I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

min vän är bög.

Övrigt - Vardagsfilosofi

2004-05-19 13:01

min vän är bög.

min vän är bög, fick jag veta idag.
jag vet inte hur jag ska ställa mig till detta,
skälen till det är min ställning enligt religion.

jag vet inte hur jag ska behandla den här
situationen, allt känns så konstigt.
men på något sätt så kommer det nog inte
varken förvärra / eller ändra våran vänrelation
på något plan överhuvudtaget.

mitt ord

men?

2004-05-19 13:05
jaa, men det känns ju så konstigt på något sätt.
eller om man ser från det pseudolekta sättet så
ska det inte ha någon betydelse för.

en hetro går ju inte efter alla.
då borde inte den mer "utåtvända delen" göra det heller.

fel?

2004-05-19 13:05
eYe, javisst.
det är ju sant men han är ju ändå min vän!

2004-05-19 13:10
varför skulle majn ta avstånd för?
http://www.kommandot.se/wp/

2004-05-19 13:18
pga av att de kanske känns konstigt.
men sexuell läggning ska inte betyda allt ju
för allt handlar ju inte om sex,. dock.

2004-05-19 13:19
alla är väl värda lika mycket. så länge han inte stöter på dig ska du behandla han lika dant.
Du vill väl inte förlora ha som vän?

2004-05-19 13:33
vafan snackar ni om? om ni skulle få reda på att nån av era kompisar gillar att dominera i sängen, eller bli dominerad för den delen, skulle ni ta avstånd för det? vad folk vill ha och inte ha i sängen ska man fan inte bry sig, bara jävla homofobsamhälle som hypar upp homosexdiskussioner hela tiden.

2004-05-19 13:37
electro-rock
nä jag lackade inte på dig, han inte ens läsa vad du skrev innan jag postade mitt inlägg. men jag tycker fortfarande inte att det är ett argument

2004-05-19 13:41
var glad för att han tagit mod till sig och kommit ut, det är förmodligen en stor sak för honom och han lär behöva stöd igenom en period som kan vara jobbig i hans liv.
"Nazisterna hade kontakt med aliens under andra världskriget och fick tillgång till galen teknik, tefatt fanns även då. Tyskland var ju världens framgångsrikaste land på den tiden. Efter kriget bytte tyska forskarna sida och anställdes av USA. Business as usual!" - Dirty-Dave P25

2004-05-19 13:42
jag säger såhär... de är inget fel med bögar, men jag vill inte se dom hålla på, jag vill inte att dom ska stöta på mig och jag vill inte att dom ska snacka om hur skönt de är att bli påsatt i röven!! annars har jag inte ett skit mot bögar, så varför skulle man ta avstånd från en polare som har "gått och blivit bög"..? visst, de blir inte samma vänrelation som innan, men man kan inte stöta bort honom för att han har en annan sexuell läggning...
If a war is holy, wat does den di anholy stand for!?

2004-05-19 13:45
albin P19 håller med

2004-05-19 13:46
samma här, typ...

2004-05-19 13:49
homofober. jag skulle fan ta avstånd från er om jag var era vänner bara för att ni är homofober.
Din forumsignatur är rätt irriterande när man läser i trådarna du skriver i. Ändra till vanliga textrader är du snäll.

2004-05-19 13:52
PlayerJoe

anser du att jag är homofob..?

2004-05-19 14:06
om någon av mina vänner kom ut som homofob hade jag antagligen sagt upp kontakten.
put lube around uranus, bitch, i'm fucking out of this world

2004-05-19 14:08
snorty F20

vad menar du med att om nån av dina vänner kommit ut som homofob..? de är inget man kommer ut med, de är något man är hela tiden, och dom som är homofober är oftast inte tysta om de heller...

