I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Stor explosion i Oslo!

Övrigt - Blandat

2011-07-24 14:18
Minns att jag en gång i tiden här på whoa jämförde retoriken från "islamkritiker" vid serbiska politikers anti-islamiska propaganda inför folkmordet på muslimer i Bosnien. Min poäng med det var att visa hur infekterat det blivit i västvärlden, men jag trodde aldrig det skulle leda till sån här terrorism. I dag läser jag på CNN att snubben beundrade Karadzic (en av personerna bakom sagda folkmord). Frågan nu är vad det här kommer leda till. Förhoppningsvis blir sådana som i grunden sympatiserar med hans åsikter mer sansande, medan risken finns att psykiskt instabila människor blir inspirerade (speciellt nu när hans manifest sprids).

2011-07-24 14:27
Vi satt och åt frukost ungefär 2 mil bort och kände explosionen i kroppen och hörde hur det small till av bara fan!! sån jävla smäll alltså.
If you smile at me you know I will understand Cause that is something everybody everywhere does In the same language

2011-07-24 15:54
www.vg.no

Bomben vägde 500 kg en 3del smällde tänk om hela hadde smällt hela oslo hadde blivigt ödelagt......

2011-07-24 16:15
Han hade köpt flera ton ammonium nitrat, vi ska nog vara glada att han inte sprängde en bomb av Oklahoma-storlek i Oslo. Troligtvis vågade han inte hyra en större bil eftersom polisen hade kunnat titta på den och förstöra halva planen.
Jag spekulerade om att det var muslimer i trådstarten och det drar jag tillbaka. Män som Anders har bränt Europa till aska en gång. Ännu ett kapitel i terrorismens till 1000 % onödiga historia alltså.

2011-07-24 16:24
Trots att det här hände i fredags, så tycker ja det blir mer och mer sjukt ju mer info som kommer fram. Han hade tydligen kamera på geväret med.

2011-07-24 16:34
dazzling varför skulle det vara muslimer?

2011-07-24 17:20
Han hade köpt flera ton ammonium nitrat, vi ska nog vara glada att han inte sprängde en bomb av Oklahoma-storlek i Oslo. Troligtvis vågade han inte hyra en större bil eftersom polisen hade kunnat titta på den och förstöra halva planen

Han hade aldrig någon som helst ambition att orsaka massiv skada i Oslo som skulle skördat mängder av människoffer, bomben i Oslo användes som en enda sak EN AVLEDNINGSMANÖVER den placerades på den sidan av byggnaden som har mycket lite trafik, efter arbetstid och dessutom i värsta semestertiderna.

Andra sidan av byggnaden är placeringen man hade valt om man ville orsaka en mängd dödsoffer i Oslo, nu var dock ungdomslägret hans primära mål hela tiden.

Skivsamlare

2011-07-24 19:50
Trots att det här hände i fredags, så tycker ja det blir mer och mer sjukt ju mer info som kommer fram. Han hade tydligen kamera på geväret med.

Källa?
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss

Rappare

2011-07-24 20:28
Läste också om det där med kameran på löpet idag.

2011-07-25 01:06
Var försiktiga med att tro löpsedlarna.
Både TV och tidningar har visat sig vara väldigt fel ute mer än en gång i sin rapportering av terrordådet och förhoppningsvis finns det en drös "terrorexperter" som får sparken nu (händer dock sannolikt inte).
Att nån journalist på TV4 dessutom kallade det för en olycka i morse är bara skamligt.

Tycker dock lite synd om den stackars (norske) killen som har samma namn som terroristen. Finns tydligen två A.B.B. i Norge.

Men, framför allt:
en flicka som skjutits i kinden försökte ingjuta mod i dem som tog hand om henne: ”Om jag dör nu så kom ihåg att ni är fantastiska”. Fatta kärleken!

”Svaret på våld är ännu mer demokrati och ännu mer humanitet”, sade Jens Stoltenberg med darrande stämma under gårdagens presskonferens. Det är precis så det är. Och det är precis därför terroristerna aldrig kommer att kunna vinna. Vi har valt en annan väg än de.
L.M. på Rodeo

Vila i frid, barn, må era önskningar om ett demokratiskt samhälle uppfyllas.

