Linus låter som att du också kan ha ett svagt psyke och att det är därför detta händer, plus att du fått panikångest (då av en helt annan anledning) och så har det blivit 2 kakor på varann liksom
Music is my boyfriend!
Vizious F19 Men det är okej vafan det är ju ett forum :) Om förändring är det du behöver så pratar jag gärna om det. Det låter som om du behöver hitta en hobby kanske, börja jobba med andra ord sysselsätta dig med något. Livet är inte bara en själv heller, tycker nog att droger är en bra grej för egoistiska människor (menar inte dig som person nu). Hitta på nått du gillar skaffa nya vänner gå på krogen och drick ist för att röka? Finns det inget som skulle vara okej för dig?
Music is my boyfriend!
Orgasm Du kan ju inte säga åt hon att börja dricka istället för att röka, det om något är skadligt för huvudet (och resten av kroppen för den delen).
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Jernvante P1 det var ett exempel på vad hon kunde göra, men nu vet jag hur det ligger till
Music is my boyfriend!
Vizious F19 har du fått hjälp? pratat med någon kunnig om det här? du kanske måste få rijtig hjälp..?
Music is my boyfriend!
vizious: påminn mig om att jag ska akta mig för den skiten..
- NK Zeljeznicar Sarajevo - The Maniacs´87 - whoa = ZOG.
Frondish F16 ungefär så kännde jag. ingen känsel.. och allt går i slowmotion.. har de fortfarande kvar de kommer då och då.. precis så att ögonen inte hänger med.. stackare.. som ska utomlands och grejer. jag mår bäst hemma där allt är tyst och lugnt. Vizious F19 okej.. jag tror jag förstår.. de är att jag har väldigt känsligt psyke och åker in och ut från psyket.. har nästan jämt trott att jag har vart lite Schizo.. för många i min släckt är de och ja har haft sånna sympton innan.. jag rökte bara. de är de.. jag har rökt till och från i 3 år.. och ja har haft kontroll på de. ja kan ta 3 bloss kanske, av hasch så blir ja hög så de räcker länge och ja blir nöjd.. :) men bara ja röker lite mer så blir ja lätt skrämd och rädd. ja kan inte dricka alkohol, förutom kanske 1 öl, eller 1 cider. för ja blir lätt påverkad och då blir ja sjukt rädd när ja inte har kontroll.. men iallafall.. i sommras, så hade min kompis fixat gräs/skunk.. hade rökt de förut fast de var ett tag sen, och jag är jämt så ivrig på de.. ja vet att de tar ett tag innan de kommer men.. man blir så glad.. så de var ungefär 2 gram la hon i en pinne.. ja typ haha hörru ta bort lite dedär är mycke (för mig).. men hon typ näe men vi softar.. så dela vi på den.. jag som brukar bara ta några bloss delade den me henne för man känner ju inte efter ett tag.. sen kände ja med, att ja ville bli riktigt borta.. de va lugnt först vi satt i en soffa men de vart bara värre.. så börja mitt hjärta slå sjukt hårt och ja fick ont i hjärtat och då vart ja rädd. ja började typ gå fram och tillbaka i rummet.. som var riktigt litet.. rummet började röra sig fram och tillbaka och min kompis som försökte prata me med blev som upplöst nästan.. hörde inte ett ord så ja stack därifrån me min jacka och skor.. så när ja va ute så vart ja så nojjig för allt och alla.. har aldrig vart så rädd i hela mitt liv.. och som ja berätta där uppe lite så fick ja se en hel del saker.. och de bara av och röka..? sen iallafall.. de gick 3 timmar och ja började komma tillbaka.. ringde en vän som snacka med mig och lugnade mig, och han sa att han själv hade upplevt ungefär samma saker.. men att han inte var rädd för de och han bara njöt.. min kompis hon vart riktigt borta hon med.. så hon bara satt i soffan kvar där i flera timmar.. fast hon njöt då mer än mig.. :) hehe.. men sen.. nu igen i tisdas, så rökte ja igen.. vart lite fö mycke för mig denhär gången med.. men inte lika allvarligt.. men iallafall.. bängheten har inte försvunnit sen i tisdas.. jag