I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Orealistiskt att inte tro på högre makter

Övrigt - Vardagsfilosofi

2005-05-26 21:27
tassel

haha nej den där är fan played out :)
"Vi fick ögonkontakt, jag log, hon log... vi var nakna. Tysta, svettiga, nakna och helt naturliga." - Emil_brikha

2005-05-26 22:22
shunare P22

de har ingen ekvation för Guds existens såklart. Men de bevisar och har skådat så vackra bevis att de hävdar att denna fullständighet bevisar Gud.

vilka är dessa bevis? behöver inte mer än ett exempel.

Kalla oss galna men matematiken är det vackraste som finns. En verklighetsflykt, tänk om livet kunde vara så logiskt.

på vilket sätt är matematiken en flykt från verkligheten? matematik är en del av verkligheten. du behöver liksom bara kolla på datorskärmen framför mig för att se matematiska formler och regler in action.
och jag håller med om att matematik är häftigt, men det är knappast något mirakel eller bevis för att en gud skulle existera.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-05-27 22:25
junkgirl

hmm exempel? vill du att jag ska bevisa dem också? jag kan inte dra nånting direkt.. men jag minns bland annat något om analytiska funktioner.. funktionsteori överhuvudtaget.. även inom sannolikhets lära.. läs gärna does god play dice av Ian stewart jag har inte dragit hela men den e riktigt nice dem bitarna jag har läst iaf.

och sen kan du kolla på min favoritsats: Fourierkoffienterna är entydigt bestämda.

Fourierkoefficienterna förekommer i naturen, sjukt men sant. det är bevis nog för mej sen om du köper det eller inte är en helt annan historia.
"Vi fick ögonkontakt, jag log, hon log... vi var nakna. Tysta, svettiga, nakna och helt naturliga." - Emil_brikha

2005-05-27 22:43
junkgirl

jag googlade och hittade massvis.. se efter själv om du verkligen är intresserad av ämnet.

2005-05-29 01:59
shunare P22

enligt mig är detta inget direkt bevis för en högre makt, men ska man gå in på sånt så handlar det enbart om tro, och jag respekterar andras tro även om jag inte håller med. slutsats: vi tror och tycker olika i det här fallet.

men jag tror att jag förstår hur du tänker iaf. och det är huvudsaken i en diskussion.

Athnagzo P16

tack. ^_^
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-05-30 13:52
rymden tar väl aldrig slut...lr??
Försök inte överleva livet, ingen har lyckats hitills.

2005-05-30 15:00
högre makt är möjligt.. men att viga sitt liv på jorden till att försöka ställa sig in hos den "högre makt" som man tror existerar är ifiotiskt av så många skäl.
Din forumsignatur är rätt irriterande när man läser i trådarna du skriver i. Ändra till vanliga textrader är du snäll.