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Konsertbesökare

2011-07-25 10:17
Kan fortfarande inte begripa hur stort och sjukt det här egentligen är.

Har ingen som helst koppling till Norge förutom att jag är från Norden, men jag har aldrig känt sån här sorg över nåt sånt här förut. Jag känner mig bara helt tung och det känns som att tårarna är nära hela tiden.

Mina tankar går ut till offrens familjer och vänner.

Vila i frid.

Rappare

2011-07-25 10:37
Jag har aldrig förstått hur de grep honom? Har de ens delat med mig av det? Blev han skadeskjuten?

Tänker mest med tanke på att han tydligen ska ha haft magasin kvar, de måste ju ha tagit ut honom på något sätt.

Vad tycker ni i övrigt om polisinsatsen? Jag är verkligen inte negativt överraskad iaf.

2011-07-25 11:05
Vad jag vet så lät han dom bara ta honom? han hade ju inga planer på att fly.
I choose my own destiny, hiphop way to heaven!
Admin

2011-07-25 11:23
Nytt lågvattenmärke av Fox. I korthet säger de att Norge har sig själva att skylla eftersom de inte förberett sig tillräckligt väl inför islamistiska terrordåd. Vilka jävla as.

The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2011-07-25 11:27
Han vill juh att rättegången skall hållas öppen.. Vilket nog inte kommer att hända, beroende på om han har fler bomber som kommer detonera om han inte får som han vill.. Om han nu har planerat detta i 9 år lär han ha endel planer som fortfarande inte har använts.. eller vad tror ni?

Med tanke på att han har fått hjälp att skriva manifestet och att han är medlem i en hemlig organisation sedan 2002. Finns det antagligen fler "heliga krigare" som är redo? men i vilka länder? hur många kan ha ingått i denna organisation? Hur många har blivit inspirerade i Europa och USA?
 -? ? ? ? ? ?- {@L_@} -? ? ? ? ? ?-

2011-07-25 11:28
Sjuk jävla snubbe, är inte den som brukar spendera tid på att sörja o ha mig men tillomed jag ska ta en tyst minut nu om en halvtimme. Hoppas ni gör detsamma.

Snubben försökte väl inte fly eller nåt? En sjuk människa som vill bli "känd" genom att döda massa. Vafan är detta..
"Being an Independent artist is like being an ugly dude with a huge dick... If I could just get these bitches to look, they'd be hooked!" - Dirtbag

2011-07-25 12:17
Bortsett från dagboken verkar manifestet vara ett gott hopkok av andras skriverier.

Däremot har jag aldrig känt mig i större behov av en foliehatt. Finns det någon stor mediaoutlett som kommenterat hans sionistiska dragningar?
Truthful words are not beautiful; beautiful words are not truthful. - Lao Tzu

2011-07-25 12:57

2011-07-25 13:06
jag har bara väntat på att det ska smälla här i norden, är övertygad på att det finns mer var det där kom från.
det sjuka är att det finns dom som tjänar stenhårt på det här.

inte nog med att det va fult att vara med i arbetarrörelsen, nu blir man ihälskjuten också.

har inte läst manifestet, tänker inte göra det heller. fattar inte att media låtit det spridas. va va poängen egentligen?
har svårt å tro att man kan bli så arg på att folk kämpar för mänskliga rättigheter.
Ridå

2011-07-25 13:12
Evolution

ja vad ska man säga.... Jag började faktiskt skratta när han påstod att islamisk terrorism var viktigare att bekämpa än climate change. Tragiskt att Fox news har så stort inflytande i USA, men det förklarar ju även varför G W Bush var president i 8 år

Redaktionen

2011-07-25 13:14
har inte läst manifestet, tänker inte göra det heller. fattar inte att media låtit det spridas. va va poängen egentligen?

det är ju inte media som låtit det spridas?
det har spridits på internet, sen har väl media vart tvungna att haka på.

...vilket är naturligt och ligger nog i ABB's plan, där att så många som möjligt ska läsa manifestet säkerligen ingår. så det är väl det som är poängen antar jag.
namaste
Admin

2011-07-25 13:54
Han ser sig säkert som martyr, som sagt.

