xtcbastard P-1 leker smarta? Att jag deltar i en diskussion om något som jag vet en del om innebär alltså att jag "leker smart"
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
xtcbastard P-1 Jag är mentalskötare, det här är vad jag pluggat och numera jobbar med, därför vet jag en del.
xtcbastard P-1 mina personliga erfarenheter har du faktiskt inte med att göra. och f.ö. så är det är ot, vill du prata om mig, gör det i min gästbok.
Om man pratar om något man haft erfarenhet av leker man inte smart. Jävla pucko.
"I Sverige talar man Svenska, i Finland Finska och i Ryssland Ryska... Det blir lätt så!" / En lodis på stan som hade nåt klokt att säga :P | Ååh, jag bara älskar att klappa händerna!
Vad vet du?
"I Sverige talar man Svenska, i Finland Finska och i Ryssland Ryska... Det blir lätt så!" / En lodis på stan som hade nåt klokt att säga :P | Ååh, jag bara älskar att klappa händerna!
Det är inte många människor som är kapabla att ta självmord för att dem enbart mår dåligt. Det finns många, speciellt unga, som pratar om att ta självmord. Det har blivit deras hobby, dem lyssnar t.o.m. på "självmors-musik". Dessa människor kanske har skärt sig i handleden någon gång bara för att dem pratat om det så länge och tilltalar sig själva att dem "menar minnsan allvar". men säkerligen plåstrar dom om det senare. För människan(och alla andra djur) är skapta att inte "kunna" ta självmord, om vi skulle vilja ta självmord då har vår spärr försvunnit och man kan inte säga något annat än att vi är sjuka. Så jag tror att dem som till slut dör av självmord är antingen sjuka, eller så gjorde dem bara någonting dem pratat om så länge och det gick lite överstyr... Kan för övrigt säga att jag är less på att se/höra självmords tankar utav ungdomar då det ofta dem själv som sätter sig i den sitsen dem är i, om och om igen trots hjälp.
xtcbastard P-1 t.ex hur det känns att vara deprimerad, att ha självmordstankar, att vara totalt ensam utan några som helst vänner att bli slagen osv osv. Och så har jag vänner som suttit eller sitter på mentalsjukhus för upprepade självmordsförsök såsom överdoser, hängningsförsök och så vidare. Jag har varit den som tröstat de flesta av de och försökt hjälpa de, samt hjälpa de att söka professionell hjälp. Jag har enligt mig själv ganska god insikt i det. Det är inte bara "Lev istället, det är ju bättre! Vad jobbig du är som vill dö." >.<
HÅLL_KÄFTEN P0 varför man ska ta livet av sig? 1. jag har ingen mat hemma. 2. jag har fått vräkningshot. 3. soc vägrar att ens ta beslut om vi får pengar till hyran eller ej. 4. jag har ätit mitt eget husdjur pga fattigdom. 5. hade du någonsin levt i fattigdom så hade du också velat dö dagligen. 6. livet blir inte bättre. någonsin. jag tycker att 22 år av ren skit räcker nu. håll käften, bortskämda lilla unge.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
one_mic P16 att skära sig i armarna på sättet du beskriver handlar f.ö. rätt sällan om att man vill/försöker dö.
off_topic P20 ´"helvete vad jobbigt det är att läsa "ta självmord" 10ggr i rad.. din jävla nolla det heter BEGÅ SJÄLVMORD, MAN TAR SITT LIV DIN JÄVLA SOPA " ...och vem var det där riktat till?
att begå självmord är ju någons sista önskan.tar den värkligen sista steget till ett självmord så är den ju förmodligen ganska säker på vad den vill,det är ju inte som att välja om man ska köpa en piggelin eller inte!däremot kan jag tycka att det är väldigt elakt att lämna sin familj & släkt med alla dessa frågor.. att skära sig i armarna är ju som man säger för att dämpa ångest men fatta ångesten sen när du mår lite bättre av att behöva se dessa ärr varje dag i resten av livet :S
too hot fi dem<br>
odd_molly F19 ärr från självstympning är väl inte mer eller mindre ångestframkallande än andra "vanliga" ärr. det är bara märken som visar att man varit med om vissa saker. som att ett ärr efter en hundattack skulle göra en rädd varje gång man såg det? eller hur menar du?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Jag tänker ignorera villson i den här tråden. -_-
Villson P19 Ärligt talat Villson.. Tror du verkligen på det du själv säger? Jag menar, jag har iallafall inte hört Jesus snacka om något helvet, endast om förlåtelse.. Lägg ner din bibel och kom ut i den riktiga världen... :P
(\_/)¨¨(\(\ (O.o)^(._. ) (> <)(')(')_) Those are Bunnys. Copy Bunnys into your signature to help him on their way to world domination
jag tänker nog också ignorera villson i den här tråden.
