PenDragon: Jo det är väl så antar jag.. Hehe! Känns som att denna åldern är den tid då man antingen väljer att sluta supa och rumla runt och ta tag i sitt liv eller gå in i skiten totalt.. Så det är bland mina polare iallafall.. Hälften drar ner eller slutar med drickat och försöker plugga upp betyg, fixa jobb och så medan andra hälften istället ger sig på tyngre och tyngre droger och super mer än någonsin.. Jag ligger någonstans emellan.. Fast lutar mer åt lägga ner med skiten hållet..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
ja jag kan ju förstå att man inte orkar med supandet om man blir bakfull...jag vet inte riktigt om jag ska se det som en gåva eller ett straff att jag aldrig blir bakfull. det lär väl märkas med tiden :) äh...man får inte köpa alkoholen själv till hyggliga priser på systemet, men man får gärna supa sig redlös på väl utvalda ställen till sanslösa priser. vilket jävla samhälle...om dom ska vara konsekventa så borde dom åtminstone höja myndighetsåldern till 21 så man slipper känna sig så jävla varje gång man köper en öl från nån sleazy bartender. död åt krogen.
har aldrig druckit kommer aldrig dricka =))
Femme fatale
Demento: De talar om att höja åldersgränsen på krogen till 20 läste jag.. Hoppas det, skulle vara sjukt nice..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
jag har slutat dricka. drack inte så mkt innan heller så jag bestämde mig för att det var lika bra att inte dricka alls. De e rätt soft faktiskt, tycker endå det ser larvligt ut med fulla människor.
THE LAST BOUNCE Stockholms Globe Arena April 23 - 25, I samarbete med Blixten & co. Comviq, LG, Monster.se
Joel413 P20 Det är 20 på de flesta ställena där jag bor :) Vilket inte gör mig ett dugg då jag kommer in ;) Kan inte påstå att jag dricker speciellt mycket. Om jag slår ut det på ett år så blir det kanske en gång i månaden. Dock så är det ju lite ojämnt fördelat då jag kanske inte dricker något på 3-5 månader för att sen dricka lite mer under en vecka då det råkar vara festival här i staden ;)
Look with your own eyes - See with your own mind
Körde nyktert förra hösten/vintern. Det var jävligt slappt och skönt. Anledningen att jag dissade alkoholen var att jag inte mådde så bra. Jag har en tendens att bli deppad på hösten(vem har inte det?). Sen var det inte så kul att kröka varje helg. Så jag gick ut med polarna utan att kröka. Hade lika roligt. Slapp bakisångesten som kan döda vem som helst samt att jag sparade fett med cash. Orkade mycket mer. Skulle kunna påstå att jag mådde som en människa. Funtar på att ta ett uppehåll med alkoholen nu igen. Dax att styra uppp sitt liv. Särskilt när man vaknar upp varje söndag med fetångest och knappt kommer ihåg vad man har gjort. Follow the path of straight edge
Vår Del Av Stan
PenDragon: Jo men de ska ändra så att krogarna inte får ha lägre åldersgräns än 20.. beeeee: Ja man mår sjukt mycket bättre när man hållit upp ett tag.. Orkar upp på morgonen, tänker klarare o.s.v.. Gött som fan är det..
Om det är något på krogen jag vill få bort så är det ålderskillnaderna dom suttit upp. T ex: 23 för killar och 18 för tjejer. Jag verkligen hatar sånt. Bort!
i get more pussy then panty!
beeeee P23 tog halva ditt inlägg innan jag fattade att du inte pratade om att du för en gångs skull kört bil nykter... tänk på hur du formulerar dig för fan! :)
Jag kommer att sluta med alkoholen p.g.a. ekonomiska skäl. Tänk hur mycket pengar de går på bakfylla! (ca. lika mycket de går som på att supa sig full på baren).
Söker kunder, mixning & mastring!
demento faan ta en kurs i streettugg;)
Vår Del Av Stan
Jag är nybliven nykterist. Eller nykterist känns fel, jag har lagt av att supa, dock har jag inte ens kommit till min första alkoholfria helg ännu, hehe.. Dock har jag inget behov av att dricka, brukar vara jävligt svårstartad, men när jag väl börjat har jag svårt att sluta :/
Redline!