Har tittat lite på hans "teaser"-klipp och baserat på det så är bl a hela Europa infiltrerat av marxister, allt i en jättelik konspiration. Det osar av paranoia och hat. Men vad som är läskigt är att det mesta är sånt man hört förr, av personer som numer sitter i riksdagen (eller dess sympatisörer). Och mest läskigt är att det kan finnas folk som med lite distans till det här kommer titta på klippet eller läsa utdrag ur manifestet och tänka "han var ju galen, men han har faktiskt lite rätt i det han säger".
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?
Rappare

2011-07-25 14:11
Så som jag förstått det är det inte media som spridit det utan likasinnade. När det väl kommer ut på internet så är det ju omöjligt att stoppa.
Admin

2011-07-25 14:25
Men det är ju klart att det finns ett intresse i att ta reda på orsaken bakom hans handlingar. Det viktiga är hur allt behandlas, inte att material sprids eller används. Jag tycker det är riktigt intressant att analysera honom. Lider han av någon psykisk sjukdom, och vilken i sådana fall? Han har använt anabola vilket tydligen gjort honom paranoid. Kan det vara vad som triggade honom från att gå från en person med högerextrema värderingar till faktisk handling? Andra intressanta aspekter är hur välplanerat allt var, från tidpunkten och andra omständigheter till hans förberedda press kit på Facebook.

Utan analys är dock ingenting om Anders BB intressant.

2011-07-25 14:37
Evolution

Precis, man kan använda manifestet på andra sätt än att läsa igenom det och säga att det rättfärdigar hans handling. De personer som kommer att göra det är lika kraftigt skadade som denne individ. (och det är väl det som d vill höra oxå)

Man kan läsa igenom manifestet och förstå hur dessa individer tänker och handlar därefter. Och på det sättet kan man ana vilka typer av männikor som kommer att gå igång på deras ideer och kankse kunna förhindra andra typer att göra liknade saker. Precis som oklahoma och una bombaren den senaste skrev väl oxå manifest.

Man måste förstå att det handlar om kristen höger och inte nazis som alla letar efter nu.. Drar paralleler till KKK. När det handlar om en helt annan rörelse. Det förstår man inte om man inte läser det han har skrivit.

--------------------

Enligt NRK vill polisen att förhandlingarna ska hållas bakom stängda dörrar på grund av en rädsla för att Behring Breivik försöker skicka kodade meddelanden till möjliga medhjälpare.

2011-07-25 14:39

Har tittat lite på hans "teaser"-klipp och baserat på det så är bl a hela Europa infiltrerat av marxister, allt i en jättelik konspiration

Evolution
'men vadå, han tänker att högerregeringens nedmontering av den offentliga sektorn å motarbetningen av facket är en massa marxister som konspirerar?
låter som ett svepskäl tycker jag.
Ridå
Admin

2011-07-25 14:52
CRIBBE:

Man kan läsa inte bara för att kanske förhindra nya dåd (eller veta vad man ska leta efter för att stoppa copycats), utan det finns en vetenskaplig, psykologisk aspekt på det hela också. Vi kan lära oss mycket om hur människor fungerar. Människan är trots allt en komplex varelse, långt ifrån så civiliserad som vi gärna vill tro, med avancerad teknik. Gamla teorier och förklaringsmodeller håller inte alltid. Det finns även en viss social aspekt att ta hänsyn till. Genom att analysera Breivik kan man kanske få en bild av vad som är fel i samhället. Vad fick honom att utföra dåden? Under vilka rådande former hade han inte utfört dåden? Vad behöver vi göra för att fler inte ska känna som Breivik och i värsta fall triggas att göra andra dumheter? Finns det så mycket fördomar och hat i samhället, och hur kan vi göra oss av med dem?
Finns kort sagt hur mycket som helst :)

Töntnörden:

Titta själv. I korthet säger han att sedan Sovjets flagga vajade i Berlin 1945 har marxister infiltrerat hela Europa. Skola, media och politiker har fått agera ostört. Rörelsen -68 fick exempelvis stå helt ostörd. Alla med s k kulturkonservativa åsikter däremot förföljs och beskylls för att vara nazist-fascist-monster. Det är en ren systematisk förföljelse. Infiltrationen av marxister sträcker sig även till FN, där vi sen stöter på nästa problem: muslimerna. Det påstås finnas (har inte kollat upp det själv) 50 muslimska diktaturer i FN, och 45 kristna demokratier. Alla har en röst och fick FN suveränitet skulle muslimerna införa öppna Europas gränser, skeppa över massor av invandrare och jag tror han sa införa sharialagar. Allt på 48 timmar (ska väl inte tas bokstavligt). Nu tittade jag nyss på delen om islam. Det pågår visst ett tyst jihad i Europa där muslimer systematiskt föder fler barn än resten av befolkningen vilket innebär att om några årtionden är Europa muslimskt. Breiviks förslag till åtgärd? Korståg!

