I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Homosexuellas barn !

Övrigt - Vardagsfilosofi

2004-07-29 22:22

Homosexuellas barn !

Sitter bara och funderar lite och har kommit i en återvändsgränd...

Ere verkligen rätt att homosexuella ska få föda barn??
Jag menar barnet i fråga fick ju inte välja eller vad man ska säga... Men å andra sidan fick inte jag det heller...
Jag vet inte... Är lite förvirrad...

Tyckes???

Word out

Status: OFFLINE

2004-07-29 22:27
sålänge barnet har kärlek och både en manlig och kvinlig förebild i sin omgivning så är det ok
Oyyy Heineken! Right here you Dirty Wanker!!!

2004-07-29 22:29
joo det e jävligt sant...
Groupie

2004-07-29 22:30
Jag förstår inte varför det skulle vara fel, ingen väljer ju sina föräldrar, och varför skulle barnet få välja om föräldrarna ska vara hetero,Bi eller Homo? barnet kommer ju att älskas lika mkt av föräldrarna ändå, barnet kommer troligen att älska föräldrarna lika mkt, eftersom när barnet är litet så dömer den inte föräldrarna och växer därför upp fördomsfri (mot homosexuella iallafall). Barnet lär inte bli homosexuellt bara för att föräldrarna är det, möligen att det blir lite mer öppet mot andra saker och att det umgås med homosexuella också, men det är ju inget fel med det, eller? Och som sagt många små barn dömer inte vilket gör att barnet troligen inte kommer att bli mobbat heller (vilket många är oroliga för) och när barnet sedan växer upp vet den att vissa är homofober och därför kanske inte säger till alla att dennes föräldrar är homosexuella (jag anser dock inte att man ska behöva tänka såhär).
Groupie

2004-07-29 22:31
och juste glömde bara för att föräldrarna är homosexyuella betyder inte att barnet inte får en manlig och en kvinlig förebild

2004-07-29 22:33
annars e det fett skit samma om föreldrarana e hetro eller inte, finns många baran i sverige som har dett värre, sen ska man inte tänka på ungarna i omvärlden, önska varje fikus å flata adopterade varsin unge, hadde hjälpt väldigt väldigt bra + att jag tror att de kan vara mycket bättre föreldrar än de flesta för de är mer öppna och har nästan inga fördommar ( inta alla )

2004-07-29 22:34
killen han före :D

2004-07-29 22:37
som sagt, det är bättre med 2 älskande mammor än 2 hatande föräldrar av skilda kön.
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.

Groupie

2004-07-29 22:37
HorseMouth: hehe...jo det hade ju vart bra om de adopterade, men förut va det väl en massa krångel å grejer å dom kunde inte bestämma om homosexuella skullle få göra det. Däremot verkar det som att adopterade barn ibland kan bli struliga...finns typ en massa böcker om det.

2004-07-29 22:39
ingen aning, vet bara att ett barn har det bättre med föreldrar som spelar för det andra laget än att växa up på barnhem.

2004-07-29 22:39
mjoo... :D Jag e bara lite fundersam bara... Har inga som helst fördomar btw... :)

2004-07-29 23:39
Collen

ungar blir mobbade utan anledning hela tiden. spelar ingen roll om ungen har homo- eller heteroföräldrar. möjligheten att bli mobbad kommer alltid att finnas. för alla människor. alltid.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-07-29 23:41
Collen

en sak till:
mobbade som små leder endast till feta glasögon ormar som inte kommer få ett sexliv som sträker sig längre en free6.com och det kommer vara gynnsamt för data och tv spels branchen.

jag har hittills inte träffat nån som jag vet varit mobbad som barn som stämmer in på din beskrivning. har du ens några belägg för vad du häver ur dig?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-07-30 00:03
Varför skulle barnet bli mobbat bara för att den har har homosexuella föräldrar?Jag har en vän med en lesbisk mamma och hon har aldrig blivit mobbad för det..
Klart homosexuella ska få skaffa barn så länge de är lämpliga föräldrar...Så dom ger barnet kärlek, mat och schysta värdiringar osv..