...sa han som tror att flera miljarder människor är kristna...
villson " läs nya testamentet du som lider, läs och finn lyckan som du saknar. " du verkar tro att alla blir lyckliga bara man läser NT?
du som har skapat tråden kan ta o göra samma sak som ditt namn.... hålla käften
krydda med lite finess....
villson P19 du tystar mig inte. :) du är förstummande dum. Och som IdentiC87 sa, så säger Jesus inte något om helvetet, och jag har läst nya testamentet. Jag förstår inte vad som får folk att tro på det. Och de där statistiska siffrorna du visar stämmer inte. De har tagit med ALLA som är kristna, inte de som är troende enbart. Medan de gjort så med de andra religionerna, att de tar enbart den klart troende delen. Och vad har du att säga om de som itne finner lyckan i NT då? >.<
Offline junkgirl -det är väl änd skillnad att få ett ärr utav en olycka än att påminnas om hur dåligt du egentligen mådde geno dessa ärr hela tiden..jag är väl inte erfaren själv eftersom jag aldrig skulle komma på tanken att skada mig själv MEN jag kan tänka mig att den ångesten lätt uteruppstår då man ser dessa ärr än om du blibit som du säger biten utav en jycke.jag har blivit biten av en kisse och det rör mig inte i ryggen då jag ser dessa ärr..men tanken på när man mår bättre och börjar se ljuset att se dessa ärr och påminas om hur dåligt man mådde och hur illa det ser ut.
too hot fi dem<br>
odd_molly F19 jag vet ingen med såna ärr som upplever någon större ångest runt dem. det finns säkert många som gör det, men jag tror inte de är en majoritet.
villson ' varför är du så nedlåtande?
jo, du är nedlåtande och otrevlig i i stort sett varje tråd du skriver i, det börjar bli löjligt nu, tagga ner lite.
jag älskar när villson dumförklarar sig själv så att man slipper göra det åt honom. ^_^ odd_molly F19 jag förstår ändå inte hur du menar. jag ser det som likvärdiga ärr. olycka som olycka, om du förstår vad jag menar.
villson P19 Kul att du säger så om någon du inte känner. Det visar på intolerans med de som inte håller med dig. Jag förstår inte hur du kan ta bibeln som ett facit för livet. Det är skrivet av folk som inte visste bättre och bara tolkade. Visst, Gud kan finnas. Varför itne? Men ha det inte som ett facit. Och jag förstår inte varför han skulle sända folk som inte tror honom till helvetet. Dör de så ser de att han ju visst finns, bevisligen och då blir man ju troende. Bättre sent än aldrig. Att Jesus blev frestad vet vi inte. Det står skrivet, men det är inte ett bevis, eftersom det var hans efterföljare som skrev det. Knappast objektivt eller hur? Ja visst är jag kul? Jag minns, jag tog det till mig, analyserade, funderade och kom fram till att det inte är min tro. Jag tror på Gud. Bara inte som du eller bibeln. Förresten förstår jag inte vad du får ut av att kalla mig dum? Ett desperat försök att rättfärdiga dig själv?
Villson.. Fler flugor ater bajs, ar det gott? Ar du rent dum i huvet? jag klarar inte av manniskor som du. Var for blundar du? Varfor oppnar inte du ogonen och inser att hela ideen med att det finns en Gud ar absurd. den strider mot alla fysikens lagar. Det ar ren idioti. Kyrkan har bevisats ha fel ett antal ganger under arens lopp. eller ar det fortfarande sa att alla himlakroppar kretsar runt jorden? Eller ar det fortfarande ratt att branna kvinnor for att nagon sa att de var haxor? Lar dig att forsta hur det ar att vara i helvetet, helvetet kan finnas har pa jorden, jag har varit dar, nu ar jag i paradiset, for jag ar lycklig nog att ha klarat mig, men endast for att jag fick sa otroligt mycket hjalp av alla som alskar mig. Inte for att Gud ville, och om han finns, halsa honom att dra at...
