I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Självmordbenägen?

Övrigt - Vardagsfilosofi

2005-03-17 11:56
du kan ju alltid prova att gå ner dig så totalt att du inte längre känner att du klarar av livet.

Jag har inte varid där själv, men jag räds att jag är på väg

Jag lider av depression, äter antidepressiv medicin. Detta gör att alla mina känslor försvinner.

När jag en dag får tillbaka alla min känslor och inser att jag förlorat allt som jag älskar så vet jag inte om jag kommer att orka leva mer.

Prova på att gå ner dig helt innan du uttalar dig. När du är på botten och inte vet hur du ska komma upp till din lilla glasbubbla igen så kan du skriva ett nytt inlägg.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.

2005-03-17 13:23
Det är ingen idé att diskutera med HÅLL_KÄFTEN, han är uppenbarligen ingen person som är värd att slösa tid på.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-03-17 15:22
EhsanK P19
För mkt kul i min kropp och hjärna.
Hhaha
Kuken Hammarby!

2005-03-17 16:52
hahahaha!

2005-03-17 20:39
HÅLL_KÄFTEN

Jag tror stanhårt på att alla som mår riktigt dåligt kan må bra igen. Men det kan ta mycket lång tid och efter ett tag kan man tappa tron och hoppet på framtiden.

Jag har haft depression i nu 15 månader. Jag har fortfarande kvar mitt hopp, men det har sviktat många gånger vill jag lova.

Om hoppet helt lämnar en så kan jag förstå att man väljer att inte leva mer. Jag tror och hoppas att jag aldrig kommer att hamna i den sitsen. Men vissa dagar är allt hopplöst.

Och trångsynta månniskor som du får en verkligen att tappa hoppet om allt. Jag förstår verkligen inte hur du kan uttala dig om något som du knappast kan veta något om. Jag hoppas att du aldrig behöver komma till mörkret. Jag hoppas att du kan leva kvar i den perfekta lilla värld och fortsätta vara skyddad mot allt av ondo.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.
Groupie

2005-03-17 23:10
Jag tror att alla kan komma ur depressionen om de får rätt hjälp, men inte fan går det över av ett sketet happy meal som dessutom inte ens gör en glad om man är hungrig.

Jag tror inte heller att själmord är lösningen på problemen, men har man redan gått ner sig så att man inte ser ljuset så kan man ju inte själv se det, utan då måste man ha någon där som stöttar en och bevisar att det faktiskt spelar roll om man finns kvar. För jag tror att en stor del av självmorden som begås kan bero på att man mår dåligt, självklart, men kanske inte bara på mobbing utan på att man inte känner sig behövd, som att det inte spelar någon roll om man är kvar här på jorden eller ej.

Jag har vart deperimerad i ett flertal månader nu och har nog inte varit ordentligt glad på 2 månader, och tanken på självmord har kommit och gått de senaste 2 månaderna, men det har inte så mkt berott på att jag blivit mobbad, att någon dött eller att jag har så stora problem i mitt liv, i jämförelse med många lever jag nog ett jävligt bra liv, och jag skäms nästan att jag känner som jag gör. Men att jag är deperimerad beror mer på att jag har kännt att det spelar ingen jävla roll om jag lever eller är död, lixom jag har kompisar, men det känns som att jag spelar ingen större roll för dem, lixom jag är bara en i mängden som inte behövs eller vad man ska säga. Och jag känner att jag inte har några fritidsintressen eller något annat att levar för lixom, lever just nu som en zombie.

2005-03-17 23:38
vet inte om jag ska kallade den dummaste tråden men.. nä shit, ska inte säga nåt. du har ju endå haft pissiga veckor. veckor. haha veckor... jaja.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-03-18 09:38
candide P22
Det är ju det jag säger till alla!
Det går säkert att bli av med det!
Men det tar sin tid!

Don´t lose your faith, man!
Kuken Hammarby!

2005-03-18 10:51
Om jag fortsätter, så kanske någon tar självmord!
Visst, visst!
Men det är ju kul!
Då kan jag säga att folk dör för mej!
Kuken Hammarby!

2005-03-18 10:58
Exakt!
Kuken Hammarby!

