I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vad är meningen med livet?

Övrigt - Vardagsfilosofi

2005-04-01 19:22
Kanske att bli ihågkommen när man inte lever längre!
Att bli mind.
"Mmm...purple"

2005-04-02 05:12

Ingen Rubrik

Ni vill få fram en mening med vad ni kallar livet, en betydelse. ett syfte, men hur viktigt är det för er igentligen? Om vi börjar med att försöka förstå hur vi tänker och hur begränsad våran kunskap är så tror jag vi kan komma en bit på vägen.

Vi alla är ändå rätt lika i grund och botten, du kanske inte tycker precis som mig, du har en helt annan smak. du gillar gula cyklar, och jag gillar blåa bilar, men i grund och botten är vi ganska lika, tror du inte det? Vi är resultaten av tidigare människor. Våra traditioner lever vidare, fler oraganiserade religioner bildas.
Krigen fortsätter, finns mycket att ta upp men nu ska vi fortsätta.
Men för att gå vidare måste vi förstå hur vi tänker tror ni inte det? vad är meningen med allt jag snackar om igentligen? Låt mig fortsätta annars kan du sluta läsa nu!

Våran utbildning uppfostran bygger på att läsa om kunskap.
Böckerna till exempel säger till dig hur det är, det inte vi själva som får tänka utan kunskapen bygger på hur vi ska tänka.
Som barn ifrågsätter man det mesta. Har ni aldrig lagt märke till våra barn vart dom får all energi ifrån? Dom gillar allt leka med allt, men så fort vi växer upp blir vi tillsagda hur det är! Det innebär alltså att våran kunskap är begränsad, och att våran tanke är begränsad också. "så tänker jag och det kan inte vara på något annat sätt" vi slutar lära oss saker, vi slutar ta till oss" och därför tror vi att vi vet sanningen!

Sanningen är något helt annorlunda och det är upp till oss att ta redat på. Sanningen är inte början, mitten, eller slutet, det är något helt annourlunda. Jag har frågat frågan precis som ni har gjort, Vad är meningen med livet?

Och jag har kommit fram till en sak, det är iallafall inte något vi ser hör eller känner av idag.

Selfknowledge might be the key

fruds

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-04-02 20:54
Slita som ett djur för att få mat till föda. Föröka sig, sen ett fint pris på detta: DÖDEN! Fuck life!
Kolja Gillis trapphus luktar arsle!

2005-04-03 14:07
Ähh lätt sätt dig i solen och mecka en Fet så hittar du meningen!! =) nam nam
DuJa

2005-04-04 20:13
frudda P19
vad hade du fått i dig när du kom på den förklaringen då?;)
Orale!

2005-04-04 22:44
jespers

vad menar du?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-04-04 22:55
Göra det din hjärna njuter av :) och inget annat :)
Om man frågar vem Du är, svara:- Jag är grabben, som lever.
Och om dom frågar vad gör Du, så svara - Allt och ingenting, jag lever i tiden..."

2005-04-05 16:11
Logiskt sett:Föröka sig

Religiöst sett:Komma till paradiset
Gonna gettja sucka gonna get medivel on your ass!

2005-04-05 20:28
"Logiskt sett:Föröka sig"
Varför ska vi föröka oss då ?
"Religiöst sett:Komma till paradiset"
Finns inget paradis..
Och om dom frågar vad gör Du, så svara - Allt och ingenting, jag lever i tiden..."

2005-04-05 22:25
n0xn P15 Varför? Jo för logiskt sett....tänk på hur du kom till och sen om vi inte skulle föröka oss skulle vi inte existera! religiöst sett så bygger religioner på att vi ska leva efter dom lagarna och försöka hamna i nån sorts paradis...som belöning.

2005-04-05 23:17
mmm men pwei p19 religoner har liksom människan kommit på för att slösa bort liver på nåt :)
sen,varför ska människan existera ? för att skapa balans i "naturen" varför ska vi ha balans i naturen, varför ska naturen finnas ? varför finns allt ?:S

2005-04-06 01:34
Jo jo det kan man undra också, men jag tror han som skapade den här tråden undrar varför vi människor ska leva och vad är syftet med det. Du går lite längre än vad frågan är men det är intressant faktiskt

2005-04-12 16:26
se Meaning of Live av Monty Python..
Kicka Bootica staljlen! :()
Lyricist

2005-12-20 19:07
Själva människan har väl ingen speciell mening. men varje individ kan väl ha olika mål i livet vilket dom ser som sin mening i livet.

Som tex. gifta sig och va lyckligt kär, bli fotbolls proffs etc etc
There shouldent be no war between humanity.
Världen är som en bur av natur.Djävulen och ljuset
är raka motsatsen mot svart på vitt det är min bibel -Amen

2005-12-21 15:05
har ni inte sett "The Matrix"? så går det till!

2005-12-21 17:37
läs din Bibel

2005-12-22 14:24
HITTA VERBET
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.

2005-12-23 02:25
att dö

2005-12-23 15:03
Propps till frudda.. håller med..

Outstanding!

Ajuds
"det går aldrig och går det - ja då går det åt helvetet i alla fall"

2005-12-23 15:12
hah wohoo denna tråden va ju ny:D
Kom igen nu Whoa, kör för fa-aan

2005-12-23 16:57
meningen med livet: inte låta rädslan ta över, verka i kärlek
och..???

2005-12-23 19:29
odla en säck potatis sen få mer och mer potatis och tills slut inneha potatismonopol ;)