvar för din telefon för att du får virus på den, precis som ingen står till svars för om man får virus på sin dator. Det är ju upp till en själv att skydda sig från det. Jag menar om du får myror på trumpeten, inte stämmer du flickan..
Jag skyller allt på Emma!
BountyBoo F28 Jag skall i all enkelhet förklarar för dig eftersom du verkar vara både arbetslös och bäng (ditt ordval, inte mitt) I nov köpte jag en telefon på siba för ca 4500 kr. Fick då fel telefon, visst det kan hända alla att man tar fel låda o.s.v när det är mkt kunder. Gick då tillbaka, försöljaren skyller på mig men beslutar sig för att rätta till felet. Går till kassan, får rätt mobil, men kartongen är kantstött och jag frågar om det är en fabriksny mobil. Hon hänvisar till performeringen som hon påstår sätt av fabrikant och ej kan bytas. Jag går hem, märker att mobilen är använda (uppringda nr o.s.v) Går till en annan siba affär och kolla hur det ligger till med performeringar. Där får jag höra att det är siba själv som sätter på dessa och förfogar över performeringen. Går tillbaks till Siba där jag köpt min lur. Dem inte sitt fel förrens jag ringer far som är väl bekant med Bengt Bengtsson. Vi 3 går ner till butiken, där börjar de rövslickas och jag får en C905 + totalförsäkring + en hel del till, dessutom lovas jag en lånemobil med samma prestanda om något skulle gå sönder med min mob under tiden den lagas/ersätts. Jag går till siba, blir erbjud skit efter skit. Därefter följer samtal med div. chefer och taleskvinnan för SIBA, dom erbjuder mig då ett s.k "unikt" tillfälle att låna en k850i. Sedan ringer chefen som medelar hoten som butikschefen sagt till honom. Jag konsulterar med min jurist, efter bla bla bla får jag en ny C905 + totalförsäkring värde ca 5500 kr, 1500 kr rakt i handen, 1000 kr pressentkort och SE K850i. Tror du seriöst att jag skulle fått detta om jag inte hade haft rätt i saken? Du måste läsa lagen eller konsultera med en jurist om du fortfarande inte kan se deras fel i sammanhanget. Du argumenterar som en praktikant, att jag tar ut relevanta stycken i vissa paragrafer och lämnar ut delar i dem som ej har med saken att göra är i gott samtycke med vilken jurist eller dommare du vill fråga.
BountyBoo F28 "Det är ju du som missuppfattat deras avtal " Jag har med min far som vittne ett muntligt avtal med siba. Det står över allt i deras makt att ändra på detta. F. Bengtson VD för siba och computer city sitter lyckligt lottade om jag inte orkar lägga mer tid på detta. Kalla mig paragraf ryttare om du vill, men håll dig då från denna tråd, admin eller ej då du diskuterar personliga sakfrågor du ej är insatt i fastän jag detaljerat framfört dem i tråden.
admin eller ej då du diskuterar personliga sakfrågor du ej är insatt i fastän jag detaljerat framfört dem i tråden. haha men va?
Det är ju du som vill diskutera personliga sakfrågor med personer som ej är insatta i din "beef" med Siba. Varför gjorde du annars den här tråden? Är inte det själva meningen med den här tråden? eller vad är meningen med din tråd? Du verkar ju göra precis som du vill och innan du ens gjorde tråden och frågade "Vad skulle ni göra i min sits?" så hade du ju redan gjort en hel del.
Så ja, vad är meningen med tråden annat än att berätta om/diskutera personliga sakfrågor med folk som inte är insatta i vad det nu är du håller på med?
Och varför väntar du inte tills din farsa, som tydligen är supertight med Sibas grundare/ägare, kommer hem från sin semester och klampar in i siba butiken än en gång och får de att slicka röv och lösa allting. Eller kanske ringa ett samtal redan nu och lösa allt?