Dr.Octagon: Bara att du tänkt i dom banorna så är du på rätt väg. Jag har iallafall haft en vit helg. Vilket jag är jäkligt glad över. Men det kommer fler, det kommer fler.
du behöver ju inte supa varie helj... ba ibland när du känner för de...
42 muskler för att göra en sur min medan det bara krävs 4 stycken för att sträcka ut armen och nita idioten...
Har hållt mig borta från all alkohol på ett år pga problem med levern och det är ok.
jag har tur, jag tröttnade jättesnabbt på att dricka mig jättefull och klarar mig därför på ett fåtal bärs, jag har liksom lärt mig att inte vara så jävla ambitiös för det straffar sig bara, dessutom har jag lyckats bibehålla en fin och låg toleransnivå.
"Du är en död sill"
salongsberusad är perfekt
dingrinn.blogspot.com
Nähä här sitter man full igen.. Men snart så..
Jag är inte den som gillar att gå på nattklubb och vara redlös som vissa polare. Visst har det hänt, men det är inte kul. Men jag går gärna till puben med några polare och snackar skit över en/några öl.
strength
kostar förmycket pengar, om man inte fixar på annat vis då!
Hey, klarade av helgen nu, utan en droppe alkohol. Känns som värsta AA mötet det här, hehe..
Redline!
sluta me alkohol... e du GALEN!!!!
Har vart nykter i 3 veckor nu, får se hur det går. Har även fått med mig en lärejeunge så det känns finfint=)
www.homos.se "En genväg till himmelen"
Det kändes jävligt bra förra veckan när jag var ute senast (i torsdags) Jag drack bara en öl, och smuttade lite på andras. Inget som jag blev full på, bara lite lagom glad sådär. Känns som en bra start.
det sket sig helf för mig iallafall. vart slut med tjejen till helgen och då tog jag ju till mig flaskan. idiotdumt!
För fem veckor sen bestämde jag mig för att bara dricka en gång varannan helg å det har funkat hittils.....har börjat få in den där vanan lite, att man faktiskt kan göra andra grejjer en fredagskväll än att dra ut å booza... Men det var någon som nämde att han funderade på om han skulle dra ut på krogen ändå, trots att han inte drack....om du annars alltid brukar vara boozad när du é ute på krog/klubb, så kommer du få en sjuk jävla chock när du drar ut nykter!! Folk é ju såååå jävla odrägliga......shit, jag klarar knappt av att va på en krog utan att själv dricka, för man é inte på samma nivå som de andra fulla/odrägliga människorna....det blir bara att jag stör mig som fan på varenda full jävel... En annan fördel med att inte dricka.....du får så jävla mkt mer pengar å spendera på andra saker.....typ kläder! Köpte kläder för första gången på tvärlänge....ÖVERNAJS!! a ja....lycka till ni som funderar på att lägga av eller dra ner!
Plan your work - Work your plan
(Nej, jag är inte alkolist, säkert 40% av dagens 20åringar dricker varje helg). Alla e ni alkolister, thats a fact.
The sky always had little fluffy clouds..
Homesoul Unbelievable to quit drinkin? Naaa.....det handlar bara om mental inställning. Vill man verkligen sluta så går det.
Plan your work - Work your plan
Har inte druckit på ett bra tag, tyckte i vilket fall som helst inte om ruset.
Dear AA, jag syndade lite igår. Blev lite full, inte mkt full men ändå full, haha. äh jag går ändå bara ut en gång i veckan
Jag är skit sugen på dra ut ikväll. Orkar inte sitta hemma och sakna och deppa ihop. Vill dansa loss, ta ett par öl och bara chiiilla.. daamn :) Likören i skåpet bredvid är inte alls så frestande, nä, dårå? Help me...
Hitta ett substitut för alkoholen, kanske borde inhandla lite schysst grönt/brunt och ta det lugnt hemma?
