I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Stora ögonblick med tjejer.

Övrigt - Vardagsfilosofi

2005-02-11 11:19

Stora ögonblick med tjejer.

I denna artikel tänker jag berättar om de stora ögonblicken i mitt liv med tjejer. Saker man tror kommer bli intressanta. Men är de verkligen så intressanta som man tror att de skulle vara?

Den första pussen.
- Ja, den första gången jag pussade en tjej var jag 4 år. Jag var ganska mogen för min ålder när jag var liten och de flesta i mitt umgänge var äldre och denna tjej var min bästa vän då. Hon heter Carolina och var 6 år just vid det tillfället. Vi hade precis badat nakna (ja, visst låter det mysigt) och lekt med gubbar och dockor i badkaret. Sedan så sa hon "vill du göra något roligt, du kanske inte kommer gilla det nu men du kommer gilla det i framtiden" - jag blev självklart intresserad "vad skulle vi göra?". Så hon lurade mig, sa att jag skulle sitta under skrivbordet, sen satt hon mitt i mot, det var väldigt trångt. Jag förståd att något pinsamt skulle hända så jag blev lite generad. Sedan lutade hon sig fram och kysste mig...jag sprang hem med svansen mellan benen och blev aningen rädd.

Det första förhållandet.
- Efter jag hade kysst Carolina var jag trogen denna vackra kvinna. Det var massor av unga flickor som frågade chans på mellanstadiet, men jag tackade aldrig Ja. Jag var inte tillsammans med Carolina men jag ville inte ha några tjejer, tyckte det verkade väldigt jobbigt. (jag hade kommit till stor insikt redan på den tiden och visste att tjejer var kåta, manipulerande och kontrollerande maskiner redan då). Det var ca 20 tjejer som frågade chans på 3 år, några fråga flera gånger. Som ni kanske förstår var jag het på den tiden. Men hursomhelst kom det stora ögonblicket när jag frågade chans, fast det dröjde redan till fjärdeklass. Där vi var på en sy-slöjds lektion och jag hade precis dragit ut en tand med en sax. Då hetsade mina polare om att jag skulle fråga chans på Ida (den finaste tjejen på skolan) vilket jag gjorde, hon tackade gladligen Ja. Wow, min första tjej. Fast detta var det mesta jag umgicks med henne. Förutom när jag råkade pussa henne på örat, hon var antagligen sexuellt frustrerad eftersom hon var otrogen med en äldre kille senare på sommaren. (ja, oturen började redan då, eller ska man säga verkligheten).

Det första strulet.
- Denna händelse ägde rum på ett disco i 6an. Det var inte bara en händelse utan en fruktansvärd händelse. Vi gjorde ganska mycket med cirkusklassen eftersom de var många tjejer och vi var många killar. Så vi bestämde oss för att ha ett disco tillsammans. När man väl kom till discot förståd både jag och mina polare att brudarna skulle våldta oss. Men ack, vi försökte gömma oss så mycket som möjligt. Men när danstävlingen skulle starta fattade både jag, totte och jöris att det var kört. Tjejerna kom och bjöd upp oss. (vilket låter konstigt eftersom nu är det tvärtom, men på den tiden var killarna tjejern om man säger så). Till slut så tackade jag till den tredje finaste bruden som var på festen. Eftersom de två snyggaste hade redan en danspartner. Vi dansade först lite disco, sen kom den fruktande tryckaren, damn då var jag lite nervös "bara hon inte försöker med något nu för fan, jag vill hem och spela tv-spel..ohh tv-spel, nu blir jag kåt) Jag fick stånd vilket hon tog som en komplimang antar jag eftersom hon började kyssa mig på halsen. Till slut gick jag med på att pussas/hångla/kyssas. Sen hade jag sugmärken på halsen i flera dagar och min familj retade mig varje dag. Vilket var synd.

Hej, vi har aldrig träffats. Kommer du ihåg mig?

2005-02-11 11:19
b)Oskulden.
- Detta var inte bara tragiskt, jag vet inte riktigt vem som tog min oskuld det är ett svårt val. Antigen får man räkna den där gången på högstadiet när jag var inne i en brud i tio sekunder för att sedan bli avbruten av hennes mamma. Eller på en fest på gymnasiet när en tjej red av mig på toan...väldigt svårt val. Båda tjejerna förnekar händelserna, inte den första tjejen i början, eftersom hon var kär i mig.

