I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Sluta med alkohol?!

Övrigt - Vardagsfilosofi

Manager

2004-09-30 19:05
Basker-Niklas: Ja, jag förstår. Grejen är att jag röker som jag alltid gjort, det har inte blivit mer för att jag slutat kröka.
Redline!

2004-10-03 10:08
Dr.Octagon: Mjo, på mig funkade inte den metoden speciellt bra. Till slut fick jag i mig så pass mycket alkohol iallafall så att jag kom över den gränsen där jag inte tackade nej till sprit då jag blev bjuden. Och när jag väl började dricka sprit, fanns det inte en tanke på att dricka vatten.

Jag kan verkligen inte dricka. Då jag blir som jag blir när jag dricker borde jag heller inte dricka. Speciellt inte när jag mår dåligt redan i nyktert tillstånd. Tyvärr blir det den jag gillar mest som blir drabbad. Förlåt i efterhand leder ingen vart. En plan som sträcker sig ända fram till livets slut är det jag skulle behöva.

2004-10-03 20:34
SUP!

2004-10-03 21:14
Jag har funderat på att trappa ner. Men det skulle inte gå. Har druckit varje fredag o lördag + några veckorus på sommaren i säkert 5-6 år nu. Hös 4life. På gott o ont
Det är inne med mobiltelefoner igen

2004-10-11 15:11
ölrådet säger NEJ! här blir det NEJ! bestämt NEJ!

Alcohol är nyttigt i vissa mängder och vid vissa tillfällen men då man själv märker att det tar kål åp en bör man dra ner på det.
Jag har inte tagit mina piller idag.

2004-10-11 16:14
jag var nykterist i 1½ år en gång i tiden... typ 19-20 års åldern. det var inte så mycket för att jag ville vara "sundare", snarare för att jag kände att jag började röra mig mot nån sorts alkoholism. ville bara kolla mig själv att jag kan hålla mig borta från det. nu dricker jag lagom ofta, och i lagom mängder. oftast.
We call them winerbrods.

2004-10-15 14:33
Har inte druckit på 2 veckor idag och tränat och så.. Mår jävligt bra och ska nog fortsätta såhär ett tag.. Fan vad mycket piggare och kryare man känner sig när man inte druckit på ett tag, gladare också faktiskt..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Skribent

2004-10-16 18:17
Inget fylledrickande förrän nyår för min del.
"I've heard it all before; gangstas, pimps and whores<br> Quality is poor<br> A girl like me needs more" - Ms Dynamite

2004-10-18 02:57
öl är gott... men håller med måste också dra ner på de innan allt går åt helvete...
eller jag bara skoja!

2004-10-18 09:10
drog mig plötsligt till minnes en dialog ifrån "Dom kallar oss mods";
-Vad gör ni då?
-Väntar på några bitar
-vadå för några bitar?
-Amen va tror du?
-Fan tjejer, ni ska sluta tända på asså, det är inte bra, BÖRJA KRÖKA ISTÄLLET!
När ni tänder på, då blir ni sega men när man krökar är det lite fart i alla fall, men när ni tänder på då står ni bara där som en meskalinkaktus!
"Du är en död sill"

2004-10-18 09:11
(med reservation för taskigt minne=
"Du är en död sill"

2004-10-18 12:23
Mofajja: Haha! Det är helt klockrent.. Meskalinkaktus har genom den filmen blivit ett flitigt använt ord i min umgängeskrets..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-03-04 00:26
Alkohol är samhällets gift.. Det är så otrooooooligt mycket misshandel och bråk och bara en jävligt massa elände som begås på grund av alkohol..
Och vad är alkohol för nått.. det är bara nått som folk dricker för att dom vill kunna umgås med varandra.. Helt idiotiskt för människor kan umgås utan alkohol..
Alkohol är inget annat än en drog. såsom cannabis är.. Bara det att den är otroligt accepterad genom hela svenska folket.. även fast den bara leder till piss.

2005-03-04 02:43
Jag bestämde mig nyligen för att lägga ner att dricka, var jätteenkelt.
"Du är en död sill"

2005-03-04 03:56
"Nej, jag är inte alkolist, säkert 40% av dagens 20åringar dricker varje helg " alltså. ja. plocka isär meningen bara. den håller inte.förlåt. men jag blev lite irriterad på det. bara för att "alla andra" beter sig på ett visst sätt så behöver inte det betyda ngt alls.

hur har det gått för alla förresten?

