I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hur har Ipred påverkat dig?

Övrigt - Blandat

2009-04-04 09:41
"Anonymitet (från gr. a????µ?a sv. "Utan namn", från början "Utan lag") innebär att den personliga identiteten eller annan identifieringsinformation om personen inte är känd för någon"

http://sv.wikipedia.org/wiki/Anonym
:D

2009-04-04 09:50
Mitt internet har legat nere hemma i 2 veckor snart, jag ligger efter i cirkus 20 serier PLUS att Greek kom tillbaka samma dag som Ipred kickade igång. När internet återuppstår har jag some serious downloading to do. Kommer nog leka feg ändå och hitta något mysigt program så att jag kan tanka utan nojja.
My heart lives in my vagina.

2009-04-04 10:32
Skafa en Amerikansk VPN så kan ni Streama alla Amerikanska TV Serier ifrån hulu.com med HQ och Ponten å grabbarna kan inte göra ett smack. Hulu funkar iof med en Amerikanska proxies, men alla jag testat e sega som sirap
 ----------------------------------------------------------------------------

2009-04-04 12:59
Ett serieavsnitt, t ex Lost, som går på tv, beräknas vara värt ungefär 18 kronor. Medans en Dvd-film är värd 220 kronor.

Med andra ord tycker jag man kan dra slutsatsen att dom det troligen är mer riskfullt att ladda hem nya "Yes Man" än vad det är att ladda hem serieavsnitt, eftersom dom helt enkelt förlorar mycket mer pengar när någon laddar hem en film.
Här ska man helst skriva nått häftigt rim. Engelska ger pluspoäng.

2009-04-04 14:02
Jag nojjade en hel del innan det här men nu när har jag märkt att jag till vardags fan inte laddar ner så mycket ändå, lustigt nog. Det är nästan så jag känner mig likgiltig inför hela IPRED skiten även om jag vet att man inte borde det.
Det senaste året har det blivit att jag har gått på bio med vänner och sett alla nya filmer jag har viljat se, TV-spel har jag alltid köpt och har aldrig haft något emot att köpa, musik har jag lyssnat på lagligt genom Spotify en längre period nu och det jag inte hittar på Spotify är oftast så indie/underground att artisterna antingen gett ut det gratis eller så ligger det på mindre skivbolag som uttalat sig att de inte bryr sig om fildelning.

TVserier är väl det enda i så fall. Man tankar ju regelbundet ner nya avsnittet av House, Chuck, 30 Rock, Entourage, Dexter varje vecka(när serierna går).
Så den enda skillnaden är att man istället får börja streama tv-serierna lagligt från nätet istället för ladda ner dom? Lite segt men kanske inte världens undergång.

Men man kan ändå inte låta bli att ogilla det här. Det känns ändå surt att den nuvarande regeringen fått igenom dessa lagar så jävla snabbt och enkelt. FRA, IPRED och nu snackas det om ACTA och IPRED2. Vart tar det slut? :(
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.

2009-04-04 15:28
Flytta till Norge, säg nej till EU och tanka fritt!
CAMPIONI!

2009-04-04 18:00
palla flytta till norge, gå ner till biblioteket med laptop och tanka på deras nät istället
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "

2009-04-04 18:14
Känner mig handikappad
Meep meep

2009-04-04 18:38
haha.. tanka som vanligt. större chans att vinna på lotto än att bli haffad för leechen..
mama said knock you out

2009-04-04 21:01
bara så jag fattat rätt....det är den som internet står på som får böta om man åker dit för nedladdning?
vilket gör att om jag inte laddar ner men någon jag bor med gör det och det är jag står som "internet-kund" så får jag böta?

