I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Dansa snyggt på klubben?

Övrigt - Blandat

Groupie

2012-11-26 04:04

Dansa snyggt på klubben?

halloj.
Blev ett litet throwaway då jag vanligen bara lurkar whoa.

Men OT:
Har så sjuka issues med att dansa på krogen. Hittills har det krävts att jag ska vara redlöst packad. Annars blir det mest bara "roliga" danser från Stampa med leroy.

Så.. Några förslag?
Vilka dans-stilar fungerar på klubben? Hur ska killar dansa? Hur dansar du? osv osv osv.

Virituella pussar och kramar.

Battlerappare

2012-11-26 08:13
Redlöst packad, dont give a fuck brukar ju vara den bästa combon antar ja så varför inte fortsätta

2012-11-26 10:10
White people can't dance!

2012-11-26 10:28
White people can't dance!

din lilla rasse
"It is the prohibition that makes anything precious"

-Mark Twain

2012-11-26 11:06

räcker med att du bara ser 20 sekunder av klipper så får du nog in känslan. tror alla här kan ha nytta av det
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2012-11-26 11:16

dans handlar om att leka med musik.
kika på dom här figurerna.

-Mark Twain

2012-11-26 11:18
.... Except the Finish people!
Graffare

2012-11-26 11:20
Krävs ju knappast något spektakulärt för att smälta in snyggt på klubben, så länge du har taktkänsla! Annars.. hoppa, dansa, gör vad du vill, men vad du än gör så stå inte still!
My stomach got young dead orphans in it
I eat from trash cans at abortion clinics
-Jus Allah

2012-11-26 11:25
hoppa, dansa, gör vad du vill,

NEJ! Om du verkligen inte kan, ställ dig i ett hörn med en kall bira o headnodda lite koolt, funkar stenhårt. (Endast om du åtminstone kan nicka i takt)
Producent

2012-11-26 11:31
Studera finlandsfärjors dansgolv där hittar man de mest innovativa dansstilarna.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
Graffare

2012-11-26 11:32
Haha fast vem avgör vem som KAN? Hur ofta ser du någon på klubben som verkligen inte KAN? Jag gör det inte särskilt ofta (om ens någonsin), eller så är det för att jag helt enkelt inte bryr mig vad folk pysslar med.

Att stå själv i ett hörn medan alla polarna är uppe på dansgolvet är ju ännu mer pinsamt, du vill egentligen men har inte självförtroende eller självdistans nog och försöker väga upp med att stå och se hård ut. Haha.
-Jus Allah
Producent

2012-11-26 11:36
Dansgolvet är bara till dem som inte har råd med att hänga i baren
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2012-11-26 11:40
Baren är bara till dem som inte har balls nog för att dansa :p

-Mark Twain

2012-11-26 11:51
Haha fast vem avgör vem som KAN? Hur ofta ser du någon på klubben som verkligen inte KAN?

För en DJ tydligt. Jädrar vilken skillnad på ett svenne cracker golv på typ Garbo i Sumpan och t.ex en reggae klubb med mkt bruna medborgare. På Garbo får man som DJ ge tusan i o titta allt för mkt på dansgolvet, lätt att tappa takten

2012-11-26 12:03
Iaf hört på radion att det är viktigt att pausa ibland.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Graffare

2012-11-26 12:06
Forward skrev:

För en DJ tydligt. Jädrar vilken skillnad på ett svenne cracker golv på typ Garbo i Sumpan och t.ex en reggae klubb med mkt bruna medborgare. På Garbo får man som DJ ge tusan i o titta allt för mkt på dansgolvet, lätt att tappa takten

Alla vet ju att negrer har det i blodet så det är ju inte så märkligt. Nej då, skojar bara. Det här är ju lite OT men den skillnaden förklaras nog, till viss del, av att folk som går till exempelvis en reggaeklubb (likväl som någon annan nischad klubb ex rave) är där främst av intresse för musiken som spelas. För folket på Garbo i Sumpan kanske alkoholen är i fokus och det visar sig på dansgolvet. Min teori bara.
-Jus Allah
Graffare

2012-11-26 12:09
Nu vet jag iofs inte om det existerar "raveklubbar", men poängen gick nog fram ändå.
-Jus Allah

2012-11-26 12:21
raveklubbar finns inte.

men ibland kan det hända att ett rum eller en skogsglänta används för fest med aningen extrem techno-musik som polisen gärna kallar "rejv" och iom den rubriken anser polisen rummet som olagligt i sig.

folk i dessa rum dansar taktfast, länge och med känsla. och färgen på dessa individer speglar samhällsfärgerna väldigt bra.

det som sägs i tråden är skrämmande ignorant när det kommer till färg på individer.