Paranoia är ju bara förnamnet på det här...

2011-07-25 15:03
Evolution P27

Ja instämmer helt.

------

Breivik är endast en "helig krigare" inte en profet. Det är juh antagligen någon som har berättat för honom vad han ska göra mer eller mindre på det hemliga mötet 2002.
Sedan har han planerat det, och utfört det.

----
kan inte sluta tänka på Seron från MBMA
(som gick från hip hop till rå kristen) vilken kyrka tillhör han ?
Admin

2011-07-25 15:15
Tror inte du behöver oroa dig, Seron bor väl i Brasilien :)

Vilket möte pratar du om? Jag tror nog ändå att han agerat ensam. Om det stämmer med många års planering och uppbyggande, så är det mycket hat, mycket paranoia, mycket uppgivenhet som hinner samlas. Lägg därtill hans anabolakurer som fuckar upp huvudet ännu mer. Han har haft tid att planera och det ser ut som att planen gick precis så "bra" som han hoppats. Kanske är det våra efterkonstruktioner, men allt verkar falla på plats. Från spridningen av budskap till efterspelen. Just nu framstår det som att han styr allt precis som han velat. (T o m hans budskap egentligen var att bli frontfigur för den främlingsfientlighet som drar igenom Europa. Genom att vara hatad och samtidigt bli förknippad med "sd-politik" kan han förhoppningsvis ha bidragit till ett öppnare samhälle. Avd: konspiration).
Admin

2011-07-25 15:23
Ah, nu fattade jag vilket möte du pratade om. Knights Templar. "Kulturkonservativa" som pratar om det europeiska inbördeskriget som just nu råder, som kommer gå igenom tre olika faser till den nya självständighetsförklaringen år 2083.

2011-07-25 15:43
Precis..

Hm, det med seron vara att de verkade ha ändrat sig på samma sätt.. Bara en tanke jag kopplade ihop. Som jag inte kunde släppa.

De följer väl ett heders codex , och är extremt hemliga i sina möten. Och mötena hålls antagligen med flera års mellan rum.

Usama bin laden sa väl något i stil med.. de tänker väldigt kortsiktigt och lever i nuet (att man kopplar terror med årsdagar och sånt) medans religionen varar för evigt.

2011-07-25 16:11
För att förtydliga så syftar "Cultural Marxism" till teorier som är populära hos nationella. Enligt detta ska personer ur den så kallade Frankfurtskolan ha insett att Marxismen aldrig skulle kunna få fotfäste i det västerländska samhället, ifall man inte först bröt ner den västerländska kulturen. Många nationella ser denna ideologiska skola som "huvudansvariga" för saker som multikulturalism, feminism, och HBTQ-teorier.
Truthful words are not beautiful; beautiful words are not truthful. - Lao Tzu

Admin

2011-07-25 18:08
Dödstalet nu nedskrivet till 68.

2011-07-25 19:39
Han är inte nazist och inte heller rasist mer än vad genomsnittlig sverigedemokrat är det (dvs han förnekar att han är rasist utan menar sig endast vara emot mångkultur). Man ska inte heller överspela faktumet att han är kristen; han är absolut inte kristen fundamentalist så som vissa i media beskrivit honom. Jag har försökt hitta de delar av manifestet som han själv skrivit (bl.a. en intervju som han gör med sig själv där han bl.a. förklarar vilken parfym han gillar och där han nämner att han var en flitig grafittimålare i sin ungdom). I det här manifestet förklarar han att han inte är religiös, men att kristendomen (symboliserat av korset - därav "korsfarare") är något som enar Europa kulturellt mot islam. Han menar att även agnostiker och ateister kan delta i kampen mot muslimer; kristendomen är mer en kulturell gemensam nämnare. Européerna firar jul, påsk, osv. - det är detta han syftar på med kristen. De politiska åsikterna han framför i manifestet är annars dem man hittar hos sverigedemokrater (Ekeroth, t.ex.). Hela den militanta grejen och korssymboliken gör honom mer till en norsk variant av det vi i Bosnien känner igen som en "chetnik" (dvs en anti-muslimsk europeisk nationalist som använder sig av religion på ett ytligt sätt och är beredd att ta till våld). Och mycket riktigt: i manifestet förklarar Breivik hur det var just serbiska "chetniker" som fick honom att bli militant.

