_Mackan_Breaker_ P16 egen version? det vet jag inte
Éxitus
jennie-is-back F19 ingen aning, jag vet inte. vet bara att jag inte tror det var någon gud/högre kraft inblandad
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
megamanton P18 bara för att man inte tror att vi är medvetet skapade så måste man inte tro på big báng vettu...
man kommer inte till himeln bara för d. tycker att d e ett stort misstag att tro d. förstår inte dom som biktar saj o sen tror att allt e lugnt. alla borde ju fan straffas för d som dom har gjort... sen e d skillnad på om man ångrar saj eller inte.
-Dear Ken, I'm in pieces. Why the cold shoulder? Love, Barbie -Barbie, be patient. One day we'll share a cold one.
jennie-is-back F19 om alla ska straffas för vad de gjort så lär er himmel vara sjukt tom.
Misery_chick du skriver mängder av smarta saker i vanliga fall, varför måste du skriva en massa dumt så fort religion är inblandat?
Demento P18 för att när det kommer till religion så har vi olika åsikter? kanske?
Demento P18 och vad är så dumt? har ju i stort sett bara skrivit att jag inte tror på gud?
nej jag menade snarare att du skriver korta meningar utan argument som känns allmänt meningslösa. åsikter får du såklart ha, även om jag ogillar dom :)
Demento P18 ko det kan jag väl hålla med om att jag gör. antar att jag är rätt less på att argumentera om religion, då det har visat sig vara rätt poänglöst, det blir aldrig så mkt mer än -"nähä" -"joho" av det hela.
äääh man blir automatiskt kristen när man blir gammal....
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Rolfi P19 det måste man inte bli, ingen av mina gamla släktingar är det.
näe det blir ju lätt så när man snackar om sånt som inte går att bevisa... FuelDOg P20 dårå? plus att om man typ våldtar och dödar en brud, går man och biktar sej och så kommer man till himlen när man dör.. tycker det är så ful jävla dubbelmoral i 95% av alla religioner.. nämn en religion som funkar på det viset. och nej, katoliker tror inte att man kan bikta sig och bli helt clearad. det viktiga är fortfarande att man ångrar det man gjort...
äh dom ljuger, dom skäms la för det....:)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Rolfi P19 vilka ljuger?
dina släktingar, alla äldre är kristna! lätt! har aldrig varit med om nån som inte e det..... äääh skit i vad jag skriver, det e skit...hjälp mig med o bota min hosta istället!:)
Rolfi P19 haha, nej det tror jag inte, jag kommer från en sjukt icke-religiös släkt. jag brukar också ha såndär hosta, ett hett tips är att hålla dig borta från tangentbordet.
asså jag får spyattacker o får svårt o andas o jag hostas ständing...det gör ont! hjälp!
jag halsa nyss resten av hostmedicinen o jag har kkäktat massa piller mot hosta men inget hjälper! jag är rädd
Rolfi P19 vad tar du för medicin? du sitter inte och halsar cocilan etyrfin va?
Bromhexin
va e det med cocilan etyrfin ?
Rolfi P19 morfinbaserat, man blir galet zombie-fierad av det. f.ö. så bör du dricka massa vatten
hehe jag sitter här o halsar smultroncider...det duger la?
Misery_chick jag menade som Demento skrev här senast. man kommer inte till himeln bara för att man biktar saj eller så. man måste verkligen ångra d. va inte så anti hela tiden.
-Dear Ken, I'm in pieces. Why the cold shoulder? Love, Barbie -Barbie, be patient. One day we'll share a cold one.
jennie-is-back så, om man verkligen ångrar sig så är det lugnt? oavsett vad man gör?
jag är kristen och rappar!! om du tror att kristna är övertrevliga så tror du ganska fel!
bara för att man är kristen så behöver man inte leva något tråkigt munkliv. dessutom ändras inte ens personlighet heller!!
Supa_flow P16 jag har då aldrig sett en människa gå från icke-kristen till kristen utan att förändras en hel del
Misery d har jag inte sagt. läs mellan raderna! man kan göra saker bara sådär när man e omedveten att man gör dom. att sen ångra saj, verkligen ångra saj gör d inte lika svårt för en senare då man står inför sina synder. d e så d e i dom flesta religionerna o d e så jag menade att d e i dom flesta religionerna. att man tar sitt straff medans man vet att man förtjänar d o inte snackar tex om att man e "oskyldig". sen va du tycker e nåt helt annat. detta e bara hur vissa religioner funkar.
Helvetet och jävulen är ett kristet påfund. All I have to say.
Better active today than radioactive tomorrow
Usch och fy. Hur orkar man lägga ner tid på något så tramsigt som kristendomen? Kan någon from kristen person berätta vad det är som motiverar er.
"Get up, boy. I bet you can squeal. I bet you can squeal like a pig."
megamanton P18 varör tror du att vi som inte tror på gud lever i en mörk, hopplös verklihget utan att de någon framtid? tror du jag lider av att inte tro på gud?
men vafan, orka bli kristen, skillnad?