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-04-04 22:41
skulle vilja sparka den där henrik ponten i huvudet, fan vad han leker smidig
AIK
ARSENAL
"Det finns elitserie i innebandy alltså? Där ser man, undra om kurragömma har en elitserie också... "

2009-04-05 01:38
anouchka: yes, så e det..

renegadehard: sant.. men det e inte min lina, så jag får helt enkelt respektera det.. :/
Face it motherfucka, I can pay to get rid of you
I got more heads in the hood than pagan rituals

2009-04-05 01:50
Helvete vad löjliga ni är, visst jag är också lite orolig men att sluta ladda ner totalt är bara löjligt. Då vinner ju ipred och dom får som dom vill för helvete.

Ni får väl tänka lite själva hur stor risken är, tror ni dom har råd/tid att ha rättegång på hela sveriges befolkning? Visst dom är mest intresserade av att sätta dig vanliga svenssons för det slår mer än att sätta dit som stora. Allmänheten blir mer rädda då vill säga.

Men sluta för fan aldrig ladda ner, det är sånna som er som gör att dom kommer vinna. Mitt tips är att ligga lite lågt med att lägga upp torrents/seeda.

2009-04-05 01:54
mr-j
inte seeda? svårt å tanka då..
jag e med på vad du säger, men det e sjukt osoft om man e den som det ska göras ett exempel av.. därav värt å inte tanka på ett tag..

förresten, bara liite OT, så det får gå: jag läste i metro häromdan att internettrafiken gått ner med 30% (bara för det så blev jag osäker på numret nu... men jag tror det va 30 iaf, om inte högre) nu.. jag smålog lite när jag läste det iaf :)

2009-04-05 02:00
mr-j
inte seeda? svårt å tanka då..
jag e med på vad du säger, men det e sjukt osoft om man e den som det ska göras ett exempel av.. därav värt å inte tanka på ett tag..

Läs på lite så förstår du nog med att du kan tanka utan att seeda, men jag menade framförallt att inte lägga ut torrents.

Men jag kan inte fatta hur alla kan vara så JÄVLA omg? Chansen att åka dit är ju förfan lika liten som att vinna på 1 mille på triss. 9,1 miljoner bor det i Sverige. Läste en undersökning som sa att 40-50 % av svenskarna tankar.

Att va en av dom som åker dit, ja det finns ju inte. Isf ska man ha en jävla otur till max

2009-04-05 02:04
mr-j
läs på? jag kom precis på varför jag slutade hänga på det här forumet förut...
om inte nån seedar nånting så kan det ju inte heller tankas nånting.. jag snackade inte om ratiofiffel, om det va det du menade..

plus att visst, man ska ha fet otur för å åka dit.. men det e oskönt å gå runt å tänka att det inte händer en själv, för rätt va det e så gör det det...

2009-04-05 02:08
mr-j
läs på? jag kom precis på varför jag slutade hänga på det här forumet förut...
om inte nån seedar nånting så kan det ju inte heller tankas nånting.. jag snackade inte om ratiofiffel, om det va det du menade..

Jag pratar om vad JAG tänker göra, inte vad alla i hela Sverige ska göra. Jag vet inte hur ditt torrentprogram funkar men jag kan ladda ner utan att ladda upp samtidigt. Om alla skulle göra så är det väl fan självklart att allt skulle dö ut.

Men som sagt, säger hur jag tänker göra

2009-04-05 10:51
Jag tankar som fan och kommer fortsätta göra det. Ipred, asså, vilket jävla påhitt..
Peeyz
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-04-05 11:51
Rucser

Att internettrafiken gått ner 30 % har nog mycket att göra
med de fina vädret vi haft sen Ipred kom..
Highfive anyone, anyone?

2009-04-05 12:10
Håller med MR-J .. sluta förfan inte ladda ner då vinner dom! Fyfan va lugnt det är att ladda på som vanligt.

2009-04-05 12:17
Vafan är IPRED2 föressten ?

2009-04-05 13:34
Jag laddar fortfarande ner/upp. Vi får väll se om det händer något.