En konstig händelse.
- När jag var 17 år så började fundera på alla tjejer som jag hade strulat med och då menar jag alla. DÅ började jag förstå att nästan alla tjejer som hade gjort det med. Är otroligt fina nu, nästan alla. Så varför fortsatte man inte? Vet man aldrig. men för några veckor sen strulade jag faktiskt med "mitt första strul" och hon var på som fan. Vilket är ganska fint, tycker hon om mig fortfarande? eller var hon bara kåt? Det vet man inte heller. Hon som jag hade sex med i tio sekunder var också väldigt på i sommras när jag träffade henne. Första gången jag träffade henne på flera år. Vi pratade länge och hade det trevligt. Några veckor senare träffade jag henne full på krogen, då slet hon tag i mig och började strula. Jag börjar då fundera på "kommer de ihåg mig eller är de bara kåta?" - det är ganska intressant att få veta, inte för att jag kommer fråga. Men det tåls att tänka på.

2005-02-11 11:36
jag blir för virrad..
är du tjej eller kille?

2005-02-11 12:06
ja du UtanAttTveka...om man blir avriden på en toalett borde man ju rimligtvis vara kille, tycker du inte?
ä
ä

2005-02-11 12:25
va fan det finns ju löspenisar, strap-on...!
Producent/Songwriter
www.myspace.com/pitchtunes

2005-02-11 13:31
ja för fan
man vet ju inte....
de står ju f. jag är inte hur smart som helst

2005-02-11 13:35
Klart de är intressanta ! Visst nu när man provat allt är det kanske inte sån big deal. Men kom igen när man gick runt helt opussad, okysst och oknullad då såg man ju fram emot det första så jävla mycket.

Allt behöver inte bli lyckat men premiärer är ju alltid stort oavsett .

2005-02-11 14:13
men på den tiden var killarna tjejern om man säger så

stämmer så jävla bra. shit när man gick i femte och sjätte klass och tjejerna var 10 centimeter längre ocj jagade oss killar som fahn. rätt läskigt faktiskt nu när man tänker efter.

min första kyss var faktiskt också att jag blev "kysst" alltså de va hon som tog initiativet. jag tror inte ens ja kysste tillbaka.
jaja, de va ballt när man var liten iaf:-)

2005-02-11 14:41
det sjukaste är ändå att du minns saker som hände dig när du var 4 år gammal.
Din forumsignatur är rätt irriterande när man läser i trådarna du skriver i. Ändra till vanliga textrader är du snäll.

2005-02-11 14:42
utanatttveka

ja för fan
man vet ju inte....
de står ju f. jag är inte hur smart som helst

det är tufft att hela F19 när man är kille, fattar du vääääl....
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår

2005-02-11 14:56
aaaah.. då ska ja bli tuff med

2005-02-11 16:59
PlayerJoe
Varför är det sjukt att minnas saker från när man var 4 år?

2005-02-11 17:12
Första pussen:
Sanning eller konka i 8-9 års åldern.
Fick äran att bli pussad av tuffa daniel, 10-11 åringen som hade pottfrilla och smygrökte.

Första kyssen:
Var på ett disco i femman. Haha. Huvudingredienserna var: Tighta,utsvängda byxor från Jc Boys & Girls, Nike dojjor, body glitter, linnen som lös i UV-ljuset och tuperade pippilottor.
Offret var Simon.

Första förhållandet:
Simon och jag blev tillsammans när vi kysstes första gången på diskot, och han gjorde slut på måndagen.Jag försvarade mig genom att sprida runt att han höll på att kväva mig med sin grod tunga.

Oskulden:
Katastrofalt.

Fan vad tiden går fort. =(

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-02-11 20:07
hahahaha!

Fucks your life up crew
Tjabo!

2005-02-11 20:30
Mitt största öginblick är när jag lade krokben för en tjej jag var kär i i Första class !
Hip-hop is still cool at a party. But to me, hip-hop has never been strictly a party; it is also there to elevate consciousness. -Saul Williams

2005-02-11 21:54
illini hahahaha
Fucks your life up crew
Tjabo!

