Vän med era EX'n
Så konstigt, man har varit så kära, tillbringat så mycket tid med varandra och delat så mycket med den andra, och sen helt plötsligt så är man inte det en dag, skall man sluta snacka helt och bryta kontakten bara så där, förstår mig inte på det. Så jag undrar hur många av er som fort håller kontakten med er senaste flickvän, eller nån längre bak, tillexempel er första riktiga kärlek, och hur det är och så här.
http://www.homage.nu/
har inga ex, men om det slutade utan bitterhet så ser jag inte varför man inte skulle kunna vara vänner.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
Maniack det tog slut med mitt ex ganska brutalt, jag va fortfarande dökär å han med men det funkade inte. vi bestämde för att inte höras av på ett tag för att sen aknske börja om eller bli kompisar. han skaffade en ny jävla tjej å jag dog typ. sen träffades vi lite å han gjorde slut med henne eftersom han fortfarande hade känslor för mig blabla, allt sket sig igen. sen hördes vi inte mer förrns typ nu. nu har han skaffat sig en NY. jag blir skitavis även fast jag inte är kär i honom längre. tycker mest han är jobbig. men orkar itne höra av honom, så onödigt att dra upp allt å må dåligt över nåt jag kan undvika. tror det är svårt att vara kompis med sitt ex. vet bara en det funkat för, dom träffades inte på ett år efter det tog slut å nu är dom rätt tighta.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
inidiantjejen ja asså, jag vet inte hur jag vill ha det, det tog slut med mig och mitt ex för typ en månad sen och lite mer, och vi var så jävla tighta och kära! men nu har hon en ny och det knäckte inte mig alls, var liksom glad för henne skull, så jag vet inte hur jag vill ha det, men hon säger att hon fortf vill vara vän! men att vara vän med sitt EX på 30 mils avstånd kan vara jobbigt... fler.. kom igen WHOA!
indiantjejen F3 ag vet rätt många som umgås med sina ex som vänner.
Har typ 7-8 ex och har inte kontakt med någon av dem. Inte ens med den tjej som jag var tillsammans med i fyra år och bodde med. Rätt konstigt kanske, men efter det har tagit slut har jag bara irriterat mig på dem och tyckt att dom varit dumma i huvudet. Kanske har vi inte haft så mycket gemensamt after all. Är inte ovän med någon, men inte inte vän heller. Mina relationer med ex är typ noll på alla plan. Skulle det någonsin ta slut med min nuvarande, så hoppas jag dock att vi håller kontakten, för henne är jag ruskigt bra kompis med förutom kärleksbiten dårå...
Fan mannen, du är fett med ful// Ey, kolla din tand den är fett med gul
Unrealistic P26 fan så skumt, 4 år? och ni snackar aldrig
har kontakt med mina ex. ett av mina ex är min bästa kompis, och det fungerar fint.
det går inte jag har försökt det slutar bara med att man vill skära halsen av dem....
"Vi fick ögonkontakt, jag log, hon log... vi var nakna. Tysta, svettiga, nakna och helt naturliga." - Emil_brikha
Dom flesta ex pratar jag inte med.. de flesta tål jag inte ens. Som någon sa så hade vi väl inte mycket gemensamt. Men ett ex är jag i alla fall vän med och det funkar fint. Det beror väl helt enkelt på vilken historia man har och så vidare..
What we do in life echos in eternity.
Maniack Aldrig. Vi bor i olika städer nuförtiden, så det har blivit allt svårare att hålla kontakten också. Typ första året efter att det tog slut så hördes vi på telefon och sms ibland och träffades och tog en fika och så. Sen dog det bara ut och det tycker jag nog bara är bra egentligen eftersom jag bara stör mig på bruden när vi träffas.
Fan mannen, du är fett med ful// Ey, kolla din tand den är fett med gul
daUndergrounder P17 aa okej, då är vi nog ganska lika för detta var också mitt första riktiga
jag kontakt med ett ex, men det borde jag inte ha...
"Your greatest fear is to not be missunderstood"
vizious "Jag har en ny pojkvän men just mitt ex kommer alltid vara numero uno " exakt hur menar du med numero uno? att du tycker mer om honom är din kille? att han är prioritering ett och alltså prioriterad över din kille? jag förstår inte riktigt hur man kan vara tillsammans med en kille som inte är "nummer ett" för en.
xdr varför inte?
misery_ chick: för att det blir bara cepe, men det är svårt att släppa taget
"Your greatest fear is to not be missunderstood"
Vizious F19 damn så soft fan! nu fick jag en hel del att tänka på tack!
Come on Whoa Mer, give me more!
