I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

min vän är bög.

Övrigt - Vardagsfilosofi

2004-05-19 16:22
hehe, nä det skulle vara det isåfall
http://www.kommandot.se/wp/

2004-05-19 16:25
Misery_chick

hmm, shit va drygt... jag skulle nog behöva tänka på de ett tag, innan jag frågar honom om han är tänd på mig... de fattar du väl själv att en man har kännt hela livet, en man har växt upp med, som kommer och berättar att han är bög, är de... man har kännt honom hela livet....

jag skulle inte kunna snacka med honom om tjejer på samma sätt längre, för att jag vet att han inte tänder på tjejer... de finns vissa saker straighta killar brukar snacka med varandra om med varandra, precis som ni tjejer gör...
If a war is holy, wat does den di anholy stand for!?

2004-05-19 16:25
bperb P22

de skulle vara vad, isf..?

2004-05-19 16:28
gurknäsa P17

"de fattar du väl själv att en man har kännt hela livet, en man har växt upp med, som kommer och berättar att han är bög, är de... man har kännt honom hela livet.... "

fattar vad?

men, om ni kunde prata om tjejer innan du visste han var bög, så borde ni kunna det nu med, han var ju inte mindre gay förut, du visste ju bara inte om det.

och angående de där vissa sakerna som tjejer pratar med varandra om, så har jag faktiskt ingen koll alls på vad de pratar om, har större koll på killar
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2004-05-19 16:33
Misery_chick

men shit! asså, du fattar väl att man börjar tänka lite grann på alla gnger man har bastat och shit tillsammans, han har sett en naken och blir tänd... de är sånt som kommer upp i skallen på en gång!!

de där med att snacka om tjejer... han har väl antagligen setat och ljugit en del man har snackat om, om han själv vetat att han har varit homosexuell hela tiden... då kan han ju inte direkt tända på hur en tjej tex sitter och rider en heller..? fast han säger de...

och de där med tjejer... jag vet att tjejer snackar end el, de vet jag... men de är ju de att alla tjejer är inte lika, som du, du håller mer reda på killar, eller vad man ska säga...

2004-05-19 16:33
misery_chick

det är väl klart, om en kompis till dig som du känt hela livet (kille eller tjej) skulle förklara att han/hon har starka känslor för dig är det klart man skulle bli lite ställd.

2004-05-19 16:34
bperb P22

äntligen!!!

2004-05-19 16:58
bperb P22

lite ställd/förvånad, visst, men ta avstånd? nej

...och nu så var det väl sin sexuella läggning han avslöjade, inga eventuella känslor.

2004-05-19 17:00
Misery_chick

men de är ju just de man är lite rädd för... att han ska avslöja nån känsla som förstör vänskapen...

2004-05-19 17:04
äfb F60

de är typ de där jag har försökt förklara för Misery_chick, men hon verkar inte förstå...

2004-05-19 17:05
gurknäsa P17

men det "problemet" kan du väl ta om det mot förmodan händer?

om ni varit vänner så jävla länge så lär han se dig som ett syskon snarare än ett potentiellt ragg

2004-05-19 17:06
äfb F60

"personligen skulle jag bli äcklad och ta avstånd, för att antagligen senare komma över det och hjälpa min kompis. "

hjälpa med vad?

2004-05-19 17:11
Misery_chick

men fan va du va dryg då!! asså, ja, jag pallar fan inte diskutera de där med dig längre, du är ju så jävla envis hela fucking tiden!! varför inte bara låta mig tycka som jag tycker!? bara för att du tycker tvärt emot mig, så behöver du ju inte försöka få mig och tycka som dig heller!? jag har polare som är bögar, i början är de jävligt drygt, eftersom de kan komma fram nån käsnla som förstör vänskapen mellan oss, de har hänt, så jag vet vad fan jag snackar om!! sen om de är nån bög man inte känner, så dissar man honom lika mycke som tjejer... som man inte är intresserad av... fula, såväl som fina tjejer! de är bara de att dom majn inte gillar lika mycke som fina tjejer, dissar man på en gång, sen om de är en fin tjej, som man tillslut märker är helt fucked up, så dissar man henne lika mycke som man dissar en fulk tjej, eller en bög!!!

