I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vän med era EX'n

Övrigt - Vardagsfilosofi

2005-01-04 20:37
svårt att helt bryta konakten men jag tror ofta det blir så att en fortfarande är kär, eller ialla fall lite, och då blire lätt krångligt.
personligen skulle jag föredra att fortsätta vara vän,
Vem fan bjöd henne?

2005-01-04 20:38
KRIGARE

Jag älskar henne, tungt. Hon vill inte bryta kontakten utan hon vill vara min vän, men hur fan ska jag kunna vara en vän till nån som jag älskar?

om det är alternativet till att aldrig mer få vara med henne så skulle jag välja vänskapen. om det är omöjligt att få henne att förstå vad hon betyder för dig.

Orgasm

upplys mig.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-01-04 20:41
junkgirl

Vad ska jag upplysa om? Jag har haft förhållanden som slutat med att vi inte vart vänner längre, vart vill du komma?
Music is my boyfriend!

2005-01-04 20:43
Orgasm

men du kan ju knappast säga att dina förhållanden sätter normen för hur ex-vänskap fungerar?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-01-04 20:45
junkgirl

Så jag undrar hur många av er som fort håller kontakten med er senaste flickvän, eller nån längre bak, tillexempel er första riktiga kärlek, och hur det är och så här.

Det var frågan och jag svarade på den, sen drog jag min egen slutsats av det hela vad vill du?
Music is my boyfriend!

2005-01-04 20:47
nej för fan. jag kan nästan inte tänka mig något gräsligare än att hänga runt med en sån loser. ett ex till mig började ringa för ett tag sedan, och jag fattar liksom inte sånt. inse att det är slut, för evigt. hade jag velat ha någonting med dig att göra, hade jag väl hört av mig.
jag har ett ex som iofs är schyst, men vi umgås inte heller.
put lube around uranus, bitch, i'm fucking out of this world

2005-01-04 20:51
Orgasm

bara att du inte bör leva livet baserat enbart på dina egna erfarenheter. nothing more, nothing less. som jag sa: vad vet du? du är 17.

KRIGARE

jag kan bara säga vad jag skulle göra och det är att vara vän så länge jag klarade av det. hoppas det löser sig för dig.

2005-01-04 20:53
junkgirl

men HAHA! frågan var ju till alla, jag svarade på mina erfarenheter eller hur.. tror du inte man kan ha sånna bara för att man är 17?

felfelfel FEL!
Music is my boyfriend!

2005-01-05 11:29
maniack. helt ärligt så vet ja faktiskt inte. du måste göra de du känner e rätt. ja lägger fram lite teoretiska skäl men du måste nog gå ganska mmycket på känsla angående de där

alla förhållanden är speciella och hur ni förhåller er till varandra e väldigt individuelllt tycker jag. på samma sätt man har olika känlsor inför sina ex.

har man hittat tjejen/killen i ens liv så kanske man inte ska släppa så lätt.

junkgirl är det å¨ldern igen?

orgasm-- håller nog med att de svårt o få de funka normalt men de finns tydligen folk som grejar det menmen.
Femme fatale

2005-01-05 11:32
miggedy- svartsjuk?
Femme fatale

2005-01-05 11:37
miggedy- kan feel you.. usch. sånt vill man inte veta om ex man varit taighta med. gillar henne fortfarande? eller mest att de tänder till av svartsjuka när han tar upp killar?

kan tänka mej att de e en salig blandning av båda.. ryser
Femme fatale

2005-01-05 11:37
hon ska de ju stå
Femme fatale

2005-01-05 11:42
Miggedy. be henne ha varningstext.. ne men skämt åsido, undvik att dra till samma krog eller klubb eller fest. risken finns att du får se saker du inte tål se.

ajaj o du va ine ens svartsjuk innan? hahahaa om den dagen (Gud förbjude) kommer till mej så tror ja ja skulle gå bärsärkagång.. =/
Femme fatale

2005-01-05 11:47
Miggedy.. fan va kefft. ja hoppas de går över på nåt sätt. 3 år e iof ganska lång tid. men du kanke hittar nån nu flicka vem vet
Femme fatale

2005-01-05 12:54
min första kärlek och jag har lite kontakt. men han ska ha en unge nu så det känns jävligt konstigt faktiskt..