2005-02-11 22:04
Första pussen, förhållandet och oskulds-förlorandet hände alla med samma don juan.
I 5-6 års ålderna hade jag ett hett förhållande med grannpojken. Strax efter vår period av ständiga slagsmål kom den oerhörda attraktion, eller kanske insikten av att det inte fanns några andra ungkarlar i trakterna.
Pussandes i smyg, han var också den första som fick röra mig "där nere". Rörandet fortsatte ömsesidigt uppe i skogen, på toaletten och var tillfälle gavs.
Efter ett tag fann vi vårt förhållande ointressant och utan gnistan, vi ville då föra in en tredje part, en nära vän till mig, dessvärre var hon inte lika villig, oavsett tjatet från mig att pussa mannen jag gett mina första heta stunder.
"bara en puss, annars får inte du vara med och leka"
Men icke sa nicke, ungefär samtidigt rann min och grannpojkens romans ut i sanden
when I play doctor, I play to win

2005-02-11 23:39
"Där vi var på en sy-slöjds lektion och jag hade precis dragit ut en tand med en sax "..ehm. jomenvisst. det händer ju ofta att man gör så liksom...

Första förhållandet och oskulden var med samma kille f.ö. Han fattade inte föräns dagen efter när han pratade med en kompis till oss båda att jag var nybörjare på hela sexgrejen. Jag var 16... Vi var ihop 3½år efter det. Ganska sjukt eftersom vi började i "fel ände" med att ha ett "one-night-stand"

2005-02-12 00:39
18 år, OSKULD!:D.. inget att skämmas över.. STOLt över mejj sjävl =)
aah så kan de låta! ..myspace.com/haffilagom

2005-02-12 17:43
elfaco: det e softare att knulla än att inte knulla så gå ut o ragga bräck, det e lördag!
ä
ä

2005-02-12 17:43
majsan: hahaha skönt! du verkar vara ett bräck i min smak
ä
ä

2005-02-12 18:18
PlayerJoe

vadå, kommer inte du ihåg saker från att du var 4?
jag har minnen från sommaren jag var 3 år.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-02-12 18:27
ett av mina största ögonblick med en kille var när killen jag var kär i i fem år tog mig på bröstet eftersom ingen hade tagit mig på brösten förut och han för en gångs skull ville vara snäll mot mig. ^_^
då var jag 16.

mitt största ögonblick med en tjej var när min första flickvän (hemlig) och jag hånglade på en brygga mitt i smällkalla januarinatten och allt var mörkt och kristallaktigt och tyst och man såg alla stjärnor på himlen. det var helt magiskt.
då var vi 13.

2005-02-12 18:39
broed,hahaahaha, roligt:)

2005-02-12 20:16
e det nån som hade ett lyckat "bli-av-med-oskulden-tillfälle" ;?? känner inte en kotte som kan säga "fan, vad det va bra" om när de blev av me oskulden...min va katastrof..

2005-02-13 03:11
hanna-gee F19

det var faktiskt jättebra när jag förlorade oskulden. det var min första pojkvän (som nu är min sambo, snart fem års förhållande, med 1 uppehåll) som tog den. han tog den den 22/9-00 klockan 23.55. han kom in tre cm sen tog det stopp. "som att köra in kuken i en vägg" som han så fint uttryckte det. efteråt så var han jättegullig och hämtade papper, en macka, vatten och en skiva med fin musik. (det tog oss tre veckor att bli av med hela oskulden, så går det om man önskar att bli av med oskulden sen man var 10 och får vänta i 7 år...) det gjorde ont som fan och blödde.

men i det hela var det faktiskt väldigt fint och jag är glad att det var med honom. så visst finns det lyckade debuter. ^_^

2005-02-13 16:12
alla: ni måste vara underbarn eller nåt.. eller så är jag överbarn.. har små minnesfragment från saker jag gjorde när jag var sju typ.. började skolan o sånt... det är nog det tidigaste.. ännu mindre fragment av minnen från dagistiden..
Din forumsignatur är rätt irriterande när man läser i trådarna du skriver i. Ändra till vanliga textrader är du snäll.

2005-02-13 21:38
hehe..

