I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Självmordbenägen?

Övrigt - Vardagsfilosofi

2005-03-15 23:53

Självmordbenägen?

ÅHH!
Självmordsbenägna?
Nu börjar jag fan att tröttna på alla såna människor!
Lev livet, asså inte vara ute och festa, prova på nya saker och det!
Utan Lev livet, ta inte själv mord!
Det är bättre att leva än att vara död!

Varför ska man ta självmord?

Kuken Hammarby!

2005-03-15 23:55
varför man ska ta självmord? sätt dig e deras sits så kanske du förstår?. folk kanske inte mår som du gör utan tvärt om typ skit!.

eller har så mycket problem med sitt liv att det inte e värt å fortsätta leva det.

eller vadfan vet jag ha
..yes yes
Poet

2005-03-15 23:56
alltså ja kan tycka att om folk e självmordsbenägna efter att ha mått skit hela livet, så förstår jag dom

men sånahär fjortisbrudar som typ vill ta livet av sig för pojkvännen nyss gjort slut har jag noll respekt för.
What I said, yo!
Poet

2005-03-15 23:56
fjortissnubbar också* vill jag tillägga, om dom gjort slut med sina tjejer.
What I said, yo!

2005-03-15 23:58
none
Vad vet du om jag mår bra eller inte?
Jag har och har haft mina pissiga veckor!
Men självmord är ingen utväg!
Och skära sej i armarna är ingen utväg heller!
Kuken Hammarby!

2005-03-15 23:58
men vadå.. dom som säger att dom ska begå självmord.. Om en ung 14 årig kille säger att han ska ta självmord för att han gjort slut med sin tjej så ska man inte bry sig eller.??
Det finns otrooooligt många människor som säger att dom ska ta självmord.. alla gör inte det.. Men man måste ta det på allvar om folk säger det..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Poet

2005-03-15 23:59
Har inte sagt att man inte ska taq det på allvar
men d finns folk som säger det var och varannan vecka
det e idiotiskt
What I said, yo!

2005-03-15 23:59
HÅLL_KÄFTEN P0
Det är inte samma sak att ha pissiga veckor och att vilja ta självmord..
Skära sig i armarna frigör medel i kroppen som gör att känslorna Stillar av.. så man får en lugnande effekt vilket gör att man dämpar ångesten..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-03-16 00:00
PhilAhz0phee F19
Dom kanske mår så dåligt så dom faktiskt vill ta självmord men inte vågar göra det.??
Poet

2005-03-16 00:00
Lynguistic
och du tycker det e smart eller? såna snackar mkt men d e lite verkstad, tro mig ja har stött på flera st..
What I said, yo!

2005-03-16 00:01
håll käften verkade så. men kanske inte e så,. baa du inte hoppar framför tåget så det blir sent. bilr så jäkla krångligt med resegaranti hos sl. dom e så jävla giriga
..yes yes

2005-03-16 00:02
Jag tar inte det på allvar längre!
Spec. om det är fjortisar man pratar om!
Fjortisar går och säger det, mkt prat liten verkstad!
Fjortisarna vill bara uppmärksamhet!

Okej om man är självmordsbenägen, men självmord är ingen utväg!
Försök klara av problemet istället!
Kuken Hammarby!

2005-03-16 00:04
PhilAhz0phee F19
Men den dagen dom tar självmord då.?? Om dom nu gör det..

HÅLL_KÄFTEN P0
Alltså.. det märks att du inte varit inne i en djup depression.. för då skulle du fatta att det inte bara var att klara av problemet..

2005-03-16 00:05
Lynguistic
Och vad är en "djup deprission"för dej då?
Vad ska ha hänt då?
Kuken Hammarby!

2005-03-16 00:08
HÅLL_KÄFTEN P0
En djup deprsession är väl svårt att definera eftersom jag inte är psykolog.. Men det finns folk som faktiskt inte ser nått som helst ljus i sin vardag.. inte har några kompisar.. Inte har något alls att leva för. Och hela deras tankesystem Får dom att tänka negativt om allt och alla. Och på det sättet har dom inte ork att ta tag i probelmet.. Och dom behöver Seriöst psykiatrisk hjälp för att komma ur det..

