Sluta med alkohol?!
Jag tror att denhär tråden ska funka här. Jag har funderat på om man ska dra ner på alkoholen (kanske till och med sluta med den helt, bli en sundare människa). Har gått och funderat på det ett tag nu. Och detta är min första "vita" helg på ett bra tag. Jag har vart tvärförkyld under hela helgen och inte kunnat dricka något. Vilket bara har varit skönt egentligen. Orka vakna bakis imorgon och och lukta som att man badat i en askoppspapperskorg. Jag har även alltid haft sprit hemma, ett ganska redligt "barskåp" då det är gott och smutta på lite av varje då man ska förfesta (Nej, jag är inte alkolist, säkert 40% av dagens 20åringar dricker varje helg). Men vad ska man göra; ska man hänga med alla vänner ut och festa ändå fast i nyktert tillstånd? Man kan ju alltid bara ta en öl på krogen och skippa all förtäring av alkoholen på förfesten. Till en början skulle det säkert kännas jätte konstigt och inte dricka när alla andra dricker, men alla har ju olika vägar att vandra här i livet.. Något annan som gett upp alkoholen i syfte att försöka bli en "sundare" människa?
i get more pussy then panty!
varför ska man va sund när man kan va riktigt jävla dirty.. sup
www.myspace.com/spydaprod largemoney ent.
jag la av med alkoholen och rökning innan sommaren. har inte rört en cigarett sen dess, men däremot tar jag gärna en eller två öl om man går ut med polare... skälet till varför va därför att jag tränar så mkt så det känns som om man tar ett steg framåt och två steg bakåt när man kombinerar dem två.. sen e d faktiskt riktigt skönt att inte vakna upp och stinka som en skorsten o va bakis..
"sminka över kanylmärkena och kom in i matchen för fan.."
gå ut o festa på clubbar är inte så lockande längre folk som dricker beter sig som nöööötter, ser riktigt dumma ut, och har ingen respekt för något... , ja har haft mitt roliga o har mitt rolia på mitt sätt med folk ja tycker om o litar på... sen att träfffa folk e väl kul då o då... som en kille sa i en annan tråd..
trespasser: jag tränar lite smått också, det känns verkligen som att all träning den senaste månanden vart värdelös när man druckit en helg. men jag vill, jag vill försöka...
läste nånstans att man förlorar ungefär två veckors träning på en dags drickande... elel rnåt sånt. hursomhelst.. sprit innehålelr asmycket kalorier
world1-PS: good thinkin!
folk blir inte sig själva när dem dricker.. läskigt och underhållande på samma gång.
world1-PS: sanning, alltid. trespasser: jag blir nog (tyvärr) inte mig själv när jag dricker. ofta minns jag bara förfesten och sedan är hela kvällen svart. tills någon berättar att jag gjort si och så under kvällen. då kan det ljusna, men det är bara en kort stund jag då minns.
och hur kul e d på en skala..
säkert 100% DÅ, men SEN är det inte alls lika kul. det är nog dags och ta tag i saker och ting :)
japp det tycker jag!
dun dean ;)
det är ett djävulens redskap!!!!!!!!!!! näe, men seriöst... hur kul e d.. man kommer inte ihåg nåt, förrens en polare påminner om alla pinsamma saker man gjort o sagt, saldot ser ut som en ruin, man stinker, man har ont i huvudet, massa träning förlorad...
world1-PS: säg inte så, det låter hemskt :(
ja, telefon räkningen är skyhög! (600kr/måndad) då ringer jag det mesta helger, i onyktert tillstånd. finns många fördelar varför man inte skulle dricka.
confidence P20 det är sanningen också.. truth hurts
jag vet.. och krogen suger. (fick nyss dåliga nyheter, sux!)
world1-PS: min farbror dog utav alkohol. alkolism ligger lite i släkten, har man hört. jag är inte rädd för sanningen, men sanningen hurts.
alkoholism går i generna.. elelr alltså, "lättheten" att bli beroende av alkohol går i generna..
world1-PS: jag skulle aldrig påstå något annat, eller ens ifrågasätta din smärta i det fallet. om du tyckte att jag gjorde det ber jag om ursäkt.
trespasser: det är hemskt, man vill inte sluta så.
world1-PS: allright!
man behöver ju inte kapa av allt på en gång.. ta nån öl för att det är gott.. men att supa sig redlös är inte längre min grej.
jo, nån öl bara sådär... så gott :)
o rök inte.. asså d e fan bara dumt..
jag slutade röka för länge sen faktikst, fest röker inte ens.. jag tycker rökfria krogar 2005 ska bli fett! :) ska ut nu.. tack för stunden... night
det blir så jävla skönt..
ja vet dem beter sig som idioter ser skidumma ut, gör grejer dem inte ens skulle drömma om o göra i nyktert tillstånd, är pinsamma, har ingen respekt för nåt eller nån
haha hjärndöda... och för vissa killar går det ut på att vara så vidrig som möjligt.
ingen aning.. bryr mig egentligen inte heller, bara jag slipper umgås med dem..
Det där med att man förlorar 2 veckors träning är skitsnack. Bara folk som sägar bara för att dom tycker att unga människor inte ska dricka.