Jag och mitt ex gjorde slut för drygt ett år sen efter ett 2.5 år långt förhållande. Han var mitt första allt. Och kommer alltid att vara speciell. Men vårt förhållande fungerade inte och vi båda tog beslutet att göra slut, och försöka vara vänner. Den första tiden fungerade det hyfsat, men allt eftersom jag skaffade ett eget liv, nya vänner och till slut började dejta en annan kille sket det sig totalt. Han började behandla mig illa, snacka skit om mig inför våra vänner, ringa killen jag träffade, så det också gick åt helvete, och ljög ihop historier, är respektlös mot mina föräldrar om han stöter på dem på stan eller liknande, och är allmänt skitelak, försöker med flit ställa till problem för mig. Inga mesiga småsaker heller, utan stora, allvarliga grejer. Med motiveringen att han vill ha tillbaka mig.. Allt han håller på med är visserligen ett annat problem. Men vi kommer aldrig att kunna bli vänner efter vad han gjort mot mig det senaste året. För att kunna vara vänner tror jag man måste ha tappat känslorna för varandra, annars lägger man sig i för mycket… I dunno egentligen, men det är vad jag tror. Är glad att han inte är en del av mitt liv längre, då jag förmodar han hade förstört för mig fortfarande. Vad som är skönt är att han inte dyker upp hemma hos mig o råkar ha vägarna förbi var dag, telefonsamtal behöver man ju inte besvara. Han är lite av en stalker…
kontakt har jag med mitt ex men inte särskilt mkt..
REC #26<br>Team EA-Racing
Min första riktiga kärlek har jag ganska dålig kontakt med. Blir lite msnande och så. Tror han tror att det e jobbigt för mig eftersom det var han som gjorde slut, men jag vill inget hellre än att vara vän med honom. Jag vet att han har det tufft,han hade det tufft under vår tid också, och jag blir fruktansvärt ledsen när han inte vill ha min hjälp. Samtidigt förstår jag honom. Det tog cplång tid innan jag kom över honom, och han vet hur mkt han sårade mig när han gjorde slut, så det e inte konstigt att han e rädd att göra mig ledsen igen. Tror han e rädd både för att han ska få känslor för mig igen, och på det sättet få mig att chansa och kanske bli förstörd igen, och att jag ska få känslor för honom igen, och må dåligt över att veta att det aldrig kommer bli vi igen. Mitt ex har jag kontakt med, men vi är inte "vän-vänner". Träffas inte och pratar inte om våra nya förhållanden eller nåt sådant. Vi pratade aldrig ut om våra problem, utan gjorde bara slut. Och det är precis som det var i vårt förhållande - vi kan inte snacka om någonting utan att bli förbannade på varandra.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
tack alla!! Fler? kom igen whoa..
Kan bara anta att det skulle bli skit jobbigt om man fortfarande har känslor kvar. Jag skulle inte gjort det tror jag. Eller njaaa nej jag säger nog inget svar istället för jag vet faktiskt inte.
Producent
2005-01-03 02:22
jupp, bara blir så.. har blivit så för mig iaf
Nine.D Multifaceted Creativity http://www.INFININETY.se
De beror väl på om man är nära kompis med sitt ex, lr vilket sort av förhållande man har haft med den personen lixom... Personligen har jag bara ex som jag ringer typ en gång i halvåret när ja inte hittar ponani på annat håll lixom... Men tror att de flesta e kompisar med nåt ex iaf...
jag är bra kompis med mitt ex, vårt förhållande tog slut odramatiskt efter typ 2,5 år och allt som oftast nu känns hon inte alls som mitt "ex" utan bara som en vän.
jag är fortfarande med mitt ex, hon sårade mig otroligt mycket när hon gjorde slut, ska inte gå in på detaljer, men nu är vi vänner och håller på å pussas och håller på, ska inte gå in på detaljer ;) visst det uppstår problem ibland, men ingen av oss håller på med andra personer, utan vi är med varandra, som om vi var ihop. jag tycker att det är skittrevligt och vi kanske blir ihop igen nån dag, hoppas jag på.
Tisdag, 13:e November 2068
Jag är bra polare med ett ex, vi var tillsammans under lite mer än 1 år. Har nu varit bra polare i snart 2 år.
Det är inte lätt när det är svårt..
jag skulle villja strypa alla mina gammla ex.. jag håller med dig om att det käns konstigt att inte träffas mer.. jag hade ett förhållande i 1,5 år.. och då var det inte bara kärlek utan vi var ochså bästa vänner.. kunnde verkligen snacka om allt.. så det käns både som man förlorat sin bästa vän och sin flickvän.. men i dagsläget skulle jag fan inte villja ha kontakt me henne..
