I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2004-05-12 14:49

din tro?

Har du stark tro? vad? varför?

Eller tror du inte på något? vad, varför?

2004-05-12 14:53
Jag tror på kärleken... =) Men jag antar att du menar religös tro. Jag tror att någonting existerar som vägleder människor i svåra perioder men om det är gud eller inte kan jag inte svara på.
"Det är som att sparka boll mot ett plank, det är kul ett tag men det håller inte i längden."
Cobra angående onani

2004-05-12 15:01
jag är 100% ateist.tror på vetenskapen.ingen gud eller liknande, det funkar inte i mitt huvud.
Its Tricky!

2004-05-12 15:25
ju mindre man tror desto mer vet man! glöm inte det..
vadå? jag dyster?

2004-05-12 16:04
din tro?
har du stark tro? vad? varför?

jag har en stark tro på diverse oknytt och liknande, tänk älvor, drakar, enhörningar, spöken, vättar, sjöjungfrur osv, sånt tror jag på.

jag vet inte varför, jag bara gör det.

elle tror du inte på något? vad varför?

jag tror inte på gud, jesus och liknande, jag finner dem inte trovärdiga.

...och ja, jag är helt seriös.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2004-05-12 17:53
jag tror på Gud, men inte att det spelar någon roll vad man säger eller lyssnar på för musik, bara man är snäll och kan ta emot treenigheten då man dör så kommer man till himlen :P
"I Sverige talar man Svenska, i Finland Finska och i Ryssland Ryska... Det blir lätt så!" / En lodis på stan som hade nåt klokt att säga :P | Ååh, jag bara älskar att klappa händerna!

2004-05-12 18:13
nihilist.

2004-05-12 18:38
Jag är kristen och tror på Gud. Jag söker svar och förklaringar på saker och Gud är allt jag behöver. Om nånting är fuckat eller skrämmande i mitt liv förlitar jag mig på Honom och allt försvinner. Jag låter kanske konstig nu, men jag är inte rädd för någonting längre. Varje gång jag känner att jag börjar tappa greppet tänker jag bara att vad som än händer, händer efter Guds vilja och då måste det vara gott.

2004-05-12 19:05
att vad som än händer, händer efter Guds vilja och då måste det vara gott.

det där kan du ju inte ens själv tro på.. så du menar att inga saker som inte är goda (=onda?) händer? yeeeeeeee raJT!
vadå? jag dyster?

2004-05-12 19:11
jag ifrågasätter dock en del..

men ibland får jag bevisen som gör att jag aldrig TVIVLAR :)
"I Sverige talar man Svenska, i Finland Finska och i Ryssland Ryska... Det blir lätt så!" / En lodis på stan som hade nåt klokt att säga :P | Ååh, jag bara älskar att klappa händerna!

2004-05-12 19:28
-verbose-

om allt som händer är guds vilja så är han ju verkligen en elak idiot.

2004-05-12 20:38
jag tror på mig själv. och jag tror definitivt INTE på kärleken.
kärlek är bara en illusion tycker jag. och säg INTE att jag är en liten
skit som aldrig stött på kärlek och blablabla... detta tror jag på!
Crocodile Dundee for president!

2004-05-12 20:40
Flip P13

du är uppenbarligen en liten
skit som aldrig stött på kärlek

2004-05-12 20:40
äh fy helvete!
Crocodile Dundee for president!

2004-05-12 20:45
Jag säger bara ASA ! ;)
/Mvh Q

2004-05-12 23:51
Greggan. Varför skulle jag inte kunna tro på det?

Misery_chick. Kanske en klyscha men "Guds vägar äro outgrundliga".

Jag kan inte bevisa eller ge argument på varför jag tror som jag tror men det får mig att bli lyckligare och gladare och jag tror verkligen på en högre makt.

2004-05-13 09:21
-verbose-

om guds använder sig av de outgrundliga vägar som han nu gör, om han hypotetiskt existerar, så står jag fast vid att han är en riktigt elak jävel.

2004-05-13 09:45
Jag är ateist o tror inte på någon gud eller dyl. Tycker att nästan allt man hört och läst ifrån bibeln om Gud och hur man ska vara/leva/tänka etc. inte stämmer överens om vad jag själv tycker..... och när det är någonting som man inte förstår så är gud helt enkelt outgrundlig.....