Fast jag förstår i och för sig om han inte vill ägna sig åt sån här skit under sin jul-ledighet, vem fan vill det liksom. Förutom du då, uppenbarligen.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
Mr_Whatever: Din historia är ändrad i både ordningsföljd och innehåll nu andra gången du berättar den. Om detta nu öht har hänt i stort, så tror jag att du förvränger/överdriver detaljerna. Du måste ju inse att detta är en partsinlaga, och därmed ska behandlas som det. För övrigt verkar din jurist inte särskilt kunnig om han tipsar om att paragrafer om ärekränkning (man tror att du skämtar) alls skulle vara relevanta. Finns ingen chans att detta skulle hålla i rätten (annat än att de skulle bli tvungna att ersätta din vara), det enda SIBA är rädda för är dålig publicitet. Och varför, varför är du tillbaka på SIBA nu en månad efter att du ansåg dig bli behandlad som skit senast? Du verkar vara en av dem som njuter av att "processa" mot affärer.
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår
fråga om du får sätta på hans fru som ersättning. såna rika gubbar har alltid snygga fruar.
Bebakshid Jamshid!
Och jag tror fortfarande att du missuppfattat ditt muntliga avtal med SIBA. Din farsa är ju inte ens hemma, har du kontrollerat med honom att han uppfattat det likadant? För övrigt är din farsa som "vittne" till ett muntligt avtal noll värt juridiskt, det hoppas jag du inser... butikspersonalen kan säkert uppbringa tio "vittnen" på motsatsen om det kommer till det. Anledningen till att jag tror att du missuppfattat är att butikerna helt enkelt inte har lånetelefoner av alla olika modeller. Det brukar röra sig om en mkt enkel modell över hela linjen.
fråga om du får sätta på hans fru som ersättning. såna rika gubbar har alltid snygga fruar. haha word.
..we can get Sting down there, he saves the whales, saves the trees, saves the orchids, how about saving the CBGB's, punk? - Vinnie Stigma
Möjligt att ordningsföljden ej är densamma varje gång jag skriver då jag gör det i all hast just nu. Ärekrkningen består av att butikschefen kallat mig "dum i huvudet", "störd" "sånna som han ska man ge en omgång" och därefter spritt detta till övrig personal. Jag var redan i första tvisten tveksam till att ringa min far, men då hade jag inget val. Killen (butiksbiträde) som antog och ingick i vårt muntliga avtal har erkännt det till såväl butikschef som regionschef, detta förklarar dom med att han är "grön" på avdelningen och hade inte jobbat där mer än ett par veckor. Bengt Bengtsson är ej VD på Siba utan koncernchef, han har inte mer att komma med än min far som har iprincip samma befattning fast innom en annan koncern. Hade det vart F. Bengtsson, VD över siba hade det vart en annan sak. Min far kommer inte starta något mot siba för en sådanhär sak med tanke på privat vänskap, dock så har vi inte samma efternamn och jag fick tillgång till hans juridiska ombud. Hade siba skött sitt finns det inget skäl i världen för dem att i kompensation ge mig saker för just nu ca 10,000 kr. Regionschefen åker inte från sin semester, skickar sms och gör personliga samtal till en kund om han inte vet att han sitter i klistret. Att sedan regionschefen plockar upp 1500 kr ur sin egen ficka, nollar mobilen i kassan och låter mig ta en K850i samt personligen ersätter mig med pengar från Sibas konto till mitt privata konto säger väll en del. Vet inte hur mkt han kommer sätta över, men något yppandeförbud har ej signerats och ger mig rätten att ta upp detta med vemhällst jag behagar. Förstår inte varför ni surar på mig, jag vill bara ha det som är mitt + plåster på såren, är det så svårt att förstå?
Refused P28 Jag har kollat med honom, och han ställer upp som vittne, dessutom en kollega till mig som var med vid tillfället. Min far är en hög uppsatt person i gbg och hans vittnes mål står sig nog mkt högt hos siba av olika anledningar.
Förstår fortfarande varför du anser dig vara berättigad till massa gratis-stuff som kompensation för att du blivit dåligt behandlad. Följ KKL:s bestämelser som säkerligen ger dig rätt och få det som du enligt lag bör få. Att gapa efter mer tyder ju bara på att du är en girig jävel som egentligen inte alls farit illa utan bara vill suga ut så mycket som möjligt för minsta skitsak, du har ju fått din lånemobil som du ville.... varför tackar du ja till massa cash och gratisprylar samt erbjuder yppandeförbud när du redan golat på ett internetforum?? blir inte klok på dig
En kvinna är aldrig mer allvarlig än när hon talar om för en miljonär att hon älskar honom.