2004-07-30 05:36
Ser ingen nackdel till att homosexuella ska fá ha barn....Jag röstar FÖR.
Pippi for President!!!

2004-07-30 09:46
barnet i fråga fick ju inte välja eller vad man ska säga
underförstått att det skulle va sämre med homopäron än "vanliga"???...

jag röstar för...
What would macgyver do?

2004-07-30 11:49
Collen P17

"nej. tänk dig när dom börjar skolan tror ni inte dom blir mobbade då? svar: jo
mobbade som små leder endast till feta glasögon ormar som inte kommer få ett sexliv som sträker sig längre en free6.com och det kommer vara gynnsamt för data och tv spels branchen.

men seriöst tror jag inte det kan vara bra.
"

att folk blir mobbade beror ju på dolk som du, med din vridna människoryn så verkar det mest som om DINA föräldrar borde hindrats, eller åtminstone fått gå en kurs eller nåt om hur man förhindrar att få en unge med massa fördomar.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2004-07-30 12:18
Jag tycker det är en sjävklarhet att homosexuella ska få ha barn. Och deras barn skulle i så fall inte bli de enda som inte har en manlig och en kvinnlig förebild.

Själv har jag aldrig haft en manlig förebild, och jag har klarat mig rätt bra.

Och precis som redan är sagt i tråden: Då ska vi väl i så fall förbjuda alla som riskerar att föda barn som blir mobbade?

Handikappade
Fattiga
Invandrare
Fula personer
Personer med synfel
Feta personer
Personer som talar en annan dialekt

The list goes on and on...
Yes, I am made of awesome. No, you cannot touch.

2004-07-30 14:02
Grejjen är ju att om man inte tillåter homosexuella att ha barn så accepterar man att det är "fel" att vara homosexuell och fördommar ökar och det blir svårare för homosexuella och hela utvecklingen i jämnställdhetsfrågan backar.
Better active today than radioactive tomorrow
Graffare

2004-07-30 14:03
min brorsa har barn och är bi och han blir inte mobbad i skolan.
Han är ett sånt där hiphopwannae till 7åring
"Är det inte märkligt att vi lever i en värld där det är helt ok att visa bilder på vapen som dödar liv, men förbjudet att visa en bild på en penis som skapar liv?"

2004-07-30 14:04
Och förresten så finns det så jävla många som inte passar som föräldrar ändå. Barnet kan ju tex. inte välja om dess föräldrar är nazister, eller hyperkristna konservativa och jobbiga. Sånt lär förstöra än mer.
Better active today than radioactive tomorrow

2004-07-30 17:03
jag hatar folk som använder sig av argumentet att det är FEL med homoadoption för att barnet kan bli mobbat..
finns inget mer trångsynt och korkat..

vems fel är det ifall barnet blir mobbat? Inte är det föräldrarna. Då borde man väl ta tag i den vesentliga biten som samhällets syn på homosexuella osv, istället för att klaga på den som blir utsatt..
I've got it now... a thorn in my side the size of a Cadillac

2004-07-30 17:54
att bli påtvingad en sexuell läggning från förälder är väl fel oavsett om det är homo eller hetero..?

för övrigt är det nog svårt att "göra" någon till homo..

2004-07-30 19:24
alla ni som tycker det är fränt med homosexuela som adobterar, ni borde tänka hur ert liv hade varit med bögar eller lebbar som föreldrar.

2004-07-30 19:26
Bratwurst: utveckla tack.

varför skulle det nödvändigtvis vara något negativt att ha homosexuella föräldrar?

2004-07-30 19:26
tycker iof att det är bättre att barn blir ihände tagna istället för bortglömda, men om det står mellan hetro föreldrar och homosexuela, så lite prioritering.

2004-07-30 19:30
bara min åsikt svårt att utveckla, men på någe sätt så tror jag inte riktigt ungen får en anorlunda syn på könet som inte finns.

2004-07-30 19:34
Bratwurst P18

"könet som inte finns" ?