Jag har alltid associerat anti-muslimsk högererextremism i väst till just chetnikerna (på grund av likheterna), men det här var för mycket.

Evolution

Och mest läskigt är att det kan finnas folk som med lite distans till det här kommer titta på klippet eller läsa utdrag ur manifestet och tänka "han var ju galen, men han har faktiskt lite rätt i det han säger".

Finns redan dem som säger inte bara att han har rätt i det han säger, utan att det dessutom var försvarbart det han gjorde.

2011-07-26 02:06
En hundring på att det ligger en brittisk organisation eller 'cell' bakom det här.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-07-26 07:45
tydligen är massakern massinvandringens och islamiseringens fel.. om man ska tro SD:aren Erik Hellsborn.. jävla pajas.

http://erikhellsborn.blogspot.com/
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-07-26 08:03
1.

We will retaliate with more democracy, more openness, and more humanity, but never naivety.

- Jens Stoltenberg, prime minister, July 22nd 2011

2.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/terrordadetinorge/article13376872.ab

–?Förrädare! Djävla ­mördare, vi vill se dig död!

–?Finns det någon person i världen som förtjänar att dö så är det Breivik, sa Naim Alizadeh till Aftonbladet

– Jag har lust att slå ­honom sönder och samman. Han dödade min bäste vän och skadade en annan av ­mina vänner. Jag har en stor sorg i mitt hjärta, en sorg som vill ut. Jag är här för att se mördaren.
20 minuter senare stod Naim i en jättelik folksamling bakom tingshuset

En stor grupp rusade fram och började slå på bilen.
–?Kom ut ur the fucking car din djävla landsförrädare!, skrek de och försökte slita upp bildörrarna.
Gamla människor, barn­familjer och uppretade ungdomar skrek ut sin avsky mot Anders Behring Breivik.
–?Vi vill alla här se förrädaren död, eller hur? skrek Alexander.
–?Ja! ekade det mellan husväggarna.

Hmm, bestäm er för hur ni ska ha det..
rawr

2011-07-26 08:06
@ dest Kul att du ger din energi till den rassen och utan att försvara honom så måste jag påpeka att det faktiskt var massinvandingens och islameringens fel att denna norrmann begick dådet. Hade det inte funnits massinvandring, massa terroristattentat med islamsk anknytning mot västerländska mål, krig i mellanöstern pga 9/11 etc. så hade nog även denna massaker uteblivit. Eller vill du påstå att han hade mördat allihopa ändå?
rawr

2011-07-26 08:11
Gojira: Det är ju jättesvårt att spekulera i det. Speciellt eftersom att nästan ingen vet om han har någon form av psykiska problem än eller om han faktiskt är vid sina sinnens fulla bruk. Är han drabbad av tvångsföreställningar så blir kanske svaret ett annat än det du är ute efter till exempel. Jag själv tänker inte spekulera innan han ens genomgått psykiska undersökningar.
abcdefghijklmnopqrstuvxyzåäö

2011-07-26 08:18
@ Steal, det jag menar är att just för denna norrmann så var det islamieringens/massinvandringen som blev det som fick bägaren att rinna ur. Sen att det knappast håller är en helt annan femma. :)

Håller med i det du skriver. Killen måste bli undersökt, men jag skulle gissa på att han ändå är vid sina sinnes fulla bruk och kan avgöra mellan rätt och fel så borde han dömas till fängelse. Dock efter att ha läst lite snack på nätet så verkar det som att 21 år är max längden på fängelsestraffet i Norge, däremot om man anses vara sinnesrubbad så får man 21 år på slutet psykvård och efter 21 år görs en utvärdering utifall man fortfarande är farlig för samhället eller ej och kan princip låsas in på livstid.
rawr
Redaktionen

2011-07-26 09:02
Gojira

Kul att du ger din energi till den rassen och utan att försvara honom så måste jag påpeka att det faktiskt var massinvandingens och islameringens fel att denna norrmann begick dådet. Hade det inte funnits massinvandring, massa terroristattentat med islamsk anknytning mot västerländska mål, krig i mellanöstern pga 9/11 etc. så hade nog även denna massaker uteblivit. Eller vill du påstå att han hade mördat allihopa ändå?