Credit crunch crunch baby
Asså, vet inte riktigt vafför ja skapa den här tråden längre, skrev den under en period när ja höll på att tänka en massa på efterlivet o religion o sånt. Vet inte vafför ja kom på tanken om just kristendomen, aja, har inte läst i den här tråden på ett tag. Var borta ett tag från whoa o sen orka ja inte läsa ´va alla hade skrivit. Men jaja, den här tråden känns lite död nu, så ja tycker nästan vi kan låta den dö ut. En annan grej som ja tyckte va en rätt intressant sak som ja hörde från en film ja såg idag fick mig att fundera oxå: "Det största tricket som Satan har spelat var att få folket att tro att han inte finns" Säkert många som har hört det förr o d e säkert uttjatat, men ja skriver d iaf för ja tycker att de skulle va en rätt intressant tanke att tänka på.
In case you didn't notice, I was being sarcastic.
nam1986 P18 eller så är hans största trick att få allt kristet folk att tro att han är gud och följa honom?
Misery_chick Jo fast den teorin har ja redan haft nu, skrev om det i ett annat inlägg här för ett tag sen.
ch-check-it-out P0 vem pratar du med?
ch-check-it-out P0 sluta skrika
Battlerappare
2004-07-31 03:39
Gud uppfanns för att folk inte förstod hur människan kom till tror jag, lika bra o hitta på något eget om man ska tro på nått, va inte så jävla mainstream :p
:c
misery eller så är hans största trick att få allt kristet folk att tro att han är gud och följa honom? hur menade du nu? kristna tror väl inte att satan e Gud direkt... eller hur menade du?
ok.
jennie-is-back jumpcut said it
megamanton P18 Du hittar svaret i ditt eget inlägg. Himlen är för dom som är rädda för att dö. Jag Hur känns det att bli lurad? Varför inte sluta be och ta tag i saker själv istället? Varför inte acceptera att allting tar slut en dag och försöka göra det bästa av tiden tills dess? Det har aldrig slagit dig att de gångerna du "mött gud" kanske bara är gånger då saker har klaffat. Du vet, allting går inte åt helvete hela tiden om ingen gud lägger sig i.
Better active today than radioactive tomorrow
minvänmahatmaD P18 Mhm, o d här vet du. Eftersom du verkar va så jordnära o vill ha vetenskapliga bevis på saker o ting så kanske du kan visa lite bevis på att du vet att d e så här d ligger till (att d inte händer nåt när man dö asså). Dock tror ja inte på himlen själv, fast ja tror att det som man tror kommer hända när man dör kommer hända o ja tror inte att vi ska leva våra liv här för att försöka få ett bra ett liv efter döden. Grejen med de flesta religioner som ja tror e att de kanske säger att man ska vara god mot sina medmänniskor o visa kärlek för att vi ska göra den tiden vi har här i livet till en bättre tid för oss o andra. Man ska nog tänka så att o ja tror att många gör det oxå, att man ska leva det här livet bra istället för att gå o förbereda sig inför livet efter döden. Vet dock inte detta men ja vet egentligen bara en sak när ja kom o tänka på det o d e att ja inte vet nånting.
nam1986 P18 tror du att alla som inte tror på gud bara tror på sånt som bevisats genom vetenskap, och inte kan tro på oförklarliga saker?
Nej, men grejen var att han sa att när man dör händer inget, som om det skulle va ett allmänt faktum. Menade mer vad han hade för bevis på det. Ja skulle klagat på nån som sa att man kommer till himlen när man dör oxå om d sagt på d sättet.
megamanton P18 om det sär stämmer, varför ser jag då inte kristna ränna runt på sjukhus och bota folk? Varför tar inga kristna och bexisar att det går, inför videokameror och opartiska läkare? varför hör man aldrig talas om att några andra än kriskta blir helade? och om det finns människor som kan hela, hur vet du att gud är inblandad?
megamanton P18 Tror inte på sånt där, snarare att folk som har blivit "helade" har kännt sig trygga när de tror på att Gud kan hela dem o detta tror ja i sånt fall har en viss verkan på kroppen som fixar det själv. Oftast när man e sjuk o så, så ska man inte tänka att man e sjuk, vet man inte om det mår man bättre, kanske inte riktigt samma sak men saken e den att ja tror att psyket påverkar kroppen enormt mycket o inställningen kan göra att kroppen mår bättre. Sen har ja aldrig fattat det här med att man ska "lära känna Jesus". Va menar man med det? Misery Chick Anledningen till att det inte finns kristna som ränner runt på sjukhusen e väl ganska uppenbar, religion o medicin (vetenskaplig medicin) har aldrig passat bra ihop. Däremot så har ja en kompis vars farfar kan stoppa blod med bara tanken (blodstämmare kallas det) o hans mamma kunde oxå det o hon jobbade på akuten på sin tid o hjälpte folk som höll på att förblöda. Sen d där att dom ska visa d inför kameror har redan gjorts, såg en dokumenter om det men det visade sig att det inte funkade så bra i längden ändå.
nam1986 P18 "Anledningen till att det inte finns kristna som ränner runt på sjukhusen e väl ganska uppenbar, religion o medicin (vetenskaplig medicin) har aldrig passat bra ihop. " nej jag ser ingen anledning till varför de inte gör det om de nu kan. "Sen d där att dom ska visa d inför kameror har redan gjorts, såg en dokumenter om det men det visade sig att det inte funkade så bra i längden ändå." varför inte?