I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Är han värd mig...

Övrigt - Vardagsfilosofi

2005-05-05 16:58

Är han värd mig...

Hej...
Egentligen tycker jag att kärleksämnet här på whoa är ganska uttjatat och jobbigt. Men nu är det så här att jag mår så jävla dåligt att jag inte vet vadfan jag ska göra. Jag har försökt prata med min pojkvän, som har lovat ändring, jag har pratat med mina vänner och allt möjligt.
Nu måste jag kanske bara skriva av mig lite. I vilket fall, är du trött på kärleksdravel kanske du ska sluta läsa.

Jo.. vi har varit tillsammans i fem månader, eller 7. I princip sju.
Och det har varit väldigt bra fram tills i mars. Då började han plötsligt försvinna bort, och efter ett tag tog jag tag i saken och det slutade med att vi gjorde slut. Efter en dag var vi tillsammans igen. Båda ansåg att det där när vi gjorde slut inte alls var ett göra slut. Aja, i vilket fall. Det var frid och fröjd ett tag.
Och det är det väl egentligen ännu. Påminde honom förra veckan att vännerna inte borde vara allt och han ska skärpa till sig.. För det är just hans vänner som är problemet.

Jag har relativt många vänner, men jag har aldrig haft problem att få det att gå ihop med honom (eller andra pojkvänner), men nu för tiden måste jag anpassa mig så mycket efter honom att dom hamnar lite i skymundan. Det tycker jag är tråkigt, men om jag inte gör detta skulle jag aldrig träffa honom, av den anledningen att han alltid träffar sina vänner. Han kan träffa dem fem dagar i veckan och sedan 2 dagar kan han träffa mig.
Jag är inte den som är den, men jag tycker i alla fall att man kan träffas mer än så någon gång. Två gånger är inte speciellt mycket tycker jag. Han borde kunna avvara någon kompisdag för min skull, ungefär. Dessutom tycker jag att man borde ha en helgdag tillsammans, i alla fall två gånger i månaden.
Nu ska man väl inte göra det så här schematiskt men på ett ungefär anser jag att man bör träffas så och så mycket.

Hur som helst, det är som sagt alltid vännerna som går först. Han säger att han vill ha mig kvar och allt möjligt, och jag vet att han menar det. Men jag har sagt gång på gång att han måste få tid för mig, annars funkar det inte.
Jag börjar tro att han kanske inte fattar att jag menar allvar, för jag har sagt det så många gånger. Kanske borde jag göra slut med honom, men jag vill inte förlora honom. När vi har det bra, har vi det så jävla bra.

Ja, och sen anser jag att man kan ringa under dagen om man nu inte har träffats. Men han ringer runt tolv-ett på natten istället. Det är alltid jag som måste ringa på dagen, annars hörs vi inte.

Jag känner att det inte håller för mig. Han kanske tycker att allt är okej och så vidare.. men jag känner inte det. Alla är vi olika. Varför faller man för folk som inte verkar ha samma syn på saker och ting..

Nu låter det kanske inte som att jag är ledsen.. men jag har känt så här i flera månader och det börjar komma till ett stadie där det är "skitsamma". Det är som att jag inte orkar beröra mig med det något mer. Jag blir ledsen när han "gör fel", men nästa dag försöker jag igen.

Jag orkar inte längre. Jag vill vara med honom, men det kanske är som alla säger. Att han inte är värd mig.

What we do in life echos in eternity.

2005-05-05 17:05
mooin P18
Nee.. jag vet att ni inte kan göra så mycket. Men är alltid bra med lite åsikter..
Jag vet.. men det är svårt att göra slut med honom. Jag älskar honom trots allt. :(

Fraodi
Det är precis det där jag försöker intala mig, men när jag väl ska göra det så försvinner det.. finns inte mod eller nått :/

2005-05-05 17:05
Tänker inte skriva något långt men det låter ju som att han inte satsar på ert förhållande, jag menar det är ju ett väldigt dåligt tecken, särskilt i början. jag kan förstå när man varit tillsammans väldigt länge att man kan behöva lite andrum osv..där man vill vara med polare mer men i början ska man ju snarare vara med varandra väldigt mycket och lära känna varandra osv...men det är klart, det finns ju ingen manual för hur ett förhållande ska byggas upp, alla är ju olika. Men som sagt så verkar det inte riktigt som att han satsar så hårt och som att han uppskattar dig fullt ut kanske.

blev rätt långt ändå. Antar att det inte hjälper dig ett skit, men det är mitt intryck från det du skrev.