2005-03-04 08:59
förstår inte meningen med att supa sig full å spy å sen vakna upp nästa dag å må så jävla illa så man inte vet vad man ska ta sig till! alkohol e ju farligare än tobak och cannabis, så varför inte bara röka en spliff å må bra och vakna å må skit bra :D
kriget som business det är en sjuk idé
verktyg för våld kan inte, bygga fred!

2005-03-04 09:35
det är det som grejen, det är INTE kul att dra ut och vara på en fest där alla utom du själv är full. ska man inte festa så får man skaffa sig tv-spel och sitta inne hela natten, annars funkar det inte.
- NK Zeljeznicar Sarajevo - The Maniacs´87 -

whoa = ZOG.

2005-03-04 09:38
ha ha!

Kul å läsa sitt inlägg från i höstas då man hade höga
ambitioner av att dra ner på drickandet....nu har man
ju tyvärr dragits ner i skiten igen. Fifan!

sååå....kan folk ge tips på saker man kan göra
utan att ta till flaskan? Har jävligt svårt för att
bara sitta hemma å gäcka på kvällen när alla ens
polare é ute på sliret.....

Tack på förhand!
MVH//
Bena från Whoas AS(Anonyma Slirare) 2005
 Plan your work - Work your plan

2005-03-04 09:39
hippa: skaffa dig PS2 och san andreas, styr upp en feting och lite chips och kola. (läsken!)
- NK Zeljeznicar Sarajevo - The Maniacs´87 -

whoa = ZOG.

2005-03-04 09:52
he he......hade jag kunnat göra om jag inte brännt alla
pengar redan.....tills jag styrt upp pengar behöver jag
tips på saker man kan göra som inte kräver så mycket
pengar. Bränna fet är dessutom också en handling jag
behöver skära ner på....

Mera tips!

2005-03-04 14:35
"Häll i dig en 12pac så bryr du dig int nå mera om det regnar...."

Personen ifråga hänvisar givetvis till egger som inte tar bort några som helst problem, snarare skapar vämjelse och illamående för den sanne konnäsören.
"Du är en död sill"

2005-03-04 15:44
No måst man ju festa lite. Inte känner jag åtminstone för att sitta nykter på krogen när alla andra e fulla. Inte är baksmällor så hemska de går över, fast man no imellan är halvt-död.

2005-03-05 00:21
har aldrig druckit (full), rökt, snusat :)

2005-03-05 01:35
anal_ du menar alltså : För att leva sunt ska han sluta dricka alkohol och istället börja med att sitta hemma med ett tv-spel, äta chips och dricka läsk (ooh hälsosamt) samt börja med knark istället. Vilken kanon idé !
fullfjädrad när jag kickat en gås..

2005-03-05 03:38
jag har inte gjort det för att bli en sundare människa utan för utan för att jag mår så fruktansvärt dåligt psykiskt av allt som har med mitt liv att göra. och att supa tar mig ingen vart.
ajt?

2005-03-05 16:49
man lever bara en gång =)

2005-03-05 17:32
Ja dricker nästan aldrig, dom enda gångerna ja skulel kunan tänka supa mig löjligt packad osv, är typ nyår, kanske ultsfred eller nåt... men inte annars liksom
<¤¤()¤¤>

2005-03-05 19:17
det e ärligt talat jävligt tragiskt att man i sverige måste supa för o ha kul.....så är det inte överallt faktist....men men när man väll kommit in i systemet så e det svårt att sluta....
Be strong, and walk tha path of tha laian.

2005-03-05 19:23
ps. jag menar såklart inte att man ska sluta dricka helt...dricker man måttligt, i rätt mängd så e det gott me alkohol. Undvik storamängder o käka nått...oftast kommer bakfyllan oftast om man dricker på tom mage...fattar ärligt inte varför vissa människor dricker som inte kan hantera spriten. Blir sällan bakfull..man måste skilja på bra fylla o fjortisfylla för fääään....pussokraml
Be strong, and walk tha path of tha laian.

