Vänner vs. Flickvän/pojkvän
Vilket prioterar ni, flickvän/pojkvän eller vänner? Vilket tycker ni är viktigast att ha om ni var tvugna att välja? Detta under omständigheterna: att du verkligen är jättekär i din partner men också gillar o trivs väldigt bra me vännerna.
In case you didn't notice, I was being sarcastic.
vänner, alltid. om man inte har balans mellan att ha vänner och flickvän ska man inte ha flickvän.
min pojkvän är min bästa vän. jag skulle inte kunna ha ett förhållande med någon som jag prioriterade efter andra.
put lube around uranus, bitch, i'm fucking out of this world
man får försöka hitta ett sätt att blanda ihop det. om det inte funkar kan det bli jobbigt iof.
U-G-L-Y u aint got no alibi, u ugly, u ugly. M-A-M-A how u think u got that way, yo mama, yo mama
Om det kan bli en motsättning mellan dem, så fortsätter jag inte vara vän eller ihop med dem.
I'm back!
Jag förstår dock inte varför man måste välja mellan pojk/flickvän och ens vänner?! Man kan väl ha både och eller är det bara jag som är alldeles för optimistisk och tror att man hinner med både och?
REC #26<br>Team EA-Racing
LayDeeOmega F19 det är väl ingen som sagt att man ska välja bort någon. utan exakt som du säger "ha" både och...
min pojkvän rä min vän oxå, även om vi är kära liksom. hellre skulle jag ha min pojkvän som jag kan göra allt med o känna mig lycklig med, pussas o mysa o så, än att ha en vän som man itne myser /pussas med. tycker dock det e extremt löjligt att vissa vänenr itne accepterar att ma nhar pojkvän och prioriterar nån annan.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Men grejen e oxå att vänner brukar hålla kängre än en flickvän om ni fattar va ja menar.
man ska inte prioritera bort någon. den som bokar in sig först gäller, punkt slut.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
skitzophrenic P23 De exemplen som du nämner så kanske deras förhållande hållit längre än vänskapen just för att de prioterade partnern och glömde bort sina vänner.
INGEN håller i längden. Så det e lika bra att du skiter i både vänner o flick/pojkvän
Kultursnobb
min pojkvän, han är ju min bästa vän också. ni som säger saker i stil med: "det är vännerna som man har kvar för alltid, flick/pojkvänner kommer och går" - varför har ni förhållanden? nånsin?
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
Nu menar ja vänner som man e bra vän med, asså riktigt bra vänner o har man vänner som beter sig som as så e d väl bara att inte va vän me dom. sen till det påstående som misery chick sa, så tycker jag att man kan juh faktiskt inte veta ifall d e den rätta som man blir tesammans med o även om man tycker d o älskar personen jättemycket kanske inte den personen har samma känslor för en. Sen kan jag även tänka mig att folk skaffar flick-/pojkväner för att känna sig bekräftade.
nam1986 P17 klart man inte kan veta, men om man inte känner så just då, så känns det som att man lika gärna kan hålla sig singel, om man inte ser en framtid i sitt förhållande kan man ju lika gärna skita i det.
Misery_chick F20 Jo, om man känner att d e helt värdelöst o att man inte får ut nåt av d, men man kan juh va kär i nån även fast man kanske inte kan se sin framtid me personen. E d fel att va tillsammans då? O sen tycker jag att ditt tankesätt e lite konsigt, ja menar man vill juh testa på grejer. D e juh så som man tar sig fram i livet genom att testa o upptäcka saker. Ja menar man kanske tar ett jobb som städare t ex. o d kanske man inte vill ha en framtid i men man vill ändå testa på o tjäna pengar.
nam1986 P17 fel och fel, men jävligt poänglöst.
Misery_chick F20 Asså, förstår inte riktigt ditt sätt att resonera på, menar du att vårat uppdrag på jorden e att hitta den rätta partnern o producera barn? Asså, d e den bilden som ja har fått av dina tankegångar just nu iaf. Men asså, du verkar juh tro stenhårt på evig kärlek. Eller hur menar du? *nyfiken*.
nej, jag ser inte mig själv eller ngn annan som ett avelsdjur, jag ser bara inte riktigt varför man vill ha ett förhållande som man ändå inte tror kommer hålla. sen säger jag inte att det garanterat kommer hålla, men om man från början tror att det inte kommer vara, då kanske man ska fundera på om man inte har så starka känslor som man tror för sin partner, om man inte ens när man är som kärast tror att det kommer gå ngt annat än åt helvete
Ok, förstår hur du menar. Men tror du verkligen att alla vill gifta sig o binda sig med folk. Vissa kanske d bara är mysigt att ha någon att gosa med o så. Visst, d kanske låter lite själviskt men oftast vill den andra personen oxå d, då kan d juh knappast vara fel. Jag kan inte hålla med dig riktigt om att man inte ska bli tillsammans om man inte kan tänka sig att leva tillsammans me personen i framtiden, däremot tycker jag d e töntit att hålla på o förlova sig om man inte kan det. Fast nu har den här diskussionen glidit in lite på fel saker, kanske skulle ta det i ett eget forum eller nåt.