"varför tackar du ja till massa cash och gratisprylar samt erbjuder yppandeförbud när du redan golat på ett internetforum?? " EXAKT! Du har redan varit babblish här och säkert till massa kompisar. Varför kommer du med förslaget om mer gratisgrejer mot ett kontrakt på yppandeförbud, när du redan spräckt det. Har du berättat att du skrivit om saken på ett internetforum? Nä, tänkte väl det. Han tackade ändå nej, och tur är väl det.
de har aldrig krigat, rånat, hustlat eller snott, eller fattat att man formas av den plats där man bor
Får ge mig i den frågan. Att åberopa yppandeförbud nu är försent och ett misstag av mig. Snacka nyss med min far och han vill vänta med detta tills han kommer hem och jul trasslet lagt sig. Ni har oxå rätt i att Siba visat stor generösetet i mitt mål när dem likt väl kunnat vända ryggen till. Detta börjar mer och mer kännas som ett mål mellan min far och Siba, och han vil inte vara en del av det p.g.a privata skäl. Girig? Nej, har allt jag behöver och lite där till. Men blir så upp i varv när stora företag samt okunnig personal kommer med ditten och datten när man blivigt lovad annant. Som jag skrev i min första tråd ang siba 20 nov fick dom ge sig, även i detta fall. Så stå åtminstonde på er, eller låttsas som om det regnar. Ni vet åtminstonde min åsikt i dehela. MVH /Whatever
Yes jag kommer att spara ned den här sidan för att använda den MOT trådskaparen, :) Handlar inte snitchande utan lojalitet mot företaget när trådskaparen uppenbarligen inte är något annat än en utpressare och mytoman. En regionschef för SIBA som tar pengar ur egen fick för att betala under bordet? ^^ Om det skulle stämma så gör det mig heller inget om nämnda chef får ta konsekvenserna av det (men nu tror jag inte ett skit på detta iofs).. //Pz
Du vet ju inte ens vad vissa personer inom företaget heter som du påstått dig prata med. Mycket roande läsning dock.
F.ö så är det av rädsla för dålig publicitet som många storföretag faktiskt ger sig vid kundstrul, även om de kanske inte har fel. En kund, dum i huvudet eller inte, som springer runt och sprider dålig publicitet är värre än att ge bort en mobiltelefon.
Jag håller med Sän F24 . Du behöver något vettigt att lägga energin på. Skaffa hund eller börja odla avokadoträd. Jag vette fan.
jag säger fortfarande: fråga om du får sätta på hans fru som ersättning. såna rika gubbar har alltid snygga fruar.
Bebakshid Jamshid!
fattar inte hur folk får för sig att klaga på trådskaparen bara för att han är en upplyst konsument. Är alla här delägare i Siba eller? Har du behandlats orättvist och du har möjligheten, ska du ta det vidare för att bespara andra människor utan samma medel att hamna i samma orättvisa situation.
En av de mer underhållande trådarna på länge, om det är sant eller inte det låter jag vara osagt. Det roligaste är paragrafslängandet ur brottsbalken, jag har märkt att flera också varit rätt frågande till detta och att dessa likt mig kanske läst Straff- och processrätt och verkligen inte känner igen sig. Men whatever eftersom mr. bigshot-advokat har sagt att det gäller så måste ju min (och andras) juristutbildning vara en särutbildning för bokstavsbarn... Jag tycker att ts ska rätta in sig i ledet och bli knullad av kapitalet som alla vi andra...
En rotnonchalant kannibalistisk kulturkameleont med omättlig hunger för allt från tahitisk högerprogg till ethiopisk slapstick.
c.g.b.h P24: Det är väl skillnad på att vara upplyst konsument, ts har ju fått det han har rätt till enl. KKL med råge, och att vara en varböld i arslet på kapitalet?!
En rotnonchalant kannibalistisk kulturkameleont med omättlig hunger för allt från tahitisk högerprogg till ethiopisk slapstick.
GAIA P26 Du har fått PM. Givetvis har du rätt att ta upp detta om du anser mitt handlande fel, är du anställd hos Siba så ta upp det med din chef, eller PMa mig tillbaks för mer info ang. Personal i ledningen jag talat med.