2005-05-05 17:06
TittyPillah P21
Hur menar du då? Ge lite mer att gå på...

2005-05-05 17:07
MRsalesman P60
Och du tror inte det hjälper att verkligen försöka prata med honom igen..?
hm.. ne jag vet inte.fan.

2005-05-05 17:07
kan du inte följa med när han träffar sina polare då?
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2005-05-05 17:09
Misery_chick F22
Jo.. jag gör det ibland. Men man vill ju ha honom för sig själv någon gång..
Och så gör dom saker som jag inte gillar riktigt, ibland. Och ibland vill dom vara ifred.

2005-05-05 17:10
breaky_girl: Asså det är ju klart att du borde försöka gillar du honom så ska du nog inte släppa taget hur lätt som helst, alla förtjänar ju nån chans liksom...människor är ju människor, dvs..knappast perfekta.

annars får du väl göra som misery sa...jag menar man ska ju kunna ha med sig sin tjej/kille när man träffar polarna, man behöver ju inte alltid ha det men vad är det för förhållande där man inte låter lady lära känna ens polare.

2005-05-05 17:13
MRsalesman P60
Jo, vi kom överens om att försöka umgås med varandra kompisar tillsammans också. Men det har inte gått så bra. Jag känner mig som jag tränger på och han frågar aldrig om jag vill vara med. Men kan försöka med det då.. kanske blir bättre.

Fraodi
Njae, i ungefär två månader har jag mått dåligt nu. I början var det jättebra. Det var mest efter att han började tveka och så. Jag vet inte hur det var innan riktigt, kanske var det samma, men jag är mer rädd att förlora honom nu?

2005-05-05 17:13
TittyPillah P21
Okok.. jo det tycker jag med. Men jag vet inte vad jag kan säga så han förstår att jag menar allvar.

2005-05-05 17:22
LITEBAKOM P28
Hm.. ja.. det är väl så kanske.

2005-05-05 17:44
Breaky: Du är en skitfin tjej, asså, då menar jag till ytan. Jag vet inte hur du är innanför, men jag antar att du är typiskt 18 års brud. Vill du att du o din pojkvänn ska umgås mer får du visa att du vill. Om du öppet anser att de han har för sig med sina polare är tråkigt, då är de ju indirekt ett sätt att säga att du tycker han e tråkig.

Vore synd om ni tycker om varann o gjorde slut (igen) för att ni inte fatta varandra..

men jag gtycker du ska dumpa honom, flytta hit till sthlm o leva med mig. så fin e du... ytligt sett.
Unionen är namnet, mannen! http://myspace.com/unionen

2005-05-05 18:03
LITEBAKOM P28
Du har antagligen rätt :/

Wermin_Roaches
Tack..:)
Hm.. jag är 19 ;) Men ja, jag är väl som tjejer är i allmänhet. Kanske lite bättre dock :)
Näe, tråkiga vet jag inte. Men jag gillar inte det dom gör ibland för att jag har tagit avstånd från det på grund av saker som hänt förrut. Han vet att jag inte gillar det heller så..

Emelpee
I princip ses vi max 2 ggr/veckan. Alla andra dagar träffar han kompisar, och även de dagar vi ses.
Jag tycker att två gånger är ganska lite att ses.. Okej om det händer ibland och så, men det är alltså varje vecka. Ibland kan det gå över en vecka innan vi ses igen.
Jag tycker det är för lite.. men alla är kanske olika.

2005-05-05 18:21
19 år och dessutom bättre än andra. Försöker du leka med mina känslor?

Hur som haver, 2 ggr i veckan med ens partner är inte så farligt, om man bor på två olika ställen och har jobb och/eller skola, men om din kille hänger med sina polare på dagar då ni bestämt att göra nått eller bara allmänt överdrivet mkt, så kanske han oxå känner nått ang. dig. Han kanske tycker att det ni gör är tråkigt. Det låter konstigt för en tjej, för du tänker; VA! Tråkigt, men han e ju med mig!
Visst du har rätt, hade du varit med mig skulle du ha levt som en drottning utan bekymmer, men nu är du med han o du borde seriöst snacka med honom. Det hela kanske slutar med att ni kommer fram till at ni inte har nått gemensamt.

2005-05-05 18:22
(Obs! läs signatur för ytterligare förtåelse.)