2004-07-30 20:24
noztra P17

vriden?
förklara varför?

och ska man förbjuda alla vars barn kanske blir mobbade att få barn?

inte många kommer födas då...

2004-07-30 20:34
Jag tycker det är hemskt att homosexuella ska ha barn för barnet blir förvirrat, men homosexuella har jag inget emot, jag tycker bara att ett barn ska få en normal uppväxt och sedan få lära sig om saker och ting.
Credit crunch crunch baby

2004-07-30 20:40
Tha_Flooowa F15

definiera "normal uppväxt"

2004-07-30 21:04
noztra

homosexualitet och sterilitet är inte samma sak vettu...
Groupie

2004-07-30 22:07
noztra: du säger lite emot dig själv, du säger att vi skulle dö ut om alla skulle vara homosexuella, men samtidigt säger du att homosexuella inte ska ha rätten att ha barn, men en förutsättning för att du ska kunna tycka så är att de kan få barn. Och eftersom du säger så betyder det att de kan får barn och alltså skulle vi inte nödvändigtvis dö ut, som Misery_Chick sa, Homosexualitet och Sterilitet är inte samma sak.

sen undrar jag hur alla tänker som säger att de inte har nått emot homosexuella men inte tycker att de ska få barn, och säger att de ska få en "normal uppväxt", om inte det är att ha något emot homosexuella vill jag fan inte veta vad som är det

2004-07-30 22:30
Misery_chick
Det kan du säkert definera själv, för det jag kommer att säga kommer du inte att tycka är normalt osså tvärtom, så jag tänker inte ta det. Jag ville bara ha mitt sagt : )
Credit crunch crunch baby

2004-07-30 22:46
Arlomeion P17
eller så skulle man kunna skita i provrören och göra barn på naturlig väg.

2004-07-31 01:12
Bratwurst P18

bara min åsikt svårt att utveckla, men på någe sätt så tror jag inte riktigt ungen får en anorlunda syn på könet som inte finns.

jag är uppväxt med en pappa som inte beter sig enligt den manliga normen. det har totalt fuckat upp min bild av hur "män" fungerar. (nu generaliserar jag. folk är olika som fan, men många beter sig mer eller mindre efter normen) jag tror inte att det skulle gjort någon skillnand om jag haft två mammor eller två pappor. jag hade nog haft en lika skruvad bild av hur de olika normerna av könen fungerar precis som alla andra människor har. ingens bild av de olika könen stämmer med hur kvinnor/män faktiskt fungerar eftersom ingen beter sig exakt efter den normen som tillfallit just det specifika kön som tilldelats dem i magen. folk är olika. och folk uppfattar allt olika också. om du inte hade märkt det redan...

Arlomeion P17

min pappa gillar fisk. jag gör det inte.
min pappa gillar att läsa. det gör jag också.
min pappa är smyghomofob. jag är bisexuell.
min mamma gillar att umgås med mycket folk. jag har social fobi.
min mamma gillar att skriva. det gör jag med.

min poäng är att allt ens föräldrar gör/säger/gillar/ogillar färgar vem man blir, men samtidigt är människor fristående från varandra. varför skulle jag bli som min mamma eller min pappa bara för att jag är uppfostrad av dem? sexuallitet tror jag knappast kommer från föräldrarna. möjligen heterosexuallitet som påtvingas barnet från homofoba föräldrar. men sånt är bara sorgligt...

2004-07-31 01:14
Bratwurst P18

jag kanske feltolkade vad du just skrev? ber om ursäkt om du menade så som det faktiskt står isf. sorry.

2004-07-31 01:27
check-it-out: kan du inte läsa vad jag skrev en bit upp vid 17:00-tiden och ta dej en funderare?

2004-07-31 01:29
ch-check-it-out P0

sluta skrika

2004-07-31 01:39
Det finns värre saker än homosexuella föräldrar.

T.ex. knarkare, alkoholister, pedofiler osv. Men inte har de någon lag som hindrar de från att bli föräldrar.