2005-03-05 20:09
jag har en vattentät teori! må bra och va duktig under vinter halvåret - drick mindre!

va mindre duktig under sommarhalvåret - drick mer!

jag har haft min första "vita" helg på över 15månader. tragiskt men sant! kan inte säga att jag är glad över det eftersom det är mot min vilja (jag är sjuk damn it). men nu har jag äntligen klarat av det, som jag snackat om så länge - nämligen att just klara av det!

men... varför sluta med något som är så fruktansvärt roligt. ok kanske inte just delen med att bli packad som fan utan att gå ut och dansa och umgås! det är ju bara fö braaaaaa!

nej det är lördag - jag saknar krogen - det lutar åt en schlager kväll....

justin whaaaaaooooooh

bollen är rund och en match är 90 minuter

2005-03-05 21:43
Jävligt glad över att jag började supa redan i 14-15 års åldern så jag fick ut all min fylla och fylle fester då och slipper med sådant nu. Slutat helt med ciggen, alkoholen och drogerna and going strong
*nynnar*"This morning, I woke up
Feeling brand new and I jumped up
Feeling my highs, and my lows
In my soul, and my goals
Just to stop smokin, and stop drinkin
And I've been thinkin I've got my reasons lalalalalaaaa"
Keep it simple Fondle'em Lobudget steez. Let me know if you want to catch ''Planet of the Apes'', the girl in it looks ill! Gimme a call bro
DJ

2005-03-05 23:41
Jag har inte läst alla inlägg i den här tråden, men jag kan bara peppa er att sluta dricka om ni känner för det. Jag vet att det finns massor av schyssta och coola människor som av olika anledningar inte dricker alkohol.
För att de inte gillar smaken på alkoholhaltiga drycker, för att de inte gillar känslan, för att de känt att de druckit för mycket, för att de inte känner något behov eller av solidariska skäl. De flesta avstår säkert av flera av de här skälen och det är många fler än man tror som har missbruk i familjen och därför inte dricker.

Jag har inget problem att umgås med folk som dricker trots att jag är nykter, men jag kanske inte uppskattar fester där målsättningen är att dricka så mycket som möjligt på samma sätt som de som dricker. :)
Jag har ju aldrig druckit egentligen, men de som jag pratat med som slutat säger att man kanske ställer lite högre krav på underhållning. Sen blir man piggare också, eftersom alkohol i grunden är ett sömnmedel.

Men, gör som ni känner.
Lev, lyssna på musik, umgås, festa och älska - och gör ni det utan droger så kan du känna fullt ut! :)

Kolla: http://www.unf.se

Det är absolut inte tvunget att vara med i någon nykterhetsorganisation för att vara nykterist, men jag känner att det ibland är schysst att som nykterist bara få umgås och ha roligt med andra som är nyktra och slippa att jämt vara ett socialt ufo och försvara sitt val.

Som sagt, lycka till oavsett hur ni väljer att göra!

//NickeMannen
I'm back!

NickeMannen medverkar här med benäget tillstånd av sig själv.
DJ

2005-03-05 23:42
Såg nu att det var ett ganska gammalt inlägg.. Aja :)

//NickeMannen
I'm back!

NickeMannen medverkar här med benäget tillstånd av sig själv.

2005-03-21 01:15
Fyfan vad najs!

Klarade å ha en vit helg för första gången på sjuuukt länge!

Så, hur går det för er andra?
Boozar fortfarande på som vanligt eller?

Jag vet iallafall att jag ska fira detta framsteg med att
gå loss totalt på torsdag då lönen kommer in! Lite får
man ju gotta sig när man varit så duktig....=)

2005-03-21 01:31
igår sippade jag cola hela kvällen. hade skitkul. men jag har å andra sidan aldrig haft problem med alkohol. men ja. så ni vet. det går att ha kul på cola. som i coca-cola. =)

prova!

2005-03-21 01:32
hippa2dabena P22 : eh.... ja. precis. klart man firar en vit helg med att supa? *doh!*

2005-03-21 01:46
Sän

he he....ja det låter ju galet motsägelsefullt, men vad ska
man göra...hursomhelst é jag sjukt nöjd över att jag klarade
å stanna hemma en hel helg.
Nu vet jag att det inte är så övertråkigt å sitta hemma å
kolla på film...det kändes tvärtom najs å det kommer lätt
bli fler helger utan djävulens dryck i fortsättningen!