tänkte att de kanske är borta snart men den har inte försvunnit.. :) och dedär som hände i sommras de komemr tillbaka värre nu. har ju haft de litegranna sen i sommras men nu är de värre.. jag fattar inte heller.. cannabis som skulle va sån lätt drog :) sån mysig drog.. den var de för mig första 2 åren när ja kunnde kontrolera..! helt skumt.. sen dehär med att hitta "livsgnistan" är inte så lätt.. jag själv är född me lite seretonin i hjärnan så dom satt mig på massa antidepp mediciner men dom lägger bara lock på känslorna och dom höjjer inte knappats seretonin nivån i hjärnan.. drogerna sänker ju den nivån så de gör de ju inte bättre. ja har kommit på att ja älskar solen :) den ger mig seretonin! iallafall lite.. ja har byggt dom senaste åren mitt liv på mina så kallade pojkvänner.. dom har vart min livsgnista! och va händer då när de tar slut? jag blir ett slut. så jag har med stora problem med och hitta den "rätta" livsgnistan.. men för mig börjar de luta åt jesus just nu.. :) i bibeln står mycke kloka saker har ja börjat se nu.. men kyrkor och sånt är inte mycke för mig.. snarare bara och läsa bibeln och bara tro. har hjälpt mig för och de ska ja inte slänga bort hursomhelst.. iallafall vart lite offtopic men hitta sin egen livsgnista.. vad är de som gör en glad? vad är de som man tycker om och göra..! börja uppskatta dom små sakerna här i livet.. som att vakna en morron och bara mysa kvar i sängen några timmar... :) ta en skön varmt dusch efter ha frusit i timmar! åka fritt fall på gröna lund.. :) ja ska skriva en lista på små saker som kanske blir många små saker så kanske de hjälper! //iLas..
kul att de körs
men det ni pratar om verkar mer vara haschnojor och drogpsykoser. skulle inte tråden handla om sjukdomar? hittills har ni bara beskrivit hur ni upplevt olika jobbiga drogrus.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
och jag fattar verkligen inte varför schizofreni står med i titeln till tråden om den ändå bara handlar om haschpsykoser...
GunJah P20 ok. tycker bara att det är märkligt att folk mest sitter och beskriver när de sneat på något. för det är inte vad jag har för bild av vad en psykos är. men jag kan ju ha fel.
GunJah P20 tack så mycke.. den visste ja inte om. får kolla upp hur man fixar sånt.
kul att de körs
-Vad är verklighet igentligen? Hur vet man att de man rör vid finns...? Shit...fett scary det där faktiskt, jag brukar känna totalt olika om det där ibland...ibland känner jag bara att livet är en total inbillelse som vi endast är i pågrund av att våra nervceller förklarar att det är så, det är ju faktiskt nervcellerna som gör att vi kan tänka, minnas osv....jag tror alltså ibland att livet inte finns. För att verkligen känna att jag lever brukar jag vilja känna adrenalin, det är det som känns mest levande tycker jag.
Sluta droga! Börja aldrig droga! är väl de slutsatser man kan dra av allt ni har beskrivit.
GunJah P20 som sagt: jag kan ju ha fel. men jag vill se bevis innan jag erkänner det.
Junkgirl Vet inte vad du tänker på, men det finns ju organiska psykoser som kan vara resultatet av ett missbruk av alkohol eller narkotika.
ja om du blandar den med 4 extacytabletter.
Vizious Cannabis är en krydda på vardagen, inte precis som att trippa.
Jernvante P1 det beror på en hel del du
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
Har man sinnessjukdom i släkten och man har visat tecken på att ha den själv, ja då är det dumt att röka (elelr använda droger i allmänhet) men annars är det inga problem alls.
Jag känner en som är schitzofren. han kallas sig både för olson och ubers- och karlk 2 av dessa kan ni hitta här på whoa. 1. Ubers- den korkade dåliga personen 2. KarlK - den korkade dåliga personen 3. olson - den smarte
Rör inte min prilla !
Orphan P16 det du beskriver är inte schizofreni.
