Ingen Rubrik Ni vill få fram en mening med vad ni kallar livet, en betydelse. ett syfte, men hur viktigt är det för er igentligen? Om vi börjar med att försöka förstå hur vi tänker och hur begränsad våran kunskap är så tror jag vi kan komma en bit på vägen. Vi alla är ändå rätt lika i grund och botten, du kanske inte tycker precis som mig, du har en helt annan smak. du gillar gula cyklar, och jag gillar blåa bilar, men i grund och botten är vi ganska lika, tror du inte det? Vi är resultaten av tidigare människor. Våra traditioner lever vidare, fler oraganiserade religioner bildas. Krigen fortsätter, finns mycket att ta upp men nu ska vi fortsätta. Men för att gå vidare måste vi förstå hur vi tänker tror ni inte det? vad är meningen med allt jag snackar om igentligen? Låt mig fortsätta annars kan du sluta läsa nu! Våran utbildning uppfostran bygger på att läsa om kunskap. Böckerna till exempel säger till dig hur det är, det inte vi själva som får tänka utan kunskapen bygger på hur vi ska tänka. Som barn ifrågsätter man det mesta. Har ni aldrig lagt märke till våra barn vart dom får all energi ifrån? Dom gillar allt leka med allt, men så fort vi växer upp blir vi tillsagda hur det är! Det innebär alltså att våran kunskap är begränsad, och att våran tanke är begränsad också. "så tänker jag och det kan inte vara på något annat sätt" vi slutar lära oss saker, vi slutar ta till oss" och därför tror vi att vi vet sanningen! Sanningen är något helt annorlunda och det är upp till oss att ta redat på. Sanningen är inte början, mitten, eller slutet, det är något helt annourlunda. Jag har frågat frågan precis som ni har gjort, Vad är meningen med livet? Och jag har kommit fram till en sak, det är iallafall inte något vi ser hör eller känner av idag. Selfknowledge might be the key fruds
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.