How can hip-hop be dead when wu-tang is forever?
fuck no
Essen sie mein scheisse!?
haha vem säger att man varit fett intima bara för att man varit tillsammans? jag har bara gillat ett av mina ex riktigt riktigt starkt. däremot den kille jag har nu... de klart de skulle va skitkonstigt att gå ett steg bakåt när man gått igenom o delat på så otroligt jävla mycket. vill inte ewns tänka mej tanken..shiet
Femme fatale
Amar "jag har bara gillat ett av mina ex riktigt riktigt starkt. " så varför var du tillsammans med de du inte gillade riktigt starkt?
maniack. de beror helt enkelt på hur de slutar o vad för känslor som lämnas i luften. de exet ja hade värsta förälskelsen med var jätteinvecklad historia o den pågick fram o tillbaka i 3 år. min första kärlek som psyka ner en totaaalt. såna kan vara svåra att glömma i första taget, men du o hon bor jättelångt bort o du blev inte helelr svartsjuk av att hon träffat en ny tvärtom verkar de som. då verkar en vänskap okej o ha då inga upprörda känlsor e inblandade. men vad får du ut av en sån vänskap? speciellt om de e långdistans? så bruakr ja tänka. inte för att avstånd bestämmer vänskap men just hur mycket det ger dej?
Femme fatale
misery_ eftersom jag har mycket svårt för att bli kär, så att säga. jag har alltid funkat så att ja e intresserqad desto mer ju "svårare" han är- sen när han börjat visa intresse hatr ja dragits med i nån karusell ja sj startade o så börjar den onda cirkeln. trott att ja känt mer än vad ja gjort. Min första kärlek alias han som psyka mej var j uden ja verkligen va helt galen i. o efetr de blev de så att ja blev svinig mot de andra killar ja träffade. =(
Femme fatale
har två damer jag räknar som riktiga förhållanden.. den första va jag ihop med iett och etthalft år..va nog hmm..2-3 år sen det tog slut..den andra varade bara sju månader, va typ ett och ett halft år sen nu tror jag som det tog slut.. dom är några av mina närmaste vänner nu.. jag förstår verkligen inte heller varför man helt plötsligt måste "bryta" kontakten..bara för att det tar slut..beror ju även på hur det tar slut.-
(”)_(”)_.-””-., ´ . . ´; -._, ´)_ "jag kommer fucka ur din tråd om du ska vara ( o_, )´ __)´-._) respektlös" /Amar F18
pesso. hm men de bror på också hur svartsjuk eller hur man reagerar på avstådnet sen som kommer. alltså har man varit intima tillsammans kan de va konstigt att "gå back" (de finns säkert folk som får en närmare vänrelation än en kärleksrelation de hade men ja pratar generellt) ja fick förut telefon samtal från ett ex som ringer o säger att han ska gifta sig. även om ja va den som gjorde slut o hade inga känslor så kändes de ...inte bra. inte just då då han sa det iaf. fastän ja nu kan känna att va spelar de för roll? kul att han e lycklig och sånt. om de skulle ta slut med min kille så skulle ja aldrig PALLA höra om nån ny tjej, aldrig i livet! därför skulle de bli massa svartsjuka o sånt att ja ändå inte skulle klara av en kompisrelation.
Femme fatale
Amar . Nu fick du mig att tänka på det ur en helt annan synvinkel, så har jag inte sett på det alls. Det slutade bra antar jag, inga hårda ord. Men jag har lite svårt att sätta ett finger på varför det tog slut, jag vill nog säga att jag kände inte att hon besvarade mina känslor och avtåndet blev nog också jobbigt. Men annars slutade det nog bra. Få ut något av det? hm.. Ja, vad får jag ut av det? En nära vän, eller vi var nära, känns inte som att vi är det nu eftersom vi inte pratar så mycket. Men jag vill samtidigt inte bara "kasta" bort det vi hade, men det är kanske det man skall göra? Men eftersom jag tycker hon är en jävligt chill brud så på nått sätt vill jag fort vara vän med hon. Men det kan ju också bli ett problem med 30 mils avstånd och hon är inte nere hos sina kusiner här i malmö heller så ofta, och jag kan inte tänka mig att hon skulle komma ner bara för att umgås med mig heller. Så jag vet inte riktigt, svara gärna du..