2009-04-05 15:10
Jag laddar ner som vanligt, dvs. knappt alls. Laddar mest ner musik som inte finns att få tag på i Sverige alternativt från band jag aldrig hört talas om innan. IPRED är ok på sätt och vis, men ACTA är ju helt åt helvette. Ska de leta igenom min dator för? Varför ska de ha rätt att gå igenom mina dokument, musik, projekt och foton? Sanslöst. Hur ska man över huvud taget kunna bevisa att en MP3'a är laglig eller inte; på flygplatsen av alla ställen.

Förresten, någon som vet om det egentligen är tillåtet att rippa CD skivor till MP3 för privat bruk? Om inte så är ju det löjligt i sig; jag tänker inte köpa dubbla kopior av min musik bara för att kunna ha den på MP3'n.
"Jag vill också ha ett svart hål, istället för papperskorgen."

2009-04-05 15:41
Är det ingen som kör VPN?, har hittat en gratis vpn tjänst som funkar sketabra men vet inte om man får tipsa om den här..

För de som inte vet vad VPN är så är det en server som all din trafik går igenom, t ex, du begär aftonbladet.se från VPN servern, VPN servern hämtar sidan och skickar den till dig, på så sätt är det ingen förutom de med tillgång till VPN servern som vet vad du gör...

Kan ta någon tredjedels sekund längre tid att hitta själva sidan t ex, men när den väl har hittat det den skall ha så är det ingen hastighetsskillnad, inte vad jag märkt än iaf :)

Så jag känner mig säker iaf :)
Ta det JÄVLIGT lugnt nu.

2009-04-05 16:02
klart du får tipsa om gratis Vpn servrar/klienter eftersom VPN har inget med fildelning att göra och är inte olagligt.
 www.RekFoto.se

2009-04-05 16:49
Alltså som jag uppfattar det så verkar dom mest gå efter lirare som avkodar filmer och cd´s och sen lägger ut det på nätet, alltså rena upphovsrättsbrott. Jag har fan inte laddat nåt sen tisdags typ...Men kommer ladda ner mina serier igen som kommer tisdag-onsdag-torsdag.
Graffare

2009-04-05 18:59
Det som har påverkat mig är att säga till folk som hänvisar till att ladda hem någonting att det är olagligt, hehe...

Spotify är dope..

2009-04-05 19:26
VPN verkar ju helt värdelöst om man har ett fiber eller liknande. Begränsad hastighet och bara stöd upp till 10mbit.

Betala 100kr i månaden och få ut 1/5 av sin uppkoppling, ehhh nej tack

2009-04-05 21:24
Klot einar det är väl det ACTA är tillför delvis iaf

2009-04-05 21:53
Haha, det här är såå löjligt bara. Om någon på det här forumet skulle torska, så lovar jag och svär, att jag ska filma när jag kastar min dator i sjön, och sen lägga upp det här på whoa.
work some magic

2009-04-05 22:29
blev tagen idag faaaan dem bara gick in o tog min dator. Fan va drygt de var.
Geni

2009-04-05 22:51
Testade Cyberghost VPN som är helt gratis. Försökte dra ner ett avsnitt av en tvserie men det skulle ta ungefär 4 timmar, låg som högst i 100 kb/s men medelhastigheten var ungefär 15 kb/s så det var rätt så drygt.

Ett tips är att köpa billigaste trådlösa routern ni kan hitta och ha nätverket öppet, så kan ni skylla ifrån er om ni åker dit.
you should have stayed in the pen, hoe a$$ nigga
Moderator

2009-04-05 23:01
Seriöst Padawon? Gav du inte motstånd eller nått?
time isn't wasted when you're getting wasted .

2009-04-05 23:03
Padawon ljuger

2009-04-05 23:09
Idag kände jag mig helt handikappad.
Jag ville ha en låt, men hur ska jag kunna få det om jag inte kan ladda ner???????????+++

-.-
Fejna fezken!

2009-04-05 23:15
Frida__ F19

Du kan visst ladda ner den.