2005-03-16 00:08
HÅLL_KÄFTEN: Måste du använda utropstecken efter varje mening? Måste du vara så arg? Jag tror inte någon här som är självmordsbenägen (om någon nu är det) tar åt sig det minsta av vad du säger i din oerhört konstruktiva tråd.

Hålla käften är precis vad du borde göra.

2005-03-16 00:09
Typ tror att alla är robotar?
Kanske knarkat flera år?
Kanske ens föräldrar precis gått bort?
Kuken Hammarby!
Poet

2005-03-16 00:09
Lynguistic,
fett dåligt, in that case.
men ja håller inte kontakt med 14brudar som e självmordsbenägna lr 14snubbar heller för den delen.
orka
What I said, yo!

2005-03-16 00:11
Clajlo
Jag är van att skriva utropstecken.
Kan du läsa mitt namn?
Kuken Hammarby!

2005-03-16 00:14
HÅLL_KÄFTEN P0
Om ens föräldrar går bort så kan man hamna i en depression ja.. Men dom flesta gör inte det.. dom flesta kan sörja på ett bra sätt..
Samma sak med knarkandet..
Har du inte vart deprimerad så vet du inte hur det är.. Det är en sjukdom.. Det är inte bara nått folk får lite då o då.. Problem har ALLLA.. depressioner har inte alla..

PhilAhz0phee F19
Okej.. men om en tjej på 14 år som vill ta självmord och säger det till dig. och om du då slutar snacka med den personen så tror jag inte att den personen mår speciellt mycket bättre.. den känner nog sig jävligt sviken och bortglömd.. Men du kan ju alltid ta det dom säger med någon nypa salt tex om dom säger det när dom gjort slut med pojkvän/flickvän osv..

2005-03-16 00:15
Lynguistic P19
Frågorna kommer igen.

Typ tror att alla är robotar?
Kanske knarkat flera år?
Kanske ens föräldrar precis gått bort?
Kuken Hammarby!
Poet

2005-03-16 00:15
Lynguistic
ja umgås inte med 14åringar.
What I said, yo!

2005-03-16 00:16
Joo :D
Kuken Hammarby!

2005-03-16 00:16
PhilAhz0phee F19
Vikan skapa en bikt åt dej här i tråden :P
Berätta nu. :D
Kuken Hammarby!

2005-03-16 00:18
HÅLL_KÄFTEN P0
jag fattar inte vad du menar med frågorna.?

PhilAhz0phee F19
Nehe.. men om personen var 20 år.?

2005-03-16 00:26
Men innan folk börjar döma så ta reda på information!

Nu tror alla att jag är.. a, jag vet inte vad!

Men jag säger bara att självmord inte är en lösning!
Det spelar ingen roll vad som har hänt en person, om ens föräldrar gått bort, man blir mobbad i skolan, hunden har dött, osv.
Gör nått åt det istället för att andra ska må dåligt för att nån tagit självmord!
Det är väl bättre att jobba tills man mår bra, säg inte att man kanske inte kan må bra, för det kan man.
Det finns alltid nått man kan göra, gå till donken och köpa en happymeal,då blir man glad.
Okej, det kan ta ett tag,men man kan alltid må bättre!

//
Mina ord!
Kuken Hammarby!

2005-03-16 00:28
HÅLL_KÄFTEN: fin tanke men det är inte så lätt.

2005-03-16 00:28
HÅLL_KÄFTEN P0

du kanske borde ta och läsa på lite om depressioner innan du uttalar dig ?
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2005-03-16 00:30
HÅLL_KÄFTEN P0
Men alltså.. det du säger saknar ju någon som helst kunskap om depressioner.. Depressioner går inte över på en natt.. och det går inte över när man köper en happy meal.. förstå att det är en sjukdom..

2005-03-16 00:33
Men en HappyMeal hjälper mot allt. :P
Och det går att bli av med depression.
Det kansek inte går över en HappyMeal.
Då får du väl köpa en efterrätt också!
Kuken Hammarby!