Tänker inte sitta hem ikväll heller. Orkar inte... GIVE MI DI LIGHT, GIVE MI DI HOPE! Och att jag nyss inskaffat Gentlemans nya skivan hjälper inte, den är så jävla dansant! :)
Andra helgen avklarad utan att ha rört en droppe alkohol. Känns bra. confidence: Seriöst, finns det inget annat du kan hitta på än att gå ut på krogen? Vi säger att du bränner 300:- (billigt ställe), ta de 300:- och hitta på nått annat med.
Redline!
_banditqueen_: varför ska du ha tips? snälla någon...du behöver ju inte ens säga något, så tröga är killar!
strength
Varför känner du ett så stort sug efter alkoholen? Vad ger den dig? Fundera på det, och tänk ut vad och hur du ska göra efter det. Take care / Ehsan.
Homesoul: That didn't make any sense at all. Don't mix english and swedish if you can't handle both languages ;)
Redline!
_BanditQueen_: han kanske bara bor där på helgerna? :) det här suger, jag ska ut ikväll också, ginen sitter fint. jag suger, di alkoholen suger! Dr.Octagon: Jag skulle vilja hitta på något annat, men vet inte vad. Kan ju gå på bio, men det gör jag gratis eftersom en polare jobbar där. Men det är ju 1-2 timmar, sen måste jag ju hitta på något. Sitta vid datorn är ingen bra idé, eftersom jag då bara lyssnar på skit shysst dansamusik.. damn.. min tid kanske också kommer..
Förlåt mig.. Men jasg orkade inte läsa hela texten.. Men det enda jag har att säga är: Vill man sluta dricka alkohol,eller dra ner på den, så får man Fan skylla sig själv!!
I stay bent like skoliosis.. Dead Bent
Who What?!
I stay bent like skoliosis.. Dead Bent
Klarade av tredje helgen oxå. Var t.o.m. ute i lördags. Kan säga att jag förstår varför man dricker när man går ut på klubbar....helt sjukt att sitta där nykter och kolla på alla fulla människor.
Redline!
att ta ett glad för smakens skull skadar ingen knappt dig själv men att "supa" är något jag aldrig förstått mig på . ser inget nöje i att inte veta vad man gör. jag rä glad efter ett glas och har en kul kväll på ddet och det skadar mig inte kanske skulle följa dn tankebanan , eller ?
too hot fi dem<br>
odd_molly: Det funkar inte för mig. Jag kan inte bara dricka ett glas. Har sagt flera ggr att jag bara ska ta en öl, och varje gång står jag där i baren fem i tre och ska ha det starkaste de har, stupfull och jävlig. Alkisgener är inte att leka med.
Redline!
jo det rä faktiskt sant dom är inte att leka med så lek inte med dom och drick bestämm dig bara för att inte drick apå ett tag , jag lovar dig att du får avsmak efter en period utan alkohol att bara lukta på sprit gör dig illamående . iaf så är mitt fall och jag hoppas det ska funka för dig också för det är ju jättefarligt båda för stunden och i längden att " supa".
too hot fi dem<br>
Jag e likadan som Dr.Octagon..funkar inte med en eller två öl,då känner man smaken och vill ha mer och mer. Lugnt drickande existerar inte för mig.
...
odd_molly: Återstår väl att se. kyola: Har inte fått abstinensbesvär nånsin från alkohol, så det är lugnt för min del...förstår inte hur man kan få det, folk är väl olika.
Redline!
Drick med måtta! Jag och min flickvän har kommit överens om att vi ska dricka ett glas vatten mellan varje öl eller cider vi dricker. Det borde alla göra. Jag vet att ni vill vara som oss och bete er som oss, så vad väntar ni på? ÖL-VATTEN-ÖL-VATTEN-ÖL-VATTEN-CIDER-VATT EN-ÖL-VATTEN...
CapKillah: Har gjort det ett par ggr. Det enda det resulterade i var fler toalettbesök. Basker-Niklas: Finns fler grejer än att kolla på film på helgerna, men I hear ya. Blir en del zut nu istället ja, men inte såna mängder som tur är.
Redline!