Men nu på torsdag blir det slirigt värre som sagt.

2005-03-21 02:50
hippa2dabena P22 : Det ÄR motsägelsefullt. och väldigt väldigt dumt. Känner man att man har behov av en "vit helg" så har man väl för det första ändå rätt bra skäl till att ha det? Skäl som inte försvinner av att man lät bli att dricka 2½ dag.

för att svara på frågan: vad ska man göra?: sluta drick tills du inte ens tänker på att du inte dricker. Det ska f.ö inte vara en prövning att stanna hemma och inte dricka en helg.

2005-03-21 23:37
hmmm jag har faktiskt oxå varit duktig!

2 helger av 3 möjliga! det är mitt facit över vita helger under de 3 senaste veckorna! jag är bra nöjd, kan inte säga att det var av egen vilja utan mer kroppen som fått nog. har nämligen tämligen legat sjuk! men vette fasiken om det blir en svart torsdag men definitivt inte en vit helg till! mina ben vill ut och shake:a!

men som sagt, inte varje helg man lyckas beta av 10 filmer på 3dgr!

hoppas jag hinner bli frisk nu...

2005-03-22 00:00
jag började gå på smärtstillande medicin i lördags och hade ändå vart ute torsdag & fredag. skulle på middag på lördan och sådär...men shit, det va jättesvårt när dom drog fram tequilan och man satt där nykter. har vart sugen på att festa sen dess...så jag antar att det här är vä sunt för mig

2005-03-22 02:24
Sän
mmm.....men hursomhelst är det ett STORT steg för
mig att jag inte drack nu i helgen. Oavsett om jag nu
kommer dricka på torsdag, fredag eller lördag...för
mig är det jag gjorde iallafall en bra början i min
nedtrappning av dåliga vanor.
Förstår du vad jag menar?

På vilket sätt ska det inte vara en prövning?
Känner du till mig eller den situationen jag befinner mig i
eller drar du dina slutasatser i från något du läst i en bok?

00BEHAVE
Good for you. Lycka till i processen!
Manager

2005-03-22 08:06
Har fortfarande inte druckit, mer än att jag smakat av en årgångswhiskey. Fick till och med gratis inbjudan till en fest där man fick dricka hur mycket man ville, men avböjde (biljetten kostade 500:-).

Har tappat räkningen för länge sen också, men jag antar att det är ett halvår eller nått nu. Palla dricka fan.
Redline!

2005-03-22 08:58
hippa2dabena:

Jag förstår det. Men det känns lite som ett steg fram och två steg bakåt att fira det med att dricka.

Jag menade att för någon "utan problem" är det inte (ska iaf inte vara) en prövning att stanna hemma en helg. Eller ens gå ut och hålla sig till akoholfritt.
Det var så jag menade.

Däremot tycker jag att det är väldigt bra att du är medveten om hur du lever ditt liv och vad du vill göra annorlunda. Det är nästan så att det svåraste är att våga se problemet.

2005-03-22 21:41
Sän
Soft. Då förstår vi varann!

2005-03-23 00:05
hippa2dabena
tack! känner mig i bra skick nu. lite småförkyld men kör en smyg premiär idag. tänkte ta mig lite whiskey.. inte utav abstinensbesvär utan för det ska hjälpa till i "processen"
hehe

nej men allvarligt, det är för processen. gillar inte ens whiskey!

allvarligt...

2005-03-23 00:09
hippa2dabena : of course we do! =)

00BEHAVE:(/b.. varför känner du att du måste försvara dig?

2005-03-23 00:10
oj vad bra jag var på fetstil =P

2005-03-23 01:06
varför jag känner att jag måste försvara mig? känner väl inte direkt att jag måste försvara mig för någon. speciellt inte här på whoa... det var mer ett skämt som du tydligen INTE förstod

du vet, glimten i ögat..........du vet

2005-03-23 01:22
Haha. me stupid you funny? ;)

2005-03-23 01:24
i guess so i'm afraid...