Första pussen: kommer ej ihåg

Första hångel : Med min dåvarande bästavän Jessica. vi var väl en 10 - 11 och hon förberedde mig för när jag skulle hångla med min dåvarande pojkvän Sam. Vad har man annars vänner till?
Hade förövrigt ett ganska "hett" förhållande med henne vid sidan om Sam...Jag gick jävligt mycket längre med henne än vad jag gick med honom..

Down stairs 1 :
fyfan.. med ett jävla slem som inte visste vad han höll på med och vi var fulla som as..USH! 14 bast.

Oskuld 1 : samma idiot och svin.

Down stairs 2:
Med mitt något äldre ex. Hade lite mera koll.

Oskuld 2: same. ^ ^. aj aj.. men roligt, till tonerna av looptroop.

2005-02-13 23:20
Första pussen:I ett torkskop på dagis,mycket romatiskt =)
"-It´s 106 miles to Chicago. We´ve got a full tank of gas, half pack of cigarettes, it´s dark, and we´re wearing sunglasses.
- Hit it."

2005-02-14 15:41
UtanAttTveka F16

Jag är kille och jag tycker det är lite tragiskt att du inte förstår det efter du har läst texten. Eller så var jag en lesbisk tjej som hade strappon på en fest när jag var 16 år? mja...

Sän F20

""Där vi var på en sy-slöjds lektion och jag hade precis dragit ut en tand med en sax "..ehm. jomenvisst. det händer ju ofta att man gör så liksom..."

- Nej det händer inte så ofta. Men det är sant, lätt som du antog att jag ljög? Det är hursomhelst sant.

Tack för de som läste, intressant att så många skrev tillbaka.

2005-02-15 05:01
hehehe...
aah så kan de låta! ..myspace.com/haffilagom
Battlerappare

2005-02-15 06:59
första pussen: kommer inte ihåg
första kyssen: kommer inte ihåg
oskulden: jävligt lyckad måste jag säga
:c

2005-02-16 12:46
vad fint att åtminstone några hade en lyckad debut ;)

2005-02-16 12:57
fick reda på att jag hade pillat ganska mycket på en tjejkompis när vi var fyra o sov i samma säng... :P
amen synthare då, fyra bögar och en dator

est. 1986

2005-02-16 14:32
OFF TOPIC

va fan broed__ F19...
kan du inte skaffa dig en blogg eller något? millånga mindre skönlitterära verk orkar man inte läsa hela tiden....

eller skit i det - alltid kul att något händer.

*delad i min åsikt - jag tyckte dina 2 inlägg var skitlånga och jobbiga, men ändå så läste jag dom*
http://www.klubbsolid.se

2005-02-16 17:05
jag var gift med en tjej som hette madde på dagis förut. vi brukade smyg pussas i rutschkanan eller lek stugan..
ganska tufft igentligen
VI TILLHÖR ELITEN..BETE ER DÄREFTER

2005-02-16 17:12
ja jag är sorglig

2005-02-16 19:01
sune P20
Du säger såhär alltså "sluta skriva intressanta saker för att jag är så lat att jag inte orkar läsa dem" eller?

2005-02-17 16:37
broed__ F19
ja precis :) skitjobbigt att läsa allt ju. Men ändå så gör jag det :S
http://www.klubbsolid.se

2005-02-17 18:00
haha okej.

2005-10-12 22:23
hahaha åååh härligt broed!" fick nostalgitripp till mellanstadiets discon =D

Femme fatale

2005-10-13 00:33
alltså oj! vilka följder ni hade på allt. alla mina sånna grejer kom i sånna konstiga följder.. eller typ, allt kom på en gång.

jag bara mååååste få berätta då! ja vad bra!

den första pussen:
med min bästis emil i lekis, vi var hemma hos honom och jag satt på golvet i hans rum och han satt på sängen. plötsligt satte han sej bredvid mej, tog tag i mina axlar, drog fram mej till hans läppar och pussade mej. jag fattade ingenting, vi var ju lekpäls, vi åt snor tillsammans och kollade på djungelboken. varför skulle vi PUSSAS för? sånt sysslade inte jag med. jag sprang hem.
efter det så dissade jag alla killar i hela låg och mellanstadiet. jag var iofs kär i klassens snyggaste, alexander med det fina bruna håret och dem fina bruna ögonen. men honom fick jag aldrig, och om jag inte fick honom så ville jag inte nöja mej med nåt sämre! (så är jag än idag, vilket förklarar mitt eviga singel-liv)

första "strulet":
gud vad jag hatar ordet "strul" men ye.
jag minns faktiskt inte mitt första "strul". jag kan komma på tre killar i 5an men jag kan inte placera vem som var först. men alla tre ggrna var på nåt "party" hos nån.