2004-05-19 17:13
dryg som i otrevlig? när var jag det?

och du får tycka som du tycker, jag försöker bara fatta hur du tänker, inte ändra dina åsikter

2004-05-19 17:14
äfb F60

jag har backat mina bögpolare, men sen har de ju lyckats bli förstört(våran vänskap, inte med alla, dock)när en känsla har kommit fram... jag menar, de är fortfarande samma polare, fast de tar ett tag att bli samma...

2004-05-19 17:14
misery
jag försökte inte försvara ett avståndstagande mot en kompis som kom ut ur garderobas, utan det vi diskuterade precis innan, att om en kompis, kille som tjej, skulle berätta om sina känslor skulle man bli ställd. jag håller med dig, ta avstånd från en kompis pga det verkar sjukt

2004-05-19 17:15
Misery_chick

nej, inte dryg som i otrevlig... ja, men jag har ju sagt som jag tänker flera gånger, men sen försöker du få ut nåt mer, men som inte finns där!! asså, de jag har skrivit, de är vad jag tänker om de hela, de är så jag känner om de hela...

2004-05-19 17:16
äfb F60

okej, de är lungt!! ;)

ååh! äntligen nån som förstår :D haha!

2004-05-19 18:30
jahapp

2004-05-19 18:40
sugkukfitta

shiii... varför då..? man ska inte dömma folk så... visst, förstår om du blir så om dom stöter på dig, men annars skiter man ju bara i dom!!

2004-05-19 20:33
Han är min vän, jag kommer inte "lämna" honom.
men det kändes bara lite småkonstigt.

Ni kanske förstår?

2004-05-19 20:38
_Ak4 P0

klart du inte ska lämna honom!!
Admin

2004-05-19 20:43
Du ska nog se att han inte är den enda homosexuella i din närhet. Så varför bryr du dig? Bögar juckar inte på allt som har tre ben. De är vanliga människor som har dragningar mot samma kön. Känn dig inte utsatt.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2004-05-19 20:48
hmmm, men man blir ju faktiskt lite nojig sådär i början, de blir man...

2004-05-19 21:00
precis! visa ditt stöd... undvik honom inte för mycke... säg bara att du behöver tid att tänka över de på...
Admin

2004-05-19 21:05
Visa ditt stöd och hjälp honom mot alla fördomar som alla pantade homofober har. Han behöver dem knappast från sin vän. Skulle du ta avstånd från honom om han inte var bög? Han har ju trots allt varit bög ända sen du träffade honom. Inget förändras förutom det faktum att du nu känner till hans sexualitet (och antagligen kommer se honom pussa en annan kille nån gång i framtiden).
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2004-05-19 21:10
eYe: rasist .. vadå scary? man är väll för fan inte scary om man är bög, förstår mig inte på sådana som dig.. det spelar juh ingen roll om vilken läggning man har.

2004-05-19 21:15
nej, de är inte scary... men de är lite nojigt när dom precis har kommit ut med de...

2004-05-19 22:45
hehe...
men har han varit en bra kompis tills nu? så lär han ju fortsätta att vara de... spelar väl inte så stor roll bara de att ni inte ragga på samma kön..(eller va vet jag) =P....
sen lär han väl lita ganska mycket på dig om han berättar en sådan grej...

pz
42 muskler för att göra en sur min medan det bara krävs 4 stycken för att sträcka ut armen och nita idioten...

2004-05-19 23:37
precis... en vänrelation avslutas inte bara sådär för att han är bög... visst de händer väl att du kommer vara lite nojig, men de löser sig nog tillslut ska du se ;)

2004-05-19 23:47
Fick reda på att en av mina bättre kompisar är bi.. Spelar stor roll? Iaf inte för mig, men jag har ju ingen religion att anpassa mig till.
Göteborg på låtsas.