2005-05-05 19:09
Jobbig sits. Om han är "värd" dig eller inte är ju omöjligt att svara på, baserat på en kort beskrivning, men ni verkar ju inte vara på samma nivå ... är du verkligen säker på hans känslor för dig?
Han älskar dig säkert, men om du alltid kommer i andra hand kanske det inte är så självklart. Kan ju bli värre problem längre fram om det fortsätter såhär, men det är ju upp till dig/er.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-05-05 19:51
elinor:
jag tycker du ska följa ditt välmåendes skull. har du kommit till en punkt där det är mer av att det är 'skitsamma'-känsla över det hela. då är det nog inte rätt thang för dig. trots allt.

TittyPillah:

god damn man. har du återuppstått? det var åratal sen jag såg dig skriva i ett forum känns det som? :)

2005-05-05 20:25

jag tycker itne du ska ge honom fler chanser, han har fått en å tog den inte på allvar. Ni kanske bara måste acceptera att ni är olika å att det kanske itne funkar pga det.

2005-05-05 20:32
Jag vet att ni har rätt iofs. Alltihop.
Men det är ändå svårt att ta steget. Men jag har kanske bestämt mig.
Är så velig dock..
tror jämt att allt ska bli bättre.

2005-05-05 20:51
jag känner igen problemet men från andra hållet typ :S eller vad man ska säga.min poolare hade en flickvän å de hade inte varit tillsammans så länge men hon krävde att han skulle skita i oss ( dvs hans kompisar) å vara med henne varje dag . helt orimligt enligt honom. nu ere schlut mellan dom..samma sak typ , akta så att du inte försöker få honom att strunta i sina kompisar han kommer inte gilla dert

2005-05-05 20:51
ojdå hade bara läst i början sååårry ;)

2005-05-05 21:35
tjoffo F0
Eh.. du läste inte allt så noga va?
Han träffar kompisar fem dar i veckan eller mer. När kompisarna inte kan träffa honom ringer han mig.
Men det är lugtn, han ska få mer liv, jag ska göra slut. Och två gånger i veckan är en riktlinje, som jag sa.

Och värd har väl inget med snygghet att göra, utan beteende.

2005-05-06 10:20
tjoffo F0
Hu??
Vi har gjort slut en gång.. men det funkade inte.
Nu tänker jag göra slut för att han behandlar mig som skit??? Jag vill inte se hans reaktion om en vecka, jag vill må bra.

2005-05-06 11:00
breaky_grl F18

Eftersom att du ställer dig själv den frågan så är han antagligen inte det
"Det är som att sparka boll mot ett plank, det är kul ett tag men det håller inte i längden."
Cobra angående onani

2005-05-06 11:25
tjoffo F0

haha, är det ett naziförhållande om man vill träffa sin partner mer än två ggr i veckan?

2005-05-06 12:02
C493R47 P25
Tror du att jag kan göra slut, men säga att han är välkommen tillbaka om han verkligen gör ett försök att ändra på sig?
Eller ska man inte göra så?

2005-05-06 12:02
...sen kan man ju tycka att ett förhållande där man överhuvudtaget funderar över vem som är "värd" vem är rätt skevt från början.

2005-05-06 12:04
breaky_grl F18

du kan ju ta snacket om att förändra sig och allt det där INNAN du ens överväger att dumpa honom?

göra klart att du inte trivs som det är nu, förklara vad du tycker inte fungerar, hur du vill ha det osv, se hur han reagerar på det, och sen kan du börja överväga dumpande.

2005-05-06 12:07
Misery_chick F22
Har gjort det, flera gånger. Förra veckan och imorse.
Förra veckan var iofs mest om att han träffade sina vänner mer än mig och han lovade att skärpa sig. Men så kom hans kompis från lumpen i onsdags, vilket betyder att vi inte ses förren söndag eller måndag.. Men men.
Idag var det mest för att jag har mått dåligt över lite saker en tid och att han inte bryr sig, han hör aldrig av sig och jag måste jämt ringa etc. Och när jag sa idag att det känns som att han itne bryr sig sa han i princip att det gör han visste och att han inte visste vad mer han skulle säga...

2005-05-06 12:09
hans polare kom hem från lumpen, så då måste han hänga med honom till på söndag?

2005-05-06 12:11
Misery_chick F22
Ja... han är borta två veckor och kommer hem varannan helg.. dom ses mer i månaden än vad vi gör..
Och nu blev det längre för det har varit röd dag och så..