Allt har nåt positivt och negativt i sig som en atom
d e knappast bra om man tränar iaf..
jag har bestämt mig nu på riktigt (jag har tänkt på det tidigare)att lägga alkoholen åt sidan, jag till skillnad från många av er har dessutom en leversjukdom och är mkt mer lättpåverkad än andra. Och efter igår när det gick lite för långt med drickandet så har jag bestämt mig att lägga ner nu. det är inte värt att må sådär dåligt dagen efter, och det är inte kul att aldrig veta hur mkt man kan tåla beroende på kväll just pga min sjukdom då, för ibland tål jag jäkligt mkt, ibland inget alls. äh jag ska bli sundare
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
börja träna också..
Har försökt lägga ner med alkoholen.. Men sen drog jag iväg och reste en månad i europa och då blev det mycket supande och det har tyvärr fortsatt under månaden jag varit hemma.. Ska lägga av nu tror jag man blir fan helt förstörd av att leva såhär.. Man mår förövrigt sjukt bra av att vara helt drogfri ett tag, pallr gå upp på morgonen och sover bättre och allt..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Är personligen övertygad att folk som dricker som mest vid 20-årsåldern "festade" på tok för lite under sin högstadieperiod. Märker det klart och tydligt på mina kompisar. De som, liksom jag, var ute mycket i 13-15-årsåldern dricker inte alls lika mycket nu som de som satt hemma och spelade bingolotto med sina föräldrar gör. Jag går mot strömmen och rekommenderar: Börja dricka när du är yngre ^^
Look with your own eyes - See with your own mind
För övrigt, ja, du förlorar enormt mycket på att dricka onödigt ofta och mycket om du tränar. Nu talar jag främst om styrketräning dock. Du förlorar säkerligen ingen teknik om du är ute och dricker varenda helg, muskelmassa däremot. Ännu en anledning till att jag sällan dricker.
jag blir alltid nykterist numera, tycker inte att det är så kul att dricka och mår mest bara dåligt av skiten eftersom jag typ inte tål alkohol numera.... det slutar dock med att jag börjar dricka igen efter ett tag för att sedan lägga ner skiten igen =)
Som dröm var den vacker att få
Det senaste året har jag drukigt avsevärt mindre än mina vänner. Orkar inte med bakfyllan. Har blivit riktigt full en handfullgånger det senaste året. Tror säkert att mina vänner kan tycka att jag e tråkig att festa med PGA det. Men jag börjar komma tillbaks till mina fylledagar känns det som. Vet inte om det e bra eller ej.
i roll like a bat out of hell
Har man kommit in på den vägen, att man känner sig sund och ren utan alkohol är det rätt enkelt. Samma sak när det gäller kött,rökning och annat. Man inbillar sig att man mår bättre, och då känner man sig sundare.
jag försöker spara lite pengar just nu o blir jädrans dyrt o gå ut då hela tiden + att jag tränar. så..ja har bara druckit vatten några gånge rnär jag varit ute. men då gäller d o gå ut med skojjiga kompisar o att d är bra musik! musiken är viktigt. då blir jag glad o klarar mig rätt så bra utan alkohol..mmm...
Ja, lägg ner alkoholen. Den har ställt till mycket skit för många.
PenDragon P20 hålle rmed dig. känns som om jag festade av mig eller vad man ska säga i tidiga tonåren. dricka bara för att bli full, däcka, bakfylla... känns played out these days.
waa?
vänta vänta du säger att du inte är alkis eftersom "de flesta 20 åringar sysslar med sånt"?? hahaha..och? blir man mindre besatt av drickande bara för at FLER sysslar med den där skiten?
Femme fatale
inte gett upp helt, men dragit ner rätt rejält, då jag tappat förmågan att kontrollera mig när jag väl börjat dricka...
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
Jag har också gått och funderat på att sluta dricka alkohol. Det som alkohol gör med folk och alla olyckor som sker i samband med alkohol är hemskt. Men sen tänkte jag igen, att jag kan ju kontrollera mig när jag dricker och jag har ju kul. Men jag dricker mindre nu, och idag börjar träningen så nu blir det inge dricka p.g.a det.
PenDragon P20: Jag drack sjukt ofta i den åldern och dricker sjukt ofta fortfarande.. Samma gäller med mina polare som söp rejält i yngre år.. Så det stämmer nog inte riktigt alltid..
Joel413 P20 Ingen teori är vattentät. Somliga tar längre tid på sig att växa upp än andra :)
PenDragon : Jag vet inte om det stämmer, jag drack hur mycket som helst när jag var mellan 13-15. Jag minns hur vi vart fulla på en sexa 2,8! Minns också då vi hade påsklov och söp bort hela lovet hos en polare som var ensam hemma hela lovet. Men det kanske stämmer in på det flesta. Amar F17 : Jag tror att du missade hela min poäng. Jag kan inga exakta procent på hur många 20åringar som är alkoholberoende. Det kanske sträcker sig till 5% av alla dem 40% som super konstant (varje helg iallafall). Jag har bestämt mig helt i vilket fall som helst. Jag ska försöka och inte dricka något alls. Känns vettigast. Kul att så många har valt att vandra denna väg.