I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vänner vs. Flickvän/pojkvän

Övrigt - Vardagsfilosofi

2004-04-26 11:41
vännerna
"Det är som att sparka boll mot ett plank, det är kul ett tag men det håller inte i längden."
Cobra angående onani

2004-04-26 12:15
Flickvännen helt klart. Hon är ju min bästa vän.
alla som säger "tjejer kommer och går men polare består" borde bli tillsammans med nån av sina kompisar så slår dom två flugor i en smäll.
It's sucking my will to live
http://culkin.blogspot.com

2004-04-26 12:34
polare, alltid. det e därför en fördel om en tjej/kille är polare också :D

2004-04-26 14:20
Min flickvän är både min flickvän och min bästa vän. Henne prioriterar jag över allt annat.
http://www.twitter.com/michaelcrackson

2004-04-28 08:59
iofs. jag skulle välja den som funnits där längst för mig..
den som gjort mest för mig

2004-04-28 09:23
Hoe's over bro's..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-04-28 09:31
DerHundt P18

ahaha :;P

2004-04-28 09:43
det är ju så det ska vara. vad ska man med polare om man har en fixat en polare med punani?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-04-28 10:15
DerHundt P18 så sant så sant...

plus i kanten om hon är en vän också

2004-04-28 10:43
jepp.. det blir 2 plus i kanten på det. hehe

2004-04-28 10:46
haha nasty

2004-04-28 10:49
VÄNNERNA däremot när det börjar bli seriöst får man hitta en balans.... absolut inte kära ner sig och skita i polarna i flera veckor/månader...

då är man bara en bull toffel...

2004-04-28 10:51
har lite sånt problem, med tanke på att jag tränar så jävla mycket så missunnas det andra :/
Kolbász for you, the Hungarian crew

2004-04-28 10:58
men varför kan man inte ha båda.. om man har partnern i samma gäng så ser jag inga problem för alla att umgås

2004-04-28 19:31
Men åh, att d ska va så många som har missförstått min fråga.
Nu var frågan vilket ni skulle välja om ni var tvugna.
Så skriv inte att ni vill ha en balans mellan båda, för det går inte i det här scenariot.
In case you didn't notice, I was being sarcastic.

2004-06-21 01:21

vännerna helt klart, fast det där är lite svårt.. tyvär har ajg inte hittat min dröm prins än .. men det kommer väll ..
"mitt liv är som en berg&dalbana,<br> SÅ HÅLL I DIG & NJUT AV ÅKTUREN!"

2004-06-21 01:45
Vänner prioterar jag först så länge jag inte är gift. Flickvänner kommer och går.

Man ska inte göra som mina kompisar. Vi har umgåtts ungefär varje dag i 5 år. Båda 2 var mycket nära vänner till mig. Jag fixar ihop de, vi tappade kontakten successivt, nu har man bara minnen kvar från den vänskapen.

Man ska vara försiktig med vänner, samt flickvänner. Det finns alltid de rätta vännerna. Det finns alltid de rätta kvinnorna också.

Nu är jag helt off-topic :)

Men seriöst, när jag träffar min drömprinsessa och vi gifter oss och får barn så är hon ett snäpp högre än mina vänner :).

2004-06-21 05:09
de jag umgås mest med är min pojkvän som jag varit ihop med i snart fyra år (som jag f.ö. även är vän med, tro det eller ej!!), min lillasyster och min bästa kompis som jag känt i fem år.

jag prioriterar nog... hum... den/de av dem som inte tvingar mig att välja. om nu någon fattar vad jag menar.

2004-06-21 11:43
-eMmZ- F17

Nej d får du inte, då får du skapa en egen topic.
Asså du får väl skriva d för d e inget ja kan bestämma men poängen med topicen försvinner då, du får bara välja EN av dom. Det e det som e meningen.
In case you didn't notice, I was being sarcastic.

2004-06-21 14:12
vänner går före i alla lägen fan
Don't Give Props To The Devil

2004-06-21 14:26
Princess_S F19
min pojkvän rä min vän oxå, även om vi är kära liksom.

Så rätt.
California, knows how to party!

2004-06-21 15:59
Flickvänn
Dont drink and drive, take LSD and teleport!

2004-06-21 16:15
jag har haft en del personer i min bekantskapskrets som har prioriterat flickvännen före sina vänner o när det förhållandet tog slut hade dem typ inga vänner kvar så jag skulle nog säga att jag prioriterar mina vänner men som sagt tidigare har man balans i sitt förhållande så kan man nog umgås med vänner lika mycket som sin flickvän/pojkvän

2004-06-21 16:21
både och!
da hempish!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2004-06-21 16:38
Vänner lätt!!!
fan polare man har haft länge är ju som syskon!!
NÄ fan jag pallar inte!!!orka palla liksom!!!!

2004-06-21 17:42
som att man "föredrar" nån före nån annan..

jag kan säga.. man säger alltid "vänner kommer först".. d håller inte.. efter man fixat tjej lr kille, så e den plötsligt före.. d e så d brukar va..

2004-06-28 15:41
Vännerna närsomhellst, min tjej nu har jag vart tillsammans med i 3månader, kännt henne lite längre, dom bästa vännerna har jag umgåtts dagligen med i 10år. Dom känner mig bättre än någon annan, dom kommer alltid först.

2004-06-28 21:55
Inte vänner iallafall, okej om man har vart vänner länge men man kan aldrig lita på de,, av mina erfarenheter iallafall..

2004-06-28 23:28
inte vänner.... förr eller senare blir de (flesta) backstabbers..
too shy to shine
http://estailo.blogg.se

2004-06-29 01:06
Jag kan lita på mina vänner fullt ut och alla dem finns där när jag så gärna vill , hur mycket tid jag än är med min "flickvän" eller om jag gör något annat.