-Mark Twain

2012-11-26 12:37
http://youtu.be/KsyYuFv5ltc

2012-11-26 12:38
<iframe width="560" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/KsyYuFv5ltc" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

2012-11-26 13:14
Har man sett den "långsamma juckdansen" till 'ridin dirty' (eller 18åriga skjorthoppandet till aviici) så tror jag inte man uttalar sig lika kvickt om vilken "hudfärg" (fantastiskt korkat) som är bäst på att dansa.

Vissa kan det, vissa kan det inte, allt beror på musiksmak och hur roligt man har.
Bryr man sig för mycket om vad personerna omkring sig tycker dansar man sällan bra.
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."
Graffare

2012-11-26 13:34
Om vi kan se förbi det här med hudfärg, så är detta klipp en favorit som får mig på gott humör:

-Jus Allah

2012-11-26 14:19
sittdansa INTE!
och kör ingen michael jackson imitation.

allt däremellan är rätt safe.
Rahamadjan av GU-PA!

2012-11-26 14:27
Påminner lite om basket, White can't jump

2012-11-26 14:46
Viktigast är väll att komma ihåg att folk ändå är så fulla att om du någorlunda håller takten tror folk att du kan dansa.

Annars är ett tips att sno dansmoves från folk du tycker dansar snyggt.
Graffare

2012-11-26 15:18
Forward skrev:
Påminner lite om basket, White can't jump

Mmm och svarta människor har lägre IQ än vita. Ärligt talat mannen, när ska du sluta sprida din dynga till stereotypiseringar? Det bidrar ju inte till något positivt överhuvudtaget. Tyckte du skrev i någon tråd att du är nästan 40 bast, väx upp människa.
-Jus Allah

2012-11-26 15:41
Äh.. Eddie Murphy mkt roligare, han sa ju också som det var, white people can't dance!

2012-11-26 15:42
det som sägs i tråden är skrämmande ignorant när det kommer till färg på individer.

Jag reagerar mest på hur folk alltid, eller oftast, kommer undan med så kallad "omvänd rasism" (vilket påhitt, rasism som rasism). Jämför svenne cracker golv på typ Garbo i Sumpan och t.ex en reggae klubb med mkt bruna medborgare.. Gissar på att Forward dessutom är vit, vilket gör värderingen desto mer intressant.

Själv delar jag dock uppfattningen om att svarta generellt har bättre moves än vita :)

Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)

2012-11-26 15:54
forward

du fattar ju inte hur jävla dum du låter. att en komiker kan prata om det mesta för ett skratt är en sak. att du ordbajsar ut rasistiska stereotyper är RASISTISK. fattar du det?!

i ena tråden är du så anti-rasist medans du spyr ut rasism i nästa. vad fan är ditt problem egentligen?!

jag är vit. jag dansar. hur bra? vem fan vet! att du ska ens nämna att jag inte kan dansa är förolämpande och jag hoppas att någon admin tar tag i saken och tittar in i din inkorg.

rasism är aldrig ok!

-Mark Twain
Poet

2012-11-26 16:13
Allt handlar om rytm. Det är det många människor glömmer. Följ rytmen och gå efter den. That's it. Kör inga sexy moves, sparkar, hoppande och klappande av händer om du inte behärskar rytmen först. Och vad du än gör, snälla gör ingen chicken dance, gagnam style eller någon anna fuldans hehe :)

Och jag har också skämtat om att white people can't dance, men det är ju inget genetiskt. Fattar ju vem som helst. Snarare musikalisk historik där vissa kulturer haft tex trummor som element i sin musik mycket längre än andra. Jag blev uppmuntrad att dansa typ samma stund som jag lärde mig att gå. För det var det morsan och farsan gjorde hela tiden. De lyssnade på rytmisk musik och dansade runt i huset, så jag har typ 28 års försprång på snubben som vågade sig upp på dansgolvet igår :P Min syrra tex, hon hade inte kunnat dansa snyggt för att rädda sitt liv haha.