Tss det enda tecken jag har fått är typ bakfylleångest.. Kan dock inte vara 100% säker på vad som flippat min verklighjärna men det verkar tyvärr som kryddan.
för att reda ut begreppen lite. psykos: den som är i en psykos har en endatt "jagidentitet". dvs. du har svårt att skilja på andra personer, på tankar, fantasier och omvärlden. den som är i en psykos ser det som sin verklighet och kan inte förstå hur sjuk den faktiskt är. det betyder alltså att vizious förmodligen haft en psykos, medan orgasm mer verkar haft en snedtändning. schizofreni: schizofreni är en psykosjukdom, dvs du kan få psykoser då och då pga. att du är sjuk. med hjälp av med medeciner idag akn man reducera risken för psykoser, men man är fortfarande sjuk, kan höra röster osv. för att få en diagnos på psykisk störning ska sjukdomens/störningens symptom visats i snitt 6 månader. orphan: det du pratar om är en multippelpersonlighetsklyvning och inte schizofreni. tyvärr blandas schizofreni ihop med den sortens personlighetsstörning men är 2 helt olika saker. jernvante: har man sinnesjukdom i släkten ökar det risken för vissa psykiska ströningar. har man det inte ökar det risken jämtemot någon som inte använder droger alls.
Främlingar är vänner du inte känner och jag är en fruktansvärt spännande människa.
jonnahonna F24 Haha snetändning kan man nog inte kalla det, tro mig om det inte var råpsykos så var jag fan död!
Music is my boyfriend!
Jag är schizofren men jag har i allafall en kompis...
"Ett iq har alla, men jag antar att du menar ett högt iq. Det har jag redan."
många som verkar blanda ihop schizofreni med personlighetsklyvning.
helenay F19 tänkte på samma sak.
jonnahonna: jag har aldrig sett det som att jag fått en psykos (Vizious speaking, har bytt användare). Jag är rent allmänt ganska negativ till att använda just den termen eftersom den missbrukas väldigt mycket. Sen verkar det också vara så att det enbart är i samhällen som vårat som älskar att slänga termen psykos till höger och vänster. På andra ställen i världen använder man inte detta uttryck och man verkar överlag inte vara lika rädda och panikslagna för saker som dessa. Det känns som att det har blivit en väldans onödig hysteri kring psykoser när psykoser i själva verket kan vara en naturlig reaktion på hur man uppfattar världen och behöver inte alls vara en persons undergång. Som jag tidigare skrev lite längre upp i tråden så kan det helt enkelt handla om att lära sig integrera sina nya upplevelser, syner, tankar och känslor in i sitt vardagliga liv. Vilket kan vara komplicerat eftersom man har blivit matad med information sen man föddes att "si och så är världen". När man sedan märker att världen inte alls är si och så, då blir man rädd och vet inte vad man ska göra. Nu pratar jag om psykoser som utlösts av droger, då jag inte vet hur det fungerar med psykoser i andra fall.
orgasm: dte är mycket möjligt att du hade. med dne lilla infon som finns kan man inte utesluta något. clajlo/vizious: samma som orgasm, mycket mljligt att dte inte var en psykos, med tanke på dne lilla info som finns. klart man inte ska missbruka termen och just därför är dte viktigt att veta vad dte faktiskt är. psykos behöver som du säge rinte vara något "negativt" där folk springer omkring och mördar varandra. och en psykos kan vara motsatsen till en människas undergång. psykos i "skyddande" syfte är inte ovanligt, där man helt enkelt stänger sig ute från världen med hjälp av en psykos, då verkligheten inte är något man orkar/vågar/vill möta. att ta in nya intryck är dock inte en psykos. psykos förvränger och du vet itne om vad som är riktigt och du vet dessutom itne om att du har en psykos.
Främlingar är vänner du inte känner och jag är en fruktansvärt spännande människa.
jonnahonna: Nja, nu blir det lite snurrigt här. Vilka av mina upplevelser är det som får dig att prata om psykos? Salviaruset eller när hppd-symptomen slog ut? För ett rus är ju alltid ett rus, salvia är känt för att framkalla just det som hände med mig. Men hppd-symptomen var av en helt annan kaliber då jag var hur nykter som helst och ren sen en månad tillbaka. Jag har läst lite om denna åkomma men om man brukar kalla den psykos vet jag inte.
Vizious F19 Då blir man ju bara psykosbäng, sånt har ju hänt men inte sådant som du/ni beskriver, sådant kan man bara få om man har Psykisksjukdom i bakgrunden, antingen i släkten eller har det själv fast det har inte "slagit i blom" än så då boostar självklart THC't på det, men det gör det mesta, stress också.