2005-01-05 13:18
Hmm... Har ett ex, det var över tre år sen det tog slut och då hade vi varit tillsammans i ty två år... Det första halvåret ignorerade han mig och var asotrevlig (det var jag som gjorde slut). Sen började vi träffas och ta en fika ibland... Men det varade inte så länge. Så fort vi tappade känslorna för varandra var vi liksom inte intresserade alls av varandra längre... Man måste ju gå vidare, och när vi inte hade vart tillsammans på ett tag hade vi inte någonting gemensamt längre. Nu snackar vi på msn ibland men han känns som en alien... Vi känner verkligen inte varandra längre, trots att vi en gång var bästa vänner och allt för varandra. Men jag tror att det måste vara så. Man måste gå vidare, är man kompis med exet man har känslor för kan man få många år förstörda... Bryter man så ska man göra det också. Annars blir det bara jobbigt och knäppt... Vi har haft många skumma sorts relationer efter att det tog slut men det har aldrig varit en normal kompisrelation.
|:::--->www.myspace.com/maryvalley<---:::|
|:..-->www.myspace.com/fieldsofgrain1<--..:|

2005-01-05 14:44
vi var typ ovänner ett och ett halvt år, men nu känns det bra som fan.
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår

2005-01-05 14:58
Har bara velat vara kompis med min senaste ex och hon bor 30 mil ifrån så man ser inte henne direkt varje dag. Såg henne senast för 7 månader sen på en festival, har inte pratat med henne sen dess, bara chattat på msn. Hon är en helt annan person nuförtiden, förut var hon rolig o man kunde snacka med henne om allt. Nu e hon bara en tyst mus som knappt säger nåt. Har därför inte ringt henne heller... Synd som fasen för jag vet att hon skulle kunna vara en asgo vän till en egentligen

4 months down the down the road the idiot gear kicks in

2005-01-05 16:38
jag har iofs inga riktiga ex men skulle jag ha det skulle det nog vara skumt att hänga med dem.

2005-01-05 16:45
xplizit P25

likadant för mig och det tog slut för typ 1½ mån sen och jag känner inte igen hon alls, precis som att hon har ändrat sig totalt ifråns de 7 underbara månaderna vi hade tillsammans, så tråkigt med en massa ytligt msn snack så jag försöker hålla mig undan det lite, och träffas gör vi ju inte heller, hon bor liksom 30 mil bort, så jag får se om det blir någon "vänskap", men förr tyckte jag hon var jävligt chill!
http://www.homage.nu/

2005-01-05 17:25
Maniack P17

skumt det där! Fattar inte hur man kan switcha personlighet över en natt sådär...Scitzo brudar vi träffat på.

2005-01-05 17:41
Maniack P17

eller så beter hon sig olika mot pojkvänner, vänner osv...
tycker inte det är så konstigt
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2005-01-05 17:51
Misery_chick F21

Varför skulle man vilja göra det för?
Man har ju ändå en historia tillsammans o varför bara ta död på vänskapen rakt av? Okej om man varit otrogen eller gjort nåt annat hemskt så man inte vill veta av människan längre men om båda är med på det inte funkar och bättre att vara polare istället...
Varför då bete sig på olika sätt för? Man behöver ju inte hålla på kyssas,kramas o vara intima som när man tillsammans. Inge sex,inga kramar,ingenting. Man e ju bara kompis o inget mer. Varför då spela iskall?