av med oskulden och det första förhållandet:
...och det enda. när jag var 13 år med en 2 år äldre kille. jävligt skumt förhållande. jag tyckte inte om honom egentligen, jag ville bara ha en kille. och han hade dessutom egen lägenhet och det var ju som gjort för att få knulla (vilket var det enda jag ville back then). han var thug och ful och jag var s.k "popare" (snälla, döda mej?) och vi var egentligen helt sjukt omaka. noll gemensamt.
redan efter andra dagen "tog" han min oskuld. och sen fortsatte vi som kaniner, överallt i lägenheten höll vi på. diskbänken, toaletten, balkongen.. ye you name it. efter 3 månader gjorde vi slut.

enda kärleken:
jag var 14, eller nej kanske 13? ganska direkt efter mitt förhållande. så träffade jag en 19-årig kille, andreas på en fest. från början när vi började snacka så hade jag inte alls nån tanke på att ragga eller nåt sånt. varför skulle en nittonåring vara intresserad av lilla mej tänkte jag. så jag var bara avslappnad och snackade som om vi aldrig skulle ses igen. men så bytte vi nummer och sågs några ggr, som vänner trodde jag. tills han en dag kysste mej. jag blev lika förvånad som den gången med emil och jag var sex år. varför skulle han göra sådär? vi var ju vänner och hade kul. men så blev han kär i mej och jag sa upp kontakten för att jag inte var kär i honom. men så började vi snacka igen efter några månader då han inte längre var intresserad av mej. så tjoff, så blev jag KÄR. något så fruktansvääärt kär. jag kunde inte äta, sova eller tänka. han var min luft. och så sa han upp kontakten med mej och jag bestämde mej för att kärlek suger.

och ja, that´s it. längre än så sträcker inte mitt lovelife (men för den sakens skull har inte mitt sexliv blivit lidande, det måste jag få pepeka). jag vet inte varför men kärlek har inte spelat så stor roll i mitt liv, eller jo, men alltså, ja.. ni förstår..
baeng

2005-10-13 01:54
första pussen:

ingen aning.

första kärleken:

någon stackars kille som hette johan och gick i nian när jag gick i sjuan föll offer för min hemliga beundran. jag stalkade honom nog mer än jag älskade honom, skulle jag tippa på. min dagbok från den här perioden är fullklottrad av meningslösa anekdoter, historier, betraktelser och ibland rena spekulationer om honom, vad han tyckte och kände och hur han var. (jag hade mer eller mindre gett honom en personlighet som jag fann älskvärd).
t.ex. kunde jag ha skrivit vad han gjorde på rasten mellan franskan och kemin, typ "han satt på bänken utanför, jag såg honom i fönstret, han pillade sig i håret, guuud vad sött!!".
en gång följde jag efter honom, så jag visste var han bodde. och så dagdrömde jag jämt om att han skulle ringa till mig och fråga om jag ville gå ut och dricka en milkshake (eller något annat som jag trodde var något fett romantiskt som man gjorde på film).
sedan insåg jag att han antagligen skulle börja gymnasiet nästa år, och antagligen inte som jag hade hoppats bli tvungen att gå om två år och hamna i min klass. så jag övergav mitt lilla stalkande/min lilla förälskelse.

första kyssen:

när jag var fjorton år kysste jag en killkompis. han använde tänderna rätt mycket.