maniack. sånna blir till slut. tar-en-fika-when-you-are-in.town material. eller en vän som på telefon blir en tröst eller rolig o prata med? de e jätteasvårt osläppa männiksor som e udnerbara ja ville inte släppa taget på en killkompis som ja va tillsammans med ett kort tag. efetrsom de vart så jävla chill innna. men man märker sen att de går inte. när man väl ses så har man inte kommit nån vart med vänskapen, de likosm lite komplicerat. o nu betyder han inte så mycket för mej som vä'n längre, o då e de onödigt att ha kontakt. så här resonerar jag, jag kan vara utan mitt ex. trots at tvi haft good times o han varit en bra vän,. men man MÅSTE inte ha värsta kontakt som vänner. ja känner att ja hellre lägger kraft på vänner som ja har i min närhet istället. en massa lölsa kontakter överallt jag e en socialmänniksa som känner mycket folk o de har ja fått lida för genom att lägga lite tid på alla har ja straffat mej sj genom att ja haft svårt att fördjupa mej i nån av dem. de har varit mitt eget fel trots att de varit omedvetet. många säger.: men du känner så många, o du har inte brist på vänner. men ja tror att ju socialare man är ju ensammare kan man bli =(
Femme fatale
And I'm done, done onto the next one Done, Done and i'm onto the next one har inte kontakt med en enda. bäst så pallar inte sån shit. hatar ex. pojkars ex har alltid fuckat upp mina förhållanden (iofs pga min enorma svartsjuka ibland), tänker inte låta ngt av mina fucka upp ngt.
Amar . Det där med att vara social känner jag igen lite grann, men det är mer att jag binder mig till vissa människor jätte mycket, sen så har jag 20 andra kompisar som jag kan umgås med och så men det är inte samma sak. Och nu fick jag min första kärlek, avståndet spelade ingen roll och jag kände verkligen att jag kunde dela med allt med henne, har ju aldrig gjort det innan.. Så nu är jag liksom på någon sorts dilemma, så jag vet inte liksom hur jag skall göra?
jag bor med mitt exex. han är mannen i mitt liv och kommer alltid att vara det, och jag är kvinnan i hans liv. mitt andra ex är jag mycket god vän med fortfarande. jag har problem med att släppa folk jag tycker om. båda mina ex finns nära inpå mig. förstår inte människor som tror sig ha slutat älska sin partner. antingen älskar man människan eller så älskar man den inte. kärlek går inte över. förälskelse går över, men aldrig kärlek.
well .. står väldigt nära en fortfarande .. men andra är väl mer på den nivån att man skickar julkort.. grattar varandra på födelsedagar .. inte mer än så, det skulle kännas konstigt.
it's k-line baby!
orkar inte vika ut mig helt men jag försökte vara kompis med mitt ex, men det sket sig riktigt rejält.. nu vill jag inte veta av henne mer..
junkgirl Bra skrivet, kärleken går faktiskt inte över har jag märkt. Förälskensen kan dock försvinna rätt lätt.
junkgirl "antingen älskar man människan eller så älskar man den inte. kärlek går inte över. förälskelse går över, men aldrig kärlek. " det tror jag stämmer
bra sagt Junkgirl jag känner mig nog så också, det håller jag verkligen med om
ja håller lite sporadisk kontakt.. men klart d e lite knepigt det där..
cry me a river! --> thcrew
de två tjejer som jag hade seriösa förhållanden med före mitt nuvarande har jag ingen som helst kontakt med.. så har det varit sedan ett par veckor efter att det tagit slut.. anledningen är nog att jag båda gångerna blev dumpad med anledningen att de ville vara singel ett tag, att de inte ville ha förhållanden (det ena förhållande höll i 1,5 år, det andra i ett halvår).. och att jag behövde längre tid på mig att "läka" än vad de gjorde.. när de började träffa killar (den ena blev ihop med sitt ex sedan 2 år tillbaks igen) så flippade jag och sen var det kört jag klarar helt enkelt inte av att se ett ex med någon annan kort tid efter att det tagit slut även om jag och min nuvarande varit ihop i 3 år så skulle jag inte kunna fortsätta umgås med henne om hon gjorde slut och snabbt blev ihop med någon annan
No point in mentioning those bats, I thought. The poor bastard will see them soon enough.
Jag har kontakt med ett av mina ex, eftersom vi går i samma klass så blir det lite svårt att hålla sig "ifrån" varann. Endel kanske man snackar med någon gång ibland och andra skiter jag fullständigt i pga situationen som var.. Faktiskt har jag tänkt på det där med att vara vän med sina ex, min slutsats är att det inte fungerar. I stort sätt aldrig
Music is my boyfriend!
Orgasm klart det funkar, vad vet du? du är sjutton.
junkgirl Vad jag vet? Jag har sätt!
Music is my boyfriend!