2004-05-20 00:00
min flickvän är bi

2004-05-20 00:09
´han blir inte en sämre polare för att han e gay...
-Dear Ken, I'm in pieces. Why the cold shoulder? Love, Barbie

-Barbie, be patient. One day we'll share a cold one.

2004-05-20 00:10
precis

2004-05-20 02:08
han är fortfarande samma person eller hur?då är de inget att bry sig i...de är hans läggning och de påverkar inte eran relation...eller de bör inte göra de iaf

2004-05-20 05:45
lol

2004-05-20 10:22
_Ak4 P0

Det är knepigt.. jag försöker själv sätta mig in i situationen: Om en av mina tjejkompisar skulle berätta att hon var flata... Antagligen skulle jag försöka vara snäll bara för att försöka bevisa att hennes läggning inte spelar någon roll i vår vänskap, men på samma gång skulle jag nog ta ett omedvetet avstånd just för man börjar tänka på ett sådant sätt: "Är hon kär i mig..?" Det som då är lite konstigt är att jag inte tänker så om mina killkompisar. Det vore väl inte särskillt bra om en kille som man bara vill vara kompis med var kär i en heller men där tänker man nog itne riktigt så... Det är svårt.

Jag är också kristen men det har nog inte så mycket samband med mina tankar om homosexualitet för de ligger på ett annat plan....
Så det så!!

2004-05-20 14:49
Little_Shine, det är ju EXAKT det jag menar.
du förstår mig baby! :)

2004-05-20 15:05
man ska respektera, men man behöver inte acceptera d.

vafan är det för jävla skitsnack? varför ska man inte acceptera att ens polare är homosexuell för?
I've got it now... a thorn in my side the size of a Cadillac

2004-05-20 16:48
phucka__neem

du får väl tycka och känna så om du vill, jag klagar inte på dig för de... mongo

2004-05-21 22:03
FILBUNKE alltså jag accepterar om en polare e d. menade ifall andra inte gjorde d... typ. got it?

2004-05-21 22:21
_Ak4 P0
Andra gången idag jag hörde det på whoa =) KÄnns bra!
Så det så!!

2004-05-21 22:51
RAYYEN lol.

2004-05-22 18:24
Domination P60

varför?

2004-05-22 19:23
_AK4
hittade en bra text du kan läsa om du är osäker på hur du ska ställa dig pga din religion...

LÄNK
Idag är jag farlig

2004-05-22 19:31
Soul_Almighty

Håller helt med dig. Jag fattar inte varför man ska vara rädd för det? Jag kan ta ett exempel. När jag jobbade igår (på nattklubb) stod det en snubbe och småflirtade med mig hela kvällen. När jag gick ut för att sopa upp lite krossat glas gick han efter och lade sin hand på min rumpa. Jag sa ungefär så här: "Om du gillar det så kan du hålla kvar handen, men jag hade hellre sett att det var en kvinna som gjorde det, om du förstår vad jag menar? "
"Jaja, visst, förlåt mig, det var värt ett försök i alla fall, sa han."

Jag ser liksom ingen anledning att irritera mig på honom. Gillar han mig så är det ju upp till honom. Jag skiter i vilket, det är hans sak. Jag håller mig till damerna i alla fall.
One day it will all make sense...

2004-05-23 00:10
Men skit i om han är bög, so what?
Han är ju fortfarande samma person.
Umgås med honom som förut, liksom spela roll?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-05-23 01:21
Jävla bullshit, vart har du fått det ifrån?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-05-23 15:07
Det där håller inte. Blanda inte ihop sex och fortplantning..

isf är väl oralsex lika "fel"? Det blir inga barn då heller.. så det där med att man + man inte gör några barn är helt irrelevant för diskussionen.
I've got it now... a thorn in my side the size of a Cadillac

2004-05-23 15:26
Domination P60

exakt vad med honosexuella är vidriga?