Sen beroende på kultur så har det inte varit lika accepterat att killar dansar, därav hela den här "stiff white guy"- stereotypen. Blev tydligt under disco eran. Där många white guys blev avundsjuka på att se "sina" chics bli uppraggade av slick black guys och latinos hehe :P

Alla har, såvidare man inte är totalt befriad från rytm (och detta har jag sett i alla läger!), förmågan att kunna lära sig att dansa. Kan du headbanga så kan du dansa, I promise! ;)
At the gates of Eternity...
Poet

2012-11-26 16:15
SpoilerBaren är bara till dem som inte har balls nog för att dansa :p

Haha exakt! De som måste supa sig fulla för att våga dansa haha

2012-11-26 16:17
exakt...vågar inte dansa när jag supit mig för full. det är fan pinsamt...

-Mark Twain
Poet

2012-11-26 16:20
One of many reasons why I don't drink! :)

2012-11-26 16:35
Allt handlar om rytm. Det är det många människor glömmer. Följ rytmen och gå efter den. That's it. Kör inga sexy moves, sparkar, hoppande och klappande av händer om du inte behärskar rytmen först. Och vad du än gör, snälla gör ingen chicken dance, gagnam style eller någon anna fuldans hehe :)

Och jag har också skämtat om att white people can't dance, men det är ju inget genetiskt. Fattar ju vem som helst. Snarare musikalisk historik där vissa kulturer haft tex trummor som element i sin musik mycket längre än andra. Jag blev uppmuntrad att dansa typ samma stund som jag lärde mig att gå. För det var det morsan och farsan gjorde hela tiden. De lyssnade på rytmisk musik och dansade runt i huset, så jag har typ 28 års försprång på snubben som vågade sig upp på dansgolvet igår :P Min syrra tex, hon hade inte kunnat dansa snyggt för att rädda sitt liv haha.

Sen beroende på kultur så har det inte varit lika accepterat att killar dansar, därav hela den här "stiff white guy"- stereotypen. Blev tydligt under disco eran. Där många white guys blev avundsjuka på att se "sina" chics bli uppraggade av slick black guys och latinos hehe :P

Alla har, såvidare man inte är totalt befriad från rytm (och detta har jag sett i alla läger!), förmågan att kunna lära sig att dansa. Kan du headbanga så kan du dansa, I promise! ;)

Word på varenda ord!

Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)
Battlerappare

2012-11-26 16:50
Joooo sparkar är ju asfett! Är man ninja ska man fan visa de också, alla blir ninjor efter några öl

2012-11-26 17:10
Ni ska se när jag och Sama kickar nyktra dancebattles, där snackar vi moves
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."

2012-11-26 17:10
Jag älskar killar som dansar som om ingen såg på. Som tar ut svängarna och skiter i om det ser fult ut, och som först och främst står på dansgolvet för att ha roligt och inte bara för att ragga.

En kille som står och små-vickar lite halv-stelt och samtidigt desperat ser sig omkring för att få ögon-kontakt med en tjej som han kan få sig ett ligg med några timmar senare, är sjukt ohett.

2012-11-26 17:12
Jag håller inte alls med BC föresten. Hellre ful-dans där man verkligen ser ut att ha roligt, än en stel pinne. Inte alla har rytmen, men alla har förmågan att ha roligt.
Poet

2012-11-26 17:24
Så länge man har kul :) Finns tillfällen för fuldans också. Men det är faktiskt ganska patetiskt att se en snubbe stå och köra "Macarena" moves när typ "Everyday People" strömmar ut ur högtalarna haha. Som sagt, lack of rythm. It's horrible to see haha

2012-11-26 17:29
Det kanske är en smak-sak egentligen. Jag tycker att snubbar som står vid väggen med en öl i handen hela kvällen är mer patetiska. Då föredrar jag den som gör en macarena-dans och som har lite själv-distans och inte tar allt på så himla stort allvar :)
Groupie

2012-11-26 17:29
Nej nej, fuldans = ångest.
Ögonblicket man tar socialtsjälvmord på dansgolvet är när man har 1.5 promille i blodet och ska dansa roligt.

Köper att man ska dansa för att ha kul. Men inte för att se rolig ut.
Nvm, är inne på att börja öva hemma på någon dansstil.

Ni med erfarenhet av dans. Vad fungerar utan att se cheesy ut?
Street? hiphop? balett? osv

2012-11-26 17:37
Ögonblicket man tar socialtsjälvmord på dansgolvet är när man har 1.5 promille i blodet och ska dansa roligt.