2005-03-18 11:00
Men Jag säger bara att självmord inteär en utväg!
Går att lösa på andra sätt!
Shiiiit!
Kuken Hammarby!

2005-03-18 11:00
liigolise P17

att du ens tar honom på så stort allvar att du svarar?
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2005-03-18 11:05
Hahaha!
liigolise kanske är ledsen och vill prata eller nått!
Han kanske vill åka till ankeborggävlet och gå på McDonalds och köpa en HappyMeal och massa efter rätter! :D
Kuken Hammarby!

2005-03-18 11:08
Exakt hard-N-crazy!
Där fick ni!
Gå till McDonalds nu med svansen mellan benen! Hahaha!
Kuken Hammarby!

2005-03-18 11:08
hard-N-crazy P60

Om man inte vill vara deprimerad.. Va inte de!
det är helt upp till er själva!

läs på lite om depressioner, du har ju inte den blekaste aning om vad en depression är.

2005-03-18 11:11
Misery_chick
Okej, man kanske har lite svårt att sova och grejer!
Men bara för det så måste man ju inte ta självmord!
Säger som hard-N-crazy ...
Va en stark människa och inte en liten svag jävel!
Kuken Hammarby!

2005-03-18 11:13
YEAH!
Kuken Hammarby!

2005-03-18 11:16
hard-N-crazy P60

du säger att om man inte villl vara deprimerad så är det bara att låta bli, det visar tydligt att du inte vat vad du pratar om, men vill du motbevisa mig får du gärna ta och berätta lite om olika depressioner, vad de tros bero på och hur de behandlas.

2005-03-18 11:16
HÅLL_KÄFTEN P0

ehm, jag har inte sagt något om att ta självmord?

2005-03-18 11:17
Misery_chick
Är du deprimerad?
Det ser ut som det!
Kuken Hammarby!

2005-03-18 11:18
HÅLL_KÄFTEN P0

det där får du gärna utveckla lite, vilka av de fysiska tecknen på depression är det jag uppvisar enligt dig?

2005-03-18 11:20
Ähh, sett dina bilder. :D Såna människor födes att må dåligt! :D
Kuken Hammarby!

2005-03-18 11:20
sånt där kan du ta i gb istället, kännss om om vi är rätt ot nu

2005-03-18 11:21
Men shit, ta bort trådhelvetet istället.

2005-03-18 11:22
hard-N-crazy P60

saken är den att är man riktigt deprimerad så är man fr nere för att söka hjälp, har det gått riktigt långt så kan man inte ens om man vill, "kroppslig hämmning" kallas det, du är så deprimerad att din kropp inte ens orkar lyda, typ.

2005-03-18 11:25
Eller så ni två (Clajlo och liigolise) gå på McDonalds och äta tillsammans och försöka vara glad!
Kuken Hammarby!

2005-03-18 11:28
Jag fattar ärligt inte vad tråden gör kvar, är det verkligen bara jag som blir riktigt provocerad av HÅLL_KÄFTEN?

Fan.

2005-03-18 11:30
Blir du sur eller?
Kuken Hammarby!

2005-03-18 15:36
hard-N-crazy P60
men snälla.. läs på lite om depressioner så du vet vad du snackar om innan du utalar dig...
Det är inte så himla enkelt att skaffa hjälp om man är deprimerad..

2005-03-18 15:48
Lynguistic och liigolise
Era jävla knarkare!
Hör ni inte vad jag säger, eller?
Jag säger bara att självmord är dåligt!
Vill bara ha nån och prata med!
Jävla knarkare, gå och knarka på Mcdonalds!
Men istället för det, så går ni och börjar prata om deprisson!
har jag frågat om det eller?
Ni kissar, ni kissar!
Kuken Hammarby!

2005-03-18 15:51
Clajlo och Misery_chick
Och ni två!
Ta er i röven eller nått knark!
Fråga jag er om deprisson eller?
Ni kan få följa med Lynguistic och liigolise och knarka!
Köra blind date och bara knaarka!
Köp en HappyMeal också så kanske ni blir glada!

FUCK SJÄLVMORD!