Det är riktiga vänner..

Jag är exakt likadan, fast dock kan inte BARA vara med "flickvännen/pojkvännen" Men det går säkert oftast i första hand.
Hej, vi har aldrig träffats. Kommer du ihåg mig?

2004-06-29 19:18
Du har tur

2004-06-29 19:55
helt klart vänner

2004-07-02 00:57
Vänner finns alltid till hands. Det gör däremot inte äns flickvän.
Miljarder med flugor kan inte ha fel! Ät Bajs!

2004-07-03 14:22
Vänner!
Ming Li-suck sucky 5 $!

2004-07-03 16:10
Jag har familj sen vänner. Närmaste vännerna räknas som familj. Tjejer kommer nånstans där efter ett par saker som musik och filmer :) nörd är jag.
Egentligen är dom där dom är p.g.a. självförsvarsinstinkt...

Men på riktigt. Vännerna kommer först så länge de inte tar på mig eller sätter mig i ett dåligt ljus. För ofta.

Söker kunder, mixning & mastring!

2004-07-03 22:44
Det är en förutsättning för mig att min pojkvän även är min vän...
låt det börja...

2004-07-04 01:51
men sen är det ju skillnad att bli kallad toffel av sin vän som ändå inte hör av sig och prioriterar saker framför mig, sen i slutändan! just att få höra toffel för att hon inte heller hör av sig och antar att jag är med min kille är jävligt svår smält
varför gör man så för?

2004-07-04 02:20
avund...? behov av att någon alltid ska finnas trotts allt...

Blev nog rätt sviken idag av min bästa närmsta (bortsätt från pojken)

Känner mig helt ensam... trotts att man borde lärt sig nu va? :|
låt det börja...

2004-07-04 16:04
Flickvän som vän? hmm... de sku va nåt nytt... Skulle bara inte veta hur man skulle reagera på det.

Jag var just med om att bli i pisset på grund av en vänskap som inte var värt det... Nej det var inte en tjej. Det var en polare som är ihop med henne.

Jag har känt henne sen way back. Polaren blev svartsjuk och börja fråga efter en massa skit om mig. Nu talar vi knappt längre och eftersom jag sagt åt denna brud att "hålla sig borta" p.g.a. hans våldsamma natur.

Jag gått miste om två vänner fan, bara för lojalitet. Vad jag borde har gjort skulle ha varit att svika den där typen och träffat hans tjej när fan jag hade lust.
Söker kunder, mixning & mastring!

2004-07-07 03:00

alltså har man inte vänner man står riktigt nära förstår jag att man väljer pojkvännen/ flickvännen..men annars tycker jag d ör helskumt...menar..vännerna är ju egentligen det viktigaste..dem man alltid har no matter what.

2004-07-07 05:45
har f.ö. förlorat en vän pga att hennes kille misshandlade henne nästan dagligen och hon bad mig om råd, sen berättade hon för honom att jag sagt åt henne att lämna honom eller slå tillbaka, så då kom han till mig och började tjafsa och hota mig och nu har jag inte hört av henne på mer än ett år. de är fortfarande ihop. sånt är asjobbigt.

2004-07-07 23:42
man kan teoretiskt överleva som oskuld, men man överlever aldrig utan vänner
mest en kul grej...? (känns barre bus)
Graffare

2004-07-25 20:06
Vännerna,man kan juh alltid runka..Fru vänster for life!
"Är det inte märkligt att vi lever i en värld där det är helt ok att visa bilder på vapen som dödar liv, men förbjudet att visa en bild på en penis som skapar liv?"

2004-07-25 20:39
men flickvännen är ju en vän också?..
saaaru..

2004-07-26 22:58
Ens partner ska ju vara ens vän lika mycket som dom ska vara ens partner,och enligt mig är det viktigt att partnern har en del gemensamt med ens polare och så också...Man ska inte dela upp dom, utan kunna umgås med dom lika mycket.

2004-07-27 02:54
vad görs om kärleken är bästa vännen? två flugor i en smäll för fan..=) då slipper man tänka på "att välja".. ja tycker inte man ska behöva sålla bort nån men de klart att de lätt hänt att någon part känner sig bortglömd..jobbigt de där

min kille är min bästa vän o de känns alltid jävligt skönt

den som beter sig illa mot en kan inte förvänta sig att man ska högpriotera dem..

Femme fatale

2004-07-27 10:57
vänner, vilket inte alltid kan vara det bästa...
Tjorvla Tjucken!

2004-07-27 12:11
Som någon sa längre upp i tråden: Skulle någon ställa ett sånt ultimatum skulle jag utan att tveka välja bort den personen.

Det är fruktansvärt respektlöst att tvinga någon att välja mellan människor de älskar.
Yes, I am made of awesome. No, you cannot touch.

2004-08-13 08:13
Vänner framför allt! Om man inte träffat den rätta eller så.. Fan.. Vem vet?

2004-09-16 13:45
Jag tror att det skiljer sig beroende på vart man är i sitt liv.

Är man 15 och har flick-/pojkvän och inte är så pass naiv å tror att det ska hålla resten av livet så går nog vännerna före.

Är man 28 så är nog tankegångarna annorlunda, chansen är större att förhållandet leder till giftermål och barn än vid 15 års ålder, och väljer därför flick-/pojkvännen.

Jag själv tänker så men hoppas innerligt att scenariot aldrig dyker upp..
"The beast looked upon the face of beauty. Beauty stayed his hand, and from that moment he was as one dead"