2005-05-06 12:13
breaky_grl F18

jag förstår inte hur det menar, mpste de hänga flera dagar i sträck eftersom det är röd dag?

2005-05-06 12:20
Misery_chick F22
Alltså, kompisen kom hem i onsdags för att det var röd dag..
och min pojkvän anser då att dom måste ses varje dag eftersom han annars inte är hemma..

Men i vanliga fall, när det inte är röd dag, då kommer kompisen hem varannan helg. Och då ses dom hela helgen.. och dom sees alltså mer i månaden än vad vi gör.. i princip.

2005-05-06 12:22
breaky_grl F18

men kära nån, jag tycker det där är skitskumt, en pojkvän ska ju vilja umgås med sin flickvän, ringa henne osv, speciellt som ni varit tillsammans så kort tid, han borde ju vara tokig i dig...

2005-05-06 12:25
Misery_chick F22
Man kan tycka det...
Hans vänner betyder mycket för honom, det vet jag. MEN jag tycker inte det är för mycket begärt att vi faktiskt ses i alla fall en liten stund under dom här dagarna..
Men men... pratade med honom nyss som sagt och han säger att allt är okej från hans sida. Ska prata igenom allt med honom när vi ses.. ordentligt.

2005-05-06 12:27
breaky_grl F18

det tycker jag, sätt honom ner och ta ett rejält snack...

2005-05-06 12:29
Är ni 18 båda två så förvånar det mig inte alls.. När jag var 18 var polarna allt.. Brudar kom i andra hand för det mesta.. Det är ofta så i den åldern.. Är nog lite så fortfarande när det gäller tjejer jag inte varit med så länge eller inte har så starka känslor för.. Är endel med en tjej nu som antagligen känner precis som du och jag funderar på att göra slut på det då jag inte kommer förändra mig och inser att det inte är bra för henne att vara med mig alls om det gör henne så ledsen att jag inte vill vara med henne så mycket som hon vill.. Detta handlar dock mer om att jag inte är kär i henne och därför har jag liksom inte den dragningen plus att vi har väldigt olika liv.. Hade jag varit kär i en tjej och varit tillsammans i 7 månader så hade det varit en helt annan grej då hade jag helst träffat tjejen varje dag, dock inte hela dagarna varje dag.. Förstår inte riktigt varför han inte kan umgås med dig och polarna på samma dag fast på olika tider t ex.. Kan han inte softa med polarna nån timme och sedan hooka upp med dig liksom?
Tyvärr känns det för mig som att han tycker att det är tråkigt att vara med dig utifrån vad du skrivit.. Har ni mycket gemensamt liksom?
Jag tycker du ska dumpa honom asså..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-05-06 12:33
Joel413 P21
Han är 17 och jag är 19...
Han säger att han är kär i mig och så och jag tror han menar det faktiskt..
Hm.. mycket gemensamt.. vi har väl inte så jättemycket gemensamt, men å andra sidan har vi en del saker gemensamt också..
Och ja, han kan säga ibland att det är tråkigt med mig. Men vi gör inte så mycket annat från vad han o hans kompisar gör så det är la jag är som är tråkig att umgås med kanske.
Jadu.. ingen aning.

2005-05-06 12:33
Joel413 P21
Varför är man kär i någon man tycker är tråkig? Borde inte känslorna försvinna då..?

2005-05-06 12:35
"Varför är man kär i någon man tycker är tråkig? Borde inte känslorna försvinna då..? "

...skulle väl snarare fråga varför man är tillsammans med någon man inte är kär i.

2005-05-06 18:25
Mariaa- F17
Lite payback ungefär?
Han lovade idag att det skulle bli bättre och vi får se.. man får hoppas.. vi ska ses imorn i alla fall..

2005-05-06 19:54
C493R47 P25
Han och hans ex var tillsammans i två år.. men han kanske inte var likadan då. Han har sagt att han är rädd att "känna för mycket" eftersom han blev så sårad när hon gjorde slut.. men det känns lite konstigt att det skulle bero på det?
Men jag är inte kille heller så jag begriper hälften av det ni gör och säger....

Mariaa- F17
Fast han är mer snack och lite verkstad :)
Men jag ska testa det du sa iaf!