första förhållandet, första sexet:

jag var fjorton år och han var kär i mig. så jag "blev" kär i honom också, för att det passade sig. slutligen kände jag mig också kär. vi hade ganska kul ihop, jag gillade hans familj, min familj gillade honom. vi sov över hos varandra nästan jämt och tillslut bestämde vi oss för att vi skulle göra "det". det var typ ingen annan som hade gjort det som vi visste, förutom den där erfarna tjejen som såg ut som en tjugoåring som gick i vår skola antagligen. vi kollade på "scream" på hyr-vhs och hans föräldrar skulle gå ut av någon anledning. så då gjorde vi det. det gjorde inte särskilt ont, och det var inte särskilt skönt. jag minns att jag försökte hålla koll på filmen samtidigt utan att verka alltför ointresserad av vad han höll på med. allt detta prat och hemlighetsmakeri och tabun och sexualundervisning och porrtidningar i skogen och förväntningar och självbefläckelse och kondominköp kändes helt förgäves. sex var ju typ ... boring.
det tog några till gånger innan jag insåg tjusningen i det hela.
put lube around uranus, bitch, i'm fucking out of this world

2005-10-13 02:34
Första förälskelsen
Min kompis Johan när jag var sju.
han var lika gammal som mig, våra mammor kände varann.
Jag satt hemma hos mormor en dag och skrev ett kärleksbrev.
Skrev hur söt och snäll han var. hade sedan ritat en tjej och en kille som pussades och massa med hjärtan.
Gav det till honom.
Sedan dagen därpå så ropade mamma ut mig till lusthuset där hon satt med hans mamma och fikade.
hans mamma sa då: fint brev du hade gett till Johan.
Har aldrig skämts så i mitt liv!
(glömmer aldrig hur generad jag var då)
det blev aldrig nåt mellan oss mer än kompisar (troligen för att vi var sju och tur är la det, han var ju uppenbarligen en mamas boy som visar kärleksbrev hit o dit.)

Första KÄRLEKEN
Han hette också Johan.
Jag var kär i honom i tre år, från jag gick i fyran till jag gick i sexan). klippte ut hans kort ur skolkatalogen, för ja var för blyg för att fråga honom själv.
Fick en golfboll av min kompis som var kompis med Johan.
Det var Johans pappa som tryckt upp sånna med deras efternamn på.
Behandlade den som jag fått den av honom ej min kompis.
Frågade chans på honom när ja gick i femman. han sa JA men bara om vi skulle ha sex. ville ej ha sex med nån i den åldern. så det blev inget... men var kär i honom ett år till ändå.

Första kyssen
Min storebrors kompis, som blev min första riktig pojkvän.
Jag var 14, han var 17.
han kysstes konstigt.
vi var tillsammans i tre veckor sedan dumpade han mig för jag ej ville ha sex med honom.

Första seriösa förhållandet
Även denna en Johan. Kände honom nästan två år innan vi blir tillsammans. är tillsammans i 1 år 7 mån innan det tar slut.
den första jag älskat. älskade honom mer än världen.

2005-10-13 02:54
kysstes konstigt?

2005-10-13 02:55
när jag har tid och orkar ska jag också skriva en "my-life's first-something-story" =)

2005-10-13 03:03
sän : jao, mina första ord efter min första kyss var. "jag får inte luuuuuuuuuft" där snackar vi tunga. omg. tekniken var ju åthelvete.
hans nuvarande tycker cokså han kysser med för mycket tunga (är polare med honom ännu) fråga henne på fyllan. haha! some people never learn tha art of kissin'

2005-10-14 11:23
Naj naj naj!

De största ögonblicket e ju när man får spela in porrfilm me bruden =D

2005-10-14 12:10
Det mest speciella var när jag o min gamla fitta hade rökt brass o tatt koks, sen fick jag knulla hon stenhårt i röven,, och då menar jag stenhårt.. det va en speciell natt..
Så stick ni iväg med era hångel o pussar, finns inget speciellt med sånt tramsigt..
Reggaetoooooooon

2005-10-14 13:10
första pussen var jag väl en 5-6 år, min storasyster tvingade mig och en granntjej att pussas i lekparken. det var coolt.

2005-10-16 11:52
Första pussen
Kommer inte ihåg.. Något klassdisco förmodligen

Första hånglet
Hahahha gothia cupdiscot när jag var 12 wieee! Jag hånglade upp ganska många då tror jag.. Det var på skumpartyt.

Första förhållandet

Jag kommer inte ihåg alla ifrån när jag var barn. men jag har aldrig haft en pojkvän.

Oskulden
Uuuh jag kan knappt prata om det. Slottsskogen i göteborg på valborg, 15 år! hahahahahaha