2009-04-06 00:48
Jag ville ha en låt, men hur ska jag kunna få det om jag inte kan ladda ner???????????+++

Hahaha nu skrämmer du mig...
mama said knock you out

2009-04-06 01:08
Ja men om jag av olika skäl nu inte vill ladda ner den, då finns ju inga bra alternativ?

Eller har jag missat något?
Fejna fezken!

2009-04-06 01:09
DegenereraD, skrämmer jag dig? ;( inte meningen haha

Fejna fezken!

2009-04-06 02:16
Frida, det finns jättemånga bra lagliga alternativ. Kolla itunes

2009-04-06 02:47
Hur har Ipred påverkat dig?
Jag går knappt utanför dörren längre jag sover och äter dåligt. Ibland när jag är ute och går så brukar jag se maskerade Ipred snubbar bakom träd. I förgår natt sa vaknade jag av en mardröm, jag drömde att den nationella insatsstyrkan kom in genom rutorna för att ta min data =(
http://www.aktivdemokrati.se/

2009-04-06 02:55
Ja men om jag av olika skäl nu inte vill ladda ner den, då finns ju inga bra alternativ?

Frida, du kan inte vara seriös med dom kommentarerna? Fan vad lack jag blir på sånna som dig, svaga fega människor som inte vågar tanka så att vi alla får ta skiten sen. Det vill säga, att det var en bra lag som kommer hålla i sig

2009-04-06 03:15
MR-J P20
Anledningen till att jag har slutat tanka på ett tag är att hysterin ska lägga sig så man ser vad som händer. Altså ingenting, som jag hoppas på. Och förhoppningsvis drar denna lag med sig bättre lösningar.
För att just nu finns det inga bra om man inte ska ladda ner! Enligt mig.
Fejna fezken!

2009-04-06 04:51
Det har du ju faktiskt rätt i, men du behöver iaf inte oroa dig så jäkla mycket, fortsätt tanka du.

2009-04-06 08:42
Är det lagligt att göra om youtubeklipp till mp3 ?
Det finns ju program som fixar det, och det blir bra kvalite..
Då kan man ju kringå regeln?
Highfive anyone, anyone?

2009-04-06 11:53
Niito P20

Tekniskt sett är det olagligt, men chansen att du skulle åka fast på det är mindre än minimal.

2009-04-06 12:21
haha frida ja akta dig så dom inte ser att du tankar en låt o börjar bugga din telefon.. herre gud. tror faktiskt det kostar mer för dom att kolla upp vanliga svenssons som verkar ha lite hög ratio eller hur dom nu ser att man tankat/delat nått upphovsskyddat .....
 www.RekFoto.se

2009-04-06 12:40
dold.se om ni är nojjiga :)
ARSENAL!
DJURGÅRDEN!

2009-04-06 13:18
Hur kan ni garantera min anonymitet?
Du kommer alltid att vara anonym på de sajter du besöker, för din internetoperatör, och för de system du använder på nätet.
Den enda gången du riskerar din anonymitet är om du skulle använda tjänsten för något som är illegalt.

Från dold.se

2009-04-06 22:11
seriöst jag ljuger inte jag är sedan tidigare dömd för vapenbrott och Narkotikabrott. Och jag vet att aina haft span på mig osv, Har också laddat upp en hel del filmer lite överallt på nätet tex thepiratebay och även tankafett. När de slog igenom 1 april ville jag verkligen bevisa att aina fortfarande inte bry sig så jag ladda ner så jävla mkt skit o la osså upp musik och filmer lite överallt. Polisen kom till mig och beslagtog min dator och sa dem skulle kolla igenom den. Dock har jag allt de jag laddat ner på min externa hårddisk som jag alltid tar ut när jag inte behöver den. Aina fick inte tag i den för jag hade lagt undan den i kartongen, Men vi får se vad som händer. Mitt tips ta det lugnt till stormen har lagt sig.
Geni