2005-01-05 17:54
xplizit P25

jadu, jag har ingen aning, jag har inga ex, men om det tar slut så kanske man inte ser på den andre på samma sätt och då ändras ju hela "kemin", i guess...

jag bara spånar teorier här ^_^

2005-01-05 18:07
Orgasm

nej, klart du har erfarenheter. kanske bara inte så stora och utbredda erfarenheter vid 17. det är allt jag säger.

Amar

självklart. ^_^

KRIGARE

ok. hoppas det funkar. hoppas ni hittar tillbaka till varandra, som vänner eller bara som ex eller bekanta eller blir ihop igen. hoppas bara att du kommer över det och mår bra i slutändan.

2005-01-05 18:48
xplizit P25

jag sa det liksom till henne i slutet när vi var tillsammans och sånt att jag inte kände igen hon och jag frågade hon om hon ändrat på sig eller så, det hon sa var att hennes kompisar hade tyckte att hon blivit den "gammla" igen eller nått, så jävla skumt...

tycker det är så dåligt att vissa tycker att man inte skall kunna prata och sånt efteråt, att det är okej att ändra på sig helt plötsligt.. aa vettafan sjukt cp

2005-01-05 20:17
Maniack - åfan. vilken skummis. Sa oxå till mitt ex att hon hade ändrat på sig nån månad efter att vi gjort slut, hon visste inte riktigt vad hon skulle svara.. Bara slingrade sig undan som en orm.

2005-01-05 20:54
jag håller kontakt med mitt ex, turligt nog är min nuvarande tjej jävligt osvartsjuk (vitfrisk?) så hon bryr sig inte om det. annars kan man ju tänka att den nya skulle kunna vara svartsjuk som fan
http://soundcloud.com/elbjornbjorn

2005-01-05 20:59
Din nuvarande e väl mogen o fattar att du e med henne bara.

2005-01-05 23:40
har ingen kontakt med mitt ex..o i stället för att prata med mig som jag gärna skulle göra om han ville,så stalkar han mig på internet för att veta vad jag gör...
"-It´s 106 miles to Chicago. We´ve got a full tank of gas, half pack of cigarettes, it´s dark, and we´re wearing sunglasses.
- Hit it."

2005-01-06 01:16
junkgirl

så kanske det är, jag lär väl se
Music is my boyfriend!

2005-01-06 15:54
-Danne-

vör skulle man inte kunna lite på sin parrner för att denne är vän (betoning på vän) med sina ex?

2005-01-06 16:50
Bats_403

sådär borde det vara mellan alla som varit tillsammans.

2005-01-06 17:54
Bats_403

Så skulle jag verkligen vilja ha det!
din jävla lyckost asså, önskar att mitt Ex hade kunnat vara så lite grann faktist, att hon hade kunnat bry sig lite mer på nått sätt

2005-01-07 01:00
Bats_403

Så vill jag också kunna ha det "det e värt alla tårar,svartsjuka o alla känslor. bara man har varandra så ser jag på det hela iaf"

Så vill jag kunna se på det och ha det i slut ändan, men jag vet inte om det kommer gå på 30 mils avstånd..

Men hur lång tid är det sen ni gjorde slut nu då?

2005-01-07 01:16
Bats_403

men, är det inte jobbigt att göra det samtidigt?
Man borde ju nog först vara ifrån varandra ett tag och låta allting kallna av sen se hur det går.. Inte jobbigt att tänka tanken att det kanske inte blir ni två igen?

2005-01-07 03:38
Bats_403

så har jag det med mina ex. och det är underbart att ha kvar sin bästa vän trots allt som hänt och alla jobbiga känslor man gått igenom. allt är bättre än att förlora dem helt.

2005-01-07 09:45
Vill man så går det.

Är fortfarande vän med min första kärlek.. Vi var ihop 3½år och gjorde slut för ett halvår sen. Han var min bästa vän under en lång tid och jag kan inte ens tänka mig ngt annat alternativ.