säger inte att det är fel, säger bara att jag inte skulle vilja ha ett sånt förhållande, och förstår inte hur ngn annan heller kan vilja det, men det är ju upp till var och en
Misery_chick F20 Ja, självklart e d d.
sen om man skulle hamna i en "du måste välja vänner eller pojkvän"-situation, så skulle den som ställde det fruktansvärt elaka och orättvisa ultimatumet åka direkt, jag tycker inte sånt är okej.
skitzophrenic P23 tackar för medhållet
dj_rapid P17 jag är det iaf, vadårå?
dj_rapid P17 inte de första som känner sig trängd, mn kan känna sig trängd, men sköta det på ett bättre sätt, man kan snacka om det utan att dra på massa sadistiska ultimatum. ställer man ett sånt ultimatum är man enligt mig en idiot, och då åker man bort direkt.
polarna.. även fast det är svårare än man tror att visa det...
Det va bättre förr, svenskunderjord!
jag har nog haft en del problem emd den där balansen... men det har blivit mkt bättre nu på senaste, ända tills det tog slut mellan mig och tjejen:(
http://soundcloud.com/elbjornbjorn
MC_Snällman P16 samma här! =)
Det va bättre förr, svenskunderjord!
det hela e svårt, vi säger skulle jag ha planerat något med min flickvänn då ser jag till å göra det, samma sak gäller polarna om det inte e något extremt viktigt.. men samtidigt så kanske nästa flickvän den man skapar familj med å då blir det hela annelunda, men samtidigt kommer jag vilja ha mina vänner när jag e gammal å sitter på hemmet, då vill jag kunna sitta där i jiddar med dom som gammla gubbar sakll göra, somtidigt som man har sin gumma.. så man får sköta det hela som ens flickvän e en ny polare samtidigt som hon e ens flickvänn.. så som ni säger måste ha en bra balans..
?- Hur många bor det i Tyskland? - Gôr-many.
Ni borde ju sluta ragga helt o hållet. Ni har ju era vänner o dom betyder ju mest, eftersom ett förhålande ändå tar slut. Tyckr att min pojkvän hejat på mig, stått på min sida, visat sin upskattning o kärlek bättre och mer på drygt ett år än vad mina vänenr nånsin gjort under hela mitt liv. Älskar min pojkvän mer än något annat, därav är han min högsta prioritet eftersom det är han som gör mig lycklig. Vänenr snackar skit bakom ryggen utan att man vet om det.vänner försöker medvetat förstöra ditt förhållande pga svartsjuka...... dom går itne o lita på.... jag litar på den som ahar full tillgång till mitt hjärta.han som fyller mitt hjärta med kärlek och lycka.
Princess_S F19 allt det du nämnde om polare kan din pojkvänn göra mot dig med,
?- Hur många bor det i Tyskland? - Gôr-many.
Wannhy_Rat P55 Jag tycker precis tvärt om.
"Not fuck myself in the head with stupid men"
De närmaste vännerna går före allt förutom familjen. flickvänner kan man alltid skaffa många utav. vänner är svårare.
Gynophosis P18 Beror ju på om man bara har en flickvän för att ha en, eller om man har en flickvän som man vet att man vill dela resten av livet med. I så fall är det jävligt mycket svårare att hitta en flickvän än en kompis.
"Not fuck myself in the head with stupid men"
mikkel_ P17 men varför skulle du vara tillsammans med ngn du tycker är en hoe?
polare såklart.. hatar folk som bara är med bruden sin..
meandyoursister P17 tycker du det är jobbigt att båda ha samma ungängeskrets? jag tycker det är sjukt bekvämt.
Misery_chick F20 mmm.. ok.. det kanske är ett uttryck.. !!!
mikkel_ P17 det var mig ett dåligt uttryck
Misery_chick F20 mm.. jag tänkte på dig när jag skrev det..
Jag tycker fan det mest är vänner som kommer och går och flickvänn som består. jag har bytt vänner hela jävla tiden känns det som
vänner, helt klart.
den/de som tvingar mej att välja åker. så enkelt är det.
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår
det beror på hur länge man varit vänner. håller mig aldrig fast vid någon särskilt länge. men defenitivt sara framför pojkvännen om man blir tvungen att välja
mikkel_ hm. det där var väl onödigt? inte direkt som om jag gjort dig nåt.