2004-05-13 09:45
Misery_chick

haha typ :P

2004-05-13 10:15
_Mackan_Breaker_ P16

jomen seriöst, när man hör om hur små spädbarn våldtas och lämlästas så är det jävligt lätt att trösta sig med att det var för det bästa eftersom det var guds vilja och att hans vägar är outgrundliga, men då har jag jävligt svårt att tro att det inte finns bättre sätt för en allsmäktiig och god gud som älskar människor att uppnå vad nu syftet med den händelsen var...

jag står fast vid att gud inte finns, men om jag har fel...ja då är han en elak jävla sadist.

2004-05-13 13:53
Misery_chick '

jag tror att gud finns.. däremot att han bara menar väl är bullshit, för Gud är Satan och tvärtom.. han väger upp sin egna godhet med ondska.. liksom.. svart + vitt = grått..
om du förstår?

2004-05-13 14:04
Misery_chick ; att barn våldtas och lemlästas har inget med Gud att göra; det är människan själv som väljer att våldta ett lutet barn. Det verbose menar är att när saker händer som vi inte kan göra något åt...

Gud skapade oss människor med en fri vilja, vilket betyder att vi får göra som vi själva vill det kan han inte göra något åt. Glöm aldrig det; det är vi själva som skapar krig, elände och ondska.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-05-13 14:08
jag tror på ingenting om himlen finns är jag bönlös.

litesådärungefär
Din forumsignatur är rätt irriterande när man läser i trådarna du skriver i. Ändra till vanliga textrader är du snäll.

2004-05-13 15:24
min tro är på hopp och kärlek.

2004-05-13 15:25
Misery. precis som ginamontana sa så är det människans val att göra så mot barn. Han har givit oss en egen vilja och makten att göra våra egna val, och därför även ansvaret för dessa handlingar.

2004-05-14 08:26
jisses amalia
Skivsamlare

2004-05-15 04:09
Ondska MÅSTE finnas för att godhet ska kunna göra det. är det så svårt att förstå? och vad får er att tro att Gud överhuvudtaget resonerar som vi? vi är kanske komplicerade men jag vill inte ens försöka dömma någon/något som har ofattbart högre intelligens än mig.
en sak till, jag börjar bli rätt trött på folk som säger att de tror på sig själva. varför skulle en religös person inte göra det? exakt vad menar vi som säger så?

2004-05-15 09:46
E_NO_LA P21

en sak till, jag börjar bli rätt trött på folk som säger att de tror på sig själva. varför skulle en religös person inte göra det? exakt vad menar vi som säger så?

att man reoe på sin egen kapacitet att styra över sitt eget liv utan en högre makts inblandning, kanske?

2004-05-15 19:50
Jag tror på reinkarnation, återfödelse. Hur du är i ditt nuvarande liv påverkar ditt kommande och ditt förra liv påverkar det du har nu. Tror att alla handlingar är livsviktiga och att alla avgör vad du blir för människa i framtiden, valen du gör måste du stå för och ta konsekvenserna som medföljer. Jag tror också att du har ett visst antal liv att förbruka innan du dör "på riktigt" och jag tror att döden innebär upplösning och att du försvinner för att aldrig komma tillbaka. Sen tror jag på Patrik Bjurenhed i Hällefors, för han finns!
norman bates behemot
bubba fett alfred bello
arthur's detour azazello

2004-05-15 20:30
jag har är starkt religiös. Ibland talar gud till mig, och säger åt mig att elda upp saker och ting. Men då är det alltid bara jag som hör honom, så alla andra tror att jag ljuger. De är Lucifers lakejer och de ska brinna i helvetet precis som alla rödingar, ateister och hippiejävlar.
När ska de jävlarna förstå att jag har rätt och de har fel? Att vi inte kommer från några jävla apor och att kvinnan bara är ett revben?
/ironi.

Skojaboja... nej men jag är inte troende. Varför?
-jag ser religionen som en primitiv företeelse. En vacker dag kommer vi att skratta åt de där tokiga stackarna som sökte svaret på det de inte ville förstå, genom att tillbedja en fiktiv varelse.
men jag visar tolerans... det gör jag.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-05-15 20:38
jag tror på medvetande

...och jag tror jag får ett sjukt cp-utbrott om jag läser ett inlägg till i en tråd där "gud" men inget om kristendomen/judendomen nämns i topicen över huvud taget, men ändå ska folk tjata om sitt jävla "bibeln suger".

Jag frågar... VAD I HELVETE HAR BIBELN MED "GUD" ATT GÖRA??!?!?!?!?!