2005-01-07 13:00
Bats:

jag älskar henne jätte mycke och är jätte kär i henne fortfarande, men om vi kan inte vara tillsammans så väljer jag hellre att ha henne som kompis än inget alls.

tänk bara på att det kommer ta sjukt mycket längre tid för dej att komma över henne på det här sättet, bara. inte för att jag klandrar dej...
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår

2005-01-09 22:51
alla mina X är ändå fetmoggers så det funkar inte att vara kompis.. jag har försökt men det slutar alltid med att ena parten har känslor kvar medan den andra bara ser en chans att leka..

2005-01-10 13:26
zaroya F21

du vill skära halsen av dina ex?

^_^

2005-01-10 18:21
mysbrallan_kjell P22

Har ni pratat något? hur vill du ha det? och hur vill hon ha det?

2005-01-11 03:50
man måste vänta länge innan det funkar oftast,,, känns för konstigt, speciellt om man vart tillsammans länge
- Vad händer om ljuset kastas i fyrtiofem graders vinkel mot en vattenyta?
- Det släcks.

2005-01-11 14:19
mysbrallan_kjell

Du får gärna ge oss en uppdatering på hur det går/gick

2005-01-11 14:36
Jag hade haft en kille i 1 år som jag träffade lite sjukt och så, men det höll i ett år. Efter ett år så hände det nått blev konstigt när vi snackade och så. Jag bor i Kalmar, han bor i Gbg. Så jag fattade att nått höll på att hända men trodde verkligen inte att det skulle bli som det blev.. Men i alla fall efter typ en vecka skrev han på msn att det var slut och jag tog det skit dåligt och det kändes som om jag ville dö. :( Så skaffade han en ny tjej som då bodde i gbg och var något år äldre än han. Jag kände mig liten och dålig :P Så han ville att jag skulle träffa henne och jag tänkte med hallå det går väl för fan inte. Hallå jag e kär i dig? Glömt det? typ. Fattade inte varför han ville att vi skulle träffas. Trodde han att vi skulle bli bästisar eller.. Jag visade han att jag "vågade" träffa denna tjejen då så jag åkte upp till gbg och sov hos han en helg... Alllt blev fel! Hon skulle också sova där? Jag fattade inte liksom. ? Aaa men i alla fall dom låg och höll på med varandra och jag låg precis brevid i samma säng det värsta jag vatt med om i hela mitt liv. Men sen drog killen ut mig i hans vardagsrum och bara vräkte ur sig hans känslor om mig typ som JAg älskar dig as mycket. Det e jobbgit att vi bor långtt i från varann. Det funkar inte mellan oss o.s.v Sen hade vi sex i hans dusch medans hans nya tjej låg inne på hans rum..? Hmm aaaa jag vet låter sjukt. :P Han dumpade tjejen och åkte ner till mig och vi blev tillsammans igen ? :D Knasigt? Nu har vi varit tillsammans i 2 år.. :) Älskar han överallt annat. GE ALDRIG UPP! Peace ;)
Är du go i hela huvvet eller?

2005-01-11 14:42
StarChiild F56

HAHA!

vilken sopa, hur gammal är han?

2005-01-11 17:29
DAMN! sicken jävla historia haha!!

Hur gammla är ni fresten?

2005-01-12 11:57
ett gammalt ex till mig är en av mina bästa vänner, fast vi träffas inte eller pratar så ofta då vi bor i olika länder. Men vi vet vart vi har varandra och vad vi betyder för varandra.

mina andra ex pratar jag med ibland men jag kan inte se dem som några vänner direkt.

mitt senaste ex tog det slut med inte för så länge sen så hon och jag behöver tid ifrån varandra innan vi kan bygga på en kompisrelation.

2005-01-15 02:49
mysbrallan_kjell P22

fortsätt uppdatera! jag håller tummarna

2005-01-15 09:36
eh. alltså. förstår att du är arg på din polare. men det är i grund och botten din "flickvän" som gjort fel. ta itu med henne istället.

vill du fortfarande inte göra slut. prova att ha ett uppehåll ett tag.