Däremot skulle man behöva göra om lagarna lite.
Häromåret läste jag i tidningen om ett lesbiskt par som hade fått hjälp av en killkompis att få barn. Tjejernas förhållande sprack och gissa vad mamma-lebben gjorde då?
Japp, hon krävde killkompisen, som hjälpt dom att få barn, på underhåll! Och det var han ju förstås skyldig till upp till 18 år så som lagen ser ut idag.

/Ego
 Im the motherflippin...

2004-07-31 02:07
Jag förstår mig allvarligt inte på hur man kan använda "barnet blir mobbat om han/hon har homo-/bisexuella föräldrar"...
Vad gör vi isåfall åt detta:
Ett barn växer upp med bara mamma eller pappa, eller kanske tillochmed rentav utan föräldrar.
Handikappade och skadade barn, barn med syn-/hörsel-/talfel, barn som är små och spinkiga, barn som är feta och stora.
jag menar; Ska man behöva kväva dessa barn i spjälsängen eftersom risken är att dom kanske blir mobbade under uppväxten?..Barn mobbar andra barn, så har det alltid varit och kommer alltid att fortsätta, tyvärr.
Så om man ska använda det argumentet är alla på hela jordklotet i stort sett döda, för alla har brister som andra stör sig på och tillslut ger sig på och mobbar/stöter ut.
Visst, homo-/bisexualitet är inte vad folk kallar "normalt", men vad är normalt?..Vem är rätt person att dömma och dra strecket mellan det såkallade normala och onormala?..
Är villa, hund, volvo ett "normalt" liv?..Det anser inte jag iaf...
Men det kanske andra gör, åsikter är som sagt delade.

Kort sagt så blir inte barn till homo-/bisexuella föräldrar mer mobbade än andra. Och jag måste säga att barn som växer upp med fördomsfria föräldrar eller kanske tillochmed homo-/bisexuella föräldrar lär sig vid tidig ålder att människor är olika.
- Jag tycker det är en skam att vid tidig ålder få inprintat i huvudet av sina föräldrar och nära/kära att så kallat 'vissa saker är "rätt" och vissa är "fel"' som tex; Homo-/bisexualitet, hudfärg, medfödda sjukdomar osv..

Love is the important word!
...Jag skojade bara!

2004-07-31 03:54
men snälla männska, var får du adoption ifrån?
bara för att man är homosexuell så är man inte inkapabel att skaffa barn på naturlig väg.
det är bara att snoka upp en tjej som känner för att vara surrogatmamma, eller ett lesbiskt par som också vill ha ett barn.
det förekommer.

2004-07-31 03:54
"OM det skulle leda till att barnet påverkas o blir homosexuellt så skulle det va sjukt o låta homsexuell adoptera. "

varför skulle det vara det?

2004-07-31 03:57
Arlomeion P17

så... med din logik borde det alltså bli förbjudet att skaffa barn ö.h.t. eller att folk måste gå igenom fleråriga tester som bevisar att de inte kommer att påverka sina barn ö.h.t. och SEN kan de KANSKE få skaffa eller adoptera barn. detta ska gälla för alla. fin logik du har grabben.

2004-07-31 04:45
_pentagon

vad yrar du om?

2004-07-31 04:48
_pentagon

och...du tror att homosexuella förder ur arslet?

2004-07-31 04:50
Misery_chick

han kanske misstagit denna tråd för "är det verkligen rätt att män ska få föda barn?"-tråden. inte för att jag hittar den just nu, men...

2004-07-31 04:59
_pentagon

så säg det då?

och vad vill du ha sagt med att homosexuella män inte kan föda barn?
det kan inte straighta män heller.

2004-07-31 05:04
_pentagon

nej, men jag tror inte du förstår vad vi diskuterar här.
det handlar inte om huruvida män kan föda barn eller inte, det är helt oväsentligt

2004-07-31 05:11
_pentagon

ja, du tjefsar om att homosexuella mäninte kan föda barn.

det är inte heller väsentligt

2004-07-31 10:30
Göra en lång historia kort.

NEJ homosexuella borde inte få ha rätt till att ha barn!..