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.
villson P19 håller du med håll käften om att depressioner botas av aett besök på Mc Donalds också?
villson P19 jag håller inte med, jag tycker det kan vara en utväg, och har full förståelse för varför vissa väljer att ta livet av sig.
villson P19 Om Gud skickar folk som tar självmord till helvetet av den anledningen har vi människor kommit längre än han. För om man tar självmord är det för att man redan lider så mycket att man inte kan fortsätta. Hur rättvis är man då, om man kommer till ett värre lidande bara för att man försökt fly ett?
villson P19 härlig gud det där, som skickar folk till helvetet för att de desperat försöker få ett slut på sitt lidande. kärleksfullt att straffa någon för att han lider eller är sjuk
Precis!
_Mackan_Breaker_ P17 ...nästan så man blir lite frälst av all villkorslös kärlek, eller hur.
villson P19 ...och du tycker det är vettigt? du ser inget fel i att man ska straffas om man haft ett så sketet liv att man gett upp?
villson P19 "misery tänk om Jesus hade gett upp, ja vem hade då kunnat räddas? " sånt där kan du spara till någon som tror på det. "ja tänk på det, existerar det ingen Gud, existerar bara döden. varför då inte tro på det som upplyser om det eviga(livet)? därför sök, läs nya testamentet och kom till tro." men vad är det för fel på dig? jag har förklarat för dig ungefär 95823650865106 ggr att jag inte nödvändigtvis tror på "evig död" och att jag läst bibeln, varför fortsätter du upprepa samma sak om och om igen?
villson P19 men nu pratar du ju bara strunt.
villson P19 som Misery chick sa. För övrigt tycker jag inte man ska ta bibeln så bokstavligt som du gör. Och du är som hämtad från SFFS eller vad de heter. Men de skämtar och jag tror inte du gör det.
Jag vet inte vart du sa det, men du har sagt att Gud är bättre än människan därför att han älskar utan att kräva något tillbaka. Varefter du sagt att man måste tro på Gud för att inte bli dömd till evig plåga. Varpå man osökt tänker att man måste älska honom för att själv bli älskad minst sagt. Jag dömer inte alla som inte älskar mig till evig plåga, och skulle inte göra det ens om jag kunde.
villson tycker snarare att du verkar leva i förnekelse, du verkar ju helt verklighetsfrånvänd.
villson P19 jag vet precis vad jag pratar om. Var inte så nedlåtande.
hiphop_jävel_nr1 P15 så simpelt är det inte, långt ifrån alla som tar livet av sig är deprimerade.
Villson. Ar Gud det enda som ger livet en mening? hur skulle da vi andra, som faktiskt inte tror pa Gud, kunna fortsatta var existens. om vi inte lever far nat. Jag lever for karlek och gladje. Men absolut ingen karlek till Gud. Jag trodde att det existerade en Gud en gang i tiden. sen kom morkret. Jag anser inte att jag gjorde nat fel for att straffas med det. Sa, om Gud verkligen existerar, sa ar han inte rattvis. Och den guden kommer jag aldrig att tro pa igen. Och varfor skulle inte slumpen kunna vara uppkomsten till livet? Kan inte slumpen vara uppkomsten till allt? Jag anser att religion ar till for de svaga, for att ha nat att luta sig mot nar man inget forstar. Jag vet sjalv hur det ar. jag har varit dar. Och nu, jag forstar inte allt. men jag kommer inte att ta till Gud for att forklara det, inte igen. Och ar det inte sa att manniskor uppkom fran aplikande varelser? Om det stammer, sa ar gud en apa. Han skapade ju oss till sin avbild, det kan jag tro pa. for han beter sig som en, om han finns.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.
" ja dom som inte tror, de tror att dom kom till av en slump, och för att sedan utan mening dö ut och aldrig mera existera. " är du på allvar så trångsynt att du inte tror att man kan tro på något annat än det där eller gud?
jag tycker............att självmorde e asbra..dööööööööööö. *liKzOmM*
Credit crunch crunch baby
villson P19 Det finns inga belägg att Gud finns och alltid existerat. Människan har trott på Gudar långt innan monoteismen uppkom. Hur kom detta sig?
villson P19 du kan itne svara, för det finns inget svar som inte förnekar det du tror på. OM Gud är uppkomsten ja. Vilket det inte finns bevis för, utom en skrift som inte kan kallas vetenskaplig och logisk, precis.