2005-05-07 06:23
det verkar som det bara finns en utväg,iaf för en som ser på situatioen utifrån...men som många påpekat tidigare ska du givetvis följa ditt hjärta.det finns alltid broar som kan bygga över den typ av problem du beskriver.det är bar en fråga om hhur stor kärleken är.kör hårt tjeje=)det löser sig säkert till det bästa
två backar läsk...trevligt

2005-05-07 10:53
Orkar inte läsa allt vad folk skrivit ovan.
Hursomhelst, det känns inte som att han tar så seriöst på erat förhållande. Hade han hållt det kärt, så hade han ansträngt sig mer, helt klart ännu mer med tanke på att du i princip tjatat på honom. Ändå så bättrar han sig inte...

Vänner är familjen man själv väljer - väldigt viktiga faktorer i ens liv. Lika viktiga som sin flickvän, dock inte alls på samma stadie. Har man ett seriöst förhållande med någon man verkligen älskar så kompromissar man lite och förösker klaffa träffar med flickvän och vänner.

Jag tvivlar inte på att han inte älskar dig också, det gör han. Men han måste bara inse att du kräver mer quality time tillsammans med honom... Gör du slut med honom så kommer han börja sakna dig som fan, sen om du inte tar tillbaks honom direkt så kommer han tänka; Jag MÅSTE bättra mig!!
Sen kommer han säkerligen bättra sig i början, sen faller det tillbaks i samma svacka igen. Det tror jag iaf!

Förstår att det är svårt att göra slut om du älskar honom, jag vet. Men du måste börja tänka i nya banor - Finns det någon bättre där ute?...

Lycka till!
Kolja Gillis trapphus luktar arsle!

2005-05-07 11:52
spåret P21
Tack...
jag ska tänka på det du (och alla) har sagt... har bestämt mig att det här är sista chansen han får nu och sedan gör jag slut så får vi se vad som händer.

2005-05-07 13:24
breaky_girl: Jag vet inte.. Aldrig varit kär i någon jag tyckt är tråkig..

Glömde skriva att vi inte är tillsammans sådär jag och hon jag snackade om.. Mer att hon gärna vill det men inte jag och att jag därför ska sluta träffa henne för bådas skull.. Handlar alltså inte om att jag är tillsammans med någon jag tycker är tråkig..

2005-05-07 13:50
Mariaa- F17

det där gäller iof folk överlag, inte bara killar.

2005-05-07 14:04
mariaaa

jag tror inte att många tjejer 17-års åldern kan förstå konsekvenser av handlande heller.

men nu går vi lite väl offtopic känns det som, my bad.

2005-05-07 22:31
Ingen är värd dig breaky....

Nä, men det är upp till dig, vad tolererar du? Hur mycket gillar du honom? Vad är du beredd att uppoffra? Hur mycket är han värd om fortsätter?

och samtidigt, vad känner du att du kan kräva?

Det beror helt på dig...
Död åt Rutinen! Död åt Vardagen!<br>Leve Ögonblicket! Leve Äventyret!

2005-05-07 22:54
Du sa att du ibland hänger med till hans polare men du vill ha honom själv ibland oxå, vad e problemet då?

Du har honom själv 2 dagar i veckan och hänger med till polare 2 dagar i veckan, du får träffa han 4 ggr / vecka, två själv, två inte...
En del av Skåne Massiv.
http://www.myspace.com/skanemassiv
http://www.myspace.com/feffe

2005-05-08 15:49
AiQue
Jag finner inget nöje i att festa mitt i veckan.. och därför umgås jag inte så mkt med hans vänner. Och jag vill umågs med honom ensam mer än två ggr/veckan..

Myntie F18
Njae, tror inte han har något att dölja faktiskt.
Jag klarar av kompisarna bra, är själv vän med många av dem, det var så vi träffades..

JAOOOO
:)
Vi får se hur mycket jag tål.. det kommer antagligen visa sig!

Alla
Tack för era svar!
Jag pratade med en kompis till hans ex igår, och hon sa att exet faktiskt hade gjort slut på grund av att hon tyckte samma sak som jag gör nu. Men hon "stod ut" i två år... och det kändes bra att höra att fler tycker samma sak. Det är ju inte bara jag som fått för mig något.
I vilket fall som helst har jag överlagt med mig själv och jag är inte redo att göra slut än, så jag fortsätter och ser om det leder åt rätt håll.
Pratade också med hans kompisar igår som sa att jag antagligen hade lite rätt.
Hur som helst så kan jag inte göra slut än. Så han får sina chanser tills den dagen jag absolut inte orkar.