Inte min sak att hantera detta, om du redan har kontakt med diverse högt uppsatta personer inom SIBA så varsågod, hoppas ni löser era problem. Tyckte det såg lite halvt suspekt ut med din tråd och formuleringarna (åt utpressningshållet dvs) och jag tror inte på din lilla historia riktigt. Men men, vi får väl se vad som händer, jag har dock inget intresse eller behov att lägga mig i, det är inte mitt jobb heller. //Pz
vilken kille..utpressining TO THE MAX. "hmm.. han hota mig men om jag får diverse saker så anmäler jag inte inte" fyfan det är väl bara och anmäla eller nöja dig med en ny telefon? ta och kilv ur din jävla haschpsykos och börja bete dig.
Producent
2008-12-27 20:44
så fort någon står upp för sig osv, klankar alla ner honom? men sen ska alla starta trådar "aah si o så, min mobil fungerar inte, vad ska jag göra? jag hatar elgiganten osv osv" fan kliv ut i livet och börja bete er.
Konstigt P20 ditt jävla huvud. har du ens läst igenom tråden? HAN BLEV ERBJUDEN 1 NY MOBIL vad gör han? han nöjer sig tame fan inte utan ska ha mera. för han blivit "hotad". utpressning eller inte så är det en jävla lortig stil att kräva _MER_ saker istället för att anmäla eller nöja sig med mobilen.
Konstigt P20 Det folk blir upprörda för är ju att han inte gör det för att han vill att rätt skall vara rätt utan för att han vill suga ut så mycket som möjligt av situationen. Jag tycker självklart att han skall gå vidare på de punkter där han känner sig felbehandlad, MEN isåfall enligt KKL:s regler, inte bedriva nån snylt/utpressningsverksamhet enbart för sin egen giriga skull.
En kvinna är aldrig mer allvarlig än när hon talar om för en miljonär att hon älskar honom.
Graffare
2008-12-28 02:27
Varför klankar ni ner på Mr_Whatever? SIBA borde lära sig att ta hand om sina kunder. Jag tycker GAIA borde hoppa av SIBAs kuk nu och ha lite självrespekt. Tror du att dina whistleblowerattityder kommer leda till att du får respekt inom SIBA? Jag tror att de kommer köra ut dig med huvet före bäst det passar dem. Där har du deras lojalitet mot dig.
Alla barnen gjorde wholecars utom Hussein, han gjorde ett wholetrain. http://www.youtube.com/watch?v=hMM_T_PJ0Rs&feature=player_embedded
Jag tycker det känns som att du någonstans utnyttjar saker som kan tolkas lite hur man vill.. Som din garanti, där lär ju du missförstått, inte fan lovar dom dig en fräsch lånemobil,utan att du kommer få en ny mobil om din inte kan lagas.. något annat verkar ju helt idiotiskt.
det är som vanligt, mycket ska ha mer. Skryttråd i mitt tycke..
Tror du mej inte? Fråga min mamma!
Sånt jävla skitsnack. Det är nästan lite obehagligt att någon sitter och hittar på sånt här. Kan ingen admin vara lite skön och banna Mr_Whatever?
6-12-5-23 Sånt jävla skitsnack. Det är nästan lite obehagligt att någon sitter och hittar på sånt här. Kan ingen admin vara lite skön och banna Mr_Whatever? Håller med. Med tanke på TS förra tråd och vad han sa där så luktar hela den här tråden oxskit. Dessutom finns det ingen mening med den här tråden, han kan ju själv inte ens svara på vad meningen med den här tråden är. Det är ju verkligen inte en "vad skulle ni göra i min sits?"-tråd längre och det var nog inte riktigt en sån tråd från början heller.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
det roligaste är att nästan samtliga som klagar på TS girighet hade gjort preeeeeeeeecis samma sak om ni hade fått ett tillfälle till de.....
BAHA!
IDIOT: Alla "har tillfälle" att bete sig så fort de får en defekt produkt. Du kanske menar att de hade gjort samma sak om de vågat?
ta mer än bara en mobil!!! :O Ask for a tv god damn it!!! 50" moofoo
Get Random!
haha ta en 50" full HD + blueray spelare sen känn dig nöjd
Hade tyckt detta var rätt, om du inte var en bortskämd liten papasboy som är så jävla cool bakom sin familjeadvokat, du är mest patetisk..
fullfjädrad när jag kickat en gås..
word på pigglaen!!! JÄVLA MODERAT!!! men jag tycker du borde ta en 50" och en 360 .. men jag antar att du redan har en ph4ilstati0n .. n00b!