Jernvante: Var gärna övertydlig så att det inte blir några missförstånd. Vad är det du syftar på?
alla lever i en psykos, bara vissa psykoser som är vanligare och mer socialt accepterade. alla är väl schizofrena i viss mån, vore ju sjukt ointelligent att inte anpassa sin person efter situation
Bose-Einstein Condensation
svt2 P20 du har helt klart ingen aning om vad schizofreni är. nej förresten... vet verkar som att du faktiskt inte har någon koll på vad du pratar om öht.
Jag var schizofren förrut men vi mår bra nu. hoho
schizofreni är inte arvtligt!
jonnahonna: Jag har iofs haft psykos - vanföreställningar men ändå vart medveten om det. Kunde dock inte påverka så mycket, förutom att ändra lite på mitt liv och rutiner.. men man får sig en jävla tankeställare det är en sak som är säker.
jag tror jag har haft lite psykoser i mitt liv om kuratorn har rätt då. min senaste psykos gjick jag runt i skolan och mobba lärarna och jag hadde tydligen slängt lite grejor, det var iallafall kuratorn som sa att jag fick en psykos.
psykos bottnar ju,utan tvekan eller frågan hos någon människa, i huvudet... sålänge vi hör historier om hur vi blir apelsiner och skalar oss själva om vi hamnar i en psykos, hamnar vi ju bara i fel psykoser. en psykos, en del av dig själv.
Jag tror inte jag kan hitta en varre kansla an att ha psykos det ar det vidrigaste som nagonsin hant mig.
Harhaft haschpsykos. resultatet av åratals dagligt rökande. Har kommit fram till följande: * Det är omöjligt att förklara med ord känslan att ha psykos. * Känslan är den mest obehagliga jag vart med om, och jag är livrädd för att hamna där igen.
Tala privat med iko1 & MrHagman dom har mkt att berätta..
korkadebrud "sålänge vi hör historier om hur vi blir apelsiner och skalar oss själva om vi hamnar i en psykos, hamnar vi ju bara i fel psykoser. en psykos, en del av dig själv." hur menar du?
kan en nojja som poppats upp via droger kallas psykos ja skulle iof mer kallat det paranojja/psykos. Men min tjejkompis råkade ut för detta då hon blandat diverse droger. hon fick för sig att folk va ute efter henne och att dem stod utanför hennes hus hon hade varken tidsuppfattning om tid eller var hon befann sig vi ringde ambulansen efter ett tag då hon vart skjussad till maria ungdom. hon tog sig dock ur detta ca 3 månader senare men hon flyttade iväg nånannanstans me sina föräldrar böt nummer osv inte haft kontakt me henne sen ja fick reda på att hon blivit utskriven o träffat henne en gång efter. jag skulle kalla detta drogpsykos. men måste vart hemskt för henne har även fler kompisar som drabbats av liknande saker.
Bara för att du är paranoid, ska du inte tro att de inte är efter dig
men finns ju andra saker som kan orsaka psykoser vissa truaman och även andra orsaker tror även paninkångest och tvångstankar räknas in bland ´dessa såkallade psykoser. schtzofreni i däremot en schtzofren person tror sig ju vara 2 personer istället för en. En frisk människa kan ju prata höt för sig själv då tanken hoppar ut genom munnen (tänker högt) men en schtzofren kan föra en dialog mellan sina 2 eller fler personligheter va en bra dokumentär på 3an för ca 1 år sen som handlade mkt om detta. dem hade ju en kvinn som ja tror hade 8 olika personligheter men denna förde inte dialog me sig själv den blev helt plötsligt en annan person. alla dessa 8 olika personer hade personligheter och olika intressen va för övrigt ett väldigt intressant prgram
Bara för att du är paranoid, ska du inte tro att de inte är efter dig
Snålgubben P20 oj, du borde läsa på om shizofreni, för du är helt fel ute, det du beskriver är inte schizofreni.
Dbone P15 nej, de menar att höra saker utanför sitt eget huvud. du hör ljud som du tror är på riktigt, men det är de inte. ljudhallucinationer.
Eru_dum_eller. Precis, jag kan inte heller beskriva det. Nar dodsangesten ar uppe i halsen, panikangesten harjar i hela kroppen, ogonen svider, oronen sprangs av alla roster, dom vidriga synerna, drunkningskanslan, knat och trycket mot brostet, och allt det dar i samma sekund gar inte beskriva riktigt.