2004-05-15 23:09
Efter som man aldrig kan veta säkert så ser jag det så här:
Det livet man lever här på jorden ska man gör saker man trivs med, göra allt för att uppfylla sina drömmar i den mån man kan. Att gå runt och grubbla och leva efter vad som kommer hända efter livet känns som slöseri med tid och energi för mig. Fatta vad lurad man är om det inte händer nått och händer det nått så får det väl hända då, jag kan inte göra annat än att vara mig själv här på jorden och duger inte det så får jag väll hamna i helvet eller vad man nu kan tänka sig.
Pack! Pack! Pack!
Skivsamlare

2004-05-16 02:45
misery chick
att man reoe på sin egen kapacitet att styra över sitt eget liv utan en högre makts inblandning, kanske?
vad får dig att tro att dagens troende tror att gud påverkar hela ditt liv? det är skillnad på att tro på gud och att tro på ödet.

2004-05-16 10:49
UtanAttTveka

de vill du allt veta :p

2004-05-16 11:19
Jag är ganska lättlurad så jag tror på ganska mycket..
Men inte någon religon eller ödet osv.. sånt är konstigt..
More Fire!

2004-05-16 11:50
E_NO_LA P21

det jag skrev var bara en gissning

2004-05-16 12:54
ja tror på mej själv
ARE U READY FI DI ROAD

2004-05-16 23:23
snackar man metafysik så tror jag ganska starkt på materialism. tycker att idealism och dualism känns jäkligt osannlolikt. eftersom jag är materialist så tror jag också på predestination, ödet alltså. typ.
jag Har rätt.

2004-05-17 09:25
MunQ det vet du =)

2004-05-19 21:27
Antingen tror man eller så gör man det inte...
Varför diskuterar ni om Guds existens?
(Att tro på Guds existens är viktigare än att kunna bevisa den) !
http://marcedwardkhalil.blogspot.com/

2004-05-21 03:49
Domination
Men vad menas med att Jesus är guds son?
Thats so 97<br> Le Life Quiet<br> ---Input Moustache Here---

2004-05-21 03:53
men ja, egentligen är han inte guds son, Jesus är en del i treenigheten och det innebär helt enkelt att dom är samma person...

Jag tror på mig själv och min överlägsenhet *host*

och ja sista delen är anden som finns inom oss, med andra ord vi alla är en del av gud eller ännu bättre, vi alla är gudar...

2004-05-21 04:01
Domination
Hmm... men anden finns ju i dig!?
enligt treenigheten ifall jag inte missuppfattat det helt fel?

En hypotetisk fråga: Ifall gud lovade dig plats i "paradiset" ifall du döda din mor, skulle du göra det?

2004-05-21 04:12
Men kan man inte tolka det så då att vi alla är gudar?
med tanke på att det finns flera tolkningar på bibeln...

Men ifall du älskar gud över allt annat vill du väl göra honom till lags?
Vi säger så här istället: Ifall du fick välja på att rädda Guds liv eller din mors, vem skulle du ha valt?

2004-05-21 04:20
Då förmodar jag att du skrev det hör:
"Det finns en gud, och jag älskar honom över allt på den här jorden..."
För att liksom få mig att förstå hur mycket du tror på honom?

Men ja, jag ska inte fortsätta, jag tror inte på gud men det gör du, och vad jag än säger kommer du förmodligen inte sluta tro och vicerversa.

tycker bara det är roligt att i princip alla religioner i grunden är politismer.

2004-05-21 08:56
ja tror mkt på kjellkriminell och UtanAttTveka

nämen jag är väl kristen har just konfirmerat mig fasst buddismen verkar rätt cool

fridens

2004-05-21 09:37
jag tror på vetenskapen och på kärleken
all work and no play

2004-05-21 12:47
när gud drar av mig då tro jag på han. men det ska bli sköänt nä dom bevisar att big bang teorin är sann och att det var så det hände. då kan alla kristna begå kollektivt självmord!

2004-05-21 12:52
Jag skiter ganska mycket i både religion och vetenskap.
Och att tro på kärlek käns typ som att tro på att DN kommer om morgonen eller att ttro på vatten.
Jag menar, kärlek är väll trevligt och så. Men det käns lite over the top att bygga sin världsuppfattning på.

Jag tror på saker som fungerar och betalar av sig. Och är mcyket medveten om att även om modellen går att applicera på värden så är de endå inte samma sak.
"i worship a god with an elephant head" /King Mob