2004-05-19 14:11
om nån av mina vänner kom ut som homofob skulle jag prata om hur skönt det är att bli påsatt i röven varje gång vi träffades.
plus att jag skulle börja stöta som satan på honom och erkänna att jag har haft hemilga känslor hela tiden och bara längtar efter att få ta han i munnen

2004-05-19 14:13
Ak4 P0 vet du vad? jag vet precis hur du menar. att han e gay bör inte spela nån roll. man ska respektera honom för d, men man behöver inte acceptera d. 2 e två helt olika saker. jag har inget emot HS o BS... dom kör sitt o jag kör mitt. d e bara att respektera. =)) d e ju trots allt hans liv... =)
-Dear Ken, I'm in pieces. Why the cold shoulder? Love, Barbie

-Barbie, be patient. One day we'll share a cold one.

2004-05-19 14:14
hahaha!!

2004-05-19 14:15
BPERB hahahahahahahahahahaha

2004-05-19 14:18
gurknäsa P17

shit. du förstår säkert vad jag menade. om jag upptäckte att jag hade en bajsnödig reaktionär i vänkretsen hade den personen fått klara sig utan mitt sällskap.
put lube around uranus, bitch, i'm fucking out of this world

2004-05-19 14:19
Det är väl på tiden att nån får dig att ifrågasätta din homofobreligion.

2004-05-19 14:25
religioner bildades på en tid då ingen kom ut ur garderoben.

2004-05-19 14:31
snorty F20

okej okej, då fattar jag... tror jag i alla fall...

MAKA helt rätt.
MENTATIVE menade dom 3 bok-religionerna. tror inte att d e många som tror på grekiska/romerska gudar numer. hehe... d va ett tag sen.

makalösam
haha varför tror du dina killpoalre umgås med dig för

man får ju höras skryt om folks sexliv varenda jävla dag, på whoa, på tuben, på krogen. bara kul att få höra lite omväxlande samtal

2004-05-19 14:35
MENTATIVE
man ska respektera, men man behöver inte acceptera d.

2004-05-19 14:36
mentative P22

ungefär sådär tänker jag också....

2004-05-19 14:37
gurknäsa: njae vet inte känns som att du bara är rädd för bögar... vilket iofs i sin förlängning leder till homofobi. Du vill inte höra hur skönt det är att bli påsatt i röven, det har jag aldrig hört nån säga. Frågan är om dom vill höra alla heterosexuella snacka om sex... det är ju samma sak...

Hur som helst så är du inte min vän alltså behöver jag inte ta mer avstånd till dig.
Din forumsignatur är rätt irriterande när man läser i trådarna du skriver i. Ändra till vanliga textrader är du snäll.

2004-05-19 14:42
mentative
men vad tror du de 100 000 000 000 tjejerna tycker om att de är offer för dina sexfantasier då? jag har svårt att tro att alla skulle känna sig smickrade om de visste vilka positioner du tänkte dig ihop med dem.

2004-05-19 14:45
PlayerJoe

okej okej...

2004-05-19 15:35
vipo P18

så är de inte, men man är ändå rädd, eller inte rädd, vet inte vad man är... men man vill ju helst inte att en kille ska stöta på en... man går ju och vet att dom inte gör de, men ändå vet man inte om de kommer hända...

2004-05-19 15:51
eYe

varför skulle det vara klart att man tar avstånd?
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2004-05-19 15:53
Spela roll om han e bög, han är väll samma person som han var innan? Inget att hänga upp sig på tycker jag.

peace
dingrinn.blogspot.com

2004-05-19 15:53
Misery_chick

lite avstånd är de väl klart att man skulle ta... men så är de väl bara...

2004-05-19 15:57
vipo P18

men de är ju liksom det där med att en med samma kön tänder på en, eller så... de är ju de man mår lite illa av... annars har jag inte ett skit emot dom...

gurknäsa P17

jag tycker inte det är så självklart, jag ser ingen anledning till varför man skulle göra det.

varför skulle man göra det tycker du?

är du rädd för att en ful tjej ska ragga på dig också då eller? det är väl inte heller nån du vill trycka i pruttan eller?