Haha... jag håller inte med. Jag älskar såna killar, men jag är nog ganska ensam om det. Att ta sig själv på jättestort allvar är bara inte attraktivt i mina ögon.

Annars kan du ju alltid göra som en kille gjorde på mig. Han kom fram och frågade om jag kunde lära honom dansa som jag gjorde. Fy fan va roligt det var och han var nog höjdpunkten på hela den kvällen. Men då får man nog göra det med lite charm oxå, och med utgångspunkten att man vill lära sig dansa och inte för att ragga, annars kan man komma ut som rätt sliskig.

2012-11-26 17:38
Street? hiphop? balett?

ballet i allra högsta grad!!!

men ärligt...dansar du inte i duschen? (bästa övningsplatsen för den som känner sig lite osäker...gäller opera/sång också)

-Mark Twain

2012-11-26 17:48
och som först och främst står på dansgolvet för att ha roligt

dansgolvet är en lekplats för alla åldrar.

dock behöver dansgolvet bra musik. ungefär som en sandlåda behöver sand annars blir den inte kul :p

kan försåt många som inte gillar att dansa till hiphop då dansen som kommer på köpet är rätt tävlingsinriktad och det gör att folk dömer mer.

jag tycker trådskaparen ska leta upp ett hederligt stamp och se hur jävlig och rolig dans kan se ut. :)

där dansar inte folk efter arslen. dom dansar för sig och för dj´n/artisten och det med stor respekt!

-Mark Twain
Groupie

2012-11-26 17:52
men ärligt...dansar du inte i duschen? (bästa övningsplatsen för den som känner sig lite osäker...gäller opera/sång också)

haha, nä faktiskt inte.
Sjunger gör väl alla. Men dansa har jag nog aldrig gjort. Inte provat att göra det naken heller för den delen.

Får öva på där. Blir en blandning på rytmkänsla och homosexualitet
Producent

2012-11-26 17:54
Jag är ingen dansare så jag kan ha fel, men som jag har uppfattat det så ska man dansa mer till basen än i takt till trummorna?

2012-11-26 18:03
Inte provat att göra det naken heller för den delen

borde alla ha gjort, i duschen som ute på gräs!

det finns inget "ska" när det kommer till dans. känns det bra så är det rätt.
men visst är det alltid bra att följa basen då den oftast är lättare att följa.

-Mark Twain

2012-11-26 18:05
Berra

Det är klart det måste vara bra musik för att det ska vara roligt!

Nu tar jag bara mig själv som exempel, men när jag var yngre så försökte jag ofta se bra ut på dans-golvet, men nu har jag släppt på dom hämningarna och dansar så som kroppen vill dansa. Då har jag även fått mer komplimanger för att jag dansar bra.

Jag tror att precis som att varje människa är unik och har sin melodi så är det likadant med hur vi dansar. När vi släpper hämningarna och tankarna om hur det ska se ut och ens unika dans kommer fram, så kommer folk gilla det dom ser.
Poet

2012-11-26 18:07
Sofia: Nej det är ingen smaksak, dansar du en dans som inte ens går att applicera på den musik som kommer ut ur högtalarna, så ser man bara ut som ett gäng barn som alla dansar en varsin dans. Dans är rytm, that's it. Du kan inte köra en memorerad dans och tro att den går att använda vid alla tillfällen hehe. Som att dansa balett till hårdrock. Doesn't work like that. Men visst, om vi ska köra på "snällhets-principen" så är det viktigaste att man har kul.

Prostatauffe: Bara lyssna på "the snare". Många lyssnar på trummorna eller melodin, men det är snaren du ska pay attention to.

Börja med att knäppa fingrarna i takt med snaren så att du känner av rytmen. Sen kommer axlarna följa med automatiskt, nu kan du sluta knäppa och bara liksom gunga i takt med axlarna som fortfarande följer musiken. Om du gillar det du gör och det du hör, så är det bara en tidsfråga innan det smittar av sig till höften och sedan fötterna. That's it :) Som sagt, don't worry about the sexy moves. Det kommer komma med tiden.

Du måste känna rytmen.

Graffare

2012-11-26 18:07
Konkreta tips till TS:

-Jus Allah

2012-11-26 18:22
stayblack

det där var fan bland det bästa jag sett!

-Mark Twain