2005-03-16 00:34
HÅLL_KÄFTEN P0

men läs en bok männska, du är ju pinsam.

2005-03-16 00:34
HÅLL_KÄFTEN P0
Ja det går att bli av med en depression.. Men det är mycket svårt om man inte får hjälp.. och det är många som inte får hjälp..

2005-03-16 00:36
Jag är ju fan inte äns född, hur fan kan jag då vara pinsam?
okej, lite seriöst nu då.
Klart att man kan bli av med depressionen.
Det kommer ju att ta ett tag, men det är väl bättre att den går över än att man tar självmord?
Kuken Hammarby!

2005-03-16 00:37
HÅLL_KÄFTEN P0

men en grej med deprissioner är ju att man inte ser någon ljus framtid, man tror inte att det kommer bli bättre, att det KAN bli bättre, dessutom är man så orklös och tycker allt känns så poänglöst att många inte söker hjälp, vissa orkar inte ens ta livet av sig.

2005-03-16 00:39
Men ring Mcdonalds då, och be dom komma med en HappyMeal och en efterrätt.
Kuken Hammarby!

HÅLL_KÄFTEN P0
Det är så otroligt lätt att sitta där för dig att säga att en deprimerad person ska söka hjälp.. du tror då att en demprimerad person har normala tankebanor?? Den tänker logiskt som en vanlig människa då.???

HÅLL_KÄFTEN P0
Snälla Skaffa dig lite information..

2005-03-16 00:40

2005-03-16 00:44
om man har de väldigt svårt kan man tänka att man vill ta livet av sig men man vill endå inte men kan vara jävligt nära då å då men de går aldrig..
tycker ja jallafal
Take the red pill or take the blue pill? Or punsh Morpheus in the face and take em both pills!!!

2005-03-16 00:44
Sitter du inne på depressionslinjen.com varje dag?
Har du sidan som startsida?
Då borde du byta startsida till mcdonalds.se.
Kuken Hammarby!

2005-03-16 00:46
HAHA känn dig knäkt!
Take the red pill or take the blue pill? Or punsh Morpheus in the face and take em both pills!!!

2005-03-16 00:47
Vadårå?
Kuken Hammarby!

2005-03-16 00:48
till andra snubben mongo

2005-03-16 00:49
McDonald´s 4 life!
Beställ en HappyMeal så får du en leksak och dåär du glad igen! :D
Kuken Hammarby!

2005-03-16 00:54
=D
HEhu!
Lynguistic är sårad!
=P hehu
han har tagit nåt!!

........................................ ...................
////EN STOR SVART SOPPÅSE FYLD ME CHROME!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2005-03-16 00:56
hehe
Lynguistic mår inte bra, du kanske borde gå till McDonalds och köpa en HappyMeal och kanske en efterrätt också, det beror ju på hur ledsen du är?
Kuken Hammarby!

2005-03-16 00:59
HAHA!
kanske 2 happymeal så kanske han blir så glad att han köper en leksak på br leksaker och en tushpenna som han börjar rita sig i ansiktet..

då tror ja han blir så glad att han blir ledsen!

2005-03-16 01:01
Jaaa!
han kanske ska köpa en QP så att han blir en man och slutar vara en lite fjortis!
Men om han vill så kan han ju köpa en HappyMeal och lyssna lite på Monkey Circus - Speedy Gonzales!
Så kanske han slutar skära sej eller nått! :D
Kuken Hammarby!

2005-03-16 19:56
Man vet inte längre om man ska lita på folket som säger att de är självmordsbenägna.. Just nu försöker jag bry mig om mina vänner när de säger sånt. Eftersom man vet aldrig när det väl gäller. En av mina bästa vänner hängde sig själv för inte så länge sedan. Och jag visste att hon var självmordsbenägen men hon fick inte den hjälp hon behövde. Men men....

2005-03-17 05:41
HÅLL_KÄFTEN P0
pissiga veckor...

Testa att må kefft i år..
Du verkar vara en ytterst glad prick för övrigt.

2005-03-17 07:35
Xena P27

...och nu använde du det för att få uppmärksamhet. jobbigt.