2004-05-19 15:58
bperb P22

jag vill inte trycka nån där bak, och de är just de att JAG vill inte heller bli tryckt där bak!!

2004-05-19 16:01
gurknäsa
men om det nu är utseendet du hakar upp dig på så borde du ju resonera som så att alla fula tjejer borde hålla sig borta från dig, eftersom de eventuellt skulle kunna ragga på dig

2004-05-19 16:05
bperb P22

de är väl klart... eller jag menar, man tar ju inte till sig lika mycke om de är en tjej som ser mindre bra ut som stöter på en, om man själv håller på och stöta på en tjej som ser bättre ut..? men nu är de så att jag stöter inte på nån, och jag skiter i såna som stöter på mig, eftersom jag har flickvän... men de är juu just de där med att man vet att de är samma kön som stöter på en!! kan du inte försöka förstå de!? jag har inte ett skit mot bögar, bara dom låter bli just mig !! jag har polare som är bögar, jag skiter i att dom är bögar, sålänge dom låter bli att typ stöta på mig...

2004-05-19 16:10
man vad är problemet om du lugnt och tydligt visar att du inte är intresserad av sexuellt umgänge. borde inte vara värre än att dissa en tjej som stöter på dig, även om du tycker hon ser bra ut.

2004-05-19 16:12
gurknäsa P17

varför svarar du inte på min fråga?

2004-05-19 16:12
men när jag har visat att jag inte är intresserad, så skiter jag i de sen... jag ska tex inte hålla på och bråka om de då... fan, jag tycker bara inte om att dom stöter på mig... de går inte riktigt att förklara, men jag gillar de inte... men som sagt, de är lika med tjejer som jag tycker ser mindre bra ut... dom dissar jag på samma sätt... jag gör de inte anorlunda för att de är en bög som stöter på mig... de är bara de att jag snackar inte lika mycke om fula tjejer som har stött på mig, som när en kille har stött på mig...

2004-05-19 16:13
gurknäsa P17

"dissar" du fula och snygg atjejer på olika sätt?

varför?

2004-05-19 16:16
Misery_chick

ursäkta att jag inte svara innan, såg de inte...

man tyar väl mer avstånd då, just för att de är en person med samma kön... men jag skulle aldrig säga upp kontakten med den personen för att han är homosexuell... jag skiter i vilket... vafan, har en flickvän som är bi... jag skulle aldrig bryta kontakten med en polare fölr en sak, men man tar nog lite avstånd, iaf i början, för att de är en person med samma kön, som har kommit ut med att han är bög... men sen skulle jag skita i de, efter ett tag... har redan varit med om de, så...

2004-05-19 16:17
gurknäsa P17

ja jag vet att du skulle ta avstånd om du fick veta att en polare av samma kön är gay, men du har fortfarande inte förklarat varför.

2004-05-19 16:17
Misery_chick

nej, jag dissar dom inte på olika sätt... de är ju de att snygga tjejer dissar man typ aldrig, om man säger så... inte först efter ett tag, om dom är helt tomma där uppe, och man har märkt de... då dissar jag dom lika mycke också....

2004-05-19 16:19
Misery_chick

de är just de att jag kan inte riktigt förklara de... jag försöker ju, men du vill ju bara ha bättre förklaringar, än vad jag har!! försök lägga ihop de jag har sagt, så får du nog din förklaring...

2004-05-19 16:21
jag skulle nog ta avstånd ett tag i början, för att man inte vet om han har berättat de för att han är tänd på en!! de är nog de mest logiska jag kommer på just nu, men sen om han har hittat nån snubbe att dejta, eller så, så skulle allt bli som vanligt igen, bara de att man inte kan diskutera tjejer på samma sätt med honom längre...

2004-05-19 16:22
gurknäsa P17

varför inte fråga det direkt då?
om han diggar dig som mer än vän?

och varför skulle du inte kunna prata om tjejer på samma sätt med honom längre?