Det är väl ungefär lika intelligent som att säga att det var Arbetarpartiets fel att så många ungdomar dödades.. Hade dom inte anordnat ett läger så hade han ju stått där helt utan någon att skjuta på...
Moderator - Som en lokalvårdare, fast i cyberrymden..
http://www.martypatches.com
http://www.danielmeyer.se

2011-07-26 09:05
@370HSSV med andra ord, det du skrev var ungefär lika intelligent som det jag skrev? Ta och lös mitt svar till Steal, verkar du missade min ironiska påpekande att för denna mördare så var det just de två sakerna som var anledningen till det hela.
rawr
Redaktionen

2011-07-26 09:29
Missade ditt svar till steal. Men tycker fortfarande det är skumt resonerat.
Tycker det ligger lika mycket sanning i både ditt och mitt uttalande.. ingen alls..

2011-07-26 09:58
Gojira:

bestäm er för hur ni ska ha det

Vad är det du tycker är konstigt? Att sex miljoner norrmän inte reagerar likadant?
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår

2011-07-26 09:59
@370HSSV Dest skrev att det var SD rassen som påstod islam/massinvandringen vara problemet, jag påpekade att gärningsmannen i Norge ansåg likadant och därför gick bärsärkagång. Efter det skrev jag lite ironiskt (jag vet svårt att uppfatta via text) att utifall man hade tagit bort de elementen så hade alla levt och varit glada.

rawr

2011-07-26 10:04
Refused
Ena stunden gör alla god min och håller blommor högt, sen så fort tillfälle ges så ska det pöblas. Ironiskt nog så vill folk döda en mördare. Moment 22. Vad jag vill ha sagt är att det inte verkar ha kommit någon politiker som manat till lugn eller polis som motat bort de som angrep bilen etc som dessutom den aktuelle gärningsmannen inte färdades i. Man manar till lugn, men gör inget för att stävja aggressionerna, gnistan kan lätt blossa upp i något värre.
rawr
Redaktionen

2011-07-26 10:04
Ahokej. Då missuppfattade jag det. :)

2011-07-26 10:06
@370HSSV ingen fara, mitt fel som skriver som en kratta, menar det bästa men blir fel då och då :(
rawr

2011-07-26 10:15
Gojira:

Ena stunden gör alla god min och håller blommor högt, sen så fort tillfälle ges så ska det pöblas.

Det är ju olika personer. Jag ser verkligen inte vad du tycker är konstigt i att folk reagerar olika.

Vad jag vill ha sagt är att det inte verkar ha kommit någon politiker som manat till lugn eller polis som motat bort de som angrep bilen etc som dessutom den aktuelle gärningsmannen inte färdades i.

Enligt artikeln färdades inte gärningsmannen i bilen över huvud taget, utan i hemlighet genom underjordiska tunnlar - just för att skydda honom.

Man manar till lugn, men gör inget för att stävja aggressionerna, gnistan kan lätt blossa upp i något värre.

Vad menar du att politikerna ska göra istället för att just mana till lugn? Slå ner de som är arga?

Ärligt talat fattar jag inte vad du vill ha sagt med det här öht.
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår

2011-07-26 11:00
Jag tycker Jens Stoltenberg, hela det politiska Norge och inte minst norrmännen själva har agerat med en otrolig värdighet de senaste dagarna. Dessvärre vet jag inte om jag kan säga detsamma om Sverige, här har väl händelsen partipolitiserats i alla möjliga och omöjliga riktningar redan innan kropparna kallnat.

Händelsen som den utanför tingsrätten är väl oundvikliga, men tycks ju inte ha lett till några skador eller upplopp.