Don´t forget to bring a towle!
Kuken Hammarby!

2005-03-18 15:51
varför har den här tomten inte bannats?

2005-03-18 15:53
Varför har du inte öppnat ögonen?
Jag frågade in om deprisson, utan att varför man ska ta självmord!
Kuken Hammarby!

2005-03-18 15:53
HÅLL_KÄFTEN P0
Jag skrev inte till dig..

2005-03-18 15:55
Och?
Frågade jag dej eller?
Kuken Hammarby!

2005-03-18 16:01
HÅLL_KÄFTEN P0
Ehh ja.. du skrev mitt namn..

2005-03-18 16:03
Bara för det så betyder inte det att jag fråga dej!
Kuken Hammarby!

2005-03-18 16:06
Okej då!
Men frågade jag om deprisson!
Ser du nånstans på den här tråden att jag har frågat om deprisson?
Jag har frågat varför man ska ta självmord!
Kuken Hammarby!

2005-03-18 16:21
HÅLL_KÄFTEN P0
Jo.. men sen så skrev du om att du också har haft pissiga veckor osv.. Och jag tror inte det finns någon männniska som tagit självmord för att dom haft en pissig vecka. Många som tar självmord har depressioner..

2005-03-18 16:57
Och?
har jag frågat om deprisson eller?
Kuken Hammarby!

2005-03-18 17:02
HÅLL_KÄFTEN P0
du frågade om självmord.. du ser inget samband mellan depressioner och självmord?

2005-03-18 17:24
HÅLL_KÄFTEN P0
Lugna ner dig ett par hekto, va?
försök hålla diskussionen sansad och saklig istället för att hålla på och bjäbba fram och tillbaka. Alla är välkomna att delta i diskussionerna här på whoa så sluta dryga dig!
vadå? jag dyster?

2005-03-18 18:13
nu vet jag hur det känns. jag har precis förlorat min flickvän. det enda ljus jag hade kvar i mitt annars så deppiga liv.

jag vet inte om jag vill leva mer. jag ser ingen glädje alls. men jag är för feg för att ta livet av mig. inte ens det klarar jag av. livet är bara skit.

Jag har förlorat det som var mig mest kärt.

2005-09-09 14:05
"bla bla bla, ässh, jag går oc tar livet av mej istället!" :D hahaha
Kuken Hammarby!

2005-09-09 17:48
HÅLL_KÄFTEN

du ska hålla käften. Du vet inte ett skit om saken.
i högstadiet hade jag inte en enda vän på hela skolan. ett tiotal som mobbade mig och resten var passiva. Denna tid ville jag ta livet av mig, men jag gjorde inte det på grund av min kärlek till min familj och släkt.
Min flickvän har varit inlagd p.g.a upprepade självmordsförsök och var tydligen närapå att åka dit igen för bara nån dag sen.
Du har ingen aning om vad du snackar om.
"I Sverige talar man Svenska, i Finland Finska och i Ryssland Ryska... Det blir lätt så!" / En lodis på stan som hade nåt klokt att säga :P | Ååh, jag bara älskar att klappa händerna!

2005-09-09 19:52
Vem säger det? Ingen jag vet iaf >.<
"I Sverige talar man Svenska, i Finland Finska och i Ryssland Ryska... Det blir lätt så!" / En lodis på stan som hade nåt klokt att säga :P | Ååh, jag bara älskar att klappa händerna!

2005-09-09 21:51
HÅLL_KÄFTEN P0

"Tänk på detta innan du trycker på skicka
Säger du verkligen något vettigt i ditt meddelande. Det är INTE en regel på whoa att man måste skriva nåt i alla trådar man läser. Så skriv inte inlägg i stil med "Ok", "Cleant", "Ball", "Dra åt helvete", "Du suger", osv osv. Utan har du inte något vettigt att säga som tillför diskussionen något så låt bli att skriva nåt."

2005-09-09 22:02
Spoom P17

tala för er själva ni! ^^, jag relaterar inte alls till det.

2005-09-09 22:09
xtcbastard P-1

förklara gärna varför.

2005-09-09 22:11
För vi håller inte med honom, tror jag.