Get Random!
Refused P28: tack för rättningen =))
BAHA!
en fantastisk tråd
SKU - SKU - SKULASON!
det låter helt overkligt i min värld att casha en advokat för att kolla upp sånthär för egna pengar. vaffan, att gå in och va tjurig som en norrlänning tills man får som man vill är enklare, snabbare och framför allt billigare för at tinte tala om att slipa the pre- & aftermath
http://www.gratissms.se/k9w5ad4u71
Redaktionen
2008-12-29 15:01
Hade tyckt detta var rätt, om du inte var en bortskämd liten papasboy som är så jävla cool bakom sin familjeadvokat, du är mest patetisk.. woord pigglaen..
Moderator - Som en lokalvårdare, fast i cyberrymden..
http://www.martypatches.com http://www.danielmeyer.se
Trådskaparn är ju en TÖNT! Skryter med att pappa kom och räddade han ur förra situationen. Att Pappa är bundis med nån höjdare inom SIBA-koncernen. Och nu kan han inte ta för mobilen fick ett virus, finns det ens försäkringar för det? Är inte det typ ett handhavande fel? Lägg inte över massa skit på telefon och öppna inte alla mms och skit.. Är trotts allt trådskaparn som på nåt sätt triggat viruset i telefon.. Var det svårt o ringa farsan? Men o andra sidan är det här ett stort skämt, detta hände när? Vakna upp ur drömmen grabben.. Har ingen bara lust att maila deras presschef, posta länk till forumet. Och hoppas med att SIBA lägger en skön grej om förtal osv, med tanke på att snubben nämnt namn.
-- Mellanslagsanvändare --
Mr_Whatever : pardon me.. men..performeringar? Aldrig hört det ordet tidigare. Du slänger dig med en hel del avancerade ord och uttryck, men det känns som att du inte har speciellt stor koll på någotdera. Att använda "fina ord" utan att veta hur man gör det låter mest dumt."jag vill bara ha det som är mitt + plåster på såren" Men herregud, du blir ju aldrig nöjd? Antingen så accepterar du den ersättning som erbjuds eller så tycker du att du blivit dåligt bemött och går vidare på den fronten. Enligt min mening. Men nu är det ju såhär också: du fick en rätt fet ersättning första gången, och om jag förstått rätt (säg till om jag har fel) så fortsätta du "processa" efter det, varpå du kallats idiot/dum i huvudet. Är jag rätt med i händelseförloppet? Om så: Då är jag nog benägen att förstå varför du smädats med såna oerhört hemsk ord...c.g.b.h P24 : "Har du behandlats orättvist och du har möjligheten, ska du ta det vidare för att bespara andra människor utan samma medel att hamna i samma orättvisa situation." Men snälla.. Hur illa är det egentligen? Du tycker inte att han kompenserats än? Ska han kanske ha en villa och en yacht också? Dessutom tvivlar jag på att detta är ett symptom på ett större samhällsproblem. Han kan ju kanske spendera sin tid på att faktiskt konkret hjälpa utsatta människor istället? Härbärgen, jourverksamhet etc. Att försöka få detta till något slags ädelt handlande för andras väl och ve är bara löjligt.IDIOT P22 : HAHA.. ja du.. Jag hade nog gjort roligare saker på min fritid =P
Hade tyckt detta var rätt, om du inte var en bortskämd liten papasboy som är så jävla cool bakom sin familjeadvokat, du är mest patetisk.. Ord på pigglaen..
Tror du mej inte? Fråga min mamma!
Att du inte skämms! Du säger att du har allt du behöver och lite till, jasså? Varför gnäller du då och springer till pappa och pappas vänner så fort det kommer till en konflikt? Fan är det Prins Carl Philip som skriver från slottet eller? Skönt att du bor på andra sidan sverige så att jag med lite tur aldrig behöver träffa på dig!
Festligt att handlingarna bedöms utifrån personens bakgrund. Jag i mångt och mycket håller med många i tråden om att det är aningen äckligt att springa och dra i pappas byxlinning, men samtidigt skulle jag helhjärtat applådera om det nu var en riktig fattiglapp som gick emot SIBA. Lustigt hur man resonerar ibland.