I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

om DU plötsligt hade 500 miljoner!...

Övrigt - Vardagsfilosofi

2004-06-29 19:06

om DU plötsligt hade 500 miljoner!...

nu har jag suttit här i mitt skitrum och kollat ut ur fönstret och bara drömt fram och tillbaks i flera år hur de skulle vara om jag hade 500 miljoner (kroner då) brevid mig när jag vaknade... då har jag några punkter som skulle vara kul att veta vad folk skulle göra vid dessa...

- vad är det första du skulle köpa?

- hur mycket skulle ge bort?
- och då till vad/vem/vilka?

- skulle du bo kvar i Sverige?

- vart skulle du resa?

osv osv osv?

skriv så mycket ni vill, bara kul att veta...

jag skulle iaf köpa en svart H2 Hummer med 27 tums snurr-rims... och efter att ha glidit ett tag, dra ut på en sneaker shopping spree nånstans i Usa... osv osv osv... oändligt mycket att skriva om jag ska skriva allt jag tänkt på...

- a perverse resistance to security and predictability, & a deliberate disregard for propriety -

2004-06-29 19:16
Jag hade nog skämt bort min flickvän ganska rejält. Sen hade jag väl spenderat mycke tpenga rpå ens tor fin lägenhet mitt inne i Stockholm och kanske ett hus i något varmt land som man kan semestra i eller bo under vinterhalvåret. Sen hade jag köpt någon grym bil och betalat av alla lån som min familj har. Går inte beskriva vad man kan göra för 500 mille för det är så jävla mycket pengar.
http://www.twitter.com/michaelcrackson

2004-06-29 19:18
jag hade köpt christiania!
"God damn we can't even afford to die!"

2004-06-29 19:23
Fan.. det fanns ett lotteri med ungefär 500 miljoner i potten i ett tag sen.. men jag vann inte skiten.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-06-29 19:24
I första pris skulle det stå.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-06-29 19:26
flyttat till tokyo.

2004-06-29 19:40
Ja hade åkt nånstans direkt, utan tveka ;)

2004-06-29 19:42
ja skulle med en gång sätta in dom på banken. men spara tiotusen som ja kan använda.
skänka en miljon
o spara

2004-06-29 19:44
Jag skulle fixa mina föräldrars skulder, sen emigrera och köpa massa bostäder, bilar och kläder. :)
www.bryanlustig.com

2004-06-29 20:05
skulle bygga en über studio
Det finns ingen genväg till det perfekta ljudet<br>The Power Of Christ Compells You!!<br>http://www.myspace.com/miomusik

2004-06-29 20:45
rest till alla kontinenter på jorden och ta mig tiid att utforska varje land och plats som jag önskar. bygga mig grymma hus och köpa våningar där jag känner för. hjälpa mina fattiga släktingar och vänner till en viss gräns, så de klarar sig. antagligen spara för kommande generationer..

2004-06-29 20:47
Skulle bokat en resa direkt o tagit med mig massa kompisar och bjudit på allting

2004-06-29 21:29
vad är det första du skulle köpa?
Vet inte.. cigg kanske.. fika..
Sen hade jag köpt sjukt mycket skor, kläder, tatt körkort, tatuerat mej, köpt en massa capoeira saker.. blablabla..

Hur mycket som helst.. Svårt att säga..

Mamma, mina 3 bröder, mina kompisar, cancerfonden m.m, till min Capoeira akademi..

Nej, det hade jag nog inte.. eller jo, men jag hade nog haft hus i Brasilien oxå!

- vart skulle du resa?
Brasilien, Afrika, Indien, Australien, Skottland, Frankrike, Egypten och sådär.. några mer kanske..
If you smile at me you know I will understand Cause that is something everybody everywhere does In the same language

2004-06-29 22:23
- vad är det första du skulle köpa ?
en bigass lägenhet, och inreda skiten fullt.
sen hade jag nog hookat en escalade med kråm, kråm, kråm och kråm.
min flickvän hade nog fått sitt.

jag skulle fixa bostad åt min pappa samt betala av alla hans stora skulder, samt köpa en bil till honom, kanske en grand voyager.
och till min mor hade jag köpt en midnattsblå jaguar e-type med runda lyktor och köpt ett hus i italien till henne.

hell yeah, men jag skulle nog fixat en lägenhet i t.ex toscana, paris eller köpenhamn.

- vart skulle du resa?
jag skulle glida i min escalade hem till min flicka, sagt till henne att packa sina saker och säga att jag kommer försörja henne.

sen hade jag nog skängt någon miljon till riksorganisationen för ett drogfritt sverige.

2004-06-29 22:25

Hafström P19

ojojojoj du sa det där såå bra... respekt!
- a perverse resistance to security and predictability, & a deliberate disregard for propriety -

2004-06-29 22:26
Jag skulle säga upp mig från jobbet.

Och sen skulle jag nog.... öhhh, Säga upp mig från jobbet.

Sedan skulle jag sitta där och känna mig som en pytte liten plutt på denna jord som visste allt för lite för att bära ett så stort ansvar.

Sen skulle jag sätta in vartenda öre på banken. Förutom typ 100lakan som jag skulle resa runt med och tänka en jävla massa.
Pack! Pack! Pack!

2004-06-29 23:18
300 till organisationer och hjälp typ...

200 millar hade jag nog klarat mig på livet ut faktiskt=)
strength

2004-06-29 23:19
och såklart millar till grabbarna!
strength

2004-06-29 23:55
fan jag tror lätt jag hade fått värsta knäppen. byggt världens mest övervakade pengapinge där jag låg och räknade pengar hela dagarna eller nått sånt.
Arguing with people on the internet is like running the special olympics. Even if you win, you're still a retard!

2004-06-30 00:12

en hårddisk med 200 gig, en enorm lägenhet, skaffa körkort, bil samt alla serier, filmer, böcker, spel och annat jag har längtat efter att skaffa. knark. skulle antagligen operera mig också... alvöron isf. kan komma på tusen andra saker...

fem miljoner var till mina 4 systrar, min bästa kompis, mina föräldrar, min faster och tio miljoner till min pojkvän. två miljoner till mammas bästa kompis som verkligen behöver få lite tur i livet, två till syrrans bästa kompis. och lite cash till några länder som behöver det. några mille till forskning.

ja. men jag skulle skaffa mig tre lägenheter i mina favoritstäder i Japan. typ som sommarställen...

- vart skulle du resa?

överallt. först till Japan, skulle bjuda med alla som ville följa med, om de är någon av de jag älskar eller står någon av dem nära.

2004-06-30 00:47
Jag skulle köpa en trea i stockholm och inreda den PRECIS så som jag ha den.

Sen skulle nog se till så att min familj och några av mina närmaste vänner blev av med lån och kanske få tag på nån bostad.

Efter det skulle jag nog starta nån sorts fond som ger ut stipendier till folk som gör bra saker.

Och så skulle jag skaffa en utbildning, skaffa ett jobb jag verkligen tycker är kul och så skulle jag nog försöka leva relativt normalt. Aldrig att jag skulle bara glassa runt utan jobb, skulle gå under på en vecka.

Den enda riktiga LYXEN jag skulle kunna tänka mig är att köpa en fet jävla bil, typ en Cobra eller en ford gt 240.

Skulle nog inte resa särskilt mycket, har aldrig förstått mig på den besatthet folk verkar ha vid att resa, kanske för att jag reste så mycket när jag var liten.

Iaf så skulle jag verkligen inte flasha med pengarna, skulle ju suga om alla man träffade visste att man var stenrik, isf skulle man ju aldrig kunna veta om de bara var ute efter cash liksom.
Veritas Amicus, Henkso Amicior!

2004-06-30 01:08
Köpt ett fett hur i LA, köpt fräscha kläder och bara glassat...

Kanske skulle öppna en klubb eller något liknande...

Gett bort till lite till morsan...
Vad vill du att det ska stå här?

Ring: 0730 - 39347037204752752
Skivsamlare

2004-06-30 01:51
tänka stort. försöka starta ett företag som behandlar sina anställda på ett schyst sätt och använda vinsten att ge bort till cancerfonden, röda korset, rädda barnen osv. 300 till det.
100 till familj och vänner och resten till bostad, en jorden runt resa, 10000 skivor och schysta kläder.

2004-06-30 11:19
vad är det första du skulle köpa?

En stor jävla 72tums plasma screen som jag ska ställa i vardagsrummet.

två 7.1 ljudsystem.Ett vid datorn som jag ska köpa och ett i vardagsrummet.

Färg så att jag kan måla om mitt skrivbord, kanske vitt med gröna lådor.

En switch.

Tapeter, som föreställer en gata i näw yårk sådär sent på kvällen med mycket neon.Kul att ha på väggen.

Jag skulle betala av våra skulder.

Skaffa en till dator.

Reparera vår SAAB.

Ett plastbord som passar ihop med våra plastmöbler på balkongen.

En massa tomma cd skivor.

Plus att jag startar ett stor företag, eventuellt så köper jag microsoft och lägger ner det.

hur mycket skulle ge bort?

Några miljoner till nån fond för fattiga en 50-60, nått sånt.

Några miljoner till sjukdomsforskning.

Svårt att säga eftersom jag bor i Finland;)

vart skulle du resa?

Umeå och Tallin kanske.

kram

2004-06-30 12:14
Winny, eller nåt sånt här.

2004-06-30 17:32
Sticka ner till macken och ladda på mobilen.

skulle inte ge bort nåt.
däremot hade jag hjälp dom som behövde hjälp.

dom som e värda det.
mamma, mormor, moster.

jag skulle förmodligen bott kvar här tills jag utbildat mig..
fast hade jag haft 500 miljoner vet jag inte om jag hade utbildat mig..

- vart skulle du resa?
Afrika och sydamerika.

2004-06-30 19:11
wood är bäst hittils tycker jag...

2004-06-30 19:15
If I had a million dollars
We wouldn't have to walk to the store
If I had a million dollars
We'd take a limousine 'cause it costs more

köpa ett grymt stort hus á la Bam Margera och låta polarna flytta in kanske? jag skulle åtminstone spendera ett antal miljoner på att impulshandla all skit som man alltid velat ha. onödiga saker :)

2004-06-30 19:44
skulle köpa en silja line färja o crusa runt på mälaren med mina polare.. sen skulle jag köpa en egen fil på e18 etc.. som på triss reklamen.. köpa fet enplanslägenhet o sthlm och här i v-ås.. möbler o allt som kan tänkas.. sen skulle jag köpa en egen ö.. stor som gotland.. fasst på nått varmare ställe.. resten skulle jag väll skänka till rädda makrillen í ullati lr nått annat vettigt:)
All makt åt Tengil, vår befriare<br>

2004-06-30 20:02
500 milj är egentligen inte SÅ mycket, jag menar om man ska leva som en kung livet ut då räcker inte pengarna.
Dont drink and drive, take LSD and teleport!

2004-06-30 21:35
Det första jag köpt?

In på diverse webbbutiker och handlat som bara den, pröjsat 100k extra bara för att få det hemkört till dörren.
Sen hade jag nog slutat sommarjobba och åkt hem eller bestället en resa jorden runt åt mig och flickvännen.

Jajo, gett bort pengar, betalat lån osv, det vanliga.

2004-06-30 21:43
Jag hade köpt en fet bil, varför inte denna kärran!? Och till det hade jag nog köpt 500st nya bakdäck ;)

Sen hade jag betalat morsans alla räkningar och sånt. Köpt en bil och en resa till henne med, samt försvunnit med polarna från sverige på en lång jävla resa till något varmt land. Sommaren suger och dessa grejjer hade garanterat livat upp den till max!

Jag hade även mutat mig fram i kön på den lokala puben ;P
Den narkotika som vi får in i Sverige kommer ju ofta från andra länder.
Laila Freiwalds

2004-06-30 21:57
ahha om man hade 500 miljoner då skulle man kunna göra vad man ville typ gå ut och måla på dem konstigaste ställen om man nu graffar för blir man tagen e får man betala det är nog ganska lugnt .

annars ska man köpa lägenhet i staden nära ullevi:D och sedan typ bjudit alla sina polare på lite cash haft stor grymm fest resa sedan typ skaffa en hur gooooo säng som helst och bara slappa hela dagarna i resten av livet :D och så ksa man ha egen sakteboard park så man kan åka när man vill:D
WWW.PHOTOSHOP.NU

2004-06-30 22:19
jag skulle ge några till farmor o farfar, några till mamma, några till mina syskon. hade köpt en lägenhet i sthlm.
skänt till organisitioner och sånt.

2004-06-30 23:03
flyttat utomlands och köpt en fru. ;)

2004-06-30 23:14
betalat alla mina skuldsatta vänners skulder, sen hade jag flyttat till karibien nånstans och tagit dom med mig....
myspace.com/roughlynx / myspace.com/roughlynxproductions / myspace.com/anteupmusic /

2004-07-01 01:15
GunJah P20 haha älskar den atttityden, att säga"när jag blir m iuljonär" istället för "om"! stort upp!
"God damn we can't even afford to die!"

2004-07-01 01:29
jag hade fixat ett FETT hus som e byggt efter mina egna ideér, ha en GRYM studio och ett ställe där alla vänner hänger med massa roliga saker
fyllt gaderoben så jag klarar mig med kläder, skor och allt annat
skaffat en bil, kanske 2
gett pengar (ingen aning hur mycket) till min bror och hans familj, mina föräldrar och mina närmsta vänner.
dom pengarna som e kvar sätter jag in o reser lite med.

jag ska ha en FET trädgård med det mesta, trädgården ska ha ett ihopfällbart tak, så när det e kallt o snöar o sånt så har man taket uppe
www.facebook.com/papmusik
www.p-a-p.se
www.facebook.com/menasmusic

2004-07-01 01:30
rullat en spliff i en tusenlapp.. resa jorden runt, ge lite till min släkt i argentina.. ge lite till min släkt i spanien, köpa mig ett maffigt hus, köpa mamma ett maffigt hus.. sen ta tillräckligt så jag klarar mig livet ut o skänka resten till välgörenhet o lite till till mina släktingar
www.twitter.com/mzamora036

2004-07-01 01:59
jag skulle köpa ett stort kassavalv, växla allting till slantar, för att slutligen fylla det stora kassavalvet med alla slantar och simma i dem.
"Du är en död sill"

2004-07-01 03:36
jag hade satt in dom på banken och levt på räntan
Manager

2004-07-01 09:33
Lägenhet i Sverige, sommarstuga i Finland och eventuellt en lägenhet i Japan.

Beror väl lite på. Känns som att många inte skulle vilja ha cash av dem jag känner, jag skulle iallafall inte vilja ta emot en massa pengar av en polare utan vidare.

Päronen + familj. Vissa polare som behöver det, känner ett par.
Alla andra polare skulle jag bjuda på diverse saker istället för att ge dem en bunt pengar.

Ja, eller jag iallafall vistas större delen av tiden här.

- vart skulle du resa?
Japan, USA/Kanada, lite runt europa, kanske lite mer i Asien...sånt som skulle falla mig i smaken helt enkelt, med såna summor spelar det fan ingen roll.

Dock skulle jag inte leva direkt glamourlife, skulle inte palla med all uppståndelse, skulle ligga rätt lågt med att jag har så mycket cash.

Skulle dock skaffa mig en personlig kock/dietist + personlig tränare.
Redline!

2004-07-01 13:05
Jag skulle köpe en en såndär jävla ö och sen utrota varenda litet äckligt småkryp på den så man kan sova lugnt om nätterna.

Sen skulle jag antagligen snåla som fan.
Coolin' in the scene like a horse in a stable

2004-07-01 15:21
Fuck it, jag skulle låta BDP gå bakom mej hela tider & rappa en themesong om mej som han i 'im gonna get you sucka'. Eller digital underground kanske.

2004-07-01 15:25
Bo kvar i. Jag hade köpt sverige. I alla fall väl valda delar :)
I'm back!

2004-07-01 15:25
Dessutom hade jag köpt vapen och utbildat folk att förstöra innerstadsjeepar....:P
I'm back!

2004-07-01 16:58
sen skulle jag ordnat förnedrande tävlingar på stan, typ att brudar fick åka runt med rullstol och pulla sig själv med falukorv, för 200000kr lovar jag att många skulle ställa upp.

...i alla fall.

2004-07-01 17:34
Norra_Ishavet

Var en bra idé! Hade jag nog oxå gjort.. Inte just den som du länkade, eftersom den redan va såld ;/
Hade lätt byggt vägar med feta svängar till min bil jag länkade högre upp, hehe
Den narkotika som vi får in i Sverige kommer ju ofta från andra länder.
Laila Freiwalds

2004-07-02 16:25
Man kan ju alltid köpa Figo, han kostade väl runt 500 miljoner? Så har man han liksom.
Coolin' in the scene like a horse in a stable

2004-07-03 10:43
Var inte jobbig. Du är en unge om du tror du skulle få ha den tävlingen också.

2004-07-03 13:58
Vad är det första du skulle köpa?

Ett hem till dom hemlösa.

Hur mycket skulle ge bort?
och då till vad/vem/vilka?

Någon mille var till min familj, sen till hemlösa / behövande. Antingen i Sverige eller något annat land..

Skulle du bo kvar i Sverige?

Skulle ha en lägenhet här, annars skulle jag nog bo i Frankrike / Italien. Eller i